LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Glasvezel verhuizing gaat HELEMAAL mis!
-
KPN Glasvezel verhuizing gaat HELEMAAL mis!
Goede morgen,
Wij verhuizen overmorgen naar ons nieuwe huis. De glasvezelverbinding die we hier hebben zou overgezet worden naar het nieuwe huis. Hier heb ik een maand geleden al over gecorrespondeerd met KPN. Dit zou allemaal geen probleem zijn. Ik heb zelfs meerdere keren met dezelfde 'verkoper' aan de lijn gehangen de afgelopen weken om er zeker van te zijn dat alles goed ging. Deze persoon vertelde mij dat het allemaal gewoon een kwestie van apparatuur meenemen was naar het nieuwe huis, aansluiten, kwestie van een knop omzetten (door KPN) en dan zou het allemaal gewoon werken. Een monteur zou ik verder niet nodig hebben. Ik kreeg afgelopen week nog een keer een bevestiging per brief dat mijn verbinding de 28e deze maand zou worden omgezet, en met dikgedrukte letters '100% installatiegarantie'.
Nu was ik vandaag even in mijn nieuwe huis en bekeek ik het glashart kastje eens goed. Wat ik opmerkelijk vond is dat ik helemaal nergens een netwerk (en stroom) aansluiting zag. Het bovenste gedeelte in het Glashart kastje miste dus. Toch KPN nog maar eens bellen dus. Wat bleek? Dit moest dus TOCH door een monteur worden geinstalleerd. Maar dit was het ergste nog niet. Door mijn 'toevallige' belletje (ik was in eerste instantie niet eens meer van plan ze te bellen, maar gewoon allees mee te nemen en aan te sluiten) zag de desbetreffende persoon aan de telefoon ook dat mijn proces niet was 'doorgezet'. Er was iets intern misgegaan waardoor mijn signaal dus ook NIET zou worden overgezet! Er werd erkend dat dit compleet hun fout was, maar er kon NIKS aan worden gedaan.
De beste oplossing was 8 september een monteur laten komen die het dan alsnog zou kunnen aansluiten (het bovenste gedeelte van het Glashart kastje kon ik niet meenemen van mijn oude huis dus). 8 september! Dat is 2 weken later dan de afgesproken datum! En dat met 100% installatiegarantie? Ik stond werkelijk perplex. De medewerker kon niks voor mij doen, ik kon ook niet met een 'hogere' spreken, niks. Ik was en ben ten einde raad.
Hier komt nog bij dat ik zelf ondernemer ben en vanuit huis werk. Ik ben STERK afhankelijk van mijn internet. Ik upload en download dagelijks videobestanden van meerdere GB en kan dus niet zonder mijn internetverbinding. Mijn hele business heeft hier dus 2 weken onder te lijden. Zoals al eerder verteld heb Ik heb wel 4 keer met dezelfde persoon van KPN aan de telefoon gehangen de afgelopen weken, om er zeker van te zijn dat dit allemaal goed zou gaan. Ik ben dus COMPLEET verkeerd ingelicht. En door een fout van KPN ligt mijn bedrijf praktisch stil voor 2 weken en loop ik veel potentiele inkomsten mis. Niemand kan wat voor mij doen van KPN en ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Er is dus een 'noodoplossing' waardoor ik tijdelijk een dongel ontvang. De allergoedkoopste dongel, van 20 euro. Deze moet ik ZELF gaan kopen in de shop, en die krijg ik dan later vergoed. Een 3g dongel ja, van 1 GB maandelijks. De 4g dongel (7.5 gb maandelijks) krijg ik niet eens vergoed van KPN, die is namelijk te duur! Zelfs aan deze dongel heb ik voor mijn werk nog niks, maar dit is even ter illustratie hoe triest dit bedrijf wel niet is. Ik betaal voor een 100/100 glasvezel, en ze willen mij afschepen met de goedkoopste 3G dongel...
Ik kan nog wel even doorgaan maar ik ben echt ten einde raad nu. Ik zet dit verhaal hier neer zodat iedereen kan zien wat een extreem erg bedrijf KPN wel niet is. Ik wil hier graag mee naar de media; krant, tv om mijn verhaal te doen (neem gerust contact met mij op als u een invloedrijk persoon bent). Ik zal er alles aan doen om mensen vooral NIET voor KPN te laten kiezen. Hun service is ronduit belabberd.
