LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp gevraagd bij uitschakelen Spamfilter van Orange !!!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Iebeltje

Hulp gevraagd bij uitschakelen Spamfilter van Orange !!!!!!

Ongelezen bericht door Iebeltje »

Hulp/mening gevraagd bij onderstaande email-uitwisseling tussen de "helpdesk" van Orange en mij.
Sta ik mijn recht als ik een product besteld heb en het niet naar behoren werkt dat ik het dan afbestellen kan ?

Sinds 8 januari jl. heb ik het "Spamfilter" en er is al van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen maar ze krijgen het niet voor elkaar.

----------------------------------------------------------------------------------
Beste helpdesk,

ik ben me er terdege van bewust dat mijn contract loopt tot de door u genoemde datum maar ik wil u er op wijzen dat u een product levert wat niet aan de verwachtingen voldoet en dat u het geleverde product ook niet naar behoren aan het werken krijgt na herhaalde verzoeken hiervoor en daarmee sta ik in mijn recht het abonnement op het door u geleverde product op te zeggen, zowel voor het adres [email protected] als ook voor het adres [email protected].

Het product "Spamfilter" zou een hoop ergernis moeten weghalen maar het brengt alleen maar meer ergernis mee, er wordt nu zelfs al mail die ik verstuur naar het adres [email protected] (adres van mijn wederhelft) waarin ik een eigen foto die ik bewerkt heb tot een gif-plaatje heb bijgesloten zelfs al als spam aangemerkt.

Vanaf de eerste week van het abonnement ben ik al met jullie helpdesk bezig over de problemen dat bepaalde mail onterecht als spam aangemerkt word en jullie zijn er tot op heden niet in geslaagd om tot een oplossing van het probleem te komen.

Ik eis dan ook van jullie dat het spam-filter op beide adressen per direct uitgeschakeld word daar dit zeer zeker mogelijk is, over de contractduur van het abonnement wil ik nu helemaal niet gaan discussiëren en ben van mijn kant best bereid om aan de betalingsverplichtingen te blijven voldoen en het contract uit te dienen voor de genoemde looptijd als het spam-filter maar uitgeschakeld word.

Kunt of wilt u aan mijn verzoek niet voldoen dan ga ik zeker verdere stappen ondernemen, ik hoop van harte dat dit niet nodig zal zijn en er geen ongenade ontstaat in onze relatie.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxx

---------------------------------------------------------------------------------
2 reacties van Orange:

---------------------------------------------------------------------------------
1)

Geachte heer, mevrouw,

Uw contract vervaldatum voor het genoemde product is:31/01/2009. Tot
minimaal een maand voor deze datum kunt u opzeggen, de laatste 3 maanden
van uw contract telefonisch via tel: 0900-9515. Anders schriftelijk per
onderstaand adres. Per mail is dit helaas niet mogelijk. Zonder tijdig
tegenbericht wordt uw contract stilzwijgend met een jaar verlengd.

Met vriendelijke groeten,

Orange Nederland Breedband B.V.
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
2)

Geachte heer xxxxxxxxxxxx,

Zolang u een abonnement heeft op anti-spam kunnen wij het niet
uitschakelen. Echter is het wel mogelijk om alle e-mail binnen te laten
komen door uw anti-spam filter in te stellen om de als spam gemarkeerde
e-mail niet naar een aparte map uit te filteren.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Kan ik hier verder mee of is het bij voorbaat een verloren zaak ??

Bedankt voor de moeite van het lezen.

Met vriendelijke groet,

Iebeltje

kanovaarder

Re: Hulp gevraagd bij uitschakelen Spamfilter van Orange !!!!!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Orange spamfilter??

Bij mijn weten heeft Orange helemaal geen spamfilter!!

Uit de tijd van Wanadoo heb ik ook eens zo'n spamfilter aangevraagd voor toe ƒ0,85 p/mnd extra.
Vanaf dat moment werd er alleen maar het woordje "SPAM" bijgevoegd en moest ik toch al die spam zelf handmatig verwijderen.

Op een gegeven ogenblik was ik het spuugzat en heb toen aan Orange,die Wanadoo overnam gemeld dat die toevoeging "SPAM" niets te maken had met het filteren.
In ieder geval heeft men mij gewoon weer teruggezet naar het kale abonnement.
Immers, er bestaat helemaal geen filter bij Orange.

Overigens heb ik ook het Wanadoo-account laten verwijderen.
Daarna is het aantal spamberichten drastisch afgenomen.

Grootvader

kanovaarder

Antispam

Tsja, zo zag het er ook ongeveer zo uit in de tijd van Wanadoo.
Edoch, in mijn geval werd alleen het woordje Spam toegevoegd en zei men bij Wanadoo dat dit dus hun filtering was.

