LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Interactieve tv - ARV7519 adsl router port forwarding

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Heintraag

KPN Interactieve tv - ARV7519 adsl router port forwarding

Ongelezen bericht door Heintraag »

Goedemorgen!

Sinds deze week aangesloten op KPN Interactieve tv. Prettig beeld, goede telefoon verbinding en internet is lekker vlot.

Er is echter 1 ding wat nog niet mee wil werken. In de Experia box (een Arcaydian ARV7519) zit de optie om port forwarding in te stellen. Dit heb ik nodig ivm het via internet kunnen benaderen van een netwerkschijf. Ik heb de juist gegevens ingevuld (IP nas en poort nummer) maar ook na geruime tijd wachten nog geen verbinding.

Zoeken op internet levert een algemeen beeld op: Port forwarding op deze router is beperkt door KPN.

Zijn er nog meer mensen op dit forum die bovenstaand verhaal herkennen?

autje

Re: KPN Interactieve tv - ARV7519 adsl router port forwarding

Ongelezen bericht door autje »

Yupp dat klopt

Kpn heeft de experia boxen het zwijgen op gelegd.
Je kan nu geen port forwarding meer doen.
Ook ontbreekt DMZ bij de experia boxen. Wat weer betekent dat online gamen niet mogelijk is. Terwijl Kpn hier duidelijk reclame voor maakt.

Nu zegt Kpn in Q4 een update te versturen, maar of dit werkelijk gebeurd is een raadsel ook omdat de update in JULI gepland was.

Ik hou me hart vast..
Wat je kan doen is bellen bellen en een nieuwe router eisen ..!!

jappiess

Ongelezen bericht door jappiess »

Gewoon naar UPC gaan.

Heintraag

Ongelezen bericht door Heintraag »

Enorm bedankt voor dit constructieve antwoord..

Ik mag toch hopen dat er nog mensen op dit forum zijn die wel normaal antwoord kunnen geven op een normale vraag.

anna84

Ongelezen bericht door anna84 »

@Heintraag
je zou eens kunnen kijken op www.portforward.com kunnen kijken. Misschien dat die site je kan helpen bij het deblokkeren van de poort. Niet alle nieuwe Experiaboxen zijn helemaal dichtgespijkerd..

devilsangel

Ongelezen bericht door devilsangel »

ik heb het zelfde probleem met de tg789

heb knp al een paar keer gebelt maar daar wordt je van het kasje naar de muur gestuurd de een zegt tot het wel kan de ander zegt tot het niet kan en weer een onder zegt tot ze er geen ondersteunging voor mogen geven

echter op de site van kpn staat hoe het moet maar het werkt voor geen meter terwijl bij ierdere andere provider dat geen probleem is

wat ze wel zeggen is tot je een of ander gratis nummer kan bellen maar die mensen moet je dan vervolgens betalen als je willen helpen en ook nog duur dit is gewoon weg niet normaal wat kpn doet ze moeten de poorten gewoon open zetten

dit is wat ik tegen kwam op een ander forum
Op ipb forum meldde iemand dat hij een nieuwe firmware had gekregen van KPN om te testen. Volgens hem waren de poorten voor hem inderdaad open en UPNP werkte ook goed, Een paar dagen later kwam er een berichtje van KPN webcare dat die firmware was teruggetrokken wegens problemen. Hiermee heeft KPN haar belofte aan Trosradar voldaan om met modem in Q4 te openen. Het is bij deze dus gebeurd. Ze hebben alleen niet erbij verteld dat dat maar voor een beperkt aantal personen gold en dat dan ook nog eens voor een paar dagen. Wie gelooft nu nog in het bedrijf dat beweert dat iets niet kan wat bij andere providers (zelfs bij hun dochter XS4ALL) met hetzelfde modem wel kan? Nogmaals, als ze wel willen dat jullie geopende poorten mogen hebben, dan zetten ze vannacht nog de standaard firmware klaar voor uitrol en heb je morgen al internet zoals je verwacht dat internet hoort te zijn.

maar daar heb je ook niet veel aan ben er al ruim twee dagen mee bezig en nog niks ik heb een server en de mensen lopen weg omdat ze er niet meer op kunnen is toch niet normaal

hoopelijk heeft er iemand een idee of kan ons er mss mee helpen

Gesloten