Geachte lezers,
Ik ben door een 77 jarige oud college gevraagd om zijn e-mail, afstandsbediening voor de TV en TV-box en Wi-Fi in te stellen. Hij is overgestapt van UPC naar Vodafone thuis Basis alles in één pakket.
Na alle dingen te hebben aangepast heb ik nog even gekeken naar zijn overeenkomst met Vodafone. Wat mij opviel was dat hij bij het afsluiten van het contract geen installatiekosten hoefde te betalen en dat leverde hem een korting van € 75,= op.
Volgens website van Vodafone bestaat het installeren van het “basis in één pakket” uit het volgende:
- TV aansluiten op Interactieve TV Box
- Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met modem
- Modem ophangen en aansluiten
- Activeren en beveiligen Wi-Fi
- Instellen Vodafone Thuis e-mail
- De meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling wordt weggelegd op of langs de plint met spijkerclips (max. 15m meter)
- TV instellen en internetverbinding testen
Extra materialen voor de aanleg zijn voor eigen rekening.
De monteur van de firma Guidion heeft na installatie ze een rekening laten betalen voor meerwerk van drie kwartier en 7 meter UTP-kabel, totaal € 86,=
De totale installatie heeft hij in driekwartier gedaan.
De UTP-kabel is via een bestaande pijp is aangebracht en is minder dan 15 meter.
Je bind de UTP-kabel aan de bestaande Coaxkabel en je trekt de Coaxkabel uit de pijp en de UTP-kabel zit erin. Dit is toch veel eenvoudiger dan 15 meter kabel via de plint te spijkeren, wat wordt omschreven bij de standaard installatie en gratis zou zijn.
Instellen “Vodafone Thuis e-mail” is niet gedaan
De TV koppelen op de afstandsbediening van de TV box heeft hij niet gedaan.
Het activeren en beveiligen van de Wi-Fi heeft hij niet gedaan. Het zijn gewoon de instelling vanuit de fabriek gebleven.
Klacht gemeld bij Vodafone en zij konden zich niet vinden in dit verhaal, ik moest maar contact zoeken met de firma Guido. Dat is het afschuiven van je verantwoordelijkheid Vodafone is de opdrachtgever voor installatie.
Een mooie verkoop truc, je zegt tegen een nieuwe klant dat zij geen installatiekosten hoeven te betalen, alleen het meerwerk. En als er meerwerk is dan betaal je de gehele installatie kosten. De totale tijd dat de monteur is bezig geweest en gebruikt niet de meegeleverde UTP-kabel maar zijn eigen kabel. En de meegeleverde kabel neem je gewoon mee.
Naar mijn inzien zijn deze mensen opgelicht. Ofwel “Een sigaar uit eigen doos”
Vodafone neem je verantwoordelijkheid en kom in actie.
Cor Nuij
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Het gratis installeren bij Vodafone is een leugen.
Re: Het gratis installeren bij Vodafone is een leugen.
Een duidelijk maar triest verhaal, om iemand van 77 jaar zo te besodemieteren.
SCHAME ON YOU Vodafone
SCHAME ON YOU Vodafone