LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Paullus

KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten

Ongelezen bericht door Paullus »

Om toch nog enigszins een goed gevoel te hebben van de helpdeskkosten die ik heb moeten maken door fouten bij KPN-Internet en dochters, het volgende verhaal.

Op Tros Radar maar ook op andere internetfora wordt structureel melding gemaakt dat KPN-dochters zoals Planet en Het Net nadat het contract voor internet beëindigd is toch geld blijven incasseren van de ex-abonnees. Ook ik ben hier nu het slachtoffer van geworden.
Wanneer je gaat bellen naar de helpdesk van je KPN-provider, dus Planet, Het Net enz., dan krijg je te horen als je kiest voor de afdeling opzeggingen dat de opzegging inderdaad binnen is. Geef je aan dat er ten onrechte geld wordt geïncasseerd dan geeft de helpdeskmedewerker aan dat hij geen inzage heeft in de facturen. Hij bevestigd dus wel dat het abonnement is opgezegd maar kan niets voor je doen omdat hij daar dus niet voor gemachtigd schijnt te zijn. De medewerker zegt doodleuk dat je opnieuw moet bellen en de afdeling facturen moet hebben welke in Antwerpen schijnt te zitten.
Ga je vervolgens opnieuw bellen naar hetzelfde helpdesknummer van je provider met de keuze “facturen” dan kom je terecht bij KPN zelf. Dit merk je omdat de man begint te vragen of het gaat om Planet of Het Net enz. De medewerker komt vervolgens met de mededeling dat de zaak “in behandeling” is als je aangeeft dat er onterecht wordt geïncasseerd. Dit krijg je te horen terwijl je notabene de bevestigingsbrief van de opzegging, die al maanden geleden is verstuurd, in je handen hebt. Als je aangeeft dat je contract afgelopen is en je dus geen kosten meer verschuldigd bent, geeft de man aan dat hij het vervelend vindt maar er verder niets aan kan doen en dat het teveel betaalde geld later gecrediteerd wordt bij ontvangst van een slotnota. Wanneer je aangeeft dat het op zijn zachtst gezegd uiterst merkwaardig is dat er geld van je gestolen wordt omdat je geen kosten meer verschuldigd bent waarvan je maar moet afwachten of en wanneer je dat terugkrijgt en die slotnota gewoon de laatste terechte afschrijving had moeten zijn, komt het antwoord: “ik ben van KPN en niet van Planet, Het Net enz. Ik vind het vervelend maar zoals ik al zei: de zaak is in behandeling.” De medewerker biedt, na aandringen dat het echt geen manier van doen is, aan een vinkje op zijn scherm te geven waardoor je het recht hebt om te veel betaalde bedragen te storneren.

Dit is natuurlijk een frauduleuze zaak. Mensen bestelen door gebruik te maken van het kastje naar de muur systeem tussen KPN en de provider welke dus een dochter is van KPN. Zogenaamd maanden doen om een opzegging administratief te verwerken en dan nog het lef hebben om je “het recht te geven” om je gestolen geld terug te halen.
Zoals eerder gezegd: mijn geval is niet op zichzelf staand, zoek maar op problemen met opzeggen Planet en Het Net, maar blijkbaar een procedure van KPN en dochters om mensen te bestelen en daar rente van te trekken. Ook worden extra inkomsten verkregen omdat mensen naar de dure helpdesk gaan bellen.
Het wordt dan ook tijd dat dit soort maffia praktijken wordt stopgezet.

kstolk

Re: KPN Internet besteelt moedwillig ex-klanten

Ongelezen bericht door kstolk »

Klinkt bekend, alleen heb ik dit met XS4all.
Maar is ook familie he.
Snap ook nog steeds waarom dit nu zo moeilijk moet gaan.

Paullus

Inderdaad XS4all is ook KPN-dochter dus ook daar is die besteelprocedure van toepassing.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

De medewerker biedt, na aandringen dat het echt geen manier van doen is, aan een vinkje op zijn scherm te geven waardoor je het recht hebt om te veel betaalde bedragen te storneren.
Dat recht hoeft KPN je niet te geven, het is je wettelijk recht.

Paullus

Wat ook nog een punt is:
Als het contract beëindigd is, gebruik je het emailadres van de opgezegde provider niet meer. Sterker nog: zelfs al zou het nog werken, mag je het niet meer gebruiken. Doe je dat toch dan kan de provider zeggen dat je stiekum toch nog na contracteinde gebruik hebt gemaakt van je verbinding en daarmee als het ware weer een nieuw contract hebt afgedwongen.
Laat het nou net dát het emailadres zijn waar de facturen naar gezonden worden en dus ook die zogenaamde slotnota...
Je kunt dus nooit controleren wat Planet, Het Net, XS4all enz. na contracteinde nog naar je mailbox sturen.
Ja, er is allemaal heel goed over nagedacht bij KPN om de ex-klanten in de wurggreep te nemen.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heel verhelderend.
Telfort besteelt mij nadat ik tijdig mijn abonnement bij 12move opgezegd heb wat is overgegaan naar Telfort.
Ik heb tijdig zowel schriftelijk als telefonisch opgezegd en toch is op 8 januari 2008 onterecht door Telfort per automatische incasso afgeschreven terwijl ik geen abonnement met hen heb.
Ik heb zowel de bank het bedrag laten storneren - is nog niet binnen - als een selectieve blokkade laten zetten op Green ISP/Telfort om verdere incasso's te voorkomen.
Zowel 12move als Telfort waren, c.q zijn dochters van KPN
Verdere ontwikkelingen worden afgewacht.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

zo moeilijk is het toch niet ga naar je bank haal een rode kaart op en laat de automatische afschrijving stoppen.

