LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gina1
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:49

Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door Gina1 »

Sinds januari hebben wij de dienst internet plus bellen met alle gevolgen van dien :cry:
Lees a.u.b. de volgende e-mail communicatie tussen At Home en mij en u leest wat er is gebeurd. Trek uw conclusies. Reacties welkom.

At Home klantenservice schrijft mij de volgende e-mail als reactie op een vraag van mij: (Er zat precies 1 dag tussen mijn brief en hun antwoord.Mijn brief heb ik helaas niet meer maar ik ben wel alles gaan bewaren nadat ik bepaalde antwoorden terug kreeg die geen oplossing boden. )

Lees de e-mail van At Home:

Helaas hebben wij uw e-mail nog niet eerder kunnen
beantwoorden. Hiervoor onze excuses.Gezien de verzenddatum gaan wij er van uit dat u inmiddels contact heeft opgenomen met onze telefonische klantenservice en dat uw probleem of vraag is opgelost.
Het is overigens niet mogelijk om technische problemen per e-mail op
te lossen. De controlevragen om een verbinding of aansluiting te testen kunnen namelijk het best via de telefoon gesteld worden.
Indien u nog een technisch probleem heeft met uw Internet of Telefonie
willen wij u vriendelijk verzoeken alsnog telefonisch contact met ons
op te nemen. Dit is de snelste manier om uw technisch probleem in
behandeling te nemen.

@Home Klantenservice

Mijn antwoord hierop was:(brief per e-mail)
:evil:
Groningen,17 maart 2007

Als ik via de telefoon mijn klacht probeer uit te leggen ,

dan krijg ik als antwoord: "Meneer trekt u het stekkertje maar eens evenuit het modem . Of zoiets van is uw ip nummer wel correct???" Er is mij toegezegd door de technische dienst in Amsterdam dat ik altijd via de email mijn klacht bij hun neer mocht leggen omdat de oplossingen van de telefonische klantenservice voor ons niet gelden.Via de mail komt het nl. altijd bij hun terecht. We weten dat het met een netwerkprobleem van jullie kant te maken heeft en met de nieuwe dienst internet+bellen.(de zogenaamde kinderziektes) Dus wees a.u.b zo vriendelijk dit aan de
Technische Dienst in Amsterdam te melden.(Mijn brief door te sturen) Zij
weten ervan,hebben ons al twee keer teruggebeld en vinden het geen enkel
probleem dat wij contact met hun hebben.Zo kunnen we tenminste
communiceren met mensen die weten waar ze het over hebben en niet met
een stel mavo gasten die daar op een vrije dag een beetje hun spaargeld
zitten te verdienen en met oplossingen aankomen die totaal niet
klantgericht zijn.(de telefonische klantenservice) Zij krijgen opdracht
van Essent om mensen af te houden.Ik baal van dit antwoord van jullie
kant. (Weer ook totaal niet klantgericht)want ik heb er veel energie in
gestoken om mijn klacht juist via de e-mail te sturen om een oplossing
te krijgen en serieus gehoord te worden. Dit is gewoon een
ontmoedigingsbeleid waar jullie mee bezig zijn maar projecteer dat niet
op mij...Ik wil gewoon een oplossing en serieus antwoord. Indien mijn
klacht niet binnen nu en 2 maanden is opgelost ga ik naar een andere
provider en het is nu 17 maart 2007.De aftelling begint vanaf heden.

At Home antwoord terug: :roll:

Geachte heer/mevrouw & Gina,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

In uw e-mail laat u weten dat u in verband met het telefoontarief van
onze Klantenservice ons niet meer belt. Wij begrijpen dat telefoonkosten
voor u vervelend zijn. Halverwege 2002 hebben wij het 0900-nummer
ingevoerd voor de Klantenservice. Deze tariefswijziging is doorgevoerd
om de continuïteit en kwaliteit van ons product te kunnen blijven
garanderen. Het nieuwe tarief voor de Klantenservice hebben wij moeten
invoeren om de telefonische service inhoudelijk te kunnen verbeteren.

Bovendien werd het gratis nummer van de Klantenservice ook voor heel
veel zaken gebruikt, waarvoor het niet bedoeld is. Wij werden vaak
gebeld met vragen die niets te maken hadden met ons product of onze
dienst. Dit leidde er toe dat abonnees met relevante vragen onnodig lang
moesten wachten. Door een kleine drempel in te voeren, is dit probleem
voor een groot deel opgelost en kunnen wij u sneller te woord staan.

