LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN ellende !!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Fietsoloog
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2009 21:12

KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door Fietsoloog »

Deze brief heb ik vanavond maar naar KPN gestuurd, lees mee en wees gewaarschuwd !!

Beste lezer,

Het wordt inmiddels een heel, heel lang verhaal.

Om te beginnen was ik al twee jaar een tevreden klant met internet + bellen avn KPN

Halverwege februari heb ik gevraagd om een hogere internetsnelheid, omdat er inmiddels door nieuwe klanten
minder werd betaald voor een internet + bellen abonnement met een hogere snelheid.
Volgens de telefoniste was dit onmogelijk.
Toen ik haar herrinnerde dat ik ook gewoon per maand op kon zeggen, kon ze ineens wél iets regelen.
Ik zou € 35,- per maand gaan betalen, gratis bellen naar vaste nummers en een internetsnelheid van 3 Mb/s
Dit leek mij helemaal naar wens.

De eerstvolgende incasso van KPN bedroeg +/- € 190,-, de volgende dag heb ik hier contact over opgenomen,
dat dit niet de afspraak was, overlegd dat ik een nieuwe rekening zou krijgen, en het resterende bedrag
terug gestort zou worden.
Het afwijkende bedrag was voor een abonnement met i-tv waar ik niet om gevraagd had, maar dit was waarschijnlijk met één
verkeerde muisklik gebeurd, maar ook dit zou allemaal rechtgezet worden.

Na een week niets gehoord te hebben heb ik het zelf maar teruggeboekt, en dit weer laten weten aan de helpdesk.
Na een vermanende toespraak van de helpdesk over waarom ik (mijn eigen) geld terugboekte, en over hoeveel werk
dit zou opleveren is er weer afgesproken dat ik een nieuwe rekening zou krijgen met daarop het juiste bedrag.

Een maand verder heb ik maar weer eens gebeld, dat ik nog steeds geen rekening had gekregen.
Deze zou ik vanzelf krijgen, maar duurde iets langer door de terugboeking.

Twee maanden hierna werd ik voor het eerst afgesloten omdat ik een betalings achterstand had.
Dit klopt, want ik kreeg maar geen rekening, dus betalen KON ik niet.
Net diverse telefoongesprekken die bij elkaar uren duurden naar het 0900-nummer,- met mijn mobiel, dus best prijzig, ben
ik na twee dagen weer aangesloten.

Nog steeds heb ik ik al die tijd geen rekening gezien, en meerdere keren over opgebeld, maar niemand snapte er nog iets van.

17 Juni kwamen wij terug van vakantie, en kwamen er tot onze teleurstelling achter dat we wéér afgesloten waren
Ik heb niet meer bijgehouden hoevaak en hoelang ik naar de helpdesk heb gebeld, maar ik denk totaal wel weer
een uur of drie, en weer met mijn mobiel naar het betaalde 0900-nummer.
Het bleek inderdaad een fout in de administatie, en iemand van klancontact zou het oplossen.

Na een maand was er nog niets geregeld, en ik heb er zelf meerdre keren achteraan gebeld.
Uiteindelijk heb ik maar aangegeven dat ik het echt helemaal zat was, en heb voorgesteld om er gewoon mee te stoppen,
en op zoek ging naar een andere provider die mij gewoon een rekening kon sturen, en mij levert wat er afgesproken is.
De telefoniste klonk erg opgelucht, en dit leek haar ook nog de enige oplossing, ze zou dit regelen, en tot uw dienst meneer.

Diezelfde week kreeg ik dus eindelijk een rekening van de maanden internet+bellen die ik niet betaald had.
Deze is vlot en geheel betaald, want dit hebben we ook afgenomen, en hebben jullie als KPN ook recht op.

Ik heb inmiddels een andere provider opgezocht, en dit gaat gelukkig prima.
Alleen werd er plotseling +/- 290,- afgeschreven van mijn rekening.
Deze heb ik per direct retour geboekt, en de volgende dag maar wéér een uur met de helpdesk gebeld.
De telefoniste begreep mij volkomen deze keer, en stuurde het door naar een collega die over de kosten mag beslissen.

