LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Ziggo...

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Nick1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2010 11:25

Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door Nick1983 »

Ik heb Ziggo gehad en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad. Totdat ik ging verhuizen....

Had op 13 november een verhuizing opgegeven voor 21 december. Ik kreeg netjes een brief met daarin de mededeling dat we op 14 december het nieuwe modem e.d. zouden krijgen en dat we het oude modem op moesten sturen.

Op 14 december kwam er niets binnen, dus ik bellen... De verhuizing zou pas op 21 december doorgevoerd worden en dus zou het pakket in de loop van de week komen. Nou geen probleem we moesten toch nog genoeg doen en we hadden gelukkig nog wel tv.

Op 21 december: Geen pakketje... Ik weer bellen, het pakket was wel verstuurd, maar door de kerstdagen duurde het langer. Ik kreeg een pakket nummer opgegeven, alleen daar was niets over terug te vinden. Dat vond ik al vreemd.

Op 24 december weer gebeld: Die medewerker zei: nou het pakket is nog niet verstuurd, maar ligt nog bij het service center. Wanneer het dan wel verstuurd ging worden kon hij niet zeggen... Keiharde leugen dus op de 21e en dan ook nog het lef hebben om een pakket nummer op te geven.

Op 27 december belde ik over de status. Hier werd mij verteld dat het allemaal langs elkaar liep en deze mevrouw deelde mij mee dat zij ook op de afdeling klachten werkte de volgende dag en dat zij een klacht zou inschieten.

Op 28 december werd ik gebeld: Op 31 december zou het pakket gegarandeerd komen!! Dus wij bleven langer thuis om het pakketje in ontvangst te nemen, maar alles wat er kwam... Geen pakketje...

Op 2 januari belde ik op: Ik wilde inmiddels opzeggen en ik kreeg het aanbod om mijn mobiele kosten vergoed te krijgen en 2 maanden gratis gebruik van het pakket. Hiermee ging ik akkoord mits het pakket in de week van 4 januari zou komen.

Op 6 januari belde ik: Het pakket was naar ons oude adres gestuurd... Het pakket lag nu op het postkantoor in die plaats. Dus ik vroeg mij af of ik het alsnog daar op kon halen. Dit was geen probleem zonder pakket bon, maar als het niet lukte, moesten ze het pakket opnieuw versturen en zou het nog 2 weken duren...

Uiteraard was het pakket nergens te bekennen op het postkantoor...

Op 7 januari belde ik om op te zeggen: Ik kreeg een nog betere tegemoetkoming en ze zouden gratis een monteur langs sturen met pakket op 8 januari. Ik gaf aan pas om 18:30 thuis te zijn, maar dit was geen probleem. De monteur zou wel even bellen.

Op 8 januari om 18:00 kwam mijn vriendin thuis: Lag er een papiertje dat de monteur om 13:30 geweest was en dat we even een nieuwe afspraak moesten maken... Voorrijkosten moesten we nog wel even betalen. Ik weer bellen met Ziggo... Ze konden er niets aan doen, want de monteurs zijn freelancers en Ziggo kon niet instaan voor hoe zij aan het werk gaan.... Toen had ik het helemaal gehad en heb opgezegd

Ik ga een klacht sturen, maar heb het gevoel dat hier gewoon weinig mee gedaan wordt... Ik ben echt kwaad over het feit dat iedereen daar langs elkaar heen werkt en dat ik nergens echt houvast heb en iemand ergens op kan aanspreken....

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door comeyer »

Ik heb ook een verzhuizing doorgegeven maar de facture kwam op mn vorige adres terecht met als gevolg dat ik een incasso kreeg en daardoor incassokosten moest betalen aan een bedrijf vanuit Groningen, ook daar lijkt alles niet helemaal goed te verlopen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vermoed dat je na je opzegging te maken gaat krijgen met Bos Incasso, de vaste partner in crime van Ziggo om met "lastige klanten" af te rekenen. Ziggo heeft een modem naar je oude adres gestuurd dat je niet hebt opgehaald. Ziggo heeft een monteur langsgestuurd maar je was niet thuis........... Dat wordt betalen! En als je niet betaalt krijg je bovenstaand incassobureau in je nek!