Wij hebben u al eerder laten weten dat wij via e-mail alleen beperkte
ondersteuning bieden bij het oplossen van technische problemen. Om de
oorzaak van de problemen met uw verbinding zo snel mogelijk op te
sporen, hebben wij u geadviseerd om te bellen met onze Klantenservice.


Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice (was ondertekend met een naam)


Mijn antwoord op deze mail was: :twisted:

Groningen 18,maart 2007

Aan (naam weggelaten),

Ik geloof niet dat je mijn brief goed gelezen hebt want ik zeg niets over het feit dat ik de telefoonkosten te hoog vind. Dat is voor mij niet de reden dat ik de telefonische klantenservice niet bel.Lees de brief nog maar eens goed en leg mij geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Jullie luisteren nog steeds niet wat ik een gebrek vind van jullie kant. Ik stuur jullie antwoord dus nog een keer mee en mijn brief staat er ook nog een keer onder. Ik heb nl. nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen en neem hier dan ook geen genoegen mee.Overigens heb ik hiervoor een allereerste brief gestuurd waar ik toen een identiek antwoord op heb gekregen en daarom gaf ik onderstaande reactie. Het ging erom dat ik via internetplusbellen regelmatig een echo op de lijn hoor,(dan hoor ik de persoon waar ik mee in gesprek ben niet)de verbinding stoort vaak op bepaalde tijden en dit gebeurt als er tegelijkertijd geinternet wordt. We hebben tot twee keer toe contact gehad met de technische dienst die ons de informatie gaven waar we wel iets mee konden. De technische dienst heeft zelf tegen ons gezegd:"bel niet naar de klantenservice want het zijn een stel kinderen die niet weten waar ze het over hebben en de boel af moeten houden." Ik deel die mening ook want ik heb dit zelf meerdere malen ervaren en mijn vermoedens werden toen ook nog door iemand van jullie kant bevestigd.De Technische Dienst zei:"Mail ons als er iets is want dan komt het rechtstreeks bij ons terecht." Het gaat nl. om netwerkproblemen bij At Home vanwege de nieuwe dienst internet plus bellen. Mijn partner is zelf ervaren genoeg om computerproblemen op te lossen alleen als er netwerkproblemen zijn bij AtHome kan hij er ook niks mee en jullie "sublieme" telefonische klantenservice ook niet lijkt mij zo.En met alle respect ik heb nog nooit beleefd dat er ook maar een zinnige oplossing kwam van de telefonische klantenservice. Ze zijn onkundig,niet voldoende opgeleid,hebben geen beslissingsbevoegdheid en zijn gezien mijn ervaring met deze service opgeleid om de boel af te houden. De technische dienst belde ons netjes twee keer terug, gaven ons informatie,zij vroegen ons ook om informatie zodat ze het blogbestand konden nakijken wanneer er op bepaalde tijdstippen de storingen plaatsvonden. Ze gaven ook toe dat het netwerkproblemen waren en dat er een onderhoudsdatum zou plaatsvinden. Het waren nuttige gesprekken die er met de technische dienst waren waar wij iets aan hadden. Als ik dan een telefonische klantenservice moet gaan bellen die mij gaan vertellen dat het stekkertje er maar even in en uit getrokken moet worden of dat het IP-nummer (bestaande uit cijfers en letters) er in hoofdletters moet staan in plaats van kleine letters wat volgens de technische dienst,we hebben het nagevraagd,helemaal niets uitmaakt zakt mijn broek wel aardig af.Jullie kunnen dus geen goede dienst leveren en dit wordt een welles-nietes verhaal waar ik geen zin aan heb dus misschien moet ik wederom mijn conclusies trekken en dit naar Radar of de Consumentenbond sturen of zo want dit arrogante, niet klantgerichte gedrag van AtHome hangt me echt de keel uit en ...oh ja, Ik vind het wel degelijk een RELEVANTE vraag die ik stel...

afzender: Gina (achternaam weggelaten)

Sindsdien geen reactie meer gekregen,bij deze heb ik gedaan wat ik heb gezegd en staat het nu hier bij Radar. :wink:

Ik wil vermelden dat ik misschien overkom als een opgewonden standje maar ik kan absoluut niet tegen het ontkennende gedrag van At Home.We hebben al heel erg veel met hun meegemaakt want ik heb nog niet eens de helft verteld. Ze moeten nl. ergens de mond over houden. Als ze gewoon openheid van zaken hadden gegeven was ik ook redelijk gebleven.

