LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helpdesk Telfort

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
adsl2

Helpdesk Telfort

Ongelezen bericht door adsl2 »

Om 16.00 uur een technische vraag gesteld via het webformulier over de aanluiting van adsl

Om 19.25 netjes antwoordt van de helpdesk.

Op de topics leesje veel over de helpdesk van Telfort dat die slecht en ondeskundig zou zijn.

Ik weet niet waar het aan ligt misschien aan het taal gebruik of de omschrijving van de vraag

TdeHond

Re: Helpdesk Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hoe is het mogelijk! Ik sta paf!

in blijde afwachting van antwoord op aangetekende brief bij hen bezorgd rond kerst 2007 en verklaring van onterechte incasso's in 2008 zonder ooit een abonnement bij Telfort gehad te hebben. 5de herinnering aan brief door hen ontvangen in febr 2008 moet nog beantwoord worden.

Vandaar dat ze geen tijd hebben om mijn zaak naar behoren af te sluiten. < ROTFL >

Ik wil even toevoegen dat ik blij voor u ben dat u zo snel antwoord gekregen heeft. :D

nogeda

Ongelezen bericht door nogeda »

U heeft een probleem wegens 1 of meerder onterechte incassos

Deze heeft u via de bank terug gevorderd en aan Telfort een bewijs gevraagd hoe zij tot het invorderen van incasso zijn gekomen
Maar u heeft geen relatie met Telfort.

Ik denk dat u geen reactie van Telfort krijgt. Eind vorig jaar zijn diverse providers overgegaan naar Telfort. Dus ook de administratie. De administratie zal daardoor niet op orde zijn of zijn geweest.

Zij zullen de fout wel hebben ondekt, maar ja toegeven is een andere zaak. Want wie eist die bewijst. Ik denk daarom ook dat zij de zaak gewoon laten voor wat het is.

Ik zou mij daarom ook niet meer druk maken U heeft uw geld terug en dat is het belangrijkste

Wel kan gezegd worden dat dit geen schoonheidsprijs verdient en een klein brieftje was voor u volgens mij al genoeg geweest

TdeHond

Wel kan gezegd worden dat dit geen schoonheidsprijs verdient en een klein brieftje was voor u volgens mij al genoeg geweest ]

U heeft gelijk.

Een excuus voor de onterechte incasso's was inderdaad genoeg geweest.
Fouten worden gemaakt. De manier waarop ze opgelost worden is voor mij van belang. Bij de bank gingen ook zaken fout, maar deze zijn uiterst correct opgelost. Ik ben daar dan ook een tevreden klant!

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Fouten worden gemaakt.
Dat kan overal gebeuren, maar het gaat er om hoe je het oplost.

Topicstarter kreeg snel antwoord op een vraag, het ging niet over het oplossen van een probleem.
KPN en haar dochters kunnen absoluut geen problemen oplossen, bij het coorigeren van zelfs de simpelste foutjes worden er nieuwe fouten gemaakt (of beloftes niet nagekomen) Door een opeenstapeling van fouten sneeuwt de oorspronkelijke klacht helemaal onder, ze komen er niet meer uit en doen vervolgens helemaal niets meer.

De enige uitzondering is xs4all, een KPN dochter die het wel goed doet, maar daar betaal je ook fors voor.

TdeHond

[ Fouten worden gemaakt.]
Telfort heeft dit tot een kunst verheven!

Vandaag kregen wij i.p.v. het lang verwachte excuus van Telfort een dreigbrief van Telfort. Dit ter begeleiding van een onterechte factuur.

Er was mij een betalingsherinnering gestuurd die ik uiteraard nooit ontvangen heb, Ik zou nu euro: 2.99 moeten betalen. Indien ik dit
niet zou doen dan wordt per 30 april 2008 internet afgesloten.

Er staat niet bij hoe ze dat denken te doen bij iemand die nooit klant bij hen is geweest en dat ook nooit zou willen zijn.

Bovendien heb ik volgens mijn bankafschrift op 6-02-08 het boven vermelde bedrag betaald.

Het lukte mij uiteraard niet om via betaalbare of gratis nummer het bastion Telfort te nemen. Een ieder die ik sprak wil dat ik hun dure 0900 nummer bel.
Ik heb aangekondigd dat ik hun huidige ludieke akties op de diverse forums zou vermelden en stuur nog maar eens een mailtje naar dit gerenommeerde bedrijf.
:evil:

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Er staat niet bij hoe ze dat denken te doen bij iemand die nooit klant bij hen is geweest en dat ook nooit zou willen zijn.