Grootvader

agro

Ongelezen bericht door agro »

Edoch, in mijn geval werd alleen het woordje Spam toegevoegd
Dat staat ook op de site van Orange. klopt helemaal.
Er zijn meer dan genoeg gratis antispam programma's welke een betere werking hebben dan hetgeen op de site van Orange beschreven wordt.

Iebeltje

And the story contignous.........

na een aantal mailtjes verder en 1 zeer boze brief naar de klachtenafdeling waarin ik hun wederom op attent gemaakt heb dat ik per direct mijn contract m.b.t. de spam-filter beëindig daar ik van mening ben dat ik in mijn recht sta omdat zij een ondeugdelijk product leveren en het ook niet voor elkaar krijgen om het geleverde product wel naar behoren te laten werken en dat ik, als ze niet bereid zouden zijn om mijn verzoek in te willigen ik dan verdere stappen zou ondernemen, heb ik net via een e-mail ÉN via de telefoon bericht gekregen van de klantenservice met de mededeling dat het spam-filter verwijderd is, zij zich oprecht verontschuldigden voor de afhandeling van de hele zaak en voor het hele ongemak in deze zaak ik een korting krijg van 10 euro p/mnd op het internetabonnement t/m 30-04-2009, de datum waarop normaal het abonnement op de spam-filter zou aflopen !!

Ik moet zeggen dat ze dit netjes opgelost hebben.
Laatst gewijzigd door Iebeltje op 15 feb 2008 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Dick Vleder

Ongelezen bericht door Dick Vleder »

Je bedoelt natuurlijk 30-04-2008, want dan kan je sowieso nog tot eind maart gewoon opzeggen.......

31-04-2009 bestaat helemaal niet.....!!!!!

Iebeltje

Tuurlijk...typevoudje !!! :oops:
:D :D

kanovaarder

Volgens Agro

Zou het dus bij Orange nog precies zo zijn als dat bij Wanadoo was.
Alleen maar het woordje "SPAM" toevoegen.

Daarmee heeft ook Orange geen geldige overeenkomst afgesloten.
Immers, met spreekt wel over een filter maar dat blijkt het dus nog steeds niet te zijn, hooguit een spamwaarschuwing.
Op basis van dat gegeven kunt u Orange van misleiding beschuldigen waarmee u per direct dit spam"filter"abonnement kunt opzeggen.

Zo is het mij in ieder geval wel gelukt.

Grootvader

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Mijn Wanadoo-account is een tijd geleden omgezet naar een Orange account. Spam wordt sindsdien geheel uit mijn outlook-email gefilterd óf in een aparte map Ongewenst geplaatst. Heel af en toe zit daar ook wel eens een mailtje tussen dat ik niet als spam aanmerk, dit plaats ik dan even terug naar de Inbox.

Voor webmail heb ik geen spamfilter ingesteld omdat ik hier zelden gebruik van maak. Uit alle ongelezen berichten kun je in webmail wel eenvoudig de ongewenste aanvinken en in één keer verplaatsten naar Verwijderen.

Kortom, die antispam doet in 99% van de gevallen precies wat ik wil. Misschien heeft het met uw instellingen van Outlook te maken? Ik vind echter wel dat een helpdesk u hiermee verder moet willen helpen en niet met een kluitje in het riet moet sturen.

kanovaarder

Outlook.

Nee hoor, ik gebruik Incredimail en ik bepaal nog altijd zelf wat ik wil gebruiken!!
Een Orange-spamfilter niet werkend met (bijv.) Inredimail staat/stond nergens beschreven.

En niet zeuren over hoe alles beter kan!
Zulke adviezen zijn niet nodig!

Grootvader

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Wie programma's als Incredimail gebruikt moet niet klagen dat ie spam krijgt...
Zo is het mij in ieder geval wel gelukt.
En niet zeuren over hoe alles beter kan!
Zulke adviezen zijn niet nodig!
Wat is dan wel het doel van een forum?

agro

Ongelezen bericht door agro »

Volgens Agro

Zou het dus bij Orange nog precies zo zijn als dat bij Wanadoo was.
Alleen maar het woordje "SPAM" toevoegen.
Zie onderstaande link:

http://www.orange.nl/mijn_account/inter ... index.html

kanovaarder

"SPAM" en spamfilter.

Dus het klopt nog steeds.
Niet alleen in Incredimail maar ook in Outlook Express.

Omdat in "verwijderde berichten" ook weleens goede berichten zitten moet je toch weer spamberichten gaan verwijderen.

In Outlook wat beter geregeld maar toch.......

IK blijf het nog steeds geen echte filtering noemen.

Grootvader

Gesloten