GINA
Laatst gewijzigd door Gina1 op 21 mar 2007 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door pvd »

Gina, wat wil je bereiken?

Het is langzaamaan wel bekend dat de klantenservice van @home ronduit slecht te noemen is. Dit geld overigens ook voor de klantenservice van bijv. KPN. Maar ik denk dat je met dit topic je probleem (helaas) niet oplost, omdat je zelf al zegt dat dit een netwerkprobleem bij @home is.

Ik denk dat het toch het beste is om een vrije dag te nemen om de klantenservice te bellen. Zorg ervoor dat je doorverbonden wordt met de technische dienst. Als ze je ophangen, gewoon overnieuw beginnen!

Als je dan eindelijk de technische dienst te pakken hebt, moet je vragen om een direct e-mail adres (dus niet [email protected])

Ook zou het kunnen helpen als je kassa (die hebben een poos geleden uitgebreid aandacht besteed hieraan) mailt. ([email protected], onderwerp @home)

Ik wens je in elk geval succes!

pvd

p.s. Bij mij werken de diensten van @home wel naar volle tevredenheid, dus het kan wel. (telefoon, internet en digitale tv)

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nog steeds niet geleerd dat VOIP niet hetzelfde is als de vaste telefoonlijn?

VOIP gaat ook niet via de telefoonlijn maar via het computernetwerk en internet.

Dus als op het internet en het computernetwerk behoorlijk druk is, dan merk je dat met de VOIP-gesprekken.

Als je dit niet wilt begrijpen, is het jouw probleem.
IP-nummer er in hoofdletters moet staan in plaats van kleine letters wat volgens de technische dienst
Sinds wanneer hebben getallen ook hoofd- en kleine letters? :roll:
Jullie kunnen dus geen goede dienst leveren en dit wordt een welles-nietes verhaal waar ik geen zin aan heb dus misschien moet ik wederom mijn conclusies trekken en dit naar Radar of de Consumentenbond sturen of zo


Van VOIP mag en kan je niet hetzelfde verwachten als van de vaste telefoonlijn.

En dat doe jij wel.

Stop ermee!

De ongemakken die jij hebt is VOIP-eigen en daar moet jij mee leren leven.

Wil je dat niet? Ga dan terug naar de vaste telefoonlijn.

Maar stop met dat gezeur hier!

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het ging erom dat ik via internetplusbellen regelmatig een echo op de lijn hoor,(dan hoor ik de persoon waar ik mee in gesprek ben niet)de verbinding stoort vaak op bepaalde tijden en dit gebeurt als er tegelijkertijd geinternet wordt.
VOIP en internet gaan via hetzelfde netwerk.

Dus als er vertraging op het internet plaatsvind, dan treedt dit bij de VOIP-gesprekken ook op.

Bij VOIP gebeurd er precies hetzelfde als bij een bestand downloaden, een internet pagina oproepen enz.

VOIP betekent niets anders dan praten via internet.

VOIP heeft niet de dezelfde kwaliteit als van de vaste telefoonlijn.

Veel consumenten vinden dat VOIP de dezelfde kwaliteit moet hebben als van de oude vaste telefoonverbinding.

Echter mogen ze dit vinden, maar je kunt er niets aan veranderen.

Wat er nu gebeurd is dat veel consumenten gaan klagen, omdat ze veel teleurstellingen hebben.

Is hun eigen probleem. Ze willen niet weten wat VOIP nu werkelijk is.
Ze hebben een plaat voor de kop en zijn zo eigenwijs dat ze zelf de eisen gaan opstellen.
Zie het aantal klachten bij de consumentenorganisaties.

VOIP heeft niet de dezelfde kwaliteit als de oude analoge telefoonlijn, is veel minder betrouwbaar als de oude analoge telefoonlijn.
Heeft ook een aantal ongemakken.
En dat is VOIP eigen.