Dit is de normale manier van doen bij Ziggo. Ziggo misbruikt de eigen nalatigheid om klanten vervolgens via Bos Incasso te bestelen. Dit hele forum staat er vol mee. Je kan het beste via e-mail een klacht indienen en Ziggo veertien dagen de tijd geven je klacht op te lossen. Daarna kun je online een geschil indienen tegen Ziggo bij de Geschillencommissie: https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd

http://www.bosincasso.nl/faq/?cus=ziggo

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door comeyer »

Bos Incasso inderdaad, ik heb het enige maanden geleden al betaald maar zal in ieder geval eens contact opnemen via de site van Ziggo, eens kijken of ze daar schappelijk zijn :lol:

Nick1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2010 11:25

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door Nick1983 »

Ik wacht het even af... In principe zijn zij in de fout gegaan toch?

Ze hebben het pakket te laat afgestuurd en naar het verkeerde adres. Verder heb ik een klacht ingediend en hierop is wel gereageerd, maar niet voldoende.

Ik kreeg te horen dat alles afgesloten zou worden en dat ik daar alleen nog een bevestiging van zou krijgen.

Verder is er niets gezegd over bijkomende kosten, dus we wachten rustig even af.

kikkertjelouise
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:02

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door kikkertjelouise »

Ziggo heeft mij 2 jaar te veel laten betalenzij hebben at home overgenomen en er zou voor de klant niets veranderen. Nu beweren ze dat ik alles apart had bij At Home. Nu heb ik vanaf januari een alles in 1 pakket (had iik al bij at home) en
bij de 39,95 komt nu 10 euro voor onbeperkt bellen in Nederland,naar vaste telefoons.
Op mijn vraag wat te doen met het te veel betaald zei men,ja dat kunnen we niet terug halen.Men is zich er dus van bewust dat er iets fout is gegaan. Men weigert een bevestiging te sturen met het bedrag erin wat ik nu ga betalen.Ik heb een bevestiging waar alleen in staat mijn bank nr. en automatische incasso. Zijn er meer mensen met deze ervaring en wat gaan we aan ziggo doen??????
Graag reacties.

Nick1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2010 11:25

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door Nick1983 »

Ik heb een brief gekregen dat alles opgezegd is en dat ik alleen nog maar het modem en bijbehorende spullen hoef op te sturen.

Het lijkt er dus op dat er verder geen vervelende procedures bij komen. Klachtenbrief is inmiddels verstuurd dus het zal mij benieuwen...

bambi011
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2009 21:16

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door bambi011 »

Als je niet in huis bent en de monteur komt langs, en je krijgt 35 euro voorrijd kosten in je brieven dus, hoef je deze niet te betalen. Je kan via afdeling betalingen hier een coulance voor krijgen, dit kreeg ik van een ziggo medewerker te horen. Ondertussen kan ik wel bij ziggo gaan werken zovaak heb ik contact gehad met ziggo. Echt een slecht bedrijf.

bibixxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 17:02

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door bibixxx »

Opeenstapeling klachten Ziggo
Beste Ziggo,

Telefonisch neem ik geen contact meer op met jullie omdat ik maanden lang bezig ben en keer op keer worden er fouten gemaakt. De fouten die worden gemaakt worden niet geregistreerd.
Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd, dit is gewijzigd. Vanaf het eerste telefoontje is alles al misgelopen.
Ik heb meerdere keren uren en uren aan de telefoon met iemand gesproken en kan u zeggen dat ik door de meeste onbeschoft ben behandeld omdat zij geen kennis van zaken hadden en mij van het kastje naar de muur hebben gestuurd. Plus afspraken werden er gemaakt die men niet is nagekomen.
De eerste keer voor installatie laten ze me uren wachten totdat ik een telefoontje krijg met de mededeling “we komen niet meer” want we staan in Den Haag. Hallo, ik woon al 5 jaar in Alphen aan den Rijn. Nieuwe afspraak gemaakt, ook deze is weer niet door gegaan, weer bellen voor nieuwe afspraak deze keer geeft mevrouw aan de telefoon verkeerde dag door…, dus halve dag voor niks gewacht. Eindelijk komt iemand langs, modem kan niet geactiveerd worden vanwege storing o.d. Plus decoder is niet meegeleverd. Volgende dag weer bellen om modem te activeren, gaat moeizaam want pakket ligt er weer eens uit. Er wordt mij beloofd dat hij het zeker doet als het pakket weer in de lucht is. Nou niks gemerkt. Paar dagen later maar weer bellen. Monteur komt paar dagen later en internet werkt nog steeds niet, intussen kan ik eindelijk weer tv kijken. Buitenom dat mijn telefoon het nog steeds niet doet. Dit heb ik de eerste keer ook al doorgeven, dat mijn telefoonnummer begint met het kengetal van Den Haag terwijl ik (nogmaals) in ALPHEN woon!! Terwijl ik het goed zat ben geworden om naar jullie te bellen en mijn vriend alles behalve tevreden wordt van het ook continu bellen naar jullie, heb eveneens ook meerdere keren een contact brief gestuurd dat het een en ander niet werkt.
Inmiddels heb ik weken lang via een internet dongel thuis moeten werken wat aardig in de kosten is gaan lopen omdat ik geen internet had! Dit is overigens in de honderden euro’s gaan lopen.
Zo kan ik door gaan met de fouten die zijn gemaakt. En als klap op de vuurpijl wil ik jullie nog even complimenteren met het asociale gedrag om mijn naam, mijn abonnement geld zomaar van mijn vaders rekening geld af te trekken. Dit doen jullie nu al 3 maanden lang, terwijl jullie voor die tijd wel mijn rekeningnummer goed hadden. Waarschijnlijk heeft weer iemand gerommeld in de administratie zonder er bij na te denken. Ten eerste is het adres van mijn vader niet in Alphen en ook niet in Den Haag, hij heeft niet mijn initialen alleen dezelfde achternaam, en ook is zijn bedrijf geen klant van jullie.
Daarnaast heb ik eindelijk na maanden zeuren sinds gisteren een kengetal uit Alphen, waarin de mail staat deze wordt in mindering gebracht omdat het een wijziging van telefoonnummer is…? Dit is jullie fout, en al helemaal geen telefoonwijziging.
En dan wil ik ook gelijk terug komen op de nota van nov. Waar ik 180 euro moet betalen, waarin de nota zit van 1-11-2010 t/m 1/1-2011, en vervolgens trekken jullie nog een keer apart alles in 1 plus af van 1/12 -1/1. Wat is hier de bedoeling van?

