LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Misschien Concepts bellen en vragen of de opzegging ongedaan gemaakt kan worden/omgezet worden naar een Alles in 1.....
Al hoewel....
http://www.nu.nl/internet/2935639/kpn-m ... nemen.html
Al hoewel....
http://www.nu.nl/internet/2935639/kpn-m ... nemen.html
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
@CiskeH.Pol schreef:Dus wat Reggefiber mij via de mail vertelt klopt dus niet??Klaas01 schreef:
Ja bij alle glasvezel providers, is er een wachttijd van zeker 1,5 maand om over te kunnen stappen naar een andere glasvezel provider. Dit is momenteel niet anders, omdat er nog geen overeenkomsten zijn om deze migratie mogelijk te maken.
En dit laatste wordt aan gewerkt, echter ze kunnen niet met zekerheid aangeven dat wanneer dit wel mogelijk zal zijn. De signalen die ik hierin heb opgevangen is, dat het ergens tegen het einde van maart 2013 misschien mogelijk zal zijn dat je van de ene glasvezel provider naar een andere kunt overstappen.
"Om over te stappen van Concepts naar KPN kunt u uw nieuwe service provider, in dit geval KPN, verzoeken een migratie order in te dienen.
Op die manier wordt Concepts 's ochtends van de lijn gehaald en KPN er 's middags opgezet."
Wat ik hier zo allemaal lees op het forum... Ik vrees dat de order annuleren (indien mogelijk.....) de beste optie is... Dan maar ADSL of Kabel....
Dank je wel
@H.Pol
Inderdaad klopt het helemaal dat wat er geschreven staat, en heb aangegeven.
Doe het gewoon eens zo
Bel eens een paar providers op, en vraag hen dat of je direct kunt overstappen naar hun.
Als ze ja zeggen dat dit direct kan zou dat geen probleem moeten zijn.
Maar nu vraag jij, hoeveel weken moet de glasvezel vrij zijn van een signaal.
Dan de vraag, hoelang duurt het voordat jullie mij aan kunnen sluiten.
Nu weet je al voldoende dat wat zij je hebben vertelt. Dat wanneer je absoluut totaal niets verneemt van dat gene wat ik heb beschreven, dan kom jij met jouw vragen.
A - Is er dan een overeenkomst tussen provider en de glasvezelbeheer glasfiber?
B - Is het ook niet zo, dat eerst de oude provider van het glasvezel af moet zijn, en wat is daar de gebruikelijk tijd voor.
C - Wat zou in de ergste geval kunnen zijn, dat wanneer ik daadwerkelijk gebruik kan maken van jullie diensten.
Neem dit van mij aan, dat als zij jouw verkeerde informatie geven dan ik dit heb beschreven, dan liegen ze als ze groen zien. Het gaat er bij de meeste erom, om zoveel klanten binnen te halen.
Laat van je horen als jij informatie hebt
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Dit kan dus geen enkele provider waarmaken??Concepts ICT schreef:TIP: Maak uw ingangsdatum een week eerder dan de opzegdatum. Hierdoor sluit het glasvezelabonnement naadloos aan en zit u nooit zonder diensten.
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
H.Pol schreef:Dit kan dus geen enkele provider waarmaken??Concepts ICT schreef:TIP: Maak uw ingangsdatum een week eerder dan de opzegdatum. Hierdoor sluit het glasvezelabonnement naadloos aan en zit u nooit zonder diensten.
Jawel hoor , alleen heb je nog kosten bij je oude provider.
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Maar dan klopt het dus niet dat de lijn een maand "leeg" moet zijn??
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Zoals ik al beschreef in een eerdere topic, bel de providers op. Stel hun die vragen zoals beschreven in de topic, hopelijk zullen ze niet liegen als ze een goede provider zijn zoals ze beweren op alle eerlijkheid.H.Pol schreef:Maar dan klopt het dus niet dat de lijn een maand "leeg" moet zijn??
En in zeer ernstige geval kan het totaal dus ander halve maand duren.
