LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goed Nieuws over Digitale Televisie

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rob A.

Goed Nieuws over Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Rob A. »

:D Goed nieuws voor alle UPC kabel-tv kijkers! :D

Binnenkort krijgen ALLE kabeltelevisieabonnees GRATIS een digitale decoder.

Eindelijk wordt het nu voor iedereen mogelijk te gaan genieten van glashelder beeld en perfect geluid en er zijn talloze interactieve dingen mogelijk. Ook zullen er vele zenders bijkomen.

Voor deze fantastische mogelijkheden wordt van de gebruikers slechts een kleine extra bijdrage gevraagd, deze wordt met de gewone abonnementskosten geïncasseerd en daar heeft u verder dus geen omkijken naar. :D

hoffie

Re: Goed Nieuws over Digitale Televisie

Ongelezen bericht door hoffie »

verder gaat alles goed met je Robje??????
als je meerder tv's hebt dien je voor elke extra tv die je in huis hebt een extra kastje te kopen a 100 euro.....

daarnaast is UPC nu al heel duur met de kabel, en daar krijgen we gratis dus een verhoging van

Ik wil helemaal niet meer zenders, ik wil juist minder zenders voor een lagere prijs, ik kijk toch al niet naar 90% van het huidige aanbod, en een radiozender waar ik naar wil luisteren, regionale omroep waar ik 10 km vanaf woon, wensen ze niet door te geven, omdat ze liever de zenders doorgeven die aan de andere kant van Nederland zijn.....

het wordt tijd dat KPN zijn digitale tv gaat uitbreiden naar het hele land, want dan ben ik wel weg bij UPC

IkBenJan

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Goed nieuws voor alle UPC kabel-tv kijkers!
Is jouw bijdrage nou sarcastisch bedoeld, of ben je nog maar zo kort abonnee? UPC staat nou niet bepaald bekend om zijn charitatieve instelling, en zeker bij hen gaat het gezegde op: there's no such thing as a free lunch, except when you ARE lunch.
Het gaat met UPC net als met de zakjes Venco drop al 30 jaar: eerst krijgen de zakjes met 80 gram drop gratis 25% extra voor dezelfde prijs, het extra deel mooi rood gekleurd op het zakje. Vijf maanden later, het rode balkje is inmiddels verdwenen, stijgt de prijs met 30%. Nog 10 maanden later gaat de inhoud met aanzienlijk minder kabaal weer terug naar de oorspronkelijke 80 gram. Om 3 jaar later exact dezelfde truc weer uit te halen. Daar trapte ik op de lagere school al niet meer in (bestaan die zakjes eigenlijk nog wel bij de drogist en de apotheek?).
Al in 1999 wist UPC te melden plannen te hebben om de gemiddelde inkomsten van 12 gulden per kabelaansluiting uiteindelijk op te krikken naar 88 gulden per maand. UPC had daarom 2 à 3000 gulden per aansluiting over voor het opkopen van zoveel mogelijk kabelnetten.
Naar nu blijkt om de aangesloten afnemers kostenloos van extra mogelijkheden te voorzien? Hoe naïef kan je zijn??
En waar kan men straks dan extra naar kijken? Rai-uno, the homeshopping channel?
Denk nu eens na, wat kan de reden van die gratis decoders zijn? Ik geef je de enige die hout snijdt: om het analoge signaal zo snel mogelijk van de kabel af te kunnen halen, zonder het aan de markt over te laten door mensen die zelf voor digitaal kiezen. Er blijft dan een te grote groep mensen hangen waardoor er teveel mopper komt bij het laten vallen van analoog. Nu blijft dat achterwege, want iedereen heeft dat mooie kastje, toch?
En de vervolgvraag: waarom wil UPC iedereen aan de digitale tv? Die vraag beantwoordt zichzelf als je over 2,5 jaar eens naar je kabelrekening kijkt en die vergelijkt met die van nu bij eenzelfde zenderaanbod.

Rob A.

