LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door witte angora »

Do848 schreef:er is hier geen kind in huis die spelletjes speelt waar je credits voor moet kopen. Sterker nog, dit is ook onmogelijk omdat er een wachtwoord op de laptop staat. Tevens staan hier ook geen spelletjes op de laptop geïnstalleerd.
Je had het er toch over dat je een kind op school hebt? Even voor de duidelijkheid? En dat mobiele gebeuren is toch niet met een speciaal wachtwoord beveiligd?

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

witte angora schreef:Overigens: het feit dat je het in je reactie op Moneyman er in eerste instantie over had dat jullie kind op school zit als jullie als ouders allebei werken, en dat je dat naderhand gauw weghaalt en vervangt door 'Hier hoef ik mij ook niet voor te verantwoorden tegen over u'...

Je maakt jezelf ineens volkomen ongeloofwaardig. Ik denk dat je je puber toch maar even aan de tand moet voelen. En eigenlijk denk ik dat dat niet eens meer nodig is.

Maar dat is wat ik denk. Dat hoeft geen feit te zijn. Feit is dat jullie de feiten kennen, en jullie weten zelf wel hoe het zit. Dat mogen jullie met Telfort uitknokken. Maar vergeet één ding niet: mocht het inderdaad jullie kind zijn: een valse aangifte is strafbaar.
Nee hoor ik maak mij niet ongeloofwaardig, maar ik vond het onnodig en te privé om te vertellen wat mijn gezins samenstelling is en waar deze uit bestaat.

U mag best even langskomen bij ons en de laptop uitlezen? Ook een puntje waar ik uiteraard in mijn gelijk mee wordt gesteld want er staan gewoon geen spelletjes op en deze hebben er ook nog nooit opgestaan.

U ziet het alsof ik mij ongeloofwaardig maakt maar dat is toch echt niet zo.

Tevens ben ik mij er wel degelijk ervan bewust dat een valse aangifte strafbaar is. Dat komt dan ook door het werk wat ik beoefen. Vandaar dat ik ook 100% zeker weet dat een aangifte wel degelijk noodzakelijk is, wat mijn beroep is doet er dan ook verder niet toe. Maar ik kan u wel vertellen dat ik elke dag 8uur lang samen werkt met de politie.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

witte angora schreef:
Do848 schreef:er is hier geen kind in huis die spelletjes speelt waar je credits voor moet kopen. Sterker nog, dit is ook onmogelijk omdat er een wachtwoord op de laptop staat. Tevens staan hier ook geen spelletjes op de laptop geïnstalleerd.
Je had het er toch over dat je een kind op school hebt? Even voor de duidelijkheid? En dat mobiele gebeuren is toch niet met een speciaal wachtwoord beveiligd?
Het gaat hier over een vaste telefoonlijn, niet over een mobiele telefoon. Wij hebben inderdaad wel een kind Ja.
Laatst gewijzigd door Do848 op 23 mei 2016 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry, maar ik weet genoeg.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

witte angora schreef:Sorry, maar ik weet genoeg.
Goh nou vertel?

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

witte angora schreef:Sorry, maar ik weet genoeg.
Dit is overigens een algemeen bericht en NIET gericht op u. Ik drukte perongeluk op quote en kan dit niet meer aanpassen naar een normaal bericht.

Het verhaal spelletjes komt er wel erg vaak aan woord hier, jullie hebben geen flauw idee wat en hoe onze gezins samenstelling is. Kijk eens wat verder dan uw neus lang is, ik kan met 100% zekerheid zeggen dat wij niet gebeld hebben, dat wij hier geen spelletjes spelen thuis waarvoor credits dient gekocht te worden. En dat wij al helemaal geen lening ergens hebben afgesloten waarvoor je aan de telefoon moet blijven hangen.