Gina1
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:49

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door Gina1 »

MAG IK NIET HETZELFDE VERWACHTEN? Ik verwacht wel beter en als jij dat gezeur noemt ben jij wel erg snel tevreden niet?Reageer dan niet als jij geen problemen hebt met het feit dat een dienst niet naar behoren werkt en dit "normaal" vindt want dan ben je een gelukkig mens toch? Het is jou mening niet de mijne.

Ik had eerst Twinner voor de telefoon. Dit werkte perfect.(Ook een bedrijf van @Home.) Twinner gaat er echter binnenkort mee stoppen dus we hebben toen besloten over te stappen nadat At Home ons aanbood bij hun internet-plusbellen te nemen. Dit vonden wij toen geen enkel probleem omdat we goede ervaringen met Twinner hadden. Twinner is immers At Home?

VOIP is volgens mij een andere dienst dan internet-plus bellen. Men garandeerde ons dezelfde kwaliteit en dat zijn ze niet nagekomen. En je hebt gelijk hoor met je "quote" daar had cijfers moeten staan in plaats van letters. Dat was een schrijffout van mij maar ik was ook erg boos toen ik deze brief schreef. Dat soort details ben je dan wel heel precies op he? Maar als een dienst niet functioneert moet ik dat maar accepteren. Een beetje krom vind je niet ikbenik?

Ik heb nog niet zolang internet-plusbellen (sinds januari 2007) dus ik weet helemaal niet wat ik er van moet verwachten of niet. Het werkt gewoon niet naar behoren. Dat mag ik toch melden als At home een ondeugdelijk produkt levert? Of is dat verboden?
Ik heb deze brieven geplaatst om aan te geven tegen wat voor "muur" je oploopt als je met At Home communiceert omdat ze dus geen verantwoording durven af te leggen. Dan ben je voor mij een laffe organisatie. Hee ikbenik doe me een plezier en reageer gewoon normaal of reageer niet als je jezelf niet in mijn verhaal kunt vinden. :wink:
Groetjes :!:

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

VOIP is volgens mij een andere dienst dan internet-plus bellen. Men garandeerde ons dezelfde kwaliteit en dat zijn ze niet nagekomen.


Dat wordt heel vaak gesuggereerd, maar is dus niet zo.

VOIP = Voice Over Internet Protocol.

En internet-plus bellen is dat ook.

Veel mensen denken dat je bij IPB dus 2 verschillende lijnen hebt:
- internet
- telefoonlijn.

Echter is IPB niets anders dan internet en VOIP ineen.

Bij de "oude" telefoon en internet heb je ADSL en een telefoonlijn.
Bij IPB heb je alleen de internetlijn en vervalt dus de vaste telefoonlijn.
MAG IK NIET HETZELFDE VERWACHTEN? Ik verwacht wel beter en als jij dat gezeur noemt ben jij wel erg snel tevreden niet?
Sorry, maar ik kan iedere keer het verhaal van voren af vertellen.
Ik verwacht wel beter en als jij dat gezeur noemt ben jij wel erg snel tevreden niet?Reageer dan niet als jij geen problemen hebt met het feit dat een dienst niet naar behoren werkt en dit "normaal" vindt want dan ben je een gelukkig mens toch?
Dat is jouw probleem.
Van VOIP mag en kan je niet hetzelfde verwachten, en als jij dat toch eigenwijs toch doet is het jouw probleem.

De ongemakken die jij ervaart is VOIP eigen en dat moet jij gewoon accepteren.

Jij eist van de VOIP de dezelfde kwaliteit als van de vaste telefoonlijn.
En daar zit jouw probleem.
Reageer dan niet als jij geen problemen hebt met het feit dat een dienst niet naar behoren werkt en dit "normaal" vindt want dan ben je een gelukkig mens toch?
Nogmaals:
Ik bel zelf veel via VOIPBUSTER en ik ervaar ook de problemen die jij hebt. Maar dat is de techniek eigen.

Gina1
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:49

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door Gina1 »

Als internet plus bellen(is volgens mij geen VOIP) niet dezelfde kwaliteit heeft als een vaste lijn had @Home dat moeten melden. Nu zeggen ze helemaalniets en dat vind ik kwalijk. Ik ben geen expert op dit gebied en weet dit dus ook niet. Hoe weet jij het wel? 8)

Gina1
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:49

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door Gina1 »

Bedankt voor de informatie. Het klinkt aannemelijk wat je zegt. Ik was een beetje nijdig en mijn excuus hiervoor.. Nogmaals ik wist het niet, ben niet geinformeerd en dat maakt me boos. Ik had graag een oplossing gezien of dat er meegedacht was door At Home. Dat vind ik jammer. Ik verwacht inmiddels allang niks meer.

