LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoge rekening krijgen terwijl je in ned. geinternet hebt
-
hoge rekening krijgen terwijl je in ned. geinternet hebt
Mijn vraag is wie heeft er ervaring met Vodafone die je een hoge rekening stuurt voor het internetten in het buitenland en je niet in het buitenland bent maar wel in de grensstreek.
Re: hoge rekening krijgen terwijl je in ned. geinternet hebt
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij kan Vodafone niet zien waar iemand is, alleen met welke zendmast een GSM contact maakt. En in de grensstreek kan het voorkomen, dat het signaal van een buitenlandse mast sterker is dan van een Nederlandse mast. En dat je dus via het buitenland internet en dus het buitenlandse tarief moet betalen.
Als het goed is, zie je ook in je scherm dat je niet via Vodafone NL bezig bent.
Als het goed is, zie je ook in je scherm dat je niet via Vodafone NL bezig bent.
of heb je in het buitenland je abbo afgesloten
Als je in een grensstreek woont of op bezoek bent zorg dan dat je telefoonen je niet in het buitenland bent maar wel in de grensstreek
niet op automatisch netwerk zoeken staat.Is het signaal eventjes zwak dan gaat hij zoeken en vind hij in 99% van de gevallen een buitenlandse provider.Soms ook nog met ongeveer dezelfde naams aanduiding zie mijn verhaal van T-Mobile
In Zuid Limburg zag opeens dat mijn provider het Duitsche T-Mobile was geworden. Telefoon op handmatig netwerk zoeken gezet
ontvangst was wel zwak maar kreeg geen buitenland kosten op mijn rekening.
Vodafone en T-Mobile hebben in nederland niet de sterkste netwerken vooral binnenshuis.
Dit onderwerp is al een aantal keren eerder voorbij gekomen.
gr Henk