Ik vind het dan ook heel erg lachwekkend dat er hier geprobeerd wordt om "feiten" naar ons hoofd te slingeren die gewoon niet kunnen. Zie de feiten hier boven die ik alweer moest noemen omdat lezen nogal moeilijk blijkt.

Het is blijkbaar nogal dapper om achter je toetsenbord interessante opmerkingen te maken zonder dat je daadwerkelijk onze gezins situatie persoonlijk kent.

Mocht het zo zijn dat je wel denkt dat je dit kunt dan zou ik er maar mee stoppen want je kunt het niet.

De laptop hier draait al 3 jaar onder dezelfde Windows zonder enige wijzigingen in het besturingssysteem. (dit is ook na te lezen) denk zeg het maar weer even anders moet ik het weer gaan uitleggen. Tevens is er ook uit te lezen of hier op de laptop binnen die 3 jaar spelletjes op hebben gestaan, dat is dus niet het geval.

Dus hou aub op met al die flauwekul als je geen flauw benul hebt van enig zicht op onze gezins situatie.
Laatst gewijzigd door Do848 op 24 mei 2016 00:20, 3 keer totaal gewijzigd.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

witte angora schreef:@ Do: Ik wens je veel succes met de afwikkeling van de zaak. Je hebt veel dingen al uitgezocht die mensen hier te berde brengen, je weet wat je wil, en je bent zeker van je zaak. Dus ik hoop dat het je gaat lukken, maar... je hebt pas reden tot juichen als je de strijd gewonnen hebt.

In je laatste bericht (dat je tijdens het schrijven van dit epistel gewijzigd hebt) had je het over je 'kind'. Hoe oud is hij/zij eigenlijk? En weet je zeker dat hij/zij op school zat terwijl jullie als ouders aan het werk zijn?
Hahahaha ja wij weten echt 100% zeker dat ons kind gewoon op school zit. Ons kind is gelukkig nog geen puber van 16 die eventueel zou kunnen spijbelen of iets dergelijks zodat ons kind alleen thuis zou kunnen zitten, daar moet ons kind nog een aantal jaren gelukkig over doen.

Ons kind is nog dus danig jong dat wij het niet alleen thuis zouden kunnen laten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door grun »

Do848 schreef:
grun schreef:Even voor alle duidelijkheid: wat u een vaste lijn noemt, is geen telefoontoestel met een draad, maar een draadloze telefoon zoals een DECT toestel? Dat soort toestellen hebben allemaal vanaf de fabriek hetzelfde wachtwoord, bijvoorbeeld 0000 of 1234. Ik neem aan dat u het default wachtwoord wel veranderd had?
Het gaat gewoon om een toestel wat is aangesloten op onze modem. Inderdaad een draadloze telefoon waarvan het nummer met 010 begint. Op dit toestel zit geen vergrendeling met pincode net zoals bij 90% van de huistelefoons die je in de winkel koopt.
Zo'n dect installatie bestaat uit een basisstation die aangesloten is op het modem, daarnaast het telefoontoestel zelf (de handset). Bij de installatie is het vereist dat de handset eenmalig aangemeld wordt bij het basisstation. Meestal gebeurt dat door in het menu van de handset voor 'aanmelden' te kiezen, daarna moet binnen een minuut een knop op het basisstation ingedrukt worden. Vaak moet deze procedure bevestigd worden door eenmalig een pincode in te toetsen. Ik ken geen toestel zonder pincode. Voor het dagelijkse gebruik is daarna inderdaad geen code meer nodig.

In theorie lijkt het me mogelijk dat iemand die toegang heeft (gehad) tot uw woning, bijvoorbeeld familie, vrienden, kennissen, de buren, klusjesmensen een eigen dect toestel meegenomen heeft en die aangemeld heeft op uw basisstation. Hij hoefde alleen maar een knopje in te duwen, meer is het niet. Daarna kan hij gebruik maken van uw telefoonlijn, binnen een beperkte straal rondom uw woning.