En zoals dit naar mening al heb beschreven, er is geen overeenkomst tussen de internet provider en de glasvezel beheerder. Dit laatste zal ergens in maart pas zijn.
LET OP: Het kan zijn, dat in enkele plaatsen in Nederland wel die overeenkomst al is ondertekend.
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Ik heb hier nieuwe informatie voor u.
Glasvezel overstappen
Bij een glasvezel overstap ben je afhankelijk van het type netwerk waar je vandaan komt, op dit moment zijn de volgende migraties mogelijk:
WGDO --> WGDO:
Een ISP-ISP Glasvezeloverstap op WGDO is een migratie van een klant die overstapt van een ISP met Reggefiber als Operator, naar een ISP met Reggefiber als Operator. Dit is een administratieve overstap, fysiek hoeft er niets veranderd te worden en er is dus geen sprake van depatchings en een nieuwe fysieke oplevering.
Klanten hoeven zelf niet op te zeggen bij de oude provider. Is er al een opzegging, dan moet deze geannuleerd worden bij de oude provider. Als de wensdatum is aangebroken worden de diensten (van de andere provider) vóór 12.00 uur ’s middags door Reggefiber van de aansluiting gehaald.
Hierna worden door ons de diensten van Lijbrandt op de lijn gezet en start het abonnement.
De Glasvezeloverstap is hiermee voltooid.
WBA / WMP+ --> WGDO
Een klant neemt momenteel diensten af van een andere provider via WBA of WMP Plus en stapt over naar Lijbrandt op WGDO. Dit is een fysieke overstap, de lijn wordt fysiek omgepatched (van WBA/WMP Plus) naar WGDO. Ook zal de lijn opnieuw opgeleverd moeten worden, dus moet de klant thuis zijn.
Klanten hoeven zelf niet op te zeggen bij de oude provider. Is er al een opzegging, dan moet deze geannuleerd worden bij de oude provider.
De klant zal zich bij Lijbrandt moeten aanmelden voor een abonnement. Deze aanmelding zal in eerste instantie vastlopen omdat de glasvezellijn is bezet, hiermee kan de glasvezeloverstap beginnen.
Er wordt contact opgenomen met de klant om een gewenste overstapdatum te bespreken, dit moet een werkdag zijn en de klant zal thuis aanwezig moeten zijn voor de monteur (vanaf de hele ochtend, tot 13.00 uur maar hou rekening met uitloop). De overstapdatum moet tevens minimaal 1 maand vooruit liggen, een overstap aanvragen die binnen 1 maand moet worden uitgevoerd is niet mogelijk.
Als de wensdatum is aangebroken wordt 's ochtends de WBA patching verwijderd. Vervolgens worden de glasvezels op het WGDO netwerk gepatched en komt er een (Reggefiber-)monteur voor de oplevering langs. Dit kan tot 13.00 uur in de middag zijn.
Hierbij worden de diensten van Lijbrandt op de lijn gezet en start het abonnement, de Glasvezeloverstap is hiermee voltooid.
Er twee soorten glasvezelnetwerken: WBA en WGDO
Opgelet sinds kort is Reggefiber wholesale en ispfabriek opgegaan in wholesale KPN ITNS.
In glasvezel land zijn er 3 lagen:
1.Passieve laag: de glasvezel, deze wordt aangelegd door Reggefiber die altijd een onder aannemer aanneemt zoals onder andere volkert wessel.
2.Operator : Hier kopen de providers in zoals bij kpn wholesale(WBA), Reggefiber wholesale (WGDO), glasoperator of ispfabriek(WBA+).
3.Provider, Daar neem jij de diensten vanaf, Gebied afhankelijk koopt de provider of bij kpn wholesale, ispfabriek in of bij Reggefiber wholesale.
KPN & Glasoperator bieden alleen IPTV aan, Reggefiber wholesale en ispfabriek daarin tegen gebruikt modems waarmee ook een analoog en een DVB-C signaal mogelijk zijn.
Hierdoor bieden alle providers die via Reggefiber wholesale en ispfabriek glasvezel leveren ook analoge en DVB-C televisie en radio.