Door die collega werd ik teruggebeld met het nieuws dat ik deze kosten niet hoefde te betalen, omdat ik een nieuw abonnement
had afgesloten en niet had opgezegd. Toen ik het lange verhaal weer vertelde, vond ze dus dat ik het tóch wel moest betalen.
Dit omdat ik zelf had opgezegd, en dat er kosten aanzaten was me ook verteld.
Dit is dus niet waar. In overleg is alles opgezegd, en over kosten is er met geen woord gesproken, anders had ik niet opgezegd.
Ook was ze de eerste die mij kon vertellen dat de rekening via de e-mail kwam, en ik daar vanuit het bedrag kon overmaken,
dus al die tijd gewoon had kunnen betalen. Ik vraag het me nog steeds af of dat zo is, maar daar kom ik nooit meer achter.
Ik heb haar toen verteld dat ze mocht noteren dat ik pas betaal na de uitspraak van een rechter, en dat ze me eerst
mocht dagvaarden voordat er nog maar één cent naar KPN ging.

De dag daarna lag er een brief van KPN op de mat over het beeindigen van mijn contract, dat er door de telefoniste is overlegd
over de kosten hiervan.
Wel heel toevallig, die datum op de brief was de dag voor het gesprek.

Zaterdag 29 augustus is mijn vrouw gebeld met het nieuws dat ons contract beeindig was en en GEEN openstaande facturen meer
waren. Eind goed al goed dachten we.

Donderdag 3 september lag er weer een rekening op de mat van KPN.
Ditmaal ging het om +/- € 264.- wegens contractbreuk.
Mijn vrouw heeft direct opgebeld, de telefoniste heeft er meerdere collega's bijgeroepen om uit te zoeken wat het probleem
nou was, want twee keer contractbreuk is onmogelijk.
Uiteindelijk heeft ze een nieuwe klacht aangemaakt, dit was volgens haar de enige manier om het op te lossen.
Een collega ging ons dan binnen acht dagen terugbellen, en dan was alles opgelost dacht ze.

Inderdaad, de mevrouw die ikzelf als laatste heb gesproken belde mijn vrouw terug.
Ze vond het erg vreemd dat er weer een nieuwe klacht was aangemaakt over deze kwestie.
Helemaal omdat ze met mij de laatste keer had afgesproken dat ik gewoon de € 290,- zou betalen, en het er mee eens zou zijn.
Dit is dus echt één grote leugen. Ze vertelde dat ze liever met mij wilde spreken en verbrak de verbinding even later.
Ze heeft tot nu toe nog niet weer gebeld.

Ik wil er een keer klaar mee zijn, maar ik ga niet betalen om de fouten van KPN op te lossen.

Met vriendelijke groet,

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door marjorin »

De rekeningen komen inderdaad per email. Ik heb inmiddels al twee mobiele contracten bij KPN ontbonden en een internet abonnement gedowngrade, en alle keren netjes geld terug gekregen. Mobiel contract de eerste keer ontbonden vanwege het feit dat er een onverwachte mogelijkheid opdook tot nummerportering van mijn oude abonnement die er niet was op het moment dat ik het contract aflsoot, een ingewikkeld verhaal dat door KPN heel netjes is afgehandeld. het tweede mobiele contract echter ook ontbonden omdat het netwerk van KPN hier in mijn postcodegebied helaas niet "het beste van Nederland" blijkt te zijn en zelfs vrij slecht en vaak wegvalt. Jammer, maar weer door KPN heel netjes afgehandeld. Tot slot internet abbo zonder kosten gedowngrade omdat ADSL hier langzamer blijkt te zijn dan de 8MB waarvoor ik had willen betalen. Ik vind het jammer dat KPN technisch achterblijft, want mijn ervaringen met de klantvriendelijkheid zijn top. Ik raad u aan het nogeens uit te leggen en geduldig te blijven, dan wordt het vast wel opgelost.