simpel toch.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

zo moeilijk is het toch niet ga naar je bank haal een rode kaart op en laat de automatische afschrijving stoppen.

simpel toch
Helemaal niet zo simpel, want die stuur je aan het bedrijf in kwestie, die hem vervolgens negeert.

Selectieve blokkade bij de bank, dat is de enige oplossing.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Quote:

simpel toch

Helemaal niet zo simpel, want die stuur je aan het bedrijf in kwestie, die hem vervolgens negeert.

Selectieve blokkade bij de bank, dat is de enige oplossing.
Als een bedrijf de rode kaart negeert zijn ze strafbaar, dus zullen ze wel moeten.

TdeHond

Natuurlijk stuur ik geen rode kaart naar een bedrijf waar ik geen klant van ben. Dan zou ik erkennen dat zij gerechtigd zijn om het bedrag te incasseren. Mijn bank storneert op grond van het feit dat zij geen machtiging tot automatische incasso hebben. De selectieve blokkade is ook op deze grond gemaakt.
Telfort moet nu aan mijn bank een schriftelijk bewijs voor automatische incasso overleggen. Dat kan alleen als zij vervalsing in geschrifte toepassen en dan kan ik een aanklacht bij de politie neerleggen.
Quote Queenfan
Als een bedrijf de rode kaart negeert zijn ze strafbaar, dus zullen ze wel moeten.

TdeHond

11-2-08 heb ik een email ontvangen die als brief beschouwd mag worden dat het abonnement per 10-12-07 is beëindigd. Er wordt beweerd dat er een brief halverwege januar 08 is verstuurd. Deze is tot op heden nog niet bij mij aangekomen.
Ook wordt niet vermeld of het onterecht afgeschreven bedrag in Januari wordt teruggestort. Maar ik neem aan dat storneren door de bank succesvol zal worden gedaan. Zo niet dan laat ik dat hier weten.

qwerty2007

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Die bedrijven denken idd heel goed na over dat soort praktijken.
Hoe ze klanten wat extra tientjes kunnen afpakken hier en daar bovenop wat je al betaald aan hun en waar je al mee akkoord ging. Het is overal zo.
Daar heb je geen ondertekende bekentenis voor te hebben,
je verstand zegt je voldoende.

Het lijkt me idd geen ondenkbare situatie dat ze rente trekken met het teveel geld dat ze van jou en vele anderen hebben in dat tijdsbestek. Jij bent vast niet de enige die zo bedonderd wordt en dat loopt als geldbedrag gezamenlijk erg op lijkt me.

Wee degene die gaat zitten zeggen dat die "paar" klanten die bedonderd worden dat die rente klein is in vergelijking met het grotere deel.
Als zo iemand naast je ziet moet je die gewoon een klap geven.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Verder dan mensen slaan en ziektes toewensen kom je niet hè.. Niveau hoor..

TdeHond

Geachte heer, mevrouw,
Gelukkig heeft mijn moeder mij geleerd dat ik - ook als kind al - niet mag slaan. Als volwassene doe ik dat dan ook nog steeds niet.

Met praten c.q schrijven en beleefd blijven kom je er ook.
Ik kom net terug van de bank. Heb mijn uitgebreide eenzijdige correspondentie met Telfort voorgelegd.

Hij was het met mij eens dat ik tegen een muur loop bij Telfort. Voor de 3e maal heeeft hij geregeld dat er een selectieve blokkade gezet wordt. Tevens wordt in de gaten gehouden of de bedragen terug geboekt gaan worden. Zo nodig volgt schadeloosstelling door de bank!

Ik kreeg een groot compliment: hij zei dat - als bedrijf - hij mij niet graag achter zich aan had!
Wordt vervolgd.

