LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Internet en interactieve TV

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mista

KPN Internet en interactieve TV

Ongelezen bericht door mista »

Ik heb al ruim 2 jaar internet met interactieve TV van KPN. Sinds afgelopen dinsdag 22-1 heb ik zowel geen internet als TV meer (landelijke storing). Ik heb dinsdag in de middag gelijk gebeld, men zou mij aanmelden bij de storingsdienst. Woensdag nog niets gehoord, dus teruggebeld en ik zou wederom aangemeld worden bij de storingsdienst. Donderdag nog steeds geen resultaat, na diverse malen resetten van het modem etc etc. Weer gebeld, ik kon geen monteur aan huis krijgen omdat de storingsdienst het op moest lossen, echter zijn hadden het zo druk dat ik maar moest afwachten. Geeist dat ik een nieuw modem kreeg, deze werd dan ook opgestuurd. Vrijdag het nieuwe modem, werkte echter nog steeds niet. Wederom gebeld, ze waren er achter gekomen dat ik pas donderdag(!) aangemeld was bij de storingsdienst. Boos geworden, ze zouden een monteur inplannen, dat kon op zijn vroegst pas maandag. Niet mee akkoord gegaan, dus na veel moeite monteur op zaterdag kunnen krijgen. Die zag het al snel, het probleem zou ergens in de grond zitten tussen de telefoonkast en mijn woning. Hij zou het doorgeven aan de grondploeg, die zou vanzelf contact met mij opnemen.
Maandag nog steeds niets gehoord, omstreeks 13:00 uur gebeld, ze zouden contact met ons opnemen.
Nog steeds niets, weer teruggebeld omstreeks 17:00 uur, ze konden wederom niets doen we moeten maar afwachten tot men ooit een keer belt. We kunnen ook niemand te spreken krijgen van de grondploeg of de planning.

Al met al is KPN behoorlijk in gebreke gebleven. Volgens de website zou er binnen 24 uur een monteur langs moeten komen, is niet gebeurd. Ik ben niet meteen aangemeld bij de storingsdienst. Volgens de website moet een storing binnen 5 werkdagen opgelost zijn, is niet gebeurd. Op een gegeven moment kreeg ik het nummer van onze storing, als ik dan de storingsdienst zou bellen kon ik direct doorverbonden worden met dit nummer. Dit nummer werkt niet meer, dus kan ik de storingsdienst ook niet meer bereiken.

Ik zit nu inmiddels 7 dagen zonder internet en TV en het lijkt erop dat het voorlopig niet beter gaat worden. Ik ga in ieder geval alle belkosten terugvorderen en ik ga ook niet betalen voor deze maand.

Wat kan ik het beste doen? Een leidinggevende krijg je nooit te spreken, aangezien de mensen van het callcenter ook maar oplezen wat er op hun scherm staat. Een medewerker die ik aan de lijn had zei zelfs, en ik citeer: "Ik kan niets anders voor u doen dan uw verhaal aanhoren, het heeft geen zin om ons steeds te bellen want elke keer als u belt komt u onderop de stapel te liggen".

Oja, en als de storing verholpen is stap ik over naar een andere aanbieder.

bprosman

Re: KPN Internet en interactieve TV

Ongelezen bericht door bprosman »

Oja, en als de storing verholpen is stap ik over naar een andere aanbieder.
Da's wel slim ja :wink: U houdt blijkbaar van een uitdaging.

hendrie1963

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

Als mij zoiets overkomt dan laat ik altijd onmiddelijk het maandbedrag terug storten op mijn bankrekening. Of betaal niet. Ik ga nooit betalen wat ik niet krijg. Bij deze handeling weet ik zeker dat hun ontzettend snel contact met mij opnemen.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

hendrie1963 schreef:Als mij zoiets overkomt dan laat ik altijd onmiddelijk het maandbedrag terug storten op mijn bankrekening. Of betaal niet. Ik ga nooit betalen wat ik niet krijg. Bij deze handeling weet ik zeker dat hun ontzettend snel contact met mij opnemen.
Handige tip ja. Maar dan achteraf niet gaan klagen als je een incassoburo achter je aan krijgt...

mista

Ongelezen bericht door mista »

Ik heb inderdaad mijn maandbedrag laten storneren. Dan sturen ze maar een rekening als ik nog iets moet betalen na verrekening met mijn geleden schade. Een deurwaarder/incassobureau staat niet zomaar voor je deur.

Afgelopen zaterdag(!) belde KPN op, of ze een afspraak konden maken voor reparatie. Zij stelden voor om woensdag 6 februari even langs te komen, inmiddels al 2 weken geen internet/tv.
Verzoek gedaan of het niet eerder kon, ja dinsdag 5 februari kon ook (waarom ze dat dan niet gelijk voorstellen).
Maargoed, morgen gaan ze dus graven en daarna komen ze langs om te controleren of alles weer werkt. Ik ben benieuwd.

kss

Ongelezen bericht door kss »

ik vrees dat kpn in haar recht zal staan als ze het uit handen geven aan een incassobureau of besluiten heractivatiekosten door te berekenen of het restant van het abonnement, want een paar dagen geen verbinding is geen reden om niet te betalen, dat wil niet zeggen dat u geen recht heeft op een schadevergoeding gedurende de tijd dat er geen verbinding is.

handigste is om bij een kpnwinkel of verkooppunt digitenne en/of een 3G stickje te halen, maar ook monteurs hebben dergelijke apparatuur te leen of te koop. afhankelijk de situatie kunnen die kosten doorgaans vergoed worden.

grizzly1972

Ongelezen bericht door grizzly1972 »

Terug storneren kan ik je in deze situatie ook niet aanbevelen. Al snap ik je frustratie zeer goed.
Even afwachten en hen de gelegenheid geven om het op te lossen. Moet het daarna wel naar behoren werken anders verdere stappen ondernemen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Een deurwaarder/incassobureau staat niet zomaar voor je deur
Je wilt niet weten hoe snel ze daar mee zijn, storneren is niet slim, al snap ik je frustratie.

grizzly1972

Ongelezen bericht door grizzly1972 »

ciske schreef:
Een deurwaarder/incassobureau staat niet zomaar voor je deur
Je wilt niet weten hoe snel ze daar mee zijn, storneren is niet slim, al snap ik je frustratie.
Sluit ik me bij aan. Maw gewoon betalen. Je moet ze toch even de gelegenheid geven om problemen op te lossen. Een redelijke termijn zeg maar... Heb je daarna nog steeds problemen laat het maar weten in ieder geval kun je dan wel verdere stappen ondernemen.

Gesloten