paki40
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2009 12:41

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door paki40 »

Mijn hemel wat een problemen.
Zo ken ik er nog eentje.
Ik ben al een geruime tijd lid van hetnet. Eerst alleen internet en nu ongeveer een jaartje alles wat ze maar leveren kunnen (internet + bellen + tv)
Alles is perfect verlopen totdat ze de snelheid gingen verhogen. Toen lag de tv er constant uit. Bellen bellen en nog eens bellen. Je krijgt dan opdrachtjes die jezelf ook al tig keer hebt geprobeerd maar goed we blijven vriendelijk.
Ze sturen een nieuw modem en het lijkt opgelost.
Daarna gaan ze de boel eens doormeten en dan blijkt dat de snelheid waarvoor je betaald helemaal niet tot in de huiskamer doordringt. Dus m.a.w. we betalen allemaal teveel.
Snelheid werd teruggebracht tot het normale abonnement en alles verliep weer vlekkeloos. Al bij al heeft dit verhaal toch zeker 5 weken geduurd. Wel alle gemaakte kosten mooi terugbetaald gekregen. Hang alleen nu wel 2 jaar vast aan hun verdere diensten. Maar goed daar heb ik zelf voor gekozen. (kreeg een leuke aanbieding)
Over de diensten van hun ben ik op zich tevreden alleen niet over de TV. Zij missen absoluut de boot met HD uitzendingen. Het apparaat wat zij er verder bij leveren werkt erg traag. Dus over 2 jaar ga ik naar de concurrent en dat is bij ons ZIGGO. Niet dat dit het je van het is maar goed we houden moet....

z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door z.assistente »

Te gek voor woorden ,wat en problemen,door nalatigheid enz,,en dan heb je het nog niet over je telefoonkosten,eigenlijk zou je dat moeten declareren,

zelf had ik verhuisbericht per mail/online doorgegeven,keurig ontving ik een bevestiging,,alleen de aansluiting op m,n nieuw adres liet op zich wachten tot ik belde om te vragen hoe het zat,,,,volgens de telefoniste hadden ze geen verhuisbericht ontvangen, maar werd meteen geregeld en zou ik per 2 sept aangesloten worden, aldus deze vriendelijke mevrouw, nou,,dacht het niet hoor,weer eens gebeld,kreeg te horen dat ik op 11 september werd aangesloten.
Uiteindelijk op 9 sept,,aangesloten tot m,n grote verbazing was er in augustus wel ff de maandelijkse betaling ge,int,dit heb ik dus ook meteen terug laten boeken, had immers de hele maand geen internet, dus ga ik NIET betalen!

Vanochtend moest ik naar het oud adres om spullen te verwijderen die de volgende bewoners niet overnemen,,okeeeeeee,,wat vind ik op de mat?
KPN,, post ze komen aansluiten op 11 sept,,jippie,,met een acceptgiro,,herinnering hahah

z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door z.assistente »

En Ja hoor! op 30 september ,zet ik m,n pc aan ,,maar Geen internet,was er zonder enige berichtgeving zo uitgeflikkerd,,,onmiddelijk gebeld,,,of ik maar eerst fff wilde gaan betalen voor de maand augustus,terwijl ik nog steeds niet aangesloten was,,dus wel betalen voor niet geleverde diensten!,,
Ik stelde voor om mij onmiddelijk weer aan te sluiten en vervolgens met tegenzin uiteraard toch maar te betalen,,De volgende dag had ik weer internet en heb maar betaald ,met een vreselijke boze brief naar DHR J.Middeldorp,,,,,,nu maar afwachten ppff !
Wordt vervolgt,,,zo niet? dan ben ik weer afgesloten

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou sorry hoor, ik ben heel erg tevreden over de KPN!
Komt misschien dat ik voorheen Ziggo klant was, dat is pas huilen met de pet op!
Belminuten kan je terug vragen bij de KPN, ook als je films huurt die maar niet willen spelen, kan je dat aangeven en krijg je dat gewoon terug!
Ik heb hier een snelheid van 100 mb, voor 34,90 in de maand!
De belkosten heb ik zelf in de hand, bel ik niet, betaal ik weinig, bel ik veel tja dan betaal ik er voor! Altijd nog beter als Ziggo, ( @home) waar ik geen telefoon had voor 8 maanden en alles mobiel moest doen, geen vergoeding gekregen!
De tv deed het wel, maar werkte niet op hun defecte kast, dus wel betalen, niets kunnen ontvangen! Wel gewoon via de kabel en daar betaalde ik €16.90 per maand voor!

