LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Experia Box Thomson, Ramp

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
FWAG
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 17:14

KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door FWAG »

Wat een ellende, heb je een werkende internet verbinding met de oude grijze(siemens) experia box, werkt alles prima. Maar omdat de mensen bij KPN de snelheid hebben verhoogd, werdt ik opeens verplicht om een nieuwe experia box(thomson tg789vn) te gebruiken.

En toen begon de ellende:
-Uren bezig geweest, om de VOIP werkend te krijgen, hij pakte hem wel maar na de hoorn op te pakken van de telefoon resete de experia box automatisch en was hij alles weer kwijt.
-Weg vallende wifi verbindingen
-En het grootste probleem is nog wel, het niet kunnen open gooien van poorten. Ik kan zo niet eens fatsoenlijk online op de Playstation 3. Elke keer staat de verbinding op type NAT 3, wat inhoud dat je heel slecht online kunt spelen.

Internet afzoeken voor een oplossing, lees je dat het halve klantenbestand last heeft van deze kuren.
KPN beloofd ondertussen een firmware update in de zomer van 2010.. het is nu september en nog steeds geen update.

Jammer KPN jammer!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door tiptoo »

FWAG schreef: werdt ik opeens verplicht om een nieuwe experia box(thomson tg789vn) te gebruiken.

hoezo verplicht?? ze kennen je niks verplichten heb je de oude nog zou zeggen gooi die erop dan.

Harrie2002
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2010 12:37

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door Harrie2002 »

tiptoo schreef:
FWAG schreef: werdt ik opeens verplicht om een nieuwe experia box(thomson tg789vn) te gebruiken.

hoezo verplicht?? ze kennen je niks verplichten heb je de oude nog zou zeggen gooi die erop dan.
Bij een snelheidsverhoging wordt de lijn tegenwoordig vaak overgezet naar VDSL, dan heb je een VDSL-modem nodig, hoeft inderdaad niet per se een TG789 te zijn, maar de oude modem zal niet meer werken.
Als er sprake is van alleen een Internet-abo kan een eigen modem aangeschaft worden, maar reken dan wel op prijzen boven de €150.
Een InternetPlusBellen abo op VDSL zit wel vast aan de tg789.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door Henri42 »

thomson tg789vn

Dit type gebruikt UPC ook , klaarblijkelijk zonder problemen :)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door agro »

Mogelijk als je in het modem upnp inschakeld en extra beveiliging niet aanvinkt dat het probleem is verholpen.

fubourius
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:01

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door fubourius »

Het is ondertussen alweer ocktober en ik heb met hetzelfde probleem te maken.

KPN had beloofd een update uit te brengen in juli 2010 voor de Thomson tg789vn maar zij zijn dit nog steeds niet nagekomen ik vraag me nu eigenlijk nog af of ze wel actief bezig zijn met het tevreden houden van hun klanten. Ik heb thuis een Playstation 3 staan bij kpn geven ze aan geen ondersteuning te bieden aan dit soort consoles maar wat heb je aan een duur internet abonnement als je er niet eens optimaal gebruik van kunt maken?

Jammer....

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb hetzelfde modem en heb nergens last van VoiP gaat goed weet niet wat je verkeerd doet.

Maar goed het probleem is er....

Heb je wel de juiste gerbuiksaanwijzing er bij gekregen??????
Zo nee zie: http://www.kpn.com/prive/service/handle ... dingen.htm

En dan je grootste probleem, mischien helpt dit: http://forums.pcwintech.com/index.php?topic=1397.0

WiFi heb ik geen oplossing voor aangezien ik achter de EB een andere draadloosmodem heb nog uit de tijd van @Home (Airport Extreme met N).

Hoop dat je er iets aan heb.

fubourius
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:01

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door fubourius »

@ queenfan

Bedankt voor je reactie alleen staat hier geen oplossing in geschreven
dus het wordt toch wachten op een firmwire update voor de Thomson TG789vn van kpn. :evil:

peter83
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 15:41

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door peter83 »

Nou ik wil jullie droom niet verpesten heb de nieuwste ARV7519 1 dat heeft die het gedaan nat type 2 en moderated bij mw2
nu zegt de ps3 nat type 2 en mw2 zegt strict
[email protected] gemailed en "helpdesk"gebeld gaan ze nog liegen ook
dat het niet aan de firmware ligt maar als ik poorten forward gebeurd er gewoon niks.
Dus als ze het je uitleggen ga er maar niet op in want werk niet
ze willen niet dat je optimaat gebruik maakt van je internet anders belast het hun netwerk

Ga nu naar ONLINE de man achter de telefoon zei dat playstation 3 geen probleem gaf heb ook gegoogled thomson TG712 en gaf ook geen problemen technische dienst gaf iemand met problemen duidelijke en snelle uitleg waar kpn nog wat van kan leren en nu werkt het weer perfect volgens de jongen
dus vingers gekruisd ik ga vandaag de overstap regelen.

