LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn en grote mailbox

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
xxxxx33

Kpn en grote mailbox

Ongelezen bericht door xxxxx33 »

Sinds ik over ben gegaan van internetplusbellen naar interactieve tv heb ik problemen met een volle postbox. Nooit gehad, maar nu weet ik wat het is. Voor een grotere inhoud van de postbox mogen we gaan betalen. Tja, de klantvriendelijkheid van Kpn ......

E-mailaccount grootte uitbreiden
30 MB (standaard) Gratis
50 MB Uit € 2,95 per maand
100 MB Uit € 4,95 per maand
200 MB Uit € 7,95 per maand

Pindakaaspotje

Re: Kpn en grote mailbox

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Volle mailboxen hoeven niet voor te komen als je in je outlook 3 vinkjes goed zet in de email account gegevens.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Pindakaaspotje schreef:
90% van de mensen gebruikt geen outlook, maar gewwon de webbased variant

ik wel hoor :mrgreen: nooit op vinkjes gelet maar die doen het voor de rest prima :D

anna84

Ongelezen bericht door anna84 »

Pindakaaspotje schreef:
SirPeter schreef:Volle mailboxen hoeven niet voor te komen als je in je outlook 3 vinkjes goed zet in de email account gegevens.
90% van de mensen gebruikt geen outlook, maar gewwon de webbased variant
Hmm mijn ervaring is meer dat 90% juist wel outlook (of vergelijkbaar) gebruikt.

@xxxxx33 heb je misschien ook een andere computer in gebruik? Bij veel van de nieuwe emailprogramma's, wordt automatisch ingesteld dat er een kopie van een ontvangen bericht op de server achtergelaten moet worden. Dit veroorzaakt vaak de volle mailbox

xxxxx33

Ik gebruik Mozilla Thunderbird als e-mail programma en ja ik heb nog een computer. Met internetplus bellen had ik ook twee computers en nooit ergens last van en nu dus regelmatig wel. De limit is gewoon lager geworden en dat zeggen ze er ook niet bij. Het jaar uitzingen en dan wat anders, dit bevalt me niet.

anna84

Ongelezen bericht door anna84 »

mailbox is al een paar jaar 30mb, is nooit groter geweest, wel kleiner. dus ook bij het wijzigen van het abonnement is de mailbox niet verkleind...

xxxxx33

Bijzonder vreemd dan ! Mijn inkomende of uitgaande mail is niet veranderd.

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Van de week zag ik bij een familielid dat KPN inderdaad standaard 30mb ruimte biedt, en dan ook nog eens alleen (onbeveiligde) pop3 e-mail.
Haar mailbox is regelmatig geblokkeerd omdat hij vol is, 5 of 6 foto's en het is weer zo ver.
Bij veel providers krijg je standaard 1GB en hoef je geen 8 euro te betalen voor 200mb extra. En dan heb ik het nog niet eens over IMAP protocol, wat KPN helemaal niet biedt.

KPN doet ook werkelijk geen enkele moeite om ook maar enigszins aantrekkelijk te zijn voor de klant, dit is er een voorbeeld van, bij hun televisie hebben ze het analoge signaal ineens laten vallen, waardoor klanten met meerdere toestellen in huis allemaal extra decoders nodig hebben.
De klantenservice is legendarisch slecht.
Dat iemand nog klant wil zijn bij dit bedrijf is me een raadsel. :evil:

Voor het familielid heb ik een gmail adres aangemaakt wat met het IMAP protocol zonder reclame op meerdere pc's gewoon met je e-mail programma te gebruiken is.
Het voordeel van IMAP is dat de mails bij de provider blijven staan, bij pop worden ze naar je pc gedownload en bij de provider gewist, als je harde schijf crasht ben je alles kwijt.
Je moet je er alleen wel eventjes in verdiepen om alles ingesteld te krijgen, het programma Thunderbird doet dit voor een groot deel automatisch.
Ik lees dat je meerdere pc's hebt en Thunderbird gebruikt, op deze manier kun je Thunderbird op beide pc's instellen voor je e-mail. Nu kun je waarschijnlijk op maar 1 van je pc's je mail beheren.
Via webmail werkt het overigens ook prima, maar dan heb je 1 bescheiden regeltje reclame in je venster. (gelukkig niet in je e-mails)