Als er iets is bij de kpn, gewoon bellen en je wordt naar mijn ervaring prima geholpen!

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door adkoster »

Hier nog een tevreden KPN klant.
Eigenlijk heb ik nooit problemen met mijn IPB.
Alleen de nieuwsgroepen die bij het internetabo horen willen wel eens plat liggen.
Maar dat neem ik maar op de koop toe. Ze garanderen ze ook niet contractueel.

Ook ik was voorheen klant bij de kabel (Casema toen nog) en had dagelijks (ja echt dagelijks) problemen.
Misschien dat je dan kleine probleempjes bij een goed leverende provider over het hoofd ziet.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wel strak dat Kaarsje69 een 100Mb verbinding heeft bij KPN, Glasvezel?, ADSL kan maximaal 20Mb aan,

Wij hebben ook het InternetPlusBellen pakket van KPN gehad, een probleemloos abonnenment waar je blindelings op kon vertrouwen,

We zijn overgestapt naar de kabel ( Ziggo ) omdat hier de snelheden beduidend hoger lagen voor het zelfde geld, veel problemen gehad, maar nu zou ik niet meer terug willen naar het degelijke maar trage KPN abonnement,

Ziggo voldoet nu goed, en hopende dat dit zo blijft,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou helaas, ik kan nog steeds niet anders zeggen dan dat ik dik tevreden ben.
Mijn modem ging kaduuk en binnen vier dagen, zat een weekend tussen een ander modem binnen!
Volgens mij ligt hier in Limbo nog geen glasvezel, de verbinding is gewoon goed, in de afgelopen jaren nog nooit zonder telefoon gezeten en traag is mijn internet helemaal niet, in tegen deel zelfs!

Voorheen ben ik jaren jaren @home klant geweest, alleen voor internet dan, tot dat ik alles in één wou, nou toen stopte ook echt alles en ik betaalde €54.00 p/ m, zonder de kabel kosten mee te tellen, a €16,90.
Nou ik had spijt als haren op mijn hoofd, hun tv kast heeft het nooit gedaan, mijn tel ook niet, internet was traag, heel erg traag en niets vergoed krijgen!
Wel betalen,laat mij dan maar bij het oerdegelijke KPN blijven!

Na meting trouwens, ik zou een internet verbinding hebben van 54 mb, kom ik nu uit op 120 mb!
Laat mij maar ouderwets zitten bij de KPN!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

laat mij dan maar bij het oerdegelijke KPN blijven!
Dat was het ooit, toen ze alleen telefonie deden, maar inmiddels allang niet meer.
Zolang alles goed gaat is er niets aan de hand, maar bij het kleinste kinkje in de kabel weten ze gelijk niets meer op te lossen en stapelen fout op fout tot ze er zelf niet meer uitkomen.
Na 3 verschillende drama's bij 3 verschillende produkten heb ik die "oerdegelijke" KPN er helemaal uitgegooid, en zelfs dat verknalden ze nog, ook dat kostte tijd, moeite en ondanks dat de fout (weer) bij hen lag ook nog eens geld.
Met de brief dat ze betreurden mij als klant kwijt te raken en dat ik altijd weer welkom was heb ik mijn ... afgeveegd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN ellende !!!!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Kaarsje,

Maak je gebruik van een glasvezelverbinding?, want de waarden die u meet zijn onmogelijk met ADSL,

Zelfs met kabel zijn topwaarden die een speciaal modem vereisen,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten