LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLACHT Online Internetprovider

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
borrelnoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2010 20:57

KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door borrelnoot »

Afgelopen weken heb ik erg slechte ervaringen opgedaan met internetprovider Online.nl

De situatie is als volgt; Op het moment dat je een abonnement afsluit staat er netjes dat internet (lees modem) binnen 10 werkdagen geleverd wordt. Dit is inderdaad gebeurd.

Echter bij ontvangst van modem heb ik besloten voor een andere provider te kiezen. Het modem is nooit aangesloten geweest. Volgens mij sta ik in mijn recht om zonder opgaaf van reden het modem te retourneren / koop te ontbinden nl;

- Het betreft een dienst, echter is het modem (product) onlosmakelijk verbonden aan de dienst (zonder modem geen gebruik van internet). Op het moment van levering/ontvangst van het modem zou ik zeven werkdagen bedenktijd moeten hebben om de koop te ontbinden. Wettelijk is dit geregeld m.b.t. koop op afstand/colportage.

- Hoe kan ik het product beoordelen binnen 7 werkdagen, als ik pas na 10 werkdagen hier gebruik van kan maken. Dat valt toch niet uit te leggen. Dat is toch te zot voor woorden. Dit heb ik ook uitgelegd aan de klantenservice, alleen is er geen communicatie mogelijk

Online.nl houdt voet bij stuk en meldt doodleuk dat ik 1 jaar vastzit aan dit abonnement zonder ook maar 1 minuut hiervan gebruik gemaakt te hebben. Wat is jullie advies/ervaring hierin?

Alvast bedankt voor de tips!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik weet dat je bij providers als je je aanmeldt 7 dagen bedenk tijd hebt , dus denk ik dat je er overheen bent doordat het modum al gestuurd is, dan moet je een jaar blijven. dus je ken er niks aan veranderen.

borrelnoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2010 20:57

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door borrelnoot »

BTW, ik heb het modem direct na ontvangst (10 dagen na aanvraag) aangetekend geretourneerd.

Mijn vraag is meer wat jullie mening is in verhouding tot de 7 dagen bedenktijd, als je nog niet gebruik kan maken van de dienst omdat het product niet geleverd is.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door tiptoo »

borrelnoot schreef:
Mijn vraag is meer wat jullie mening is in verhouding tot de 7 dagen bedenktijd, als je nog niet gebruik kan maken van de dienst omdat het product niet geleverd is.

wat wil je dan , aanmelden en meteen beginnen? dat ken nergens.

Test-Piloot
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2010 21:44

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door Test-Piloot »

borrelnoot schreef:BTW, ik heb het modem direct na ontvangst (10 dagen na aanvraag) aangetekend geretourneerd.

Mijn vraag is meer wat jullie mening is in verhouding tot de 7 dagen bedenktijd, als je nog niet gebruik kan maken van de dienst omdat het product niet geleverd is.

De 7 werkdagen bedenktijd zijn ingesteld door de OPTA, waakhond van de Telecom om ervoor te zorgen dat een aankoop op afstand kan worden geannuleerd om welke reden dan ook.

10 dagen is meer dan 7 dagen, dus zit je vast aan een contract.

Ergo: Mijn mening is dat je niet hebt opgelet en het onmogelijk is een dienst af te nemen en deze meteen te gebruiken, mede door de OPTA wet.

Groeten,

Test-Piloot

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door oppie11 »

Het betreft een dienst. Wet koop op afstand geldt 7 werkdagen na bevestiging van je aanvraag. Cru gezegd: je hebt pech gehad en had jezelf beter moeten informeren.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Toen ik van Ziggo overstapte naar Online ging er gelijk al van alles mis bij Online: Diverse malen moest ik een bericht sturen en diverse malen werd beloofd mij de beloofde “50 euro cashback” (een actie destijds) te betalen, wat maandenlang niet gebeurde. Op dat moment had ik al de neiging om op te zeggen, maar ik wilde ze nog een kans geven.

Het internet van Online was echter (ook in vergelijking met andere ADSL-providers) zo extreem traag, ik haalde slechts rond de 8 mb. Volgens hen was hoger niet haalbaar, omdat ik een 8mb lijn had. Bij Tele2 kreeg ik echter de dubbele snelheid) Verder maakte de klantenservice een amateuristische indruk. Ik had dan ook besloten na de contractsperiode van 1 jaar over te stappen omdat Online liegt en onprofessioneel is.

