Hallo allemaal, afgelopen juni / juli ben ik benadert door KPN omdat ik nog in het bezit was van die grote HD recorder met die lelijke afstandsbediening en heb toen een nieuw pakket ontvangen met de kleinere HD ontvanger en er zou een monteur langskomen om dit alles in orde te maken. Voordat de monteur er was had ik alles al weer aan de gang. Hij heeft alles toch maar eens na gekeken en er was niets mis mee alles werkte. De router was NIET vervangen en was een Tompson. Alles werkte perfect, draadloos printen/scannen, het klikaanklikuit systeem waar we veel gebruik van maken, onze ipads en iPhones en natuurlijk de Mac. Dus nog steeds tevreden na al die jaren bij KPN.
In oktober heb ik me een WiFi thermostaat aangeschaft en doordat ik in de router moest zijn om was na te kijken bleek mijn router een Max snelheid te hebben van 54mb en KPN had de snelheid verhoogt naar 100mb. Toen gebeld met KPN en de volgende dag werd de router omgewisseld en had ik de experiabox V8 . Wat heb ik hier een spijt van. Omdat ik gebruik maak van de WiFi haal je die snelheid nooit, heb er alleen maar ellende mee gecreëerd. Nu heb ik constant problemen met de verbinding naar de router. Al diverse keren gebeld en kanaal nummer veranderd, ook is er een monteur geweest en kon er niks aan doen, hij vertelde mij dat de V8 een probleem router was en dat ik V9 moest hebben die zou perfect zijn. Helaas had hij deze niet bij zich want dan was het opgelost volgens hem. Maar weer de klantenservice gebeld met dit verhaal maar ze konden de V9 niet leveren alleen aan nieuwe klanten ?? Ik bel nu om de paar dagen dat ik het zat ben maar dat maakt ze niets uit. Toen ik zei dat ik er dan maar over na zou denken om op te zeggen wilden ze me al direct door verbinden met de opzegservice. Jammer dat ik zijn naam niet heb anders had ik die erbij gezet. Want het interesseert ze geen bal hoe de klant er problemen mee heeft blijkbaar. Ik heb nu nog 3 keuzes voor hun en dat is, mijn oude router terug want toen was het perfect al die jaren, de V9 of overstappen naar een andere glasvezel provider.
MVG Thomas
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN experiabox V8
Re: KPN experiabox V8
Nou begrijp ik het volgens mij niet. Je hebt een internetverbinding van 100mb terwijl je die snelheid nooit zegt te halen omdat je alles met wifi doet? En vervolgens wil je toch de 54mb router omruilen, terwijl je die snelheid nooit haalt? Was het dan niet handiger om de boel zo te laten en eventueel een goedkoper abo te nemen?In oktober heb ik me een WiFi thermostaat aangeschaft en doordat ik in de router moest zijn om was na te kijken bleek mijn router een Max snelheid te hebben van 54mb en KPN had de snelheid verhoogt naar 100mb. Toen gebeld met KPN en de volgende dag werd de router omgewisseld en had ik de experiabox V8 . Wat heb ik hier een spijt van. Omdat ik gebruik maak van de WiFi haal je die snelheid nooit, heb er alleen maar ellende mee gecreëerd
Die 54Mbps is vanwege het 802.11g protocol. Dat betekent dataoverdrachtssnelheid en heeft NIETS te maken met die 100Mbps die KPN door je modem pompt. Je kunt gewoon terug of je "hangt" een AirPortExtreme aan je V8. En vervolgens laat je de hele boomgaard via Airport functioneren.Thkn schreef:...
In oktober heb ik me een WiFi thermostaat aangeschaft en doordat ik in de router moest zijn om was na te kijken bleek mijn router een Max snelheid te hebben van 54mb en KPN had de snelheid verhoogt naar 100mb. Toen gebeld met KPN en de volgende dag werd de router omgewisseld en had ik de experiabox V8 . ..
Einde probleem.
Ik wist voordat de router is gewisseld niet dat de wifi dit niet aankon ben geen techneut op dit gebied.
Denk er ook sterk over om een lagere abo te nemen maar daar is het probleem niet mee opgelost. En extra dingen aanschaffen nee echt niet het was voor die tijd altijd perfect en zo wil ik het weer. Zelfs de Monteurs van KPN geven aan dat dit een bagger apparaat is, en laten die kantoorpikkies daar eens naar luisteren. Nu steeds met @KPNwebare bezeig pffffff, probeer dit eens, probeer dat eens, moe wordt je ervan en dat tegen beter weten.
Denk er ook sterk over om een lagere abo te nemen maar daar is het probleem niet mee opgelost. En extra dingen aanschaffen nee echt niet het was voor die tijd altijd perfect en zo wil ik het weer. Zelfs de Monteurs van KPN geven aan dat dit een bagger apparaat is, en laten die kantoorpikkies daar eens naar luisteren. Nu steeds met @KPNwebare bezeig pffffff, probeer dit eens, probeer dat eens, moe wordt je ervan en dat tegen beter weten.
-
choocomell
Wifi van sommige thomson modems zijn inderdaad beter dan die van v8. overigens wordt v9 nu wel geleverd, ik had ook v8 met wifi problemen echter vorige week toevallig contact gehad dat mijn wifi nog steeds slecht is. heb nu v9 dat werkt iets beter bij mij. Ik zou zeggen bel ze op. Als je toch overstapt zou ik wel uitkijken dat je bijv geen Telfort kiest want die levert exact zelfde v8 modems, ben je alsnog de sjaak