Er zal altijd nog een basispakket blijven dat analoog wordt doorgegeven. Je hebt dan in ieder geval op elk toestel het basipakket, in tegenstelling tot bij KPN of satelliet.
Voor de mensen die wel vooruitgang willen en niet over een paar dubbeltjes zeuren is digitale televisie een uitkomst. Ik zal een paar leuke zenders noemen: MTV en VH1 diverse soorten, TCM, Cartoon Network, 2 voor 12, Diverse Discovery Channels, enz. Daarnaast dan ook nog de interactieve mogelijkheden, internet en e-mail. In één woord: geweldig.
verder gaat alles goed met je Robje??????
als je meerder tv's hebt dien je voor elke extra tv die je in huis hebt een extra kastje te kopen a 100 euro.....
Ja prima!
Bij KPN moet je ook voor iedere tv een kastje.
daarnaast is UPC nu al heel duur met de kabel, en daar krijgen we gratis dus een verhoging van
Je krijgt er wel iets fantastisch voor terug.
Ik wil helemaal niet meer zenders, ik wil juist minder zenders voor een lagere prijs, ik kijk toch al niet naar 90% van het huidige aanbod, en een radiozender waar ik naar wil luisteren, regionale omroep waar ik 10 km vanaf woon, wensen ze niet door te geven, omdat ze liever de zenders doorgeven die aan de andere kant van Nederland zijn.....
Zet een antenne op je dak, of koop zo'n huiskamerantenne, daarna zeg je het kabelabonnement bij UPC op en je wensen komen uit. Waren alle problemen in het leven maar zo makkelijk op te lossen!! :roll:
het wordt tijd dat KPN zijn digitale tv gaat uitbreiden naar het hele land, want dan ben ik wel weg bij UPC
Daar hoef je dus niet op te wachten.

En hoewel het voor de mensen die geen Digital van UPC hebben een ietsjepietsje duurder wordt, voor de abonnees van UPC Digital wordt het flink goedkoper. :D

hoffie

Ja prima!
Bij KPN moet je ook voor iedere tv een kastje.
en betaal je vervolgens minder dan de helft in vergelijking met het peperdure UPC

Rob A.

Dat is wel overdreven, KPN kost € 13,95 en UPC basis + het kastje gaan rond de € 20,00 kosten. Dus UPC is zeker niet twee keer zo duur als KPN.

Maar UPC heeft voor dat kleine verschil, dan wel 5x meer zenders, vele muziekkanalen zonder praten in vele genre's en dan nog al dat interactieve gedoe.

En bovendien heb je bij UPC altijd perfecte ontvangst en maakt het niet uit of je nu dicht bij een zendpaal zit, of juist ver er vandaan. Verder is de kwaliteitsnorm van de digitale doorgifte ruim twee keer zo hoog bij UPC en dat verschil met KPN, kan je heel duidelijk zien. 8)

IkBenJan

En jij wilt beweren dat die 5x zoveel zenders bij de basis blijven horen? Hoe naïef kan je zijn. Zoals ik al eerder zei: kijk 2,5 jaar na de digitalisering maar eens naar je nota bij hetzelfde zenderaanbod. Dus wat je dan moet betalen voor wat je nu hebt.
Over de beeldkwaliteit kan ik niks zeggen, behalve dan dat die over een jaar wel geen verschil meer zal vertonen. Of wil jij soms zeggen dat de concurrentie stil zit op dat gebied? Of dat de kabel in dat opzicht fundamentele technische voordelen biedt?

Rob A.

Je hoort mij niet beweren dat die 5x zoveel zenders bij het basispakket blijven, dat zitten ze nu ook al niet allemaal.

Ik geloof zonder meer dat we over 2.5 jaar wat meer voor de kabel-tv betalen dan nu, maar dat doen we dan ook voor de huur, energie en boodschappen en vooral ook niet te vergeten: voor KPN.

Technisch gezien biedt kabel het voordeel dat er veel meer frequenties beschikbaar zijn en dat er dus veel meer bandbreedte voor kwaliteit en kwantiteit is. En over een jaar is dat nog steeds zo. Helaas voor KPN kunnen ze aan die schaarste van bandbreedte weinig tot niets doen. Dus investeren in de kabel, is investeren in de toekomst en vooruitgang.

IkBenJan

Toch een fundamenteel technologisch voordeel dus.
Ik help het UPC hopen. En tevens dat ze die grote aantallen frequenties ook weer goed van elkaar kunnen scheiden. Uiteindelijk is die kabel niet meer dan een veredelde koperdraad wat de telefoonkabel in feite ook al is. Hoewel de technologie verbetert is er een grens aan wat er tegelijkertijd over zo'n kabel te scheiden valt. En tegen die tijd ligt heel nederland ook vol glasvezel en heeft UPC er weer een zeer serieus probleem bij waar het gaat om concurrentie op datatransport gebied. Om het maar eens even te hebben over een grote diversiteit aan frequenties over dezelfde drager. Dan biedt elke provider gebruikelijk T3 capaciteit aan bij een instap-abonnement. Om een beetje mee te komen moet UPC dan voor internet alleen al zoveel dataverkeer leiden dat het nog maar de vraag is of er überhaupt nog wel ruimte voor televisie naast is.

hoffie

Dat is wel overdreven, KPN kost € 13,95 en UPC basis + het kastje gaan rond de € 20,00 kosten. Dus UPC is zeker niet twee keer zo duur als KPN.
Als je telefoon of ADSl van KPN (en welke gup neemt in hemelnaam UPC telefoon?) hebt kost het 7,95