Enkele Reggefiber wholesale KPN ITNS providers zijn: Lijbrandt, Concepts-IT, XMS, Tweakfiber blauw.
Glasvezel overstappen
Bij een glasvezel overstap ben je afhankelijk van het type netwerk waar je vandaan komt, op dit moment zijn de volgende migraties mogelijk:
WGDO --> WGDO:
Een ISP-ISP Glasvezeloverstap op WGDO is een migratie van een klant die overstapt van een ISP met Reggefiber als Operator, naar een ISP met Reggefiber als Operator. Dit is een administratieve overstap, fysiek hoeft er niets veranderd te worden en er is dus geen sprake van depatchings en een nieuwe fysieke oplevering.
Klanten hoeven zelf niet op te zeggen bij de oude provider. Is er al een opzegging, dan moet deze geannuleerd worden bij de oude provider. Als de wensdatum is aangebroken worden de diensten (van de andere provider) vóór 12.00 uur ’s middags door Reggefiber van de aansluiting gehaald.
Hierna worden door ons de diensten van Lijbrandt op de lijn gezet en start het abonnement.
De Glasvezeloverstap is hiermee voltooid.
WBA / WMP+ --> WGDO
Een klant neemt momenteel diensten af van een andere provider via WBA of WMP Plus en stapt over naar Lijbrandt op WGDO. Dit is een fysieke overstap, de lijn wordt fysiek omgepatched (van WBA/WMP Plus) naar WGDO. Ook zal de lijn opnieuw opgeleverd moeten worden, dus moet de klant thuis zijn.
Klanten hoeven zelf niet op te zeggen bij de oude provider. Is er al een opzegging, dan moet deze geannuleerd worden bij de oude provider.
De klant zal zich bij Lijbrandt moeten aanmelden voor een abonnement. Deze aanmelding zal in eerste instantie vastlopen omdat de glasvezellijn is bezet, hiermee kan de glasvezeloverstap beginnen.
Er wordt contact opgenomen met de klant om een gewenste overstapdatum te bespreken, dit moet een werkdag zijn en de klant zal thuis aanwezig moeten zijn voor de monteur (vanaf de hele ochtend, tot 13.00 uur maar hou rekening met uitloop). De overstapdatum moet tevens minimaal 1 maand vooruit liggen, een overstap aanvragen die binnen 1 maand moet worden uitgevoerd is niet mogelijk.
Als de wensdatum is aangebroken wordt 's ochtends de WBA patching verwijderd. Vervolgens worden de glasvezels op het WGDO netwerk gepatched en komt er een (Reggefiber-)monteur voor de oplevering langs. Dit kan tot 13.00 uur in de middag zijn.
Hierbij worden de diensten van Lijbrandt op de lijn gezet en start het abonnement, de Glasvezeloverstap is hiermee voltooid.
Er twee soorten glasvezelnetwerken: WBA en WGDO
Opgelet sinds kort is Reggefiber wholesale en ispfabriek opgegaan in wholesale KPN ITNS.
In glasvezel land zijn er 3 lagen:
1.Passieve laag: de glasvezel, deze wordt aangelegd door Reggefiber die altijd een onder aannemer aanneemt zoals onder andere volkert wessel.
2.Operator : Hier kopen de providers in zoals bij kpn wholesale(WBA), Reggefiber wholesale (WGDO), glasoperator of ispfabriek(WBA+).
3.Provider, Daar neem jij de diensten vanaf, Gebied afhankelijk koopt de provider of bij kpn wholesale, ispfabriek in of bij Reggefiber wholesale.
KPN & Glasoperator bieden alleen IPTV aan, Reggefiber wholesale en ispfabriek daarin tegen gebruikt modems waarmee ook een analoog en een DVB-C signaal mogelijk zijn.
Hierdoor bieden alle providers die via Reggefiber wholesale en ispfabriek glasvezel leveren ook analoge en DVB-C televisie en radio.