Als u dit wat vergezocht vindt, dan klopt dat. Dat vind ik eigenlijk ook, maar laten we even alle mogelijkheden uitsluiten.

Moneyman
Berichten: 31123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Do848 schreef:Ook heb ik hier al verschillende keren aangeven dat er naar dat telefoonnummer "gebeld" terwijl er niemand thuis was.
Hier hoef ik mij ook niet voor te verantwoorden tegen over u.

Maar wat is nu precies het doel van uw punten? Want als u nou eens een beetje logisch probeert na te denken dan weet u ook dat de politie er o.a ook voor is welk soort aangifte bij elke zaak nu van belang is. Dit is niet aan de burger om daar over te beslissen.
Ja, dat heb ik gelezen. Ik snap ook dat jij 100% overtuigd bent. Maar dat is iets anders dan het kunnen bewijzen. Dát is wat ik je nu al drie keer probeer duidelijk te maken. Als jij aangifte wilt doen, zul je je eventuele eigen betrokkenheid keihard uit moeten kunnen sluiten, en dat is vrijwel onmogelijk. Er zijn allerlei voorbeelden te bedenken waarin gebruikgemaakt kan worden van jullie lijn zonder dat jij het weet of zonder dat jij thuis bent.

Je gaat steeds volop in de aanval, maar probeer nou eerst eens te begrijpen wat mensen zeggen en waarom ze het zeggen. Vragen die in ons opkomen, komen ook in het hoofd van de agent/ rechter op...

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Je gaat steeds volop in de aanval, maar probeer nou eerst eens te begrijpen wat mensen zeggen en waarom ze het zeggen. Vragen die in ons opkomen, komen ook in het hoofd van de agent/ rechter op...
Ik heb daarom gisteren de moed opgegeven, sorry. Halve informatie, ontbrekende informatie, halfslachtige informatie, een flinke portie arrogantie, alles beter weten, voortdurend in de aanval... Er zijn leukere dingen in het leven.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

grun schreef:
Do848 schreef:
grun schreef:Even voor alle duidelijkheid: wat u een vaste lijn noemt, is geen telefoontoestel met een draad, maar een draadloze telefoon zoals een DECT toestel? Dat soort toestellen hebben allemaal vanaf de fabriek hetzelfde wachtwoord, bijvoorbeeld 0000 of 1234. Ik neem aan dat u het default wachtwoord wel veranderd had?
Het gaat gewoon om een toestel wat is aangesloten op onze modem. Inderdaad een draadloze telefoon waarvan het nummer met 010 begint. Op dit toestel zit geen vergrendeling met pincode net zoals bij 90% van de huistelefoons die je in de winkel koopt.
Zo'n dect installatie bestaat uit een basisstation die aangesloten is op het modem, daarnaast het telefoontoestel zelf (de handset). Bij de installatie is het vereist dat de handset eenmalig aangemeld wordt bij het basisstation. Meestal gebeurt dat door in het menu van de handset voor 'aanmelden' te kiezen, daarna moet binnen een minuut een knop op het basisstation ingedrukt worden. Vaak moet deze procedure bevestigd worden door eenmalig een pincode in te toetsen. Ik ken geen toestel zonder pincode. Voor het dagelijkse gebruik is daarna inderdaad geen code meer nodig.

In theorie lijkt het me mogelijk dat iemand die toegang heeft (gehad) tot uw woning, bijvoorbeeld familie, vrienden, kennissen, de buren, klusjesmensen een eigen dect toestel meegenomen heeft en die aangemeld heeft op uw basisstation. Hij hoefde alleen maar een knopje in te duwen, meer is het niet. Daarna kan hij gebruik maken van uw telefoonlijn, binnen een beperkte straal rondom uw woning.