Groetjes

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb nog niet zolang internet-plusbellen (sinds januari 2007) dus ik weet helemaal niet wat ik er van moet verwachten of niet. Het werkt gewoon niet naar behoren. Dat mag ik toch melden als At home een ondeugdelijk produkt levert? Of is dat verboden?
Het werkt wel naar behoren en @home levert géén ondeugelijk product.

Iedereen die VOIP levert ligt op dit moment onder vuur.

Echter de consumenten weigeren te accepteren dat VOIP niet perfect is.
En dat VOIP niets met IPB te maken heeft komt van de consumenten en de consumentenorganisaties zelf.

Een technisch verhaal:

Bij de vaste telefoonlijn (analoog en ISDN) heb je een rechtstreekse verbinding met je gesprekspartner. Dit is een heel eigen netwerk die heel betrouwbaar is en hoge geluidskwaliteit.

VOIP is totaal iets anders. Dit loopt in tegenstelling wat veel consumenten denken niet via de vaste telefoonnetwerk, maar via het computer/internet netwerk van de provider.
Bij VOIP heb je ook géén rechtstreekse telefoonverbinding, maar wordt het gesprek aan jouw kant in hele kleine stukjes gehakt en via pakketjes het computernetwerk opgestuurd.
Deze pakketjes gaan via diverse switshes/routers en netwerkverbindingen naar jouw gesprekspartner. Daar aangekomen worden de pakketjes weer samengevoegd tot 1 geheel en jouw gesprekspartner kan horen wat jij gezegd hebt.
Deze techniek wordt ook gebruikt bij het downloaden van bestanden en e-mail.
Echter als op het computernetwerk het heel druk is (internet, e-mail, internet-tv en VOIP-gesprekken) kan het gebeuren dat er vertraging optreedt. En dat kan resulteren dat je jouw gesprekspartner veel later hoort of dat er pakketjes zoekraken.

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ben geen expert op dit gebied en weet dit dus ook niet. Hoe weet jij het wel?
Simpel.
Ik heb een eigen computerbedrijfje waarbij ik naast internetverbindingen ook telefonie erbij doe.

Daarnaast heb ik me in de diverse telefonietechnieken verdiept.
En aangezien ik bij de klanten ook internet-aansluitingen verzorg komt daar tuurlijk ook telefonie bij kijken.

VOIP bestaat al veel langer. Echter met de komst van SKYPE en VOIPBUSTER is het ook mogelijk om via de computer naar een vaste telefoon te bellen.

De telefonie van de kabelaanbieders (UPC o.a.) gaat ook via deze techniek.

De reden dat ik zo hard reageer heeft met het feit te maken dat veel consumenten een plaat voor de kop hebben en dat de consumentenorganisaties de boel aan het flessen zijn.

In plaats van de consumenten goed voor te lichten wat VOIP werkelijk inhoudt, gaan ze de consumenten verkeerd voorlichten en naar de providers het vingertje steken dat zij aan de beloftes moeten houden.

In dit geval moeten die organisaties heel duidelijk aan de consumenten voorlichten dat de beloftes die de verschillende providers doen nooit gehaald kunnen worden.

Daarnaast is ook je eigen internet gedrag heel belangrijk.
Want ga je op je computer veel downloaden (via bittorent bijvoorbeeld) dan zal de VOIP telefonie bijna niet werken.

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik had graag een oplossing gezien of dat er meegedacht was door At Home.


Dit zijn ouderwetse verkooppraatjes. Moet je doorheen prikken.

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als internet plus bellen(is volgens mij geen VOIP) niet dezelfde kwaliteit heeft als een vaste lijn had @Home dat moeten melden.
Een vaak gehoorde klacht.

Vergeet niet dat de diverse consumentenorganisaties de boel dermate omdraaien ten "gunste" van de consument.

Ik ben van mening dat zij daar een veel activere rol moeten spelen i.p.v. steeds zeggen waar de consument recht op heeft.

