nevermind schreef:bprosman schreef:gebel bleek dat het kastje aan de muur van ziggo ( versterker ) mogelijk kapot is en daardoor dus geen digitale tv kunnen kijken.
Bedoel je de aansluiting (AOP) (in de meterkast ? ) Een versterker is namelijk nooit van Ziggo. Een splitter zou ook nog kunnen.
Hoezo is een versterker nooit van Ziggo?
Uw vraag: Hoe installeer ik een breedbandversterker voor interactieve televisie?
Bij een Cisco interactieve recorder ontvangt u standaard een breedbandversterker in het installatiepakket.
De breedbandversterker zorgt ervoor dat de kwaliteit van de retoursignalen geborgd is, zodat u volledig gebruik maakt van de interactieve mogelijkheden. De breedbandversterker sluit u aan op de hoofdaansluiting. De meest voorkomende plaatsen van de hoofdaansluiting zijn de woonkamer en meterkast.
Meer informatie over installatie en het gebruik van interactieve televisie vindt u op Aansluiten en Activeren.
Heeft u een Humax iRHD-5100C, iHDR-5200C, iHDR-5300C of Samsung 7140 Digitale HD recorder? Die maakt u heel gemakkelijk interactief zonder een breedbandversterker.
Zelf heb ik niet zo veel met die versterkers, wanneer het signaal goed is heb je deze niet nodig, kwaliteits kabels gebruiken, kan de versterker de kast in,
Een goede collega van me had zo'n versterker tussen de PVR en kabelaansluiting zitten, tot op een dag hij geen zender met eer kon ontvangen, zelf heeft hij er geen verstand van, dus heb ik hem geholpen, wat bleek, de netadapter van de versterker bleek kapot,
Ik heb de versterker er tussenweg gehaald en alles werkt weer, bij mijn PVR zat niet zo'n ding en dat is niet zo erg, het ding gebruikt alleen maar stroom,
Met goede kabels en stekkers is deze versterker overbodig,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.