Er wordt heel erg veel gemarket en KPN en een andere aanbieder hebben allebei een winkel geopend in het winkelcentrum, met als enige doel glasvezel te pushen. Het hele dorp hangt vol met reclameborden over glasvezel.
De sales pitch bevat een stuk waarin de verkoper zecht, als je nu de aansluiting niet koopt en de glasvezelkabel wordt aangesloten, dan kan het je in de toekomst als je het tzt wel wilt, heel erg veel geld kosten. (door nu niet mee te doen snij je jezelf in de toekomst in de vingers)
Mijn moeder, digibeet die ze is, dacht laatst dat ze toch wel echt glasvezel nodig had, want ja ze wil die kosten niet hebben etc. etc. (an sich ben je best lekker bezig met je campagne als een 60 jarige vrouw denkt dat ze je product nodig heeft, terwijl ze geen enkel idee heeft wat het is).
Ik heb heel sterk het gevoel dat dit niet helemaal in de haak is, hoeveel spelers hier op die aansluiting zitten te spelen, hoeveel van deur tot deur verkopers langskomen, de marges zijn VEEL te hoog, dat kan niet anders. Als mensen naar jou toe komen om je iets te slijten is de kans dat het een scam is, of de marges verschrikkelijk hoog zijn groot, komen er 10 verkopers in 3 maanden langs om hetzelfde product te slijten, dan gaan de alarmbellen af.
Ik ben bang dat de ongeïnformeerde consumenten hier de dupe van gaan worden (zelfde verhaal als dat van de Nederlandse energie maatschapppij verhaal, zal me niets verbazen als zij ook deze markt bespelen). Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik vind het zielig voor alle lager opgeleide mensen in mijn buurt, zij worden hier de dupe van. Die consumenten zouden beschermd moeten worden tegen dit soort praktijken, het kan namelijk niet anders dan dat zij de rekening van die reclamecampagnes, flagshipstores en van deur tot deur verkopertjes gaan betalen.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, en vooral of de glasvezelboys google alerts hebben aanstaan en zich in deze discussie gaan mengen