Vriendelijke groet.
Peter den Otter

sjorsdol
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2010 00:37

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door sjorsdol »

ik heb ook de Thomson TG789vn
en ik kan mn poorten ook niet open zetten .
ook al zet je je poorten open.dan krijg ik toch op mn playstation 3 te zien dat ik nattype 3 heb en dat kun je ook niet veranderen


Het betreft hier, als ik het goed heb, het aanpassen van blokkades die KPN zelf heeft aangebracht. Misschien heb ik het niet goed, maar het lijkt me niet heel complex. KPN beperkt zijn gebruikers waar andere providers dat niet doen, sterker nog, niet mogen: de gebruiker zijn internet verbinding blokkeren op bepaalde punten, zonder dat dit ergens is aangegeven.

ik en nog veele andere mensen zitten al heel lang te wachte op een firmware update ik vind
die service van KPN is 1 hele grote grap. Je belt ze op met je probleem, ze zeggen dan heel professioneel dat ze ''testen'' uit gaan voeren daarna bellen ze je terug (mij dan wel na een uur) en dan hebben ze niks opgemerkt uit die tests. Ook als je vraagt naar PS3 of dat een probleem is krijg je als antwoord ''Dat hoort geen probleem te zijn je zou gewoon online moeten en kunnen spelen'' Hoeveel verstand heb je dan als het algemeen bekent is dat dat nog niet mogelijk is of in iedergeval niet optimaal mogelijk is. Heb het idee dat ik er zelf nog meer verstand van heb dan de mensen die daar heel de dag achter de telefoon hangen

met vriendelijke groet

rob van stiphout

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

sjorsdol schreef: Heb het idee dat ik er zelf nog meer verstand van heb dan de mensen die daar heel de dag achter de telefoon hangen
En hoe kom je aan het idee? Zomaar zeggen dat "de mensen daar" geen kennis hebben, is erg kort door de bocht. En geloof me, ze hebben heus geen ps3 staan om het ff te proberen. Ik denk dat sommige consumenten (niet alle) maar eens een ITIL cursus moeten volgen, om misschien te snappen wat er in een helpdesk/servicedeskomgeving gebeurd en dat dit niet altijd de onkunde is van mensen die er werken. Als een produkt niet door hun gesupport wordt, moet je kijken naar een andere oplossing. Je kan niet zomaar vanuit gaan tegenwoordig dat alles zomaar met alles werkt. En ja natuurlijk mag je wel meer verwachten als je een antwoord verlangt voor je probleem, dat zou ik ook hebben. Ik vind het ook raar dat de NAT niet veranderd kan worden in de KPN modem(s). Afgaande op de reactie die je gehad heb over het testen vind ik het nogal onprofessioneel van de persoon in kwestie.

Kijk hier eens naar, ik heb niet alle pages doorgelezen maar it's worth the try:

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... ead_id=671

wat je ook kan proberen (als het wel mogelijk is) is je ps3 in DMZ te zetten.....voor een pc kan het een risico zijn maar aangezien een console nogal afgebakend is kan het niet echt kwaad. Ookal was het maar om het even te proberen.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Als aanvulling van mijn vorige post, check deze oplossing voor ps3 online krijgen:

http://www.psx-sense.nl/forum/showthrea ... n&p=159066

fubourius
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:01

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door fubourius »

Dekseldopje schreef:Als aanvulling van mijn vorige post, check deze oplossing voor ps3 online krijgen:

http://www.psx-sense.nl/forum/showthrea ... n&p=159066
Dit is in de meeste gevallen niet de oplossing de meeste spellen werken niet goed doordat de nat op strict staat, wat bijvoorbeeld ook gebeurd bij de nieuwe games o.a. Call of duty modern warfare 3.