Per 1 december jl. ben ik overgestapt van Online naar Tele2. Ik had dit al maanden van te voren zo geregeld, gezien de ervaringen die ik had met vorige keren dat ik ben gewisseld van provider.

Voor die datum nog even Tele2 gebeld om de bevestiging te krijgen dat de Overstapservice goed had gewerkt, daar ik van Online geen reactie ontving. Tele2 bevestigde mij dat alles conform mijn verzoek in gang was gezet.

Op 1 december ‘s ochtends een eerste bevestiging van Online, dat was een sms-je waarin stond dat ‘s avonds mijn telefoon buiten werking zou worden gesteld, hetgeen vervolgens vrijwel direct (binnen een uur na het sms’je) gebeurde.

Online blijft echter volhouden dat zij van Tele2 als datum 8 december hebben doorgekregen, voor wat betreft het internet. De opzegging van de telefoon ging echter wel op 1 december in. Dit is onmogelijk, want ik had met hen een overeenkomst voor internet&bellen.

Online is nu van mening dat ik met Tele2 in discussie moet gaan, want volgens hen heeft Tele2 de verkeerde datum doorgegeven. Ik vindt dit echter zinloos, zeker omdat men wel toegeeft de opzegging van de telefoon per 1 december te hebben verwerkt.

Ik heb Online meerdere malen aan het verstand (hetgeen echter kennelijk niet aanwezig is) proberen te brengen dat Tele2 volgens de juiste datum heeft doorgegeven en ik bovendien onmogelijk twee modems aan had kunnen sluiten (daar ga ik maar vanuit) als het zo had geweest dat ik mijn telefoon van Tele2 had en mijn internet nog (tot 8 december) van Online.

Kortom, dit is technisch onmogelijk, want mijn diensten van Tele2 werkten op de afgesproken datum en bovendien lijkt het mij logisch dat telefonie en internet van Online op dezelfde datum zijn opgezegd, zoals ook bevestigd door Tele2.

Nu staat er een factuur open van rond de 9 euro (inclusief 4,50 kosten late betaling) en dit is natuurlijk geen wereldschokkend bedrag, maar het gaat mij om het principe: Ik heb alles op tijd geregeld en ik heb aangegeven dat ik op 1 december wil overstappen en Tele2 heeft dat ook zo verwerkt.

Ik ben van mening dat ik alles goed geregeld heb en dat Online de zaken niet om moet gaan draaien: Als men het er niet mee eens is gaat men zelf maar in discussie met Tele2.

Op een gegeven moment ben ik gebeld door een kereltje van het “Klachtenteam”, die echter ook al geen kennis van zaken had…. Kereltje wilde het probleem niet begrijpen, was vrij onbeschoft en wilde toch weer de factuur opsturen, terwijl ik duidelijk aan heb gegeven dat er door mij geen factuur betaald wordt. Ik ben mijn verplichtingen nagekomen, als Online niet in staat is wijzigingen correct te verwerken is dit niet mijn probleem.

Desgevraagd heeft Tele2 vandaag bevestigd wat ik allang wist: “Op 14 oktober 2010 hebben wij de opzegging aan Online doorgegeven. Wij hebben op 1 december 2010 via een zogenaamde migrate-in de lijn van online overgenomen. Dit houdt in dat op 1 december 2010 online definitief van de lijn is gegaan. Wij hebben naar Online succesvol een overstapbericht gestuurd. Zij hebben bevestigd dat wij op 1 december 2010 de lijn overnemen.”

Hoe amateuristisch kan een provider zijn? Mijn geduld met de idioten van Online is OP!! Voor het ongemak en voor de tijd die ik er aan heb moeten besteden zou een excuses van Online en een vergoeding van 25 euro op zijn plaats zijn.

Mocht Online domweg (dat gaat ze erg goed af) vol blijven houden dat ik de laatste factuur (ontstaan door de fout van Online) moet betalen, dan zien we elkaar wel bij de kantonrechter! Bovenop de reeds genoemde kosten eis ik dan nog een hogere vergoeding.

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

jlthkoch schreef:
Online blijft echter volhouden dat zij van Tele2 als datum 8 december hebben doorgekregen, voor wat betreft het internet. De opzegging van de telefoon ging echter wel op 1 december in. Dit is onmogelijk, want ik had met hen een overeenkomst voor internet&bellen.