Enkele Reggefiber wholesale KPN ITNS providers zijn: Lijbrandt, Concepts-IT, XMS, Tweakfiber blauw.
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Bron van het vorige bericht:
http://fiberdordrecht.nl/?Alles_over_gl ... verstappen
http://fiberdordrecht.nl/?Alles_over_gl ... verstappen
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Hmm, ik stap over van Concepts naar KPN, op een Reggefivber netwerk. (Deventer)
Zou dus "probleemloos" moeten gaan??
Punt is wel dat ik Concepts zelf al opgezegd heb.
Zou dus "probleemloos" moeten gaan??
Punt is wel dat ik Concepts zelf al opgezegd heb.
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
H.Pol schreef: Punt is wel dat ik Concepts zelf al opgezegd heb.
Kan je hun niet bellen en de situatie uitleggen? Klanten houden zijn ze super met overleggen dan.
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Staat nu een afspraak voor 15/02, zit ik 2 weken zonder. (TV dan, internet tijdelijk via niet beveiligd netwerk van 1 van de buren of gast netwerk in de buurt....)
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Zou ik niet accepteren.zit ik 2 weken zonder
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Reden: ze hebben niet eerder een monteur beschikbaar.....
(Digitenne mag/kan je een maand lang gratis proberen....)
(Digitenne mag/kan je een maand lang gratis proberen....)
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Okee, nu zou ik dus geen internet via Concepts meer moeten hebben sinds 31/01, maar het werkt dus nog gewoon.
Houdt dit nu in dat Concepts de lijn bezet houd?
Houdt dit nu in dat Concepts de lijn bezet houd?
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Beter effe navragen?
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 dec 2010 17:38
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Geachte Jvdamme,jvdamme schreef:Al sinds 3 november 2012 wordt na het beëindigen van mijn glasvezelpakket bij de KPN mijn glasvezellijn onterecht bezet gehouden. Hierdoor kan een nieuwe provider niet de lijn op en geen diensten opleveren. Ondanks de vele tientallen telefoontjes, de vele mailtjes en zelfs een bemiddelingspoging van de nieuwe provider blijft KPN de lijn bezet houden. Ik sta machteloos, radeloos maar ik ben ook ontzettend boos!! Niemand die me meer kan of wil helpen. Hierdoor blijft KPN een soort machtspositie houden en blijf ik afhankelijk van KPN. De letterlijke woorden van een KPN medewerker zijn: "Meneer is geen klant meer van ons. Meneer betaald niet meer aan ons dus meneer is ons probleem niet meer. We kunnen niets meer voor hem doen". Dit gesprek heb ik ook opgenomen, te absurd voor woorden. Het ergste is ook nog eens dat ik nu vanaf 1 januari 2013 geen televisie, internet en telefonie heb.
Laat u alsjeblieft niet voor de gek houden. Uw nieuwe provider kan u hierop ook aanspreken. Maar deze zal u dan wel weer naar KPN sturen. Maarja het grappige is nu dat KPN zowat de complete boel heeft overgenomen.
Het is eigenlijk heel simpel: Men probeert u dus op deze wijze aan het lijntje te houden letterlijk en figuurlijk. Maarrr dat moet u gewoon niet accepteren zo makkelijk is het. En dat moet u KPN ook heel duidelijk maken! Nieuwe provider heeft een bepaalde termijn om het produkt te leveren..lukt dit niet mag u het contract gewoon ontbinden.
Gaat u aub naar het bureau van rechtshulp als u er toch met de club KPN niet uitkomt. En maak dit ook maar meteen kenbaar aan hen.
Heeft u het zover moeten laten komen de glasvezel meteen de deur uit doen en lekker terug gaan naar de kabelaar.
Maakt u zich maar niet druk dit soort gedrag van KPN zal en mag niet getolereerd worden u zal het recht aan uw zijde vinden.