20.00-7.95 = 12.95

Maar ach dat vindt jij de moeite niet

Maar dat zijn weer de standaard UPC verhaaltjes, als het 10 cent goedkoper is komt het levensgroot in de krant, als het bijna 13 euro duurder is, is het niet de moeite

En wat moet ik met al die zenders??? ik kan maar naar 1 tegelijkertijd kijken

hoffie

Dat is wel overdreven, KPN kost € 13,95 en UPC basis + het kastje gaan rond de € 20,00 kosten. Dus UPC is zeker niet twee keer zo duur als KPN
das trouwens wel leuke insite information

UPC beweert dat het niet duurder wordt en jij weet al dat het weer 4 euro duurder wordt :cry:

Gizmo255

Ongelezen bericht door Gizmo255 »

KPN kost € 13,95 en UPC basis + het kastje gaan rond de € 20,00 kosten. Dus UPC is zeker niet twee keer zo duur als KPN.
Dus als ik het goed berijp kost upc € 20,00 (digitaal abo.) + € 15,00 (analoog abo.) = € 35,00 totaal. Nouw dat vind ik nogal prijzig als ik naar kpn ga kijken. Ik heb zelf een telefoon van kpn dus kost me dat maar € 7.95. Als dat waar is zou ik dan ook voor kpn hebben gekozen. Alleen ken ik dat nog niet omdat ik buiten het gebied val. :cry:

Rob A.

Dus als ik het goed berijp kost upc € 20,00 (digitaal abo.) + € 15,00 (analoog abo.) = € 35,00 totaal. Nouw dat vind ik nogal prijzig als ik naar kpn ga kijken. Ik heb zelf een telefoon van kpn dus kost me dat maar € 7.95. Als dat waar is zou ik dan ook voor kpn hebben gekozen. Alleen ken ik dat nog niet omdat ik buiten het gebied val.
Dat begrijp je niet goed. Iedereen krijgt straks een decoder waarvoor +/- 4,95 bovenop je +/- 15,00 die je nu al betaalt komt, in totaal dus rond de 20,- euro.
Voor degene die nu al Digital hebben, wordt het dus goedkoper, i.p.v. 14,95 nu, betalen zij straks dus ook slechts 4,95 net als iedereen, dat is een korting van maar liefst 10 euro per maand!! En dat is wel zo eerlijk lijkt mij. Uiteindelijk hebben de mensen die al (lang) Digital hebben, nu lang genoeg een hoog bedrag betaald voor de vooruitgang, waarvan uiteindelijk iedereen toch profijt heeft.
Het kost in totaal dus slechts een eurootje of 6 meer dan KPN digitaal (ik bedoel via de ether en niet via adsl o.i.d.) en dat is in verhouding met wat je er extra voor terugkrijgt een schijntje. Wat die korting betreft als je ook telefonie van KPN afneemt, dat soort voordeeltjes biedt UPC ook.

Rob A.

En wat moet ik met al die zenders??? ik kan maar naar 1 tegelijkertijd kijken
Jou had ik al geadviseerd om je kabel op te zeggen en gewoon via de antenne naar NL 1, 2, 3 en regionaal te gaan kijken. Lekker gratis, althans voorlopig, want als het aan KPN ligt moet iedereen met een antenne straks ook maar KPN Digitaal nemen om die zenders te kunnen ontvangen.
Tja, en daar hoor ik het KPN medewerkertje Hoffie niet over.

hoffie

Lekker gratis, althans voorlopig, want als het aan KPN ligt moet iedereen met een antenne straks ook maar KPN Digitaal nemen om die zenders te kunnen ontvangen.
Dat je niet op de hoogte bent was me al wel duidelijk, maar ja das ook heel logisch als je alles wat je baas (UPC) zegt voor waar aan neemt....

Maar het heeft KPN met die antennes te maken????

De regering trekt hier de stekker uit, en niemand anders hoor.....

En KPN blijft nog steeds 7,95 als je een telefoon aansluiting of ADSL hebt van KPN, die heeft helemaal niks te maken met het gebrtuikte systeem, UPC is straks dus i.p.v. 2 keer zo duur 3 keer zo duur....