Een erg ontevreden KPN klant,
Albert
Wij verhuizen overmorgen naar ons nieuwe huis. De glasvezelverbinding die we hier hebben zou overgezet worden naar het nieuwe huis. Hier heb ik een maand geleden al over gecorrespondeerd met KPN. Dit zou allemaal geen probleem zijn. Ik heb zelfs meerdere keren met dezelfde 'verkoper' aan de lijn gehangen de afgelopen weken om er zeker van te zijn dat alles goed ging. Deze persoon vertelde mij dat het allemaal gewoon een kwestie van apparatuur meenemen was naar het nieuwe huis, aansluiten, kwestie van een knop omzetten (door KPN) en dan zou het allemaal gewoon werken. Een monteur zou ik verder niet nodig hebben. Ik kreeg afgelopen week nog een keer een bevestiging per brief dat mijn verbinding de 28e deze maand zou worden omgezet, en met dikgedrukte letters '100% installatiegarantie'.
Nu was ik vandaag even in mijn nieuwe huis en bekeek ik het glashart kastje eens goed. Wat ik opmerkelijk vond is dat ik helemaal nergens een netwerk (en stroom) aansluiting zag. Het bovenste gedeelte in het Glashart kastje miste dus. Toch KPN nog maar eens bellen dus. Wat bleek? Dit moest dus TOCH door een monteur worden geinstalleerd. Maar dit was het ergste nog niet. Door mijn 'toevallige' belletje (ik was in eerste instantie niet eens meer van plan ze te bellen, maar gewoon allees mee te nemen en aan te sluiten) zag de desbetreffende persoon aan de telefoon ook dat mijn proces niet was 'doorgezet'. Er was iets intern misgegaan waardoor mijn signaal dus ook NIET zou worden overgezet! Er werd erkend dat dit compleet hun fout was, maar er kon NIKS aan worden gedaan.
De beste oplossing was 8 september een monteur laten komen die het dan alsnog zou kunnen aansluiten (het bovenste gedeelte van het Glashart kastje kon ik niet meenemen van mijn oude huis dus). 8 september! Dat is 2 weken later dan de afgesproken datum! En dat met 100% installatiegarantie? Ik stond werkelijk perplex. De medewerker kon niks voor mij doen, ik kon ook niet met een 'hogere' spreken, niks. Ik was en ben ten einde raad.
Hier komt nog bij dat ik zelf ondernemer ben en vanuit huis werk. Ik ben STERK afhankelijk van mijn internet. Ik upload en download dagelijks videobestanden van meerdere GB en kan dus niet zonder mijn internetverbinding. Mijn hele business heeft hier dus 2 weken onder te lijden. Zoals al eerder verteld heb Ik heb wel 4 keer met dezelfde persoon van KPN aan de telefoon gehangen de afgelopen weken, om er zeker van te zijn dat dit allemaal goed zou gaan. Ik ben dus COMPLEET verkeerd ingelicht. En door een fout van KPN ligt mijn bedrijf praktisch stil voor 2 weken en loop ik veel potentiele inkomsten mis. Niemand kan wat voor mij doen van KPN en ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Er is dus een 'noodoplossing' waardoor ik tijdelijk een dongel ontvang. De allergoedkoopste dongel, van 20 euro. Deze moet ik ZELF gaan kopen in de shop, en die krijg ik dan later vergoed. Een 3g dongel ja, van 1 GB maandelijks. De 4g dongel (7.5 gb maandelijks) krijg ik niet eens vergoed van KPN, die is namelijk te duur! Zelfs aan deze dongel heb ik voor mijn werk nog niks, maar dit is even ter illustratie hoe triest dit bedrijf wel niet is. Ik betaal voor een 100/100 glasvezel, en ze willen mij afschepen met de goedkoopste 3G dongel...
Ik kan nog wel even doorgaan maar ik ben echt ten einde raad nu. Ik zet dit verhaal hier neer zodat iedereen kan zien wat een extreem erg bedrijf KPN wel niet is. Ik wil hier graag mee naar de media; krant, tv om mijn verhaal te doen (neem gerust contact met mij op als u een invloedrijk persoon bent). Ik zal er alles aan doen om mensen vooral NIET voor KPN te laten kiezen. Hun service is ronduit belabberd.
Een erg ontevreden KPN klant,
Albert
Re: KPN Glasvezel verhuizing gaat HELEMAAL mis!
En om die reden heb je dus een zakelijke verbinding van KPN?En door een fout van KPN ligt mijn bedrijf praktisch stil voor 2 weken en loop ik veel potentiele inkomsten mis.