KPN dus duidelijk maken dat ze die lijn niet meer bezet moeten houden. U heeft lang genoeg gewacht en de nieuwe provider meteen ook helder een duidelijk maken dat je hen nog effe geeft om het op orde te krijgen. Geen resultaat? Naar bureau rechtshulp gaan...uiteindelijk komt dat lijntje dan wel heel snel vrij. Beter is de glasvezel de deur uit. Op foras gaan en zoveel mogelijk je negatieve ervaringen met de club KPN delen. Op het internet is het goed openbaar te zien en dat hebben ze liever niet.
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
De lijn bezet houden... kan niet.
Dreigen met eventuele rechtzaken... werkt niet.
Naar de rechtswinkel... helpt niet.
De nieuwe provider kan technisch niet leveren vanwege een probleem. Door de wetgeving is het onmogelijk dat een ISP een lijn bezet houdt. Het probleem is dus technisch van aard en kan/zal/moet door de nieuwe provider moeten worden opgelost.
Dat dat niet gebeurt ligt hoogstwaarschijnlijk toch echt aan de klantenservicemedewerkers van de nieuwe provider. Die horen middels het systeem hun derde lijn correct te informeren. Maar vaak weten ze van geen toeten noch blazen. Wel kunnen ze heel makkelijk de schuld doorschuiven waardoor het lijkt dat het probleem voor hun is opgelost.
Bel je nieuwe provider en blijf kalm. Ikzelf kan dat niet, want als ik merk dat ik weer zo'n piemel aan de lijn heb slaan bij mij de stoppen door. Met wat kalmte en geduld ( waarschijnlijk à 15 ctpm plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon ) krijg je uiteindelijk iemand aan de lijn die wel begrijpt wat het probleem is en hoe het opgelost dient te worden.
Bij bepaalde providers is het beter om 4 keer ( of vaker) achter elkaar te bellen ( dus op 1 dag ) met hezelfde telefoonnummer. Een systeem herkent u als "herhaalverkeer"en routeert u na een aantal pogingen naar een "hogere" afdeling. Dat merk je pas als de medewerker terugpraat overigens...
Dreigen met eventuele rechtzaken... werkt niet.
Naar de rechtswinkel... helpt niet.
De nieuwe provider kan technisch niet leveren vanwege een probleem. Door de wetgeving is het onmogelijk dat een ISP een lijn bezet houdt. Het probleem is dus technisch van aard en kan/zal/moet door de nieuwe provider moeten worden opgelost.
Dat dat niet gebeurt ligt hoogstwaarschijnlijk toch echt aan de klantenservicemedewerkers van de nieuwe provider. Die horen middels het systeem hun derde lijn correct te informeren. Maar vaak weten ze van geen toeten noch blazen. Wel kunnen ze heel makkelijk de schuld doorschuiven waardoor het lijkt dat het probleem voor hun is opgelost.
Bel je nieuwe provider en blijf kalm. Ikzelf kan dat niet, want als ik merk dat ik weer zo'n piemel aan de lijn heb slaan bij mij de stoppen door. Met wat kalmte en geduld ( waarschijnlijk à 15 ctpm plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon ) krijg je uiteindelijk iemand aan de lijn die wel begrijpt wat het probleem is en hoe het opgelost dient te worden.
Bij bepaalde providers is het beter om 4 keer ( of vaker) achter elkaar te bellen ( dus op 1 dag ) met hezelfde telefoonnummer. Een systeem herkent u als "herhaalverkeer"en routeert u na een aantal pogingen naar een "hogere" afdeling. Dat merk je pas als de medewerker terugpraat overigens...
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Nou, ik ben benieuwd.
Morgenmiddag komt de monteur van KPN langs. (Om "iets" te doen, weet niet wat, want we hebben een doe-het-zelf pakket...)
Morgenmiddag komt de monteur van KPN langs. (Om "iets" te doen, weet niet wat, want we hebben een doe-het-zelf pakket...)
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Misschien alles goed werkend te krijgenOm "iets" te doen
Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet
Dat mag ik hopen...
Ik vermoed iets met de aansluiting zelf, kastje waar de glasvezel binnenkomt??
Ik vermoed iets met de aansluiting zelf, kastje waar de glasvezel binnenkomt??