Online is nu van mening dat ik met Tele2 in discussie moet gaan, want volgens hen heeft Tele2 de verkeerde datum doorgegeven. Ik vindt dit echter zinloos, zeker omdat men wel toegeeft de opzegging van de telefoon per 1 december te hebben verwerkt.
1 simpele vraag, heb jij ergens uberhaubt bevestigd gekregen dat je abonnement per 1 december 2010 is beëindigd bij Online. Want je hebt het abonnement niet zelf beëindigd.

Het lijkt erop dat je even een mail moet sturen naar Tele2, of even bellen natuurlijk.

Conform de gegevens op hun site: http://www2.tele2.nl/overstappen/overst ... rvice.html
Zou Tele2 je gewoon de dubbele kosten moeten vergoeden.
Je kunt natuurlijk dat ''kereltje'' niet geloven. Maar het lijkt me dat hij niet staat te liegen, waarom zou hij? Ik zou in ieder geval dit niet laten uitlopen naar een rechter. Het lijkt erop dat je ernaast zit.... :!:
''Om je overstap zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen, kun je de opzegging van je huidige abonnement bij ons indienen.

Tele2 kan voor je opzeggen, als jouw huidige internetaanbieder de Easy Overstapservice ondersteunt.

Aanbieders:
Het Net KPN Online Telfort UPC XS4ALL Ziggo


Wij zorgen er voor dat je Tele2 internetabonnement ingaat op het moment dat je huidige internetabonnement afloopt. ''

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Helpdesk112 schreef:
jlthkoch schreef:
Online blijft echter volhouden dat zij van Tele2 als datum 8 december hebben doorgekregen, voor wat betreft het internet. De opzegging van de telefoon ging echter wel op 1 december in. Dit is onmogelijk, want ik had met hen een overeenkomst voor internet&bellen.

Online is nu van mening dat ik met Tele2 in discussie moet gaan, want volgens hen heeft Tele2 de verkeerde datum doorgegeven. Ik vindt dit echter zinloos, zeker omdat men wel toegeeft de opzegging van de telefoon per 1 december te hebben verwerkt.
1 simpele vraag, heb jij ergens uberhaubt bevestigd gekregen dat je abonnement per 1 december 2010 is beëindigd bij Online. Want je hebt het abonnement niet zelf beëindigd.

Het lijkt erop dat je even een mail moet sturen naar Tele2, of even bellen natuurlijk.

Conform de gegevens op hun site: http://www2.tele2.nl/overstappen/overst ... rvice.html
Zou Tele2 je gewoon de dubbele kosten moeten vergoeden.
Je kunt natuurlijk dat ''kereltje'' niet geloven. Maar het lijkt me dat hij niet staat te liegen, waarom zou hij? Ik zou in ieder geval dit niet laten uitlopen naar een rechter. Het lijkt erop dat je ernaast zit.... :!:
''Om je overstap zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen, kun je de opzegging van je huidige abonnement bij ons indienen.

Tele2 kan voor je opzeggen, als jouw huidige internetaanbieder de Easy Overstapservice ondersteunt.

Aanbieders:
Het Net KPN Online Telfort UPC XS4ALL Ziggo


Wij zorgen er voor dat je Tele2 internetabonnement ingaat op het moment dat je huidige internetabonnement afloopt. ''
Je begrijpt er dus duidelijk niets van.....

De schriftelijke bevestiging van Tele2 is allang binnen! Daarnaast gaan zij uiteraard geen kosten vergoeden die veroorzaakt worden door de gebrekkige administratie van Online.

Daarnaast heb ik vanaf 1 december jl. internet van Tele2, waardoor het technisch ook nog eens onmogelijk is dat Online tot 8 december heeft geleverd.

Dit laat ik inderdaad desnoods doorgaan tot aan de Kantonrechter, maar als Online een beetje na kan denken (wat ik betwijfel) dan erkent men de fout.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Geachte heer of mevrouw,

Het zoveelste blijk van gebrek aan kennis van de medewerkers van
Online heeft mij doen besluiten een tegen-offensief te starten tegen
het bedrijf Online. Vanaf heden zal ik beginnen met het verspreiden
van mijn ervaringen met Online en actief klanten van Online proberen
te bewegen het contact met Online op te zeggen en zich aan te melden
bij een andere provider. Het is voor mij nu een principe-kwestie
geworden en ik zal kosten noch moeite sparen.