Bubbleblower
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:44

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Alle slechte ervaringen die hier naar voren komen deel ik.

Ten eerste de onbetrouwbare monteurs. In mijn geval is het pas de 4de keer gelukt de aansluiting te realiseren, twee maanden na de oorspronkelijke datum. Als zij niet komen opdagen laten zij dat niet even netjes weten, dus één aansluiting kost 4 vrije dagen. Plus natuurlijk 35 euro, want bij nader inzien is die monteur toch niet gratis.

De medewerkers van Ziggo zijn ronduit onbeschoft. Zij bepalen wat waar is, zelfs als ze het aantoonbaar -en voor hen eenvoudig controleerbaar- bij het verkeerde eind hebben. Dat doen ze met een arrogantie die je bloed doet koken.

Ook deugt hun administratie niet en word je in het geheel niet geïnformeerd als er zaken misgaan. Ik vrees dat Bob hier de spijker op zijn kop slaat: Ziggo misbruikt de eigen nalatigheid om klanten vervolgens via Bos Incasso te bestelen.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

bibixxx schreef:Opeenstapeling klachten Ziggo
Beste Ziggo,

Telefonisch neem ik geen contact meer op met jullie omdat ik maanden lang bezig ben en keer op keer worden er fouten gemaakt. De fouten die worden gemaakt worden niet geregistreerd.
Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd, dit is gewijzigd. Vanaf het eerste telefoontje is alles al misgelopen.
Ik heb meerdere keren uren en uren aan de telefoon met iemand gesproken en kan u zeggen dat ik door de meeste onbeschoft ben behandeld omdat zij geen kennis van zaken hadden en mij van het kastje naar de muur hebben gestuurd. Plus afspraken werden er gemaakt die men niet is nagekomen.
De eerste keer voor installatie laten ze me uren wachten totdat ik een telefoontje krijg met de mededeling “we komen niet meer” want we staan in Den Haag. Hallo, ik woon al 5 jaar in Alphen aan den Rijn. Nieuwe afspraak gemaakt, ook deze is weer niet door gegaan, weer bellen voor nieuwe afspraak deze keer geeft mevrouw aan de telefoon verkeerde dag door…, dus halve dag voor niks gewacht. Eindelijk komt iemand langs, modem kan niet geactiveerd worden vanwege storing o.d. Plus decoder is niet meegeleverd. Volgende dag weer bellen om modem te activeren, gaat moeizaam want pakket ligt er weer eens uit. Er wordt mij beloofd dat hij het zeker doet als het pakket weer in de lucht is. Nou niks gemerkt. Paar dagen later maar weer bellen. Monteur komt paar dagen later en internet werkt nog steeds niet, intussen kan ik eindelijk weer tv kijken. Buitenom dat mijn telefoon het nog steeds niet doet. Dit heb ik de eerste keer ook al doorgeven, dat mijn telefoonnummer begint met het kengetal van Den Haag terwijl ik (nogmaals) in ALPHEN woon!! Terwijl ik het goed zat ben geworden om naar jullie te bellen en mijn vriend alles behalve tevreden wordt van het ook continu bellen naar jullie, heb eveneens ook meerdere keren een contact brief gestuurd dat het een en ander niet werkt.
Inmiddels heb ik weken lang via een internet dongel thuis moeten werken wat aardig in de kosten is gaan lopen omdat ik geen internet had! Dit is overigens in de honderden euro’s gaan lopen.