Gina1
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:49

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door Gina1 »

Ik begrijp dat jij er vaktechnisch anders tegen aankijkt. Ik heb een baan waar ik telefoneer en internet tegelijk en dan vallen mij de gebreken wel heel erg op. Het verhaal klopt wat je zegt dat het op bepaalde tijden gebeurt dat er storingen plaats vinden. Als @home dit weet kunnen ze de bandbreedte vergroten(dit komt van mijn partner die er meer verstand van heeft als ik en nu even aanschuift). Dat ze dat niet doen begrijp ik niet. Misschien moeten ze jou daar maar eens aannemen.

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb een baan waar ik telefoneer en internet tegelijk en dan vallen mij de gebreken wel heel erg op.
Ik ook en ik heb nergens last van.
Maar ik heb internet van Planet Internet via ADSL en telefonie van KPN (vaste telefoon). :wink:

Ik gebruik ook heel vaak VOIPBUSTER (bellen via internet naar vaste nummers) en ik ervaar ook de "negatieve" eigenschappen van VOIP.

Waar ik me echt aan stoor is het feit dat de mensen die experts zijn van VOIP dat die de mond wordt gesnoerd en dat hun bevindingen in de doofpot gestopt worden door de consumenten en consumentenorganisaties.

Daarnaast stoor ik me aan het feit dat de consumentenorganisaties als zij de kans krijgen om een bedrijf af te kraken gelijk vooraan staan ipv de problemen echt op te lossen.

Een tijdje terug zijn echte VOIP-experts bij KASSA! te gast geweest en die zeggen precies hetzelfde als ik.

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Is het je niet opgevallen dat de IPB en kabelmaatschappijen niet allemaal de dezelfde klachten krijgen?

Gina1
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:49

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door Gina1 »

Dat klopt de klachten zijn soms heel verschillend. Het technische verhaal dat je vertelt over het internet-plusbellen wat dan VOIP blijkt te zijn klinkt heel aannemelijk.( :!: Verwijzing naar de reacties van ikbenik op mijn onderwerp eerder in dit forum.) Er zijn echter wel een aantal dingen aan de hand nl:

punt 1. De technische uitleg die je geeft, mijn dank hiervoor, had ik ook heel graag van At Home willen horen.

punt 2. Als mensen geen informatie/duidelijk antwoord krijgen van hun provider waarom iets niet werkt gaan mensen proberen, we zijn niet allemaal computerspecialisten,hun informatie bij de consumentenorganisaties te verkrijgen. Dat dit soms de spuigaten uitloopt heeft een provider toch wel een beetje aan zichzelf te danken. Op de slogan "Telefoon en internet zoals het hoort" zou ik willen zeggen: "Practice what you preach." Ik keur het niet goed wat At home doet als het gaat om hun houding en geslotenheid jegens haar klanten. (Ik dacht dat het ijzeren gordijn niet meer bestond.) :(

punt 3. Een oplossing :idea: voor het probleem met internet plus bellen(echo,holle lijn en wegvallen van telefoonverbinding) zou kunnen zijn dat ze de bandbreedte wat omhoog zouden kunnen gooien. Dan zouden er volgens mij een hoop klachten de wereld uit zijn.

Punt 4. At Home is mij als klant "geestelijk" allang kwijt door hun gesloten houding.Ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf. Nogmaals het technische VOIP verhaal is heel aannemelijk maar At Home krijgt van mij daardoor geen vrijbrief. :wink:

Punt 5. Als iemand een suggestie :idea: heeft voor een nieuwe provider,of uit ervaring een andere provider van harte kan aanbevelen hoor ik dat graag. Graag zou ik dan ook willen weten waarom je deze provider aanbeveelt. :mrgreen:

Allemaal een mooie lentedag toegewenst :wink: en verder wil ik het hier bij laten...

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door queenfan »

Zoals ikal eerder op andere topics gemeld heb verwacht van internetbellen nooit hetzelfde kwaliteit als bij een vaste lijn.

Zodra je belt via VoIP (of via @ Home of KPN of een ander netwerk maakt niet uit) gooi je het gesprek in een grote onbetrouwbare bak die het internet heet.
De storingen die voor komen kunnen het gevolg zijn van drukte op de lijn, drukte bij de providers, de afstand en ga maar door.
Daarbij heb je nooit een gegarandeerde verbinding tussen jouw en de gene met wie je belt, dit gaat altijd via het zeer onbetrouwbare internet.