Omdat u in een later stadium weer opgeroepen zal worden "recht te
praten wat krom is" wil ik zo eerlijk zijn u exact op de hoogte te
stellen van het een en ander, zodat u weet waar Online dit aan te
danken heeft. Ik wil u daarom uitleggen wat er aan de hand is:

Toen ik van Ziggo overstapte naar Online ging er gelijk al van alles
mis bij Online: Diverse malen moest ik een bericht sturen en diverse
malen werd beloofd mij de beloofde "50 euro cashback" (een actie
destijds) te betalen, wat maandenlang niet gebeurde. Op dat moment had
ik al de neiging om op te zeggen, maar ik wilde ze nog een kans geven.
Het internet van Online was echter (ook in vergelijking met andere
ADSL-providers) zo extreem traag, ik haalde slechts rond de 8 mb.
Verder maakte de klantenservice een amateuristische indruk. Ik had dan
ook besloten na de contractsperiode van 1 jaar over te stappen.

Per 1 december jl. ben ik overgestapt van Online naar Tele2. Ik had
dit al maanden van te voren zo geregeld, gezien de ervaringen die ik
had met vorige keren dat ik ben gewisseld van provider. Voor die datum
nog even Tele2 gebeld om de bevestiging te krijgen dat de
Overstapservice goed had gewerkt, daar ik van Online geen reactie
ontving. Tele2 bevestigde mij dat alles conform mijn verzoek in gang
was gezet. Op 1 december 's ochtends een eerste bevestiging van
Online, dat was een sms-je waarin stond dat 's avonds mijn telefoon
buiten werking zou worden gesteld, hetgeen vervolgens vrijwel direct
(binnen een uur na het sms'je) gebeurde. Online blijft echter
volhouden dat zij van Tele2 als datum 8 december hebben doorgekregen,
voor wat betreft het internet.

De opzegging van de telefoon ging echter wel op 1 december in. Dit is
onmogelijk, want ik had met hen een overeenkomst voor internet&bellen.
Online is nu van mening dat ik met Tele2 in discussie moet gaan, want
volgens hen heeft Tele2 de verkeerde datum doorgegeven. Ik vindt dit
echter zinloos, zeker omdat men wel toegeeft de opzegging van de
telefoon per 1 december te hebben verwerkt. Ik heb Online meerdere
malen aan het verstand (hetgeen echter kennelijk niet aanwezig is)
proberen te brengen dat Tele2 volgens de juiste datum heeft
doorgegeven en ik bovendien onmogelijk twee modems aan had kunnen
sluiten als het al zo had geweest dat ik mijn telefoon van Tele2 had
en mijn internet nog (tot 8 december) van Online. Kortom, dit is
technisch onmogelijk, want mijn diensten van Tele2 werkten op de
afgesproken datum en bovendien lijkt het mij logisch dat telefonie en
internet van Online op dezelfde datum zijn opgezegd, zoals ook
bevestigd door Tele2.

Nu staat er een factuur open van rond de 9 euro (inclusief 4,50 kosten
late betaling) en dit is natuurlijk geen wereldschokkend bedrag, maar
het gaat mij om het principe: Ik heb alles op tijd geregeld en ik heb
aangegeven dat ik op 1 december wil overstappen en Tele2 heeft dat ook
zo verwerkt. Ik ben van mening dat ik alles goed geregeld heb en dat
Online de zaken niet om moet gaan draaien: Als men het er niet mee
eens is gaat men zelf maar in discussie met Tele2.

Op een gegeven moment ben ik gebeld door een kereltje van het
"Klachtenteam", die echter ook al geen kennis van zaken had....
Kereltje wilde het probleem niet begrijpen, was vrij onbeschoft en
wilde toch weer de factuur opsturen, terwijl ik duidelijk aan heb
gegeven dat er door mij geen factuur betaald wordt. Ik ben mijn
verplichtingen nagekomen, als Online niet in staat is wijzigingen
correct te verwerken is dit niet mijn probleem.

Desgevraagd heeft Tele2 inmiddels schriftelijk bevestigd wat ik allang
wist, maar wat Online zelf maar niet wil snappen: "Op 14 oktober 2010
hebben wij de opzegging aan Online doorgegeven. Wij hebben op 1
december 2010 via een zogenaamde migrate-in de lijn van Online
overgenomen. Dit houdt in dat op 1 december 2010 Online definitief van
de lijn is gegaan. Wij hebben naar Online succesvol een
overstapbericht gestuurd. Zij hebben bevestigd dat wij op 1 december
2010 de lijn overnemen."