Maar blijf jij maar lekker roepen dat dit geweldig is van UPC, maar laat dan wel a.u.b. die misleidende reclame achterwege :idea:

Gizmo255

Ongelezen bericht door Gizmo255 »

Dat begrijp je niet goed. Iedereen krijgt straks een decoder waarvoor +/- 4,95 bovenop je +/- 15,00 die je nu al betaalt komt, in totaal dus rond de 20,- euro.
Voor degene die nu al Digital hebben, wordt het dus goedkoper, i.p.v. 14,95 nu, betalen zij straks dus ook slechts 4,95 net als iedereen, dat is een korting van maar liefst 10 euro per maand!! En dat is wel zo eerlijk lijkt mij. Uiteindelijk hebben de mensen die al (lang) Digital hebben, nu lang genoeg een hoog bedrag betaald voor de vooruitgang, waarvan uiteindelijk iedereen toch profijt heeft.
Het kost in totaal dus slechts een eurootje of 6 meer dan KPN digitaal (ik bedoel via de ether en niet via adsl o.i.d.) en dat is in verhouding met wat je er extra voor terugkrijgt een schijntje. Wat die korting betreft als je ook telefonie van KPN afneemt, dat soort voordeeltjes biedt UPC ook.
Ja, maar ik heb nou geen digitaal tv van upc. Dus voor mij wordt heel duur de tv abbonnement. :cry: Als je een telefoon abbonnement heb of je heb adsl van kpn dan kost kpn digitaal maar € 7,95.

Rob A.

Dat je niet op de hoogte bent was me al wel duidelijk, maar ja das ook heel logisch als je alles wat je baas (UPC) zegt voor waar aan neemt....
Jij kan het weten als pion van KPN, krijg je extra loon van ze?
Maar het heeft KPN met die antennes te maken????
Met de antennes opzich niets. Met het op korte termijn uitschakelen van de analoge uitzendingen door de ether des te meer. Maar dat zal jij als medewerker van KPN natuurlijk nooit toegeven. Je verzwijgt ook dat KPN er al drie jaar voor zorgt dat de digitale uitzendingen van de publieke omroepen gecodeerd zijn. Zodat je dus verplicht bent om een abonnement van 13.95 aan te schaffen wanneer je digitaal wilt kijken naar de publieke zenders.
De regering trekt hier de stekker uit, en niemand anders hoor.....
Dat zegt jouw baas (KPN) ja, en jij gelooft dat natuurlijk, want alles wat die zegt neem je voor waar aan. Daarnaast zijn deze beslissingen genomen toen de regering de grootste aandeelhouder van KPN was en ze hebben nog steeds aandelen, dat zegt al genoeg denk je ook niet?
En KPN blijft nog steeds 7,95 als je een telefoon aansluiting of ADSL hebt van KPN, die heeft helemaal niks te maken met het gebrtuikte systeem, UPC is straks dus i.p.v. 2 keer zo duur 3 keer zo duur....
Je zegt het al: ALS. Er zijn genoeg mensen die al een mobiel abonnementje hebben en helemaal geen vaste en veel te dure KPN aansluiting willen. UPC Digital kost momenteel 14.95, maar heb je ook telefonie van UPC, dan betaal je slechts 9.95. Er zullen straks ook wel nieuwe combinatie kortingen zijn als iedereen een kastje heeft, hoe die precies zullen zijn, dat weet ik op dit moment niet.
Maar blijf jij maar lekker roepen dat dit geweldig is van UPC, maar laat dan wel a.u.b. die misleidende reclame achterwege

Zal ik doen: DIT IS GEWELDIG VAN UPC! En over welke misleidende reclame heb jij het als ik vragen mag? Oh ja, dat xs4all zo geweldig is en niet te vergeten hoe heilig KPN is.

hoffie

Dat zegt jouw baas (KPN) ja, en jij gelooft dat natuurlijk, want alles wat die zegt neem je voor waar aan. Daarnaast zijn deze beslissingen genomen toen de regering de grootste aandeelhouder van KPN was en ze hebben nog steeds aandelen, dat zegt al genoeg denk je ook niet?

Grin, dus jouw baas vecht niet tegen KPN maar de regering......
Als je dat heel hard gaat roepen komen er misschien wel een heleboel mensen naar UPC toe......

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA je bent echt grappig, straks komt Balkenende volgens jou ook nog ADSL aansluiten

mve

Ongelezen bericht door mve »

xs4all hahahahah

Rob A.

Grin, dus jouw baas vecht niet tegen KPN maar de regering......
Als je dat heel hard gaat roepen komen er misschien wel een heleboel mensen naar UPC toe......

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA je bent echt grappig, straks komt Balkenende volgens jou ook nog ADSL aansluiten
Nee hoor, mijn baas vecht tegen niemand.
Het doet me een genoegen te horen dat ik toch nog een zuurpruimpje, zoals jij bent, aan het lachen kan krijgen. :D
Alvast heel veel plezier met je nieuwe decoder, die automatisch bij jou thuis wordt afgeleverd, toegewenst.

Gesloten