Als u dit wat vergezocht vindt, dan klopt dat. Dat vind ik eigenlijk ook, maar laten we even alle mogelijkheden uitsluiten.
Uw theorie is in onze situatie n.v.t
De reden hiervoor is heel simpel, en kan bij ons maar 1 dect telefoon op het station worden gekoppeld. Wij hebben maar 1 station, tevens is ook uw theorie lachwekkend en onmogelijk in ons geval.
Laatst gewijzigd door Do848 op 24 mei 2016 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

Moneyman schreef:
Do848 schreef:Ook heb ik hier al verschillende keren aangeven dat er naar dat telefoonnummer "gebeld" terwijl er niemand thuis was.
Hier hoef ik mij ook niet voor te verantwoorden tegen over u.

Maar wat is nu precies het doel van uw punten? Want als u nou eens een beetje logisch probeert na te denken dan weet u ook dat de politie er o.a ook voor is welk soort aangifte bij elke zaak nu van belang is. Dit is niet aan de burger om daar over te beslissen.
Ja, dat heb ik gelezen. Ik snap ook dat jij 100% overtuigd bent. Maar dat is iets anders dan het kunnen bewijzen. Dát is wat ik je nu al drie keer probeer duidelijk te maken. Als jij aangifte wilt doen, zul je je eventuele eigen betrokkenheid keihard uit moeten kunnen sluiten, en dat is vrijwel onmogelijk. Er zijn allerlei voorbeelden te bedenken waarin gebruikgemaakt kan worden van jullie lijn zonder dat jij het weet of zonder dat jij thuis bent.

Je gaat steeds volop in de aanval, maar probeer nou eerst eens te begrijpen wat mensen zeggen en waarom ze het zeggen. Vragen die in ons opkomen, komen ook in het hoofd van de agent/ rechter op...
Nogmaals wij kunnen wel degelijk uitsluitsel geven van onze afwezigheid in onze woning.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

witte angora schreef:
Moneyman schreef:Je gaat steeds volop in de aanval, maar probeer nou eerst eens te begrijpen wat mensen zeggen en waarom ze het zeggen. Vragen die in ons opkomen, komen ook in het hoofd van de agent/ rechter op...
Ik heb daarom gisteren de moed opgegeven, sorry. Halve informatie, ontbrekende informatie, halfslachtige informatie, een flinke portie arrogantie, alles beter weten, voortdurend in de aanval... Er zijn leukere dingen in het leven.
Ik ben niet arrogant, ik lever geen halve informatie en alles wat ik hier 30x moet herhalen is toch echt het verhaal zoals het is.

Feit is dat jullie bijna allemaal hier met oogkleppen oplopen en gewoon alleen maar jullie eigen verhaal zien.

Zo moet ik 3x uitleggen over een aangifte tegen dezelfde personen.

Maar het viel mij gelijk al op dat hier op het forum een hele negatieve sfeer hangt. En na al jullie profielen hier te hebben bekeken en een aantal van jullie reacties te hebben gelezen die jullie ook hebben gemaakt bij andere burgers word dit dan ook bevestigd.

Moneyman
Berichten: 31123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Do848 schreef:Nogmaals wij kunnen wel degelijk uitsluitsel geven van onze afwezigheid in onze woning.
OK, nog één laatste keer:
Moneyman schreef:Er zijn allerlei voorbeelden te bedenken waarin gebruikgemaakt kan worden van jullie lijn zonder dat jij het weet of zonder dat jij thuis bent.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door kokka »