Gmail is desgewenst in te stellen dat het ook je oude e-mail adres kan beheren,
Gmail leest dan om de zoveel minuten je pop e-mail bij KPN en importeert het naar je Gmail account, je KPN mailbox blijft dan altijd leeg.
Met de juiste instelling kun je zelfs Gmail je mail laten versturen onder het oude KPN e-mail adres.
Misschien is dat een optie als je optie als je opziet tegen een overstap naar een andere provider? Je hoeft dan ook niet iedereen te mailen dat je een nieuw e-mail adres hebt.
Gratis 7,5GB opslag, wil je nóg meer, dan maak je een extra account aan.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

@CaptainSlow
In het algemeen, ben ik met jou eens, maar dit klopt van geen kant.
Als je met pop3 werkt, worden inderdaad de mails gedownd , in bv. Outlook.
Je kan in Outlook instellen, hoelang de mailtjes op de server moeten blijven staan.
Als je voldoende maatregelen neemt, kan je ook dagelijks een back-up van het mailprogramma maken, dan zijn bij een crash alle mailtjes,contactpersonen enz.. nog behouden!
Het voordeel van IMAP is dat de mails bij de provider blijven staan, bij pop worden ze naar je pc gedownload en bij de provider gewist, als je harde schijf crasht ben je alles kwijt.

CaptainSlow

Je kan in Outlook instellen, hoelang de mailtjes op de server moeten blijven staan.
Als je voldoende maatregelen neemt, kan je ook dagelijks een back-up van het mailprogramma maken, dan zijn bij een crash alle mailtjes,contactpersonen enz.. nog behouden!
Klopt, kun je met Thunderbird ook instellen, maar dan worden na het aantal ingestelde dagen alle mails gewist, ook diegene die je juist wel wilt bewaren, en je loopt dan ook weer de kans dat de mailbox toch volraakt.
En wie maakt er dagelijks een backup?

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

waarom zou je alle mails op de server laten staan? Echt belangrijke mails sla je toch op in een map, zo hou je het postvak ook opgeruimd.

tennis

CaptainSlow schreef:
Klopt, kun je met Thunderbird ook instellen, maar dan worden na het aantal ingestelde dagen alle mails gewist, ook diegene die je juist wel wilt bewaren, en je loopt dan ook weer de kans dat de mailbox toch volraakt.
En wie maakt er dagelijks een backup?
Ik maak dagelijks een back-up, want dit kan ook automatisch!

tiptoo

tennis schreef:
CaptainSlow schreef:

effe vraagje tennis? hoe maak je zo'n map dan aan in outlook bij mij als de computer chrast ben ik dus mijn mailtjes kwijt.

tennis

tiptoo
je hebt PB!

tiptoo

tennis schreef:tiptoo
je hebt PB!
:D bedankt tennis

pukkie63

Ongelezen bericht door pukkie63 »

Is het geen optie om een gmail account aan te maken en daar bijvoorbeeld de mail die je echt niet kwijt wilt raken naar toe te mailen?
Ik doe dat altijd voor de zekerheid ook al maak ik elke week een backup van mijn Incredimail die ik dan op de externe harde schijf zet

Heb eigenlijk zo nooit mail die ik kwijt raak.

tiptoo

ik heb wat ik niet kwijt wil raken meestal opgeslagen in hotmail. raak je ook nooit kwijt zo :D

CaptainSlow

Is het geen optie om een gmail account aan te maken en daar bijvoorbeeld de mail die je echt niet kwijt wilt raken naar toe te mailen?
Gmail kan automatisch alles importeren en/of je andere e-mail accounts uitlezen, als je Gmail en je andere account in je e-mail programma instelt kun je ook die mails die je wilt bewaren simpel binnen het programma verplaatsen naar gmail, je hoeft ze dan niet te versturen. (althans bij Thunderbird werkt dat, bij Live mail of Outlook weet ik het niet)
Ik maak dagelijks een back-up, want dit kan ook automatisch!
Dan heb je altijd een externe schijf aangesloten?

De gemiddelde gebruiker zal dit niet zo snel doen, denk ik.
Ik ken in mijn omgeving niemand die echt regelmatig een backup maakt, laat staan dagelijks. Sommigen denken nog wel aan hun documenten en foto's, maar dat ze ook al hun e-mail kwijt kunnen raken realiseren ze zich vaak niet eens.
Vaak zitten de bewaarde e-mails behoorlijk verstopt in de bestandsstructuur.

Mijn e-mail staat al een poosje via imap online, in de vakantie de laptop mee en ik kan overal bij, van documenten en foto's maak ik eens in de paar weken een backup op de externe schijf. Ik denk er zelfs over om bepaalde echt onvervangbare zaken naar een gmail account te kopiëren, want ook je externe schijf kan gestolen worden of bij brand sneuvelen.

Gesloten