Misschien is dit een oplossing voor een aantal problemen maar de hoofd oorzaak is nog steeds niet opgelost. je kunt geen eigen online game starten je zult uitgenodigd moeten worden als je het wilt online spelen met anderen vrienden.

Je kunt vaak moeilijk in een online game meespelen omdat je nat type op strict blijft staan.

De oorzaak van dit probleem ligt bij het vrijgeven van bepaalde privileges in het configuratiescherm van de KPN router (TG789vn).

KPN schenkt geen aandacht aan deze situatie en dat betekent dus dat je zult moeten overstappen naar een andere provider omdat ze er toch lak aan hebben.
Laatst gewijzigd door fubourius op 17 nov 2011 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Het kan er idd niet voor zorgen dat je gelijk alles kan instellen, da's zorg voor kpn om dat te verbeteren. Echter kan dit wel de oplossing zijn voor ps3 bezitters en het online gamen met de ps3. Ik hoop dat TS dit kan/wil proberen, mocht het zijn probleem verhelpen dan is er tenminste 1 probleem minder in de wereld :D

fubourius
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:01

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door fubourius »

Dekseldopje schreef:Het kan er idd niet voor zorgen dat je gelijk alles kan instellen, da's zorg voor kpn om dat te verbeteren. Echter kan dit wel de oplossing zijn voor ps3 bezitters en het online gamen met de ps3. Ik hoop dat TS dit kan/wil proberen, mocht het zijn probleem verhelpen dan is er tenminste 1 probleem minder in de wereld :D
Dat zou fijn zijn maar het maakt niet uit hoe dik je abonnement is bij KPN
ze zijn toch niet van plan uit te zoeken waar het probleem ligt. Het lijkt wel alsof je telkens tegen een muur loopt te praten, het probleem ligt gewoon aan de router de firmware zal aangepast moeten worden zodat wij toegang kunnen krijgen tot bepaalde instellingen waardoor alle problemen zijn opgelost met de TG789vn.

fubourius
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:01

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door fubourius »

Van het weekend overstappen naar ziggo.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door ciske »

fubourius schreef:Van het weekend overstappen naar ziggo.

nou succes met ziggo is ook geen beste.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door bprosman »

Geen probleem hier met Ziggo hoor.. gebruik het al een jaar of 10.
Bij Ziggo ben je tenminste wel baas over je eigen uPnP.

AnneM02
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:06

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door AnneM02 »

Beste mensen,

Heel eerlijk gezegt, ik heb aardig wat probelemen gehad met KPN (allemaal door 1 fout van de "kabelleggers'), maar zelfs ik ben nu een tevreden KPN klant.

Sinds een tijdje hebben wij een glasvezelabbo. Uiteraard was ik zeer sceptisch, maar omdat ik mee wilde in de tijd (en niet echt een ruime keus heb/ had aan aanbieders, maar liefst 2) heb ik toch de gok genomen. Telefonsich alles besteld, en vooral veel kritische vragen gesteld!!!! tijdens dit gesprek. 3 weken geleden was het dan zover er kwam er een monteur langs (gratis!!!) die meer dan 3 uur bezig is geweest om alles te installeren en alles netjes werkend te krijgen. Maar eerlijk is eerlijk het werkt, en nog beter zonder problemen!! Met fantastisch beeld zowel boven als beneden (2 tv's), zelfs draadloos!!! Bovendien ben ik nu ook 10,- per maand goedkoper uit (wel door een actie) en krijg ik meer.

Zelfs voor een kritsche persoon als ik ben ik op dit moment zeer tevereden over KPN en raad ik dit zelfs mensen aan (wie had dat gedacht) echter wel met onderstaande tip in het achterhoofd.

Wat wil een hollander nog meer :)

Tip voor u allen: WEES KRITISCH en MAAK GOEDE AFSPRAKEN (zwart op wit)! en bovenal blijf in gesprek en roep eens een keer dat je wilt opzeggen.... kijk dan eens wat er allemaal gebeurd :-)

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: KPN Experia Box Thomson, Ramp

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

ik heb ook zo'n TG789vn met software versie 8.4.2.U.

Totaal geen probleem.
Poorten kunnen gewoon opengezet worden.
VOIP is ook geen probleem.

Misschien niet goed ingesteld?

Gesloten