@ do.
heb je een rechtsbijstandsverzekering. het lijkt me hoog tijd om deze in te schakelen.
ik denk dat het van belang is dat je juridisch het juiste pad bewandeld om te voorkomen dat Telfort , onterecht of niet, de kosten verder op zal drijven.
zou me ook helemaal niet verbazen dat ze bij de eerste tekenen van juridische bijstand al eieren voor hun geld kiezen.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

kokka schreef:@ do.
heb je een rechtsbijstandsverzekering. het lijkt me hoog tijd om deze in te schakelen.
ik denk dat het van belang is dat je juridisch het juiste pad bewandeld om te voorkomen dat Telfort , onterecht of niet, de kosten verder op zal drijven.
zou me ook helemaal niet verbazen dat ze bij de eerste tekenen van juridische bijstand al eieren voor hun geld kiezen.
Wij hebben a.s donderdag een afspraak bij onze advocaat aangezien telfort het nog steeds af laat weten in enig contact richting ons. Deze hadden wij al ingelicht op de dag dat wij werden afgesloten en wij het ghostnummer op onze rekening zagen verschijnen.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Appie83 »

kokka schreef:heb je een rechtsbijstandsverzekering. het lijkt me hoog tijd om deze in te schakelen.
Als TS er al een heeft dan zal het TS ook niet helpen denk ik. Het punt is dat Telfort een vordering heeft op TS die voortvloeit uit een overeenkomst. Telfort moet deze vordering bewijzen en zal hier in principe in slagen door een uitdraai van data van het systeem dat Telfort gebruikt. Dit zou in principe voldoende moeten zijn want anders zou de hele basis van waarop haar vorderingen zijn gebaseerd wegvallen.

Het is aan TS dan om te stellen en te bewijzen dat het systeem van Telfort niet goed zou werken of dat het aan de modem zou liggen die TS van Telfort heeft gekregen. Een bijna onmogelijke zaak. Behalve wanneer er in de tijd dat TS hier last van had, er meer meldingen van anderen waren van het verschijnen van dit nummer op de rekening. Ook is het een goed begin om de tijden van het bellen te vergelijken met de tijden dat TS en zijn/haar gezinsleden niet thuis zou zijn. Maar het niet thuis zijn zou dan ook weer moeten worden aangetoond. Stel dat dit lukt, TS geeft aan dat er is gebeld op een tijdstip dat niemand thuis zou zijn.Maar dan ben je er nog niet.

Zoals Moneyman benadrukt zijn er nog een aantal mogelijkheden zijn zoals een hack of een gewijzigde instelling. Dan is dit waarschijnlijk voor risico van TS en niet voor Telfort.

@ TS: Heeft u trouwens al bij Telfort aangegeven dat u de 0909 nummers wil blokkeren?

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Appie83 »

Do848 schreef:Wij hebben a.s donderdag een afspraak bij onze advocaat aangezien telfort het nog steeds af laat weten in enig contact richting ons. Deze hadden wij al ingelicht op de dag dat wij werden afgesloten en wij het ghostnummer op onze rekening zagen verschijnen.
Ehm, als het zo is dat u na het afsluiten niet meer kan bellen (lijkt me op zich logisch, maar hoeft niet aangezien ik ook nog digitaal tv kon kijken via de Horizon Box van Ziggo nadat het abonnement was geeindigd). En na het afsluiten is er 'gebeld' met het ghostnummer en u kan dat aantonen doordat datum en tijd van het bellen plaats heeft gevonden nadat u bent afgesloten, dan is het natuurlijk geen onmogelijke zaak meer :D.

Heeft u dit ook al aan Telfort laten weten?

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

Het enige bericht dat jullie nog van mij kunnen verwachten is hoe de zaak verder loopt. De voortgang en eventueel de afhandeling.

Verder ga ik niet meer inhoudelijk in op vragen.
Laatst gewijzigd door Do848 op 24 mei 2016 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

Valt mij op na controle dat er hier reageerders zitten die specifiek alleen maar op telfort berichten reageeren.

Ook bij andere burgers hier wordt er op een nare manier hier gereageerd op telfort berichten.

Dit wordt gedaan bij die mensen door dezelfde reageerders als die hier op mijn berichten ook continu negatief reageren in het voordeel van telfort.

Mijn vermoedens zijn dus zoals ik al eerder aangaf bevestigd.

Nogmaals u kunt later de stand van zaken horen vanuit mijn kant.

Gesloten