LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen verzendbewijs UPC mediabox

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
wylrock

geen verzendbewijs UPC mediabox

Ongelezen bericht door wylrock »

Hallo,

Ik heb op 21 april mijn mediabox naar heb postkantoor gebracht in de originele verpakking met daarop zelfgeschreven labels voor bestemming (UPC antwoordnr. 6000, 3600 VA Maarssen) en afzender.
Hoewel ik dat altijd doe, ben ik nu zo oerstom geweest :oops: om geen verzendbewijs van TPG mee te nemen. Alles gebeurde in haast en ik was allang blij van het ding af te zijn.

Nu ontvang ik van UPC een brief met: "u hebt ons laten weten dat u geen gebruik meer wil maken van.........."). :x

Mijn broek zakte af van kwaadheid, schaamte en nog meer van dat soort dingen.

Ik heb geen idee meer wat ik hieraan zou moeten doen en ik vrees het bedrag (150 euro!!) kwijt te zijn, want ik kan niets bewijzen.

Heeft hier iemand raad? Kan ik het bewijs van iemand anders soms gebuiken? Want ik heb 'm toch zeker opgestuurd?

graag goede raad..

Henri42

Re: geen verzendbewijs UPC mediabox

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een verzendbewijz zul je toch wel hebben??, anders even met de klantenservice bellen en alles komt in orde :)

Beertje02

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Geen vezendbewijs? , bij UPC is dat vragen om problemen.

wylrock

Ongelezen bericht door wylrock »

Welke klantenservice bedoel je? Geen verzendbewijs is geen verzendbewijs.

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

tja nieuw logo en de zelfde zooi ze leren het ook nooit daar

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kreeg je dat ding ongevraagd? Dan hoef je hem niet terug te sturen en ook niets te betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article105667.ece

Hoewel je het niet verplicht bent, is het niet onverstandig om indien nodig het bedrijf schriftelijk en aangetekend te laten weten dat je op het standpunt staat dat het een ongevraagde toezending betreft en daarbij kunt je verwijzen naar artikel 7:7 van het Burgerlijk Wetboek. Tevens deel je hen mee dat alle kosten bij een gerechtelijke procedure t.z.t. voor hun rekening zijn.

Je hebt geen enkele plicht om te betalen of om het artikel terug te sturen. Het is zeker verstandig om wel te reageren als het bedrijf blijft aanhouden dat je moet betalen en een incassobureau inschakelt. In dat geval kun je het incassobureau aangetekend een brief sturen met daarin de mededeling dat de rekening betrekking heeft op een ongevraagde toezending en dat je derhalve niet zult betalen.Een kopie van deze brief stuur je uiteraard naar het bedrijf zelf. Als het bedrijf het niet met je standpunt eens is, zullen zij moeten bewijzen dat er geen sprake is van een ongevraagde toezending.

Zorg altijd dat je kopieën bewaart van de verstuurde en ontvangen brieven.

Dus:

Als je niets hebt besteld, hoef je in principe ook niet te reageren en al helemaal niet te betalen. Je hoeft ook niets terug te sturen. Lees hiervoor artikel 7 lid 2 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Er staat letterlijk dat je het produkt gratis mag houden als het je ongevraagd wordt toegezonden.

Wettekst Burgerlijk Wetboek Boek 7

www.wetten.overheid.nl

vink aan: wetten

zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7

Ik hoop dat je nu voldoende informatie hebt om deze kwalijke praktijken met sukses aan te pakken.

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Als je ergens niet om gevraagd hebt, dan accepteer je deze ook niet en teken je al helemaal nergens voor. Een beetje consument weet inmiddels toch wel dat alvorens je iets aanpakt van een ander (al is het TNTpost) dat je toch op z'n minst even kijkt wie de afzender is van zo'n pakketje.

De professor heeft dus enerzijds gelijk, maar eenmaal geaccepteerd van TNTpost is het geen ongevraagd pakketje meer.
------
Een verzendbewijs krijg je voorzover ik weet alleen als je die € 6,50 betaald bij een postkantoor... Dit is meestal zo'n S2 of S3 barcode. Deze zou je dus bij retourneren 'nimmer' krijgen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"De professor heeft dus enerzijds gelijk, maar eenmaal geaccepteerd van TNTpost is het geen ongevraagd pakketje meer."

??????????????

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Je hebt getekend voor ontvangst, of dan het principe van het ongevraagde nog geldt??

jor

Ongelezen bericht door jor »

Een verzendbewijs krijg je voorzover ik weet alleen als je die € 6,50 betaald bij een postkantoor... Dit is meestal zo'n S2 of S3 barcode. Deze zou je dus bij retourneren 'nimmer' krijgen.

Naar boven

dat is niet zo, Ik heb dus de oude mediabox retour gestuurd en daarvoor een retourdoos aan UPC gevraagd. De bijbehorende sticker op de doos geplakt en deze op het postkantoor afgegeven, Kreeg een ontvangstbewijs voor afgifte en dat kost op deze wijze niets. Pas op, Ook ik heb in het verleden een aanvaring gehad over een retourbox en na drie maanden kreeg ik bericht dat de box niet retour was gekomen en dat de kosten voor mij waren. Gelukkig, Gelukkig ,vond ik wel het afgifte bonnetje en na en kopie hiervan hun richting nooit meer wat gehoord. Ik vrees dat zonder de afgiftebon ik aan de beurt was geweest.

jor

De beste tip blijft toch, Niet aanpakken. :wink:

Hond2

Ongelezen bericht door Hond2 »

Nee,de allerbeste tip is om altijd om een verzendbewijsje te vragen en dat goed te bewaren :D

jor

Geplaatst op 30 Mei 2007 08:57 door Hond2

--------------------------------------------------------------------------------

Nee,de allerbeste tip is om altijd om een verzendbewijsje te vragen en dat goed te bewaren

Naar boven

Als je dan toch zo dom bent geweest om iets aan te pakken waar je niet om gevraagd hebt is jou tip inderdaad de beste. :wink:

Hond2

Nee hoor,ik heb die UPC mediabox vanmorgen naar het postkantoor gebracht in de retourdoos en gratis verzonden.Kreeg gewoon een tracktracenummer en dat was het.[/quote]

Ron58

Kreeg gewoon een tracktracenummer en dat was het.
Dat is tevens je verzendbewijs

Hond2

Dat is tevens je verzendbewijs
Precies.
Is al een kopie van gemaakt dus mocht UPC problemen maken dan zoeken ze het maar lekker uit.

Henri42

UPC heeft er geen probleem mee zolang alles binnen de regeltjes verloopt :) :D

Ron58

zolang alles binnen de regeltjes verloopt
Ja, binnen de regeltjes van UPC en Henri/laurent, helaas zijn die regeltjes heel anders dan die van normale mensen. :lol:

Henri42

De regels van UPC zijn te lezen in de algemene voorwaarden, sommige lui kunnen niet goed lezen en willen niet goed lezen en blijven zich jaren lang kwaad maken: EIGEN SCHULD DIKKE BULT !!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :lol:

agro

Ongelezen bericht door agro »

sommige lui kunnen niet goed lezen en willen niet goed lezen
En een er van is de HofNar van upc, ook wel laurent en henri genaamd.

Gesloten