Sinds 16 Aug. 2004 heb ik een abonnement op Chello Classic.
Ik heb storing op storing. 4 x is er al een monteur geweest en niemand weet wat er aan de hand is. Vandaag heb ik een nieuwe modem gekregen, en is het afwachten of kan blijven internetten.Ik ben soms dagen zonder internet en van de helpdesk word ik niet veel wijzer. Ik heb naar UPC geschreven dat ik van Chello af wil. Als antwoord kreeg ik dat dat wel kon maar dat ik voor een jaar moet betalen, tot 16 Aug. 2005 dus. Ik betaal dus niet voor iets wat ik niet krijg.
Zij eisen van mij dat ik een jaar betaal, dan mag ik toch eisen dat ik een jaar kan internetten. Weet iemand hoe ik eerder van UPC af kan komen zonder onkosten?[/b]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe kom ik eerder van Chello af
Re: Hoe kom ik eerder van Chello af
Schrijf ze een brief waarin je aangeeft dat je UPC ingebreke stelt de contractueel afgesproken condities niet na te komen. Ook heeft upc geen oplossing geboden voor de storingen.
Probeer je in te schrijven in een gemeente waar UPC niet kan leveren, bijvoorbeeld bij een familielid of vriend/kennis.
Vraag dan bij die gemeente een bewijs van inschrijving (kosten +/- 5euro).
Stuur dit bewijs + opzeggingsbrief o.v.v. opzegging i.v.m. verhuizing naar niet UPC regio naar UPC.
Vervolgens schrijf je je gewoon weer in op je huidig adres en klaar.
UPC moet nu het contract opzeggen.
Vraag dan bij die gemeente een bewijs van inschrijving (kosten +/- 5euro).
Stuur dit bewijs + opzeggingsbrief o.v.v. opzegging i.v.m. verhuizing naar niet UPC regio naar UPC.
Vervolgens schrijf je je gewoon weer in op je huidig adres en klaar.
UPC moet nu het contract opzeggen.
Stuur een aangetekende brief waarin je ze "in gebreke" stelt. Geef een termijn van twee weken (tot een maand) om het op te lossen en eis je tot nu toe betaalde abonnenmentsgeld terug.
Daarnaast zou ik melden dat je de betalingen opschort, totdat ze leveren. Automatische afboekingen kun je eenvoudig terug boeken door even met je bank te bellen.
Ik heb zelf met mijn ADSL provider in de clinch gelegen. Geen antwoord op mails, via de helpdesk te horen gekregen dat ik moest mailen, etc. Uiteindelijk bleek het aan KPN te liggen. Nadat de brief gestuurd hebben ze alles keurig teruggeboekt, behalve wat ik zelf al had laten terugboeken en ben ik heel tevreden over mijn provider.
Daarnaast zou ik melden dat je de betalingen opschort, totdat ze leveren. Automatische afboekingen kun je eenvoudig terug boeken door even met je bank te bellen.
Ik heb zelf met mijn ADSL provider in de clinch gelegen. Geen antwoord op mails, via de helpdesk te horen gekregen dat ik moest mailen, etc. Uiteindelijk bleek het aan KPN te liggen. Nadat de brief gestuurd hebben ze alles keurig teruggeboekt, behalve wat ik zelf al had laten terugboeken en ben ik heel tevreden over mijn provider.
Ik denk niet dat je in je recht staat om een contract op te zeggen omdat jij het hen onmogellijk maakt hun plicht na te komen. Ik weet het eigenlijk wel zeker dat je dan moet doorbetalen...
Trouwens; Het woord 'rechtsbijstandverzekering' of je die nu wel of niet hebt, wil ook nog wel eens helpen...
Trouwens; Het woord 'rechtsbijstandverzekering' of je die nu wel of niet hebt, wil ook nog wel eens helpen...
UPC staat voor geldklopperij , oplichterspraktijken, leugens, onbeschoftheid, monopolie en ander crimineel gedrag.
Er zijn al duizenden gedupeerden en de overheid doet hier geen bal aan. Opzegtermeinen van 1 jaar die je pas te weten komt nadat je een contract ondertekend, het regelmatig falen van hun diensten, geldverslindende helpdesks die niet helpen,..... enz. enz. enz.
Zij plegen contractbreuk bij het leven en wij pikken dat met z'n allen?
Wij gedupeerden kunnen wel degelijk iets hieraan doen !! Maar dat kan alleen als we samenwerken. Met z'n allen massaal klachtbrieven schrijven schijnt niet te helpen dus moeten we naar een mogelijkheid zoeken deze oplichters een halt toe te roepen...Tot hier en niet verder!!
Ik heb een gastenboek gemaakt voor de gedupeerden die samen een oplossing willen verzinnen tegen deze UPC-praktijken.
Ga hiervoor naar : www.2lemon.nl/gboek/index.html
Alle suggesties en ideeën zijn welkom.
Er zijn al duizenden gedupeerden en de overheid doet hier geen bal aan. Opzegtermeinen van 1 jaar die je pas te weten komt nadat je een contract ondertekend, het regelmatig falen van hun diensten, geldverslindende helpdesks die niet helpen,..... enz. enz. enz.
Zij plegen contractbreuk bij het leven en wij pikken dat met z'n allen?
Wij gedupeerden kunnen wel degelijk iets hieraan doen !! Maar dat kan alleen als we samenwerken. Met z'n allen massaal klachtbrieven schrijven schijnt niet te helpen dus moeten we naar een mogelijkheid zoeken deze oplichters een halt toe te roepen...Tot hier en niet verder!!
Ik heb een gastenboek gemaakt voor de gedupeerden die samen een oplossing willen verzinnen tegen deze UPC-praktijken.
Ga hiervoor naar : www.2lemon.nl/gboek/index.html
Alle suggesties en ideeën zijn welkom.