Quote:

TdeHond

Paullus
Zoals eerder gezegd: mijn geval is niet op zichzelf staand, zoek maar op problemen met opzeggen Planet en Het Net, maar blijkbaar een procedure van KPN en dochters om mensen te bestelen
-----------------------
De enige manier om hier vanaf te komen is naar de bank met een geldig identiteits bewijs met het verzoek tot zetten van een selectieve blokkade + de bank je geld laten terug boeken.
Vervolgens controleren of er alsnog afgeboekt wordt. Dan weer terug naar de bank met dezelfde verzoeken.
Als er dan nog afgeboekt wordt, vraag je een persoonlijk gesprek aan met de manager van de afdeling die gaat over het zetten van selectieve blokkades.
Kan dat niet dan zeg je: o, nee? Dan verander ik van bank. Dat hoef je alleen te zeggen zonder je stem te verheffen of dreigend te klinken.
Er gaan dan deuren voor je open.
Ik ben uiterst correct te woord gestaan en hij begreep dat ik tegen een muur schreef. Vervolgens werd voor de 3de maal actie ondernomen m.b.t. selectieve blokkade + teruggave geld.
Ik ga ervan uit dat de selctieve blokkade nu lukt en ben nog in afwachting van terugstorting van mijn geld.

qwerty2007

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

big-v: Verder dan mensen slaan en ziektes toewensen kom je niet hè.. Niveau hoor..
Nou je ziet wat 'niveau' teweegbrengt tegen dit soort praktijken en belastign en bedrijven en regels etc. Helemaal niks.
Jebnt gewoon de zoveelste die 'keurig' loopt te kankeren.
Dus daar hebben ze maling aan (regering, berdijven). Afentoe moet je schoppen en slaan. Punt. Reken er maar op dat je dan wel de aandacht krijgt die nodig is voor die toestanden. nu jij weer.

TdeHond

Quote:
qwerty2007
Afentoe moet je schoppen en slaan. Punt. Reken er maar op dat je dan wel de aandacht krijgt die nodig is >

Die aandacht wordt ook verkregen door verbaal of schriftelijk de puntjes op de i te zetten.
Het doel is uiteindelijk dat de problemen opgelost worden, met respect naar elkaar toe. In dit geval zou het fijn zijn als Telfort meer respect naar de klant of, in mijn geval, geen klant, zou hebben.
Maar begin mensen te behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden.
Het plezier in netjes blijven is geheel aan mijn kant. Zo heb ik mijn vierde herinnering aan aangetekende brief gedeeld met de bankmedewerker die mijn zaak behandelt. VEG
Tip
Als u wilt slaan, adviseer ik u op uw handen te gaan zitten, diep in te ademen en zolang mogelijk uit te blazen, herhaal dit tot u uw agressie weggeblazen heeft.

mvdstege

Ongelezen bericht door mvdstege »

Ook ik ben het slachtoffer van de leugens van KPN en Het Net en hun frauduleuze praktijken. Ik heb in totaal al wel 2 uur verschillende mensen van de Helpdesk van Het Net en van KPN aan de lijn gehad. Zo doen allemaal of dat ik de eerste ben die dit overkomt, maar ondertussen wordt er niets opgelost. Mijn complimenten voor Tele2. De overstap verliep perfect! KPN schrijft echter nog steeds bedragen af van mijn rekening. Vandaag heb ik weer 33 min gesproken met de Helpdesk. Opnieuw kreeg ik de belofte dat ik uit het systeem zou gaan. Nu maar afwachten...... . Naar de kosten (54 euro) van 2 uur bellen met de Helpdesk kan ik fluiten!

Groeten,
een tevreden TELE 2 gebruiker!

TdeHond

[quote :mvdstege
Geplaatst op 19 Feb 2008 19:32 door mvdstege
Ook ik ben het slachtoffer van de leugens van KPN en Het Net en hun frauduleuze praktijken. Ik heb in totaal al wel 2 uur verschillende mensen van de Helpdesk van Het Net en van KPN aan de lijn gehad >

Bij mijn overgang van telefoon KPN naar kabel zijn geen fouten gemaakt door KPN. De overgang werd probleemloos afgehandeld.

Het is Telfort die problemen heeft om de administratie op orde te brengen. Nog steeds in afwachting van geld terug van januari en februari 2008.
+ in blijde afwachting van die mooie bos bloemen zoals die ik van de gemeente kreeg na een lelijke val over iets wat door medebewoners op straat was gegooid. [/quote]

TdeHond

[quote
mvdstege

e overstap verliep perfect! KPN schrijft echter nog steeds bedragen af van mijn rekening. Vandaag heb ik weer 33 min gesproken met de Helpdesk.
Groeten,
een tevreden TELE 2 gebruiker!]
Het beste is binnen een maand door de bank laten terugboeken = storneren. Bij Currence is een folder te downloaden over automatische incasso.
+ persoonlijk naar de bank om een selectieve blokkade op afboekingen door KPN/Het Net laten zetten.
Consuwijzer raadt aan om een ( aangetekende) brief met daarin deze acties vermeld naar de onterechte afschrijvende provider te sturen.
Het enige wat helpt is een selectieve blokkade.

Wel controleren of bank uw verzoeken tot storneren + selectieve blokkade uitvoert. Want ik heb begrepen dat veel banken dit soort malafide praktijken beschouwt als een probleem tussen klant en provider.

Probeer hierna een email adres van Het net te vinden en onderneem alleen nog contact via email.
Zonde van uw geld om een inadekwate helpdesk te bellen.
Het zou overigens leuk zijn om in uw aangetekende brief, die u toch schrijft de gemaakte telefoonkosten terug te vorderen, wegens in gebreke blijven van desbetreffende Helpdesk. VEG[/quote]

Gesloten