Zo kan ik door gaan met de fouten die zijn gemaakt. En als klap op de vuurpijl wil ik jullie nog even complimenteren met het asociale gedrag om mijn naam, mijn abonnement geld zomaar van mijn vaders rekening geld af te trekken. Dit doen jullie nu al 3 maanden lang, terwijl jullie voor die tijd wel mijn rekeningnummer goed hadden. Waarschijnlijk heeft weer iemand gerommeld in de administratie zonder er bij na te denken. Ten eerste is het adres van mijn vader niet in Alphen en ook niet in Den Haag, hij heeft niet mijn initialen alleen dezelfde achternaam, en ook is zijn bedrijf geen klant van jullie.
Daarnaast heb ik eindelijk na maanden zeuren sinds gisteren een kengetal uit Alphen, waarin de mail staat deze wordt in mindering gebracht omdat het een wijziging van telefoonnummer is…? Dit is jullie fout, en al helemaal geen telefoonwijziging.
En dan wil ik ook gelijk terug komen op de nota van nov. Waar ik 180 euro moet betalen, waarin de nota zit van 1-11-2010 t/m 1/1-2011, en vervolgens trekken jullie nog een keer apart alles in 1 plus af van 1/12 -1/1. Wat is hier de bedoeling van?
Als u mij een PB stuurt met uw postcode + huisnummer, een telefoonnummer waarop ik u kan bereiken en de punten welke nu nog spelen, dan ga ik kijken wat ik voor u kan betekenen.

Bubbleblower
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:44

Re: Klacht over Ziggo...

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Bob Schurkjens schreef:Ik vermoed dat je na je opzegging te maken gaat krijgen met Bos Incasso, de vaste partner in crime van Ziggo om met "lastige klanten" af te rekenen. Ziggo heeft een modem naar je oude adres gestuurd dat je niet hebt opgehaald. Ziggo heeft een monteur langsgestuurd maar je was niet thuis........... Dat wordt betalen! En als je niet betaalt krijg je bovenstaand incassobureau in je nek!

Dit is de normale manier van doen bij Ziggo. Ziggo misbruikt de eigen nalatigheid om klanten vervolgens via Bos Incasso te bestelen. Dit hele forum staat er vol mee. Je kan het beste via e-mail een klacht indienen en Ziggo veertien dagen de tijd geven je klacht op te lossen. Daarna kun je online een geschil indienen tegen Ziggo bij de Geschillencommissie: https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd

http://www.bosincasso.nl/faq/?cus=ziggo
Inmiddels ben ik daar -helaas- overtuigd van geraakt.
Ze zijn doelbewust incompetent en proberen zaken juist niet op te lossen.
8) heb een verklaring daarvoor bedacht:

Ziggo heeft in sommige regio's ernstige capaciteits problemen.
De capaciteit wordt er door te veel mensen gedeeld en kennelijk is het onvoldoende rendabel die capaciteit uit te breiden. Ze moeten dus eigenlijk van klanten af.
Het zou interessant zijn om te kijken of er een causaal verband is tussen die capaciteit en het aantal rechtzaken.

Vergezocht misschien, maar bedenk wel; it's the economy, stupid.

Hun systeem werkt natuurlijk feiloos. Als de kans zich voordoet -een verandering in hun administratie- laten ze iets fout gaan. Vervolgens brengen ze de klant te veel geld in rekening. Redelijke kans dat de klant daar niet mee akkoord gaat. Vervolgens sluiten ze je af, met alle kosten vandien, die de klant vermoedelijk ook niet zal accepteren en laten ze het abonnement doorlopen tot het volledige bedrag is voldaan, wat dus niet gebeurd, omdat dit veel te hoog is. Ongetwijfeld hebben ze een heel leger advocaten in dienst, die alle trucs en mazen in de wet kennen om de rechtzaak vervolgens toch winnend af te ronden.

Gesloten