LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
SpronyvanJohnson
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 14:39

In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door SpronyvanJohnson »

Hallo,

Kort samengevat heb ik 2 maanden geleden bij mijn toenmalige webhost een domein aangevraagd en een hostingpakket afgenomen. Het pakket is betaald maar ik heb geen toegang tot het pakket. Login gegevens worden niet opgestuurd en mijn geld krijg ik niet terug.

Het bedrijf is niet aangesloten bij een geschillencommisie. Om die reden heb ik via mijn DAS Rechtbijstand verzekering hulp aangevraagd. Zij geven aan dat het te claimen bedrag van 47,- onder het minimum valt en daarom niet vergoed wordt. Het alternatief is een advocaat inhuren en er een aanzienlijke smak geld tegen aangooien die je later wel of niet vergoed krijgt. Dat wordt voor kleine bedragen vrijwel nooit gedaan en daarom komen bedrijven er mee weg.

Het gaat mij niet om het geld maar om het principe. Waar kan ik nog terecht zonder een dure advocaat in te schakelen en er een smak geld tegen aan te gooien?

Bij voorbaat dank!

SpronyvanJohnson
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 14:39

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door SpronyvanJohnson »

Toch nog even een toelichting want er zit een heel verhaal achter. Ik had al een pakket en domein bij hun. Die moest verlengd worden. Ik heb toen aangegeven het domein niet te willen verlengen maar in plaats daarvan een nieuw domein te willen registreren. Datum afgesproken en de rekening betaald.

Wat volgde was een hoop problemen waarbij er van alles administratief fout ging. Uiteindelijk was ik het zat en heb ik opgezegd. Het feit dat ik de login gegevens van het oude pakket kwijt was en ik het niet kon opvragen in hun systeem en zij het mij ook niet per mail aanleverden was de druppel.

Hoop problemen gehad om mijn domein verhuisd te krijgen. Vervolgens een klacht ingediend en mijn geld terug gevraagd. Wat simpelweg is afgewezen en op verder contact wordt niet gereageerd.

Sorry, wil nog geen naam noemen. Dat wil ik bewaren voor als ik echt vervelend moet gaan worden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door ciske »

Sorry, wil nog geen naam noemen. Dat wil ik bewaren voor als ik echt vervelend moet gaan worden.

Dat is je goed recht , maar hoe wil je dan antwoord krijgen? geen idee waar je het over hebt en over wie.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Melden bij SIDN

SpronyvanJohnson
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 14:39

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door SpronyvanJohnson »

Het is een Nederlands Hostingbedrijf, ik zie niet in wat de naam voor verschil zal maken. Wellicht dat dit toegelicht kan worden?

SIDN behandelt alleen problemen met Nederlandse domeinen, ik heb een .com geregistreerd daar.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door stronkstronk »

SpronyvanJohnson schreef:SIDN behandelt alleen problemen met Nederlandse domeinen, ik heb een .com geregistreerd daar.
Ah, dat wisten wij niet.
Staat het hostingbedrijf hierbij? Hier kun je wat ervaringen vinden van anderen.

SpronyvanJohnson
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 14:39

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door SpronyvanJohnson »

Ja, ze staan erbij. Scoren gemiddeld. Veel herkenbare dingen.

SpronyvanJohnson
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 14:39

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door SpronyvanJohnson »

Maar zijn er nog opties of wordt het echt een advocaat?

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door smilie »

Denk niet dat je nog veel meer opties hebt, bedrag is ook niet 'schokkend' helaas.

Ik zou je alsnog aanraden om met desbetreffende partij te overleggen en hopen voor de beste.

Amazonous
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 05:02

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door Amazonous »

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden wel te weten wie je bedoelt ;-) Paar keer op je strepen gaan staan en opnieuw bellen wil nog wel eens helpen bij ze.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: In conflict met een bedrijf - Waar kan ik nog terecht?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Neem contact op met hun helpdesk, de meeste klanten services geven hun klanten hulp en goede info :?

Gesloten