Hoe amateuristisch kan een provider zijn? Ik zie het nu als mijn taak
mensen te waarschuwen voor Online.

U kunt proberen de schade te (laten) beperken door het volgende: Het
liefst zou ik zien dat de mensen die voor deze belachelijke situatie
verantwoordelijk zijn ontslag krijgen, maar ik wil het laten bij het
volgende: Voor het ongemak en voor de tijd die ik er aan heb moeten
besteden zou een excuses van Online en een vergoeding van 25 euro op
zijn plaats zijn.

Mocht Online echter domweg (dat gaat ze erg goed af) vol blijven
houden dat ik de laatste factuur (ontstaan door de fout van Online)
moet betalen, dan zien we elkaar wel bij de kantonrechter! Bovenop de
reeds genoemde kosten eis ik dan nog een hogere vergoeding.

Radar
Site Admin
Berichten: 5516
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic is deels verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Mijn problemen met Online zijn inmiddels opgelost: Men heeft toegegeven fouten te hebben gemaakt en hebben hun excuses aangeboden. Daarnaast krijgt mijn vrouw een bos bloemen en ik krijg een bol.com cadeaubon twv 10 euro!

ejogems
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011 14:16

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door ejogems »

Wij hebben een alles in 1 pakket besteld via online voor internet, telefonie en TV. Op de website is niet duidelijk dat HDTV via Canal digital gaat. Toen de monteur de schotel voor HDTV kwam installeren wees hij ons op de nadelen. Helemaal als je meer dan 2 tv's wilt aansluiten, dan betaal je een nieuw abonnement voor 9,95 per maand, plus de kosten voor een nieuwe kop voor de schotel en een ontvanger. Bovendien moet er vanaf elke tv een kabel door de buitenmuur naar de schotel aangelegd worden. De monteur zei dat we nog van het contract afkonden omdat we niet zijn gewezen op de nadelen. Via canal digitaal ging dit prima, maar omdat we een 3-in 1 pakket hadden via online en dit ook via online besteld hadden, wilden we van het totaalpakket af. We zoeken een 3-in 1 pakket en niet alleen internet en bellen. Helaas, na veelvuldig contact met online, komen we niet van het 2-jarig contract af. Nu moeten we via Ziggo apart tv bestellen en zijn we maandelijks veel duurder uit! Canal digitaal heeft ons heel goed behandeld, maar online is niet voor rede vatbaar. Dit is niet het product wat we willen en we willen van het totaalpakket af, niet alleen van de TV.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door oppie11 »

Heb je al een brief gestuurd? Mits je ADSL niet al te lang geleden is geleverd moet het mogelijk zijn om de boel toch te annuleren lijkt me.

jol3ssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:44

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door jol3ssen »

Wij hebben een probleem.

We hadden eerst ZIGGO als provider deze hebben we opgezegd en toen hebben we gekeken welke provider het snelste was met het leveren. We hebben toen XS4ALL en ONLINE besteld. XS4ALL was de snelste. Een week later stond iemand van TNT aan de deur met een pakketje van ONLINE met daarin de modem. Die hebben we niet aangenomen en meteen laten terugsturen.

Een week geleden kregen we een mail van ONLINE dat alles geactiveerd was. We hebben toen meteen met hun contact opgenomen en verteld dat we hun modem niet hadden aangenomen en dat ze die al terug hebben. Er werd verteld dat ze niets meer voor ons konden doen en dat we dan maar XS4ALL moesten afzeggen en de modem terugsturen en gewoon ONLINE moesten nemen. We kunnen moeilijk 2 providers betalen. Even later kregen we een man van ONLINE van de klantenservice aan de lijn en die zei dat we meteen een brief moesten sturen om het op te zeggen. We hebben de brief meteen dezelfde dag gefaxt naar de klantenservice.

2 dagen later kregen we een telefoontje van ONLINE met de vervelende mededeling dat we het toch niet konden opzeggen en dat ze al vele brieven naar ons hadden gestuurd. Hierop hebben we ontkennend geantwoord. Ze zouden copien van de brieven hiervan naar ons sturen en die hebben we ook gekregen. Maar de originele hebben we nooit ontvangen.

