LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ISRA punt
-
- Contacteer:
ISRA punt
Wij wilden van Ziggo overstappen naar de NLEx. Monteur van NLEx kwam op 26 september langs om ons aan te sluiten. De aansluiting (het ISRA punt) gaf echter foutmeldingen. En het was raadzaam een nieuwe kabel te laten leggen door de KPN. Dit zou ons niets kosten volgens de monteur van NLEx. Hij heeft echter wel de aansluiting ingekort, zodat er wel een nieuwe kabel moest komen. De monteur van de KPN komt 2 dagen later om het zelf nog te proberen. Hij kreeg wel contact, maar kon ons niet aansluiten. Wij moesten via mijnaansluiting.nl een offerte vragen voor een nieuwe kabel. Hij zei ook meteen dat deze kosten voor ons zelf waren. We hebben ons aangemeld en moeten hiervoor 360 euro betalen. We hebben maar voor akkoord getekend omdat we wel graag een KPN kabel naar ons huis willen hebben, die het goed doet. Voordat we naar Ziggo gingen, zaten we bij de KPN, Achteraf zeggen we, hadden we toen ook al niet een goede ontvangst. Wij dachten dat het aan onze tv lag. Maar bij de overstap naar Ziggo kregen wij een heel mooi beeld. Vanwege de hoge kosten wilden we nu naar een andere provider.
Ook is nadat de KPN monteur geweest is, het signaal op groen komen te staan, zodat het leek dat wij al aangesloten waren bij de NLEx. Gevolg; Ziggo sluit alles af. We zitten dan nu ook al een maand zonder internet/telefoon/tv.
Klopt het dat wij deze kosten zelf moeten betalen?
Ik heb tevens een prepaid telefoon, daarmee heb ik extra belkosten gemaakt. Op wie kan ik dit verhalen?
Tevens is ons abonnement bij de NLEx meteen gaan lopen, maar waarschijnlijk kan dit verrekend worden.
Ook is nadat de KPN monteur geweest is, het signaal op groen komen te staan, zodat het leek dat wij al aangesloten waren bij de NLEx. Gevolg; Ziggo sluit alles af. We zitten dan nu ook al een maand zonder internet/telefoon/tv.
Ik heb tevens een prepaid telefoon, daarmee heb ik extra belkosten gemaakt. Op wie kan ik dit verhalen?
Tevens is ons abonnement bij de NLEx meteen gaan lopen, maar waarschijnlijk kan dit verrekend worden.
-
Re: ISRA punt
ISRA herstel is voor uw eigen rekening, dus dit klopt. De premium providers (KPN, XS4ALL) nemen deze kosten nog wel eens voor eigen rekening. Het is mij enkel niet duidelijk wat u bedoeld met extra inkorten door de NLE monteur. Een ISRA is een centraalpunt waar de KPN kabel je woning binnen komt. Aan het IS deel (voor het kastje) mag de NLE monteur niet komen en het RA deel is voor hem beschikbaar.anja.de-vries schreef:Wij wilden van Ziggo overstappen naar de NLEx. Monteur van NLEx kwam op 26 september langs om ons aan te sluiten. De aansluiting (het ISRA punt) gaf echter foutmeldingen. En het was raadzaam een nieuwe kabel te laten leggen door de KPN. Dit zou ons niets kosten volgens de monteur van NLEx. Hij heeft echter wel de aansluiting ingekort, zodat er wel een nieuwe kabel moest komen. De monteur van de KPN komt 2 dagen later om het zelf nog te proberen. Hij kreeg wel contact, maar kon ons niet aansluiten. Wij moesten via mijnaansluiting.nl een offerte vragen voor een nieuwe kabel. Hij zei ook meteen dat deze kosten voor ons zelf waren. We hebben ons aangemeld en moeten hiervoor 360 euro betalen. We hebben maar voor akkoord getekend omdat we wel graag een KPN kabel naar ons huis willen hebben, die het goed doet. Voordat we naar Ziggo gingen, zaten we bij de KPN, Achteraf zeggen we, hadden we toen ook al niet een goede ontvangst. Wij dachten dat het aan onze tv lag. Maar bij de overstap naar Ziggo kregen wij een heel mooi beeld. Vanwege de hoge kosten wilden we nu naar een andere provider.
30 jaren oude koperen kabels kunnen groen worden en moeten dan even schoongemaakt en een centimeter eraf gehaald worden!
-
Maar dan nog steeds dient een monteur die niet van KPN is daar van af te blijven.stofzuigertje schreef:30 jaren oude koperen kabels kunnen groen worden en moeten dan even schoongemaakt en een centimeter eraf gehaald worden!
-
Voor 1 cm eraf hoeft er niet een compleet nieuwe kabel te komen, los dat je niet aan het IS deel mag komen van het ISRA. Normaal zit deze ook afgemonteerd.stofzuigertje schreef:30 jaren oude koperen kabels kunnen groen worden en moeten dan even schoongemaakt en een centimeter eraf gehaald worden!
-
- Contacteer:
Wij hebben een oude aansluiting van voor 1990. Een wit pijpje. Dit pijpje (lasdoos) is echter weggehaald door de NLEx monteur. De kabel is tot het lood afgeknipt. Vandaar dat er geen nieuwe aansluiting kon worden gemaakt.
-
Als je dat kan bewijzen dan kun je eventueel de NLE monteur aansprakelijk stellen voor de schade. Echter zul je dan wel moeten aantonen hoe de situatie was voor de monteur en hierna. De NLE monteur heeft er namelijk geen enkel belang bij om de situatie te verergeren. NLE betaald namelijk ook om een monteur van KPN naar de aansluiting te laten kijken.anja.de-vries schreef:Wij hebben een oude aansluiting van voor 1990. Een wit pijpje. Dit pijpje (lasdoos) is echter weggehaald door de NLEx monteur. De kabel is tot het lood afgeknipt. Vandaar dat er geen nieuwe aansluiting kon worden gemaakt.
anja.de-vries schreef:Wij hebben een oude aansluiting van voor 1990. Een wit pijpje. Dit pijpje (lasdoos) is echter weggehaald door de NLEx monteur. De kabel is tot het lood afgeknipt. Vandaar dat er geen nieuwe aansluiting kon worden gemaakt.
Dan verwijder een stukje van het lood, dan zijn de draden weer zichtbaar.
Dat er dan geen nieuwe aansluiting gemaaktnkan worden, begrijp ik niet.