Welke SLA heb je hierop afgesloten?
-
Nee ik heb geen zakelijke aansluiting. Ik maak gewoon gebruik van een particuliere aansluiting. Ik had eigenlijk altijd deze verbinding al en heb nooit de moeite genomen het om te zetten naar zakelijk. Misschien had ik dan meer geluk gehad met een snelle handeling?angel1978 schreef:En om die reden heb je dus een zakelijke verbinding van KPN?En door een fout van KPN ligt mijn bedrijf praktisch stil voor 2 weken en loop ik veel potentiele inkomsten mis.
Dan zit daar dus je fout!albertdros schreef:Nee ik heb geen zakelijke aansluiting. Ik maak gewoon gebruik van een particuliere aansluiting.angel1978 schreef:En om die reden heb je dus een zakelijke verbinding van KPN?En door een fout van KPN ligt mijn bedrijf praktisch stil voor 2 weken en loop ik veel potentiele inkomsten mis.
Je bedrijf is compleet afhankelijk van een internetverbinding en je neemt zelf niet eens de moeite om hier een fatsoenlijke zakelijke verbinding voor aan te laten leggen?
Particulier heb je geen enkele garantie.
-
Tja, om nu de fout op mij af te schuiven gaat wat ver niet? Oke, dan noem ik het bedrijf even helemaal niet. Dit is toch gewoon een rampzalige afhandeling?
Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs, maar een groot drama is het nu ook weer niet.albertdros schreef:Tja, om nu de fout op mij af te schuiven gaat wat ver niet? Oke, dan noem ik het bedrijf even helemaal niet. Dit is toch gewoon een rampzalige afhandeling?
Juist voor particulieren is het missen van internet voor een week of 2 vervelend maar verre van een drama en zou de oplossing van een dongel prima voldoen.
Ze bieden een oplossing die voldoende zou moeten zijn voor een particulier door de keuze voor een particuliere aansluiting.
Kijk, het blijft schandelijk om mensen op deze manier te behandelen, of het nu particulier is of zakelijk, maar u kunt géén bedrijfsschade claimen of gebruiken als argument indien u géén zakelijke verbinding heeft.albertdros schreef: Nee ik heb geen zakelijke aansluiting. Ik maak gewoon gebruik van een particuliere aansluiting. Ik had eigenlijk altijd deze verbinding al en heb nooit de moeite genomen het om te zetten naar zakelijk. Misschien had ik dan meer geluk gehad met een snelle handeling?
Overigens, ik had ooit een zakelijke verbinding van KPN (ISDN2) en ben nèt zo schandelijk behandeld dus ik denk dat het niet veel verschil had uitgemaakt. KPN is gewoon een volledig onbenaderbaar en autistisch bedrijf geworden wat geheel aan elkaar hangt van processen zonder enige samenhang en mensen die niets "mogen" doen om klantenservice te geven.
Voor mij heeft KPN afgedaan en ik zal er ook nooit meer klant worden voor wat voor product dan ook. U zit echter met de gebakken peren. Sterkte er mee, is alles wat we hier kunnen zeggen!
-
prima voldoen? Een dongel van maximaal 1 gb per maand met een 3g snelheid? Dat is zelfs voor een normale particulier een ramp. Een normaal gezin gebruikt makkelijk 1 gb per dag, al is het al om youtube filmpjes te kijken en wat dingetjes te downloaden.angel1978 schreef:Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs, maar een groot drama is het nu ook weer niet.albertdros schreef:Tja, om nu de fout op mij af te schuiven gaat wat ver niet? Oke, dan noem ik het bedrijf even helemaal niet. Dit is toch gewoon een rampzalige afhandeling?
Juist voor particulieren is het missen van internet voor een week of 2 vervelend maar verre van een drama en zou de oplossing van een dongel prima voldoen.
Ze bieden een oplossing die voldoende zou moeten zijn voor een particulier door de keuze voor een particuliere aansluiting.
Nee, een dongle voldoet voor een normale particulier echt niet 'prima'. Al helemaal niet als deze normale particulier een 100/100 aansluiting heeft. De 'normale' particulieren waar u het over heeft hebben overigens meestal gewoon de allertraagste aansluiting. Met een 100/100 abbo verdien ik toch echt wel wat meer.
