Huisaansluiting glasvezelkabel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Mahadma1

Re: Huisaansluiting glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Mahadma1 »

Het wordt NU gratis in de electra kast gebracht. Als ze weg zijn en u besluit toch om glasvezel te willen kost het u 4 cijfers voor de komma.

Johan-17

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Waar ik niemand over hoor is dat er bij deze aansluiting vaak een ontzettend zootje gemaakt wordt van je trottoir en zelfs je eigen tuin cq oprit. Die moet worden open gebroken en later weer gedicht. Alleen dat dichten wordt vaak niet al te netjes gedaan. Dit zie ik overal waar het gebeurd is. Blijf voorlopig lekker bij Ziggo. Als die ooit overgaan op glasvezel gebeurt dat echt wel gratis anders hebben ze zelf een probleem.

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Johan-17 schreef:
26 jan 2026 15:13
Waar ik niemand over hoor is dat er bij deze aansluiting vaak een ontzettend zootje gemaakt wordt van je trottoir en zelfs je eigen tuin cq oprit. Die moet worden open gebroken en later weer gedicht. Alleen dat dichten wordt vaak niet al te netjes gedaan. Dit zie ik overal waar het gebeurd is. Blijf voorlopig lekker bij Ziggo. Als die ooit overgaan op glasvezel gebeurt dat echt wel gratis anders hebben ze zelf een probleem.
Dit is exact omschreven hoe ook ik hier over denk. Straks liggen er als het een beetje tegen zit 3 glasvezel kabels in de tuin ingegraven en 3 kastjes aan de muur of in de meterkast. En dan komt er over en paar jaar een provider, waarschijnlijk Ziggo, met alles in een via 5G of 6G en hebben die lastvezel provider een groot probleem.

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Johan-17 schreef:
26 jan 2026 15:13
Het is toch jouw trottoir niet? En als je huurt, is het zelfs jouw tuin niet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

peter17111962 schreef:
26 jan 2026 16:12
En dan komt er over en paar jaar een provider, waarschijnlijk Ziggo, met alles in een via 5G of 6G en hebben die lastvezel provider een groot probleem.
Ik kan je nu al zeggen dat de toekomst echt bekabeld zal blijven. Als je in een appartementencomplex alle mensen op een 5G of 6G modem gaat zetten, dan is iedereen er direct klaar mee en willen ze weer bekabeld.

En dan vergeet je nog even dat zoiets sowieso niet werkt voor mensen die graag online gamen. En dat zijn er stiekem veel tegenwoordig.

Opvrager

Ongelezen bericht door Opvrager »

Beste allemaal.
Ik ben degene die de vraag heeft gesteld over de aansluiting.
Ik heb besloten om daar niet aan mee te werken.
Ik heb een abonnement bij ziggo. Vorig jaar heeft ODF tot in mijn woonkamer een glasvezelkabel aangelegd. De verhuurder wilde hieraan meewerken met het feit dat de hele stad door ODF in opdracht van de gemeente bekabeld is.
Ik woon in een appartementencomplex met een gezamenlijke ingang. Mijn woning ligt aan de straatkant maar er is een gang. ODF heeft de kabel aangelegd onder de gang door, via de kruipruimte, onder mijn woonkamer naar de achtermuur, een gat geboord vandaar uit zijn er kabels getrokken naar alle appartementen.
Nu komt KPN die ook een kabel legt waar en hoe weet ik niet (de verhuurder laat mij de vrije keus, heeft hiervoor geen opdracht gegeven aan KPN) Die de kabel ook beschikbaar stelt aan andere providers. Want er zijn er natuurlijk meer providers dan ziggo en kpn. Dit is mijn laatste bericht reageren doe ik niet meer.

Plaats reactie