Bovendien heb ik volgens mijn bankafschrift op 6-02-08 het boven vermelde bedrag betaald.
Dat begrijp ik niet, waarom heb je op 6-2-08 een bedrag betaald aan een bedrijf waar je nooit klant bent geweest en nooit zou willen zijn??
Als het een onterechte automatische incasso van Telfort is geweest, hoe komen ze dan aan je rekeningnummer als je er nooit klant bent geweest??

TdeHond

Geplaatst op 19 Apr 2008 08:18 door Ron58
Quote:
Dat begrijp ik niet, waarom heb je op 6-2-08 een bedrag betaald aan een bedrijf waar je nooit klant bent geweest en nooit zou willen zijn?]
-------
1. Onterechte factuur van Telfort ontvangen op 18 april 2008
2. Dit bedrag is door mij betaald op 06 -02 -08 ( Het betof internetkosten verschuldigd aan 12move)

Bedrag moest betaald worden aan 12move.nl.
Deze provider was in December 2007 overgenomen door Telfort.
Ik had er tijdig opgezegd, maar 12move had een onterechte automatische incasso gedaan waarbij ik ook moest betalen voor JANUARI 2008. Ik heb het bedrag laten storneren door de bank en heb vervolgens het bedrag wat ik aan hen verschuldigd was alsnog betaald.

Deze onterechte factuur werd verzonden nadat Telfort 2 onterechte automatische incasso's had gedaan in de maanden Januari en Februari 2008.

Ik had n.l opgezegd bij zowel 12move als Telfort m.i.v. de dag dat 12move officieel ingelijfd werd bij Telfort.

Ondanks onterechte automatische incasso's door Telfort heb ik aan mijn verplichtingen voldaan door 2.99 euro te betalen ( internetkosten 12move.nl)

12move was en Telfort is een dochter van KPN.com. Beide regelen hun betalingen via GREEN ISPV BV. 12move heeft dus simpel mijn gegevens als bankrekening doorgespeeld aan Telfort. Volgens hun AV mag dat.
----------------
Na de soap 1. niet verwerken gegevens opzeggen 12move, zowel schriftelijk als telefonisch ( 1 telefoon naar Helpdesk) uiteindellijk na veel emails mijnerzijds rechtgezet door sturen email van Telfort die als brief mocht gebruikt worden waaruit blijkt dat bij hen het beëindigen van kontrakt succesvol verwerkt was
2. twee onterechte automatische incasso's door Telfort, rechtgezet door mijn bank die deze bedragen teruggevorderd heeft + selectieve blokkade incasso's door green ISP
3. zijn wij aanbeland bij deel 3: onterechte factuur, maanden geleden door mij voldaan. Zij kunnen het geld niet meer stelen dus krijg ik een dreigbrief met acceptgiro.

Ik denk niet dat het mij lukt om via email antwoord te krijgen. Ik stuur ze elke dag een herinnering tot een week voor verstrijken termijn waarbinnen ik per brief gewongen wordt bezwaar aan te tekenen.
Maar ik houd de moed erin want ik sta in mijn recht.

dimsum

Ongelezen bericht door dimsum »

Veel ellende gehad met Telfort en als je dan eindelijk opzegt en er gaat iets mis, dan moet je het van de klantenservice van Telfort niet hebben.

Als gevolg van een foutje van mijn huidige provider KPN had deze het ADSL signaal van Telfort een maand te vroeg omgezet (naar KPN). Direct nadat ik hierachter kwam, heeft KPN deze fout hersteld. Telfort wenste mij echter geen signaal meer te leveren (wat volgens hun technische man wel mogelijk was), terwijl mijn abonnement bij Telfort nog twee maanden liep.

De klantenservice wenste geen medewerking te verlenen, ik zou wel moeten betalen voor de laatste twee maanden want anders zou men een incassobureau achter mij aansturen, men wilde mij niet doorverbinden met iemand die (wel) beslissingen mocht nemen om mij mijn signaal terug te geven en klagen over de klantenservice kon ook nergens (volgens de klantenservice).

Dat laatste lijkt te gaan kloppen: op mijn brieven van 26 april en 3 juni 2008 over deze zaak wordt gewoon helemaal niet gereageerd. Ik was van plan om mijn laatste betaling te storneren, maar helaas kwam ik er te laat achter dat Telfort aan het begin van iedere maand reeds de abonnementskosten voor de maand daarop in rekening brengt. Voor storneren ben ik dus al te laat.

Ik kan dus weinig anders dan iedereen waarschuwen voor de handelwijze van Telfort.

Gesloten