LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkoop internet? Yeah right!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
BobbieJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2010 11:51

Goedkoop internet? Yeah right!

Ongelezen bericht door BobbieJ »

Goedemiddag, een opmerking mbt glasvezel internet. Ik heb net op de site van kpn gezocht naar een nieuw abonnement voor mn internet. Ik kwam terecht op deze site: http://www.kpn.com/prive/service/meer-w ... ternet.htm, met 3 opties. Ik heb gelezen dat het maximale dat je kan halen qua snelheid op de gewone kabel 2Mb/s is (optie 2), maar ze adverteren dus met een nog sneller abonnement. Na wat spitten blijkt dus dat je daarvoor glasvezel moet hebben en dat de aansluitkosten daarvoor (afhankelijk per gemeente) iig 150 euro zijn... Ben ik nou achterlijk of is dit gewoon achterlijk duur?

Hoor graag wat meningen en misschien tips!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Goedkoop internet? Yeah right!

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: geen tip maar wel advies...ga niet met kpn in zee :lol:

barrbev
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2010 11:12

Re: Goedkoop internet? Yeah right!

Ongelezen bericht door barrbev »

@ BobbieJ Klopt, het is duur als je het zelf zou moeten doen, maar als het goed is, heeft de kabelmaatschappij gratis (of kleine vergoeding) de aanleg van glasvezel aangeboden of dat komt nog. Zo is het bij ons in ieder geval wel gegaan... Ander moet je even via de informatie site van kpn een en ander opzoeken. Je kan daar ook zo'n vragenformulier invullen en vragen of ze je bellen. Succes!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Goedkoop internet? Yeah right!

Ongelezen bericht door tiptoo »

barrbev schreef: Je kan daar ook zo'n vragenformulier invullen en vragen of ze je bellen. Succes!

dat ken je beter niet doen iets invullen , meestal is het volgens kpn dan een aanmelding

BobbieJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2010 11:51

Re: Goedkoop internet? Yeah right!

Ongelezen bericht door BobbieJ »

barrbev schreef:@ BobbieJ Klopt, het is duur als je het zelf zou moeten doen, maar als het goed is, heeft de kabelmaatschappij gratis (of kleine vergoeding) de aanleg van glasvezel aangeboden of dat komt nog. Zo is het bij ons in ieder geval wel gegaan... Ander moet je even via de informatie site van kpn een en ander opzoeken. Je kan daar ook zo'n vragenformulier invullen en vragen of ze je bellen. Succes!
haha, weet niet of dat zo verstandig is... maar idd, nou je het zegt, komt me wel bekend voor dat met die aanleg...

tiptoo is volgens mij niet zo'n fan! ;)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Goedkoop internet? Yeah right!

Ongelezen bericht door tiptoo »

BobbieJ schreef:.

tiptoo is volgens mij niet zo'n fan! ;)
:lol: niet echt nee :mrgreen:

barrbev
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2010 11:12

Re: Goedkoop internet? Yeah right!

Ongelezen bericht door barrbev »

BobbieJ schreef:
barrbev schreef:@ BobbieJ Klopt, het is duur als je het zelf zou moeten doen, maar als het goed is, heeft de kabelmaatschappij gratis (of kleine vergoeding) de aanleg van glasvezel aangeboden of dat komt nog. Zo is het bij ons in ieder geval wel gegaan... Ander moet je even via de informatie site van kpn een en ander opzoeken. Je kan daar ook zo'n vragenformulier invullen en vragen of ze je bellen. Succes!
haha, weet niet of dat zo verstandig is... maar idd, nou je het zegt, komt me wel bekend voor dat met die aanleg...

tiptoo is volgens mij niet zo'n fan! ;)
lijkt dr niet op idd! ;)

Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Re: Goedkoop internet? Yeah right!

Ongelezen bericht door Rick Waters »

Hallo BobbieJ,

Ik denk wel dat je iets over het hoofd hebt gezien. De aansluiting van glasvezel is nog niet nodig in jouw situatie, er bestaan namelijk 2 type verbindingen glasvezel. 1 verbinding tot in je huis en 1 verbinding tot aan de straatkast, die laatste verbinding geld voor jou. Dat betekent dus ook dat er fysiek niks veranderd voor je thuis situatie. Op het moment dat er in de toekomst wordt besloten dat er wel tot in het huis aangesloten wordt dan is dat volgens mij helemaal gratis.

Pas op het moment dat je dit gratis aansluit moment ( als ze de hele straat openbreken ) afzegt en op een later moment beslist dit wel te nemen, worden er pas kosten in rekening gebracht. Dit is een aansluiting van www.glashart.nl en niet van KPN.

Hopelijk kom je hier wat verder mee,

Groetjes :wink:

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Goedkoop internet? Yeah right!

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik word ergens medio mei 2011 vrijblijvend aangesloten door glashart. Ik heb dan alleen de kabel in de woning en geen abonnement.

Gesloten