Wij wonen op een woon/werk locatie vanaf 2009. Een wijk van ± 10 jaar oud. Het was een nieuwe kavel waar nog helemaal niets op stond en waren 1 van de laatste bewoners in de straat. 13 woningen met bedrijfsruimte erbij. Bij "aansluitingen.nl" de aanvraag gedaan voor de nutsvoorzieningen en telefoon/internet aansluiting en daar ook een bevestiging van ontvangen. UPC zou oa. de internet aansluiting doen. Maar achteraf blijkt dus dat er helemaal geen internet kabel in de straat aanwezig is. Daar kom je pas achter als je later kennis maakt met de nieuwe buren en je er eens een vraag over stelt.
Wij hebben nu een abonnement met Tele2 en die zouden garanderen dat wij bij het afsluiten van het abonnement 10 Mb internetsnelheid zouden krijgen. Dat bleek al snel niet zo te zijn en ook niet te kunnen. Dat is ook te zien bij een speedtest. Kom je pas achter als het te laat is. Bij goede dagen net 5 Mb, maar meestal rond de 2 Mb en soms net 1,3 Mb. Dat is echt heel weinig en dus heel traag. Bij navraag bij Tele2, is het probleem dat wij eigenlijk te ver van de centrale af wonen. Maximaal 3,5 km zou kunnen, wij wonen 3,6 km van de centrale, dus pech. Wij hebben Tele2 er wel op gewezen dat Tele2 dat ook wel wist bij het afsluiten van het abonnement. Krijgen wij geen goed antwoord op terug.
Dus toch kijken of een andere provider het wel voor elkaar krijgt. UPC was een optie. Nu konden wij wel een aansluiting krijgen, maar dat zou ± €7000 gaan kosten. De kast waar het vandaan moest komen staat ruim 700 meter verder op. Dat is dus geen optie geweest. Nu blijkt dus dat er 3 bewoners in de straat zijn die wel een UPC aansluiting hebben, en wel met 200 Mb! Die hebben op eigen initiatief een kabel onder de sloot door laten "blazen" vanaf de straat 30 meter aan de overkant van de sloot. En UPC medewerkers aan de telefoon wisten daar niet eens vanaf, dat moesten wij hun vertellen. Dat werkt dus behoorlijk langs elkaar heen. Maar na veel keer bellen, mailen zou het toch mogelijk zijn om iets voor elkaar te krijgen en wel kosteloos. Wij moesten opnieuw bij "aansluitingen.nl" een aanvraag doen voor een internetaansluiting. Volker Wessels zou ook een schouwing doen. Daar hebben wij nu wel weer een offerte van ontvangen dat het voor bijna €2100 gedaan kan worden. Ook nu weer contact op genomen met UPC dat het toch kosteloos aangelegd zou worden, maar daar weten ze niets van.
Wij willen best een bijdrage doen om hier een aansluiting te krijgen, maar geen €2100.
Iemand die hier eens mee te maken heeft gehad of advies hoe het nu wel goed kan komen?
Wij zien graag reacties komen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hele slechte internet aansluit
Re: hele slechte internet aansluit
hier in het buitengebied hebben we ook met alle buren geld bij elkaar gegooid. De graafmachine hadden we al, en diverse kabels zijn zo zelf betaald de grond ingegaan..
Alhoewel ik begrijp dat je het niet zelf wenst te betalen, wachten tot een provider je gaat aansluiten gaat em niet worden...
Alhoewel ik begrijp dat je het niet zelf wenst te betalen, wachten tot een provider je gaat aansluiten gaat em niet worden...
Re: hele slechte internet aansluit
hier in het buitengebied hebben we ook met alle buren geld bij elkaar gegooid. De graafmachine hadden we al, en diverse kabels zijn zo zelf betaald de grond ingegaan..
Alhoewel ik begrijp dat je het niet zelf wenst te betalen, wachten tot een provider je gaat aansluiten gaat em niet worden...
Alhoewel ik begrijp dat je het niet zelf wenst te betalen, wachten tot een provider je gaat aansluiten gaat em niet worden...
Re: hele slechte internet aansluit
Als wij nu in een buitengebied wonen, dan kan ik me ook wel voorstellen dat de kosten voor de aanvrager is, maar het is gewoon binnen de gemeente grens, bebouwde kom. De kabel is in het verleden vergeten in de grond te leggen en nu moet hij uit een ander gedeelte van de wijk komen. De kabel moet onder de sloot door, meer niet. Vanaf mijn eigen kavel lukt het mij prima om de kabel in de meterkast te krijgen. En juist door het zelf te doen zou ik de kosten zo laag mogelijk te houden. En een technische medewerker van UPC zag dat wel zitten om dan ook onder de 1000 euro te blijven, maar een callcenter dame van UPC bleef volhouden dat dat echt niet kon. Bureaucratie ten top.