U 'verdient' helemaal niets, u heeft een particuliere aansluiting ZONDER garanties.albertdros schreef:prima voldoen? Een dongel van maximaal 1 gb per maand met een 3g snelheid? Dat is zelfs voor een normale particulier een ramp. Een normaal gezin gebruikt makkelijk 1 gb per dag, al is het al om youtube filmpjes te kijken en wat dingetjes te downloaden.angel1978 schreef:Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs, maar een groot drama is het nu ook weer niet.albertdros schreef:Tja, om nu de fout op mij af te schuiven gaat wat ver niet? Oke, dan noem ik het bedrijf even helemaal niet. Dit is toch gewoon een rampzalige afhandeling?
Nee, een dongle voldoet voor een normale particulier echt niet 'prima'. Al helemaal niet als deze normale particulier een 100/100 aansluiting heeft. De 'normale' particulieren waar u het over heeft hebben overigens meestal gewoon de allertraagste aansluiting. Met een 100/100 abbo verdien ik toch echt wel wat meer.
Er is GEEN SLA aan verbonden.
Welke verbinding er was doet niet ter zake.
Youtube filmpjes bekijken hoort inmiddels tot een hoofdtaak? Het is een drama als dat even niet meer kan?
-
Oke oke, duidelijk, maar het gaat hier in eerste instantie natuurlijk niet eens over die dongel. Het gaat om de afhandeling van dit probleem. Ik begrijp dat ik niks kan doen, maar het is toch goed om te melden wat een ramp KPN is, niet?
De afhandeling is een puinhoop, maar daarin kan dit draadje achteraan in de rij bij al die anderen en valt dus nauwelijks op. Dat valt hier echt niet op en is niets nieuws onder de zon.
-
duidelijk. Heb in ieder geval mijn woede ergens kunnen uitspreken!angel1978 schreef:De afhandeling is een puinhoop, maar daarin kan dit draadje achteraan in de rij bij al die anderen en valt dus nauwelijks op. Dat valt hier echt niet op en is niets nieuws onder de zon.
En daar gaat het vaak om. U bent uw verhaal kwijt. Het proces bij KPN zal niet veranderen.albertdros schreef: Heb in ieder geval mijn woede ergens kunnen uitspreken!
Mogelijk kunt u bij de nieuwe buren vragen of u tijdelijk via hen internet kunt gebruiken via WiFi? Niet meteen de verbinding leeg trekken natuurlijk, maar zoiets zal in goed overleg misschien wel te regelen zijn.
Waarom zo'n aansluiting verhuizen? Daar kan veels te veel mee fout.
Ik zou altijd nieuwe verbinding aanvragen, en die ruim van te voren laten opleveren (1 maand bijvoorbeeld)
Ik zou altijd nieuwe verbinding aanvragen, en die ruim van te voren laten opleveren (1 maand bijvoorbeeld)
-
Had ik al aan gedacht ja, maar gaat hem helaas niet worden. Huis is vrijstaand en ik zag 0 netwerken die ik kon ontvangenberndv schreef:En daar gaat het vaak om. U bent uw verhaal kwijt. Het proces bij KPN zal niet veranderen.albertdros schreef: Heb in ieder geval mijn woede ergens kunnen uitspreken!
Mogelijk kunt u bij de nieuwe buren vragen of u tijdelijk via hen internet kunt gebruiken via WiFi? Niet meteen de verbinding leeg trekken natuurlijk, maar zoiets zal in goed overleg misschien wel te regelen zijn.
Misschien even vragen bij de buren óf ze internet hebben, en of u eventueel een eigen WiFi routertje mag inprikken? Ik probeer in oplossingen te denken, en als het probleem niet opgelost kan worden in noodoplossingen
TS heeft wel overal een probleem. Aandacht tekort? Als er glasvezel ligt dan woon je niet in het buitengebied en heb je gewoon buren die op WIfI zijn te bereiken. Zelfs IK kan mijn buren bereiken op Wifi en ja, ik woon vrijstaand en de buren wonen 50 meter verderop en ja we hebben inderdaad zelf de glasvezel bekostigt. Het inleggen was gratis dankzij een buur-met-connecties.
TS begrijpt niet hoe het systeem van een provider werkt en dat is niet zo verwonderlijk. Degeen aan de telefoon moet het probleem invoeren in het systeem en vandaar "loopt" het door. Soms gaat ziets "stuck" en dan moet iemand dat even rechtzetten opdat het systeem weer doorloopt. En een "hoger" iemand is gewoon de teamleider van de callers en die heeft helemaal geen rechten in dat systeem en daardoor is het ook zinloos.