Vandaag kreeg ik weer een mail van hun dat ze gisteren het kastje voor de interactieve tv hebben verstuurd en wederom nemen we het niet van TNT aan.

Wat kunnen we tegen ONLINE doen. Bij andere providers kan je wel binnen een bepaalde tijd opzeggen en de modem terugsturen.

Wie kan ons helpen???

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door renegade66 »

@jol3ssen,

je hebt jezelf in deze benarde positie gebracht,
waarom heb je in godsnaam 2 abonnementen tegelijk aangevraagd?
dit is vragen om problemen.

helaas door je eigen schuld zit je voor een jaar aan 2 contracten vast.

jol3ssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:44

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door jol3ssen »

ik dacht ik wil een nieuwe provider die het snelste kan leveren en dan zeg ik de andere op

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door tiptoo »

jol3ssen schreef:ik dacht ik wil een nieuwe provider die het snelste kan leveren en dan zeg ik de andere op

eerst zorgen dat je van de ene af bent dan pas de andere bestellen moet ik helaas ook . succes.

CadFan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2011 01:12

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door CadFan »

Online is een splefoudje: ze bedoelen waarschijnlijk nOline.

Sinds verhuizing in april internet via online. Overgestapt van UPC; was duurder, maar in 10 jaar 2 klachten die direct werden opgelost.
Mijn internetverbinding werkt nog steeds niet (sind april, nu oktober) Ik heb diverse malen gebeld (eigen kosten), op advies van online een stroomaansluiting in de meterkastk gemaakt etc etc. Handleiding die ik kreeg klopte niet. Ik zou zonder problemen mijn modem op het telefoonkontakt in huiskamer moeten kunnen aansluiten; maar dat bleek achteraf een foutje in de handleiding. Uiteindelijk gisterochtend, 19 okt telefoontje gehad van KPN: probleem lag in de KPN centrale (Online maakt blijkbaar gebruik van KPN). en dat was opgelost en ik had internetnetverbinding.Gistermiddag toen ik thuiskwam: weer geen internet; ik had wel een mail gehad van Online dat ik ter compensatie €8,73 kreeg (dekt nog niet eens mijn gemaakte telefoonkosten). Vandaag weer gebeld (eerst in de wacht etc etc) en er wordt weer een "technisch" onderzoek gestart en ik wordt weer gebeld voor volgende week woensdag. Zoals alle klachten daarvoor, moet ik weer "het technisch onderzoek" afwachten.

Ik heb een tijdje terug mijn abonnement al weer opgezegd (loopt tot mei volgend jaar) Zou dat soms het probleem zijn? Dat Online dan gewoon direct je verbinding blokkeert? Ik betaal wel elke maand mijn abonnementskosten.

Voor wat betreft tv: stoort heel veel. Online is goedkoop, maar in dit geval is goedkoop duurkoop.

ebbr
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2011 11:30

Re: KLACHT Online Internetprovider

Ongelezen bericht door ebbr »

In augustus online.nl aangevraagd, TV+Internet. Het leek een mooie aanbieding en klonk interessant genoeg om na onze verhuizing over te stappen. Had ik het maar nooit gedaan!!!!!! OPLICHTERS!!! Ik heb zeer slechte ontvangst en kan alleen TV kijken als ik de antenne tegen de deur aanplak en zelfs dan nog kijken we regelmatig naar een storende TV. Na meerdere keren contact te hebben gehad zijn er wel meerdere oplossing aangeboden waaronder 2x een nieuwe antenne en een nieuw kastje, helaas allemaal zonder resultaat. Weer gebeld en de medewerker vertelde mij dat het contract opgezegd zou worden. Een aantal dagen later werd ik gebeld door Online dat opzegging niet mogelijk was omdat ik niet snel genoeg een melding had gemaakt?!?!?!?! Ik viel van mijn stoel van verbazing. Uiteraard ontstond er een pittige discussie maar het kwam hier op neer dat ik op geen enkele wijze onder het 2-jarig contract uit kan komen en dat mij ook geen enkele oplossing meer aangedragen werd om het probleem op te lossen. Een officiele klacht indienen zou zinloos zijn omdat ik toch geen poot heb om op te staan. Ik voel me echt genaaid!!! Online is mij aageboden door T-Mobile waar ik al jarenlang klant ben, helaas moet ik bij zowel Online als bij T-mobile nog langdurige cotracten uitzitten maar ik ga ze beide opzeggen!!!

Gesloten