Geplaatst op 20 Mrt 2007 22:34 door Gina1
Als internet plus bellen(is volgens mij geen VOIP) niet dezelfde kwaliteit heeft als een vaste lijn had @Home dat moeten melden. Nu zeggen ze helemaalniets en dat vind ik kwalijk. Ik ben geen expert op dit gebied en weet dit dus ook niet. Hoe weet jij het wel?
Internet plus bellen, bellen via @ Home, Upc, Multikabel, Scarlet One, Tele 2 en ga maar door is VoIP ook wel internetbellen genoemd.

En ben het met jouw eens dat enig informatie over de gevolgen van internetbellen m.b.t. de betrouwbaarheid, maar even googlen helpt ook wel eens (geen verwijt een tip)

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door pvd »

Waar ik me echt aan stoor is het feit dat de mensen die experts zijn van VOIP dat die de mond wordt gesnoerd en dat hun bevindingen in de doofpot gestopt worden door de consumenten en consumentenorganisaties.
@ikbenik: Ik ben zo vrij om de tekst hierboven te herschrijven....

Waar ik me echt aan stoor is het feit dat de mensen die experts zijn van VOIP dat die de mond wordt gesnoerd en dat hun bevindingen in de doofpot gestopt worden door de aanbieders van internettelefonie (zoals bijv. internetplusbellen van KPN en @home).

Zo, dat is beter :shock:

pvd

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waar ik me echt aan stoor is het feit dat de mensen die experts zijn van VOIP dat die de mond wordt gesnoerd en dat hun bevindingen in de doofpot gestopt worden door de aanbieders van internettelefonie (zoals bijv. internetplusbellen van KPN en @home).

Zo, dat is beter
En waarom pakken de consumentenorganisaties die signalen niet duidelijk op?

Waarom zeggen de consumentenorganisaties niet tegen de consumenten dat ze de mooie praatjes niet moeten geloven?

Sorry, maar de consumentenorganisaties doen niet wat ze moeten doen.

De consumenten goed en eerlijk voorlichten!

Nee! Die spelen dat schijnheilige spelletje net zo mee.

Het enige wat die organisaties doen is de providers op de vingers tikken.

Wat ze echt moeten doen is gewoon aan de consumenten vertellen dat ze niet van die hoge verwachtingen van de technieken moeten hebben.


Zoals ik al eerder in een ander topic zei:
Als sommige fabrikanten beweren dat je met een kleurenlaserprinter echte fotokwaliteit kunt printen en de techniek leent zich er niet voor, dan moeten die consumentenorganisaties gewoon tegen de consumenten zeggen:
Wat deze fabrikanten beloven, kunnen ze niet nakomen. De techniek leent zich er niet voor.

Wat is er nu zo moeilijk om gewoon de consumenten goed en eerlijk voor te lichten?

De huidige generatie consumentenorganisaties hebben daar anders verrekte moeite mee.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door pvd »

Het enige wat die organisaties doen is de providers op de vingers tikken.
Terecht, want dat is de taak van deze organisaties.

De consumentenorganisaties zijn er om de consument te beschermen. De verantwoordelijkheid van de voorlichting ligt bij de aanbieder (fabrikant, provider) van welk product dan ook. Je dient er als consument natuurlijk wel om te vragen, voordat je het product koopt.

En zoals je zelf al zei:
Wat is er nu zo moeilijk om gewoon de consumenten goed en eerlijk voor te lichten?
En toch doen de aanbieders dit niet.

Ik haal jouw voorbeeld nog even aan:
Jij vind dat consumentenorganisaties mij moeten vertellen dat een laserprinter geen fotokwaliteit kan geven.

Maar als ik als leek in de winkel sta en de verkoper garandeerd mij fotokwaliteits afdrukken dan koop ik die printer. Na het uitproberen ga ik natuurlijk klagen (bij de verkoper), want fotokwaliteit krijg ik niet! Als ik hierover ga klagen bij een consumentenorganisatie krijg ik mijn geld niet terug!

De taak van de consumentenorganisaties is onder meer er voor te zorgen dat de verkoper zijn klanten goed voorlicht!

pvd

Gesloten