Als TS een beetje had opgelet hier op het forum had-ie kunnen constateren dattie een echte klacht zou moeten maken en dit kenbaar maken aan de KPN opdat het klachtenteam daar ( en die hebben meer systeemrechten ) wellicht zou kunnen zorgen dat het allemaal wat eerder/sneller/soepeler zou gaan.
TS begrijpt niet hoe het systeem van een provider werkt en dat is niet zo verwonderlijk. Degeen aan de telefoon moet het probleem invoeren in het systeem en vandaar "loopt" het door. Soms gaat ziets "stuck" en dan moet iemand dat even rechtzetten opdat het systeem weer doorloopt. En een "hoger" iemand is gewoon de teamleider van de callers en die heeft helemaal geen rechten in dat systeem en daardoor is het ook zinloos.
Als TS een beetje had opgelet hier op het forum had-ie kunnen constateren dattie een echte klacht zou moeten maken en dit kenbaar maken aan de KPN opdat het klachtenteam daar ( en die hebben meer systeemrechten ) wellicht zou kunnen zorgen dat het allemaal wat eerder/sneller/soepeler zou gaan.
-
Wat praat je nou allemaal raar? Klachtenteam? Nooit van gehoord. Heb met wel 3 verschillende mensen gepraat en werd telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand heeft mij ooit verteld over een 'klachtenteam'. Dan begrijp ik blijkbaar idd niet hoe het daar werkt. Jij bent zeker iemand die daar werkt ofzo? Leuk dat jij helemaal snapt hoe het werkt, maar daar heb ik als klant natuurlijk niks aan.encore schreef:TS heeft wel overal een probleem. Aandacht tekort? Als er glasvezel ligt dan woon je niet in het buitengebied en heb je gewoon buren die op WIfI zijn te bereiken. Zelfs IK kan mijn buren bereiken op Wifi en ja, ik woon vrijstaand en de buren wonen 50 meter verderop en ja we hebben inderdaad zelf de glasvezel bekostigt. Het inleggen was gratis dankzij een buur-met-connecties.
En over wifi, ik zeg toch dat ik dit heb getest in huis en 0 netwerken kan vinden? Hoezo zeg jij dan opeens dat ik dat van de buren wel MOET ontvangen? Lijkt mij dat jij degene bent die er weinig van begrijpt hier. En 50 meter over een normaal wifi signaal? Dan hebben jou buren die 50 meter verderop wonen zeker een super router ofzo, of je hebt geen muren in je huis zitten.
En wat praat je nou raar over aandacht? Ik ben gewoon gefrustreerd. Dat zou iedereen zijn die in mijn schoenen stond.
albertdros schreef:Wat praat je nou allemaal raar? Klachtenteam? Nooit van gehoord. Heb met wel 3 verschillende mensen gepraat en werd telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand heeft mij ooit verteld over een 'klachtenteam'. Dan begrijp ik blijkbaar idd niet hoe het daar werkt. Jij bent zeker iemand die daar werkt ofzo? Leuk dat jij helemaal snapt hoe het werkt, maar daar heb ik als klant natuurlijk niks aan.encore schreef:TS heeft wel overal een probleem. Aandacht tekort? Als er glasvezel ligt dan woon je niet in het buitengebied en heb je gewoon buren die op WIfI zijn te bereiken. Zelfs IK kan mijn buren bereiken op Wifi en ja, ik woon vrijstaand en de buren wonen 50 meter verderop en ja we hebben inderdaad zelf de glasvezel bekostigt. Het inleggen was gratis dankzij een buur-met-connecties.
En over wifi, ik zeg toch dat ik dit heb getest in huis en 0 netwerken kan vinden? Hoezo zeg jij dan opeens dat ik dat van de buren wel MOET ontvangen? Lijkt mij dat jij degene bent die er weinig van begrijpt hier. En 50 meter over een normaal wifi signaal? Dan hebben jou buren die 50 meter verderop wonen zeker een super router ofzo, of je hebt geen muren in je huis zitten.
En wat praat je nou raar over aandacht? Ik ben gewoon gefrustreerd. Dat zou iedereen zijn die in mijn schoenen stond.
Waarom zo reageren?, routers met versterkers (hotspots) kunnen een hele camping voorzien van signaal, daar is 50 m1 niets bij, klantenservice bellen en je niet laten afschuiven Succes