Even voor de helderheid enkel het eerste deel is veroorzaakt door de (aan de deur) verkoper. Behalve een e-mail adres en telefoonnummer is er niets verstrekt. Nergens is mondeling akkoord op gegeven (of voor getekend). En er is ruim binnen de bovengenoemde tijd opgezegd (dat is ook keurig verlopen).
Als je ergens binnen bedenktijd annuleert moet je niet vergeten daar een AVG verzoek bij te doen om al je gegevens te laten wissen of, indien de organisatie nog wel een grondslag heeft om je gegevens te verwerken, om je te verzetten tegen direct marketing. Op dubieuze colportage bedrijven heeft dat niet zo'n effect, maar grotere bedrijven nemen dat vrij serieus.
Je zou ook middels een verzoek tot inzage kunnen proberen te achterhalen welk colportagebedrijf het in eerste instantie was en welk bedrijf jou een tweede keer voor een contract heeft aangemeld.
Waar ik me meer zorgen om maak is hoe een colportagebedrijf aan een kpn identificatiebewijs van kpn komt. Persoon was bekend bij kpn (foto van het bewijs aan ze toegestuurd met foto en naam). Tweede contract was vermoedelijk een foutje bij of de kpn helpdesk of degene die de opzegging van de eerste overeenkomst heeft verwerkt.
Er is niks mis met vragen om info en/of aanbod op de mail te zetten. U heeft niks bevestigd dus niks afgesloten. Eerder schreef iemand hier al dat er niks opgezegd hoefde te worden, omdat er niks afgesloten was. Door op te zeggen bent u mss "mede verantwoordelijk" voor het tweede aanbod (maar ook dat had u niet afgesloten).
Een mededeling dat u niets afgesloten hebt was voldoende, en Ziggo inlichten dat KPN geen opzegging mag doen wat uw aansluiting betreft.
Ziggo had ik een paar dagen na het eerste sms bombardement van KPN al ingelicht (leek me verstandig). Het deel over niets opzeggen omdat er ook niets is afgesloten is een goede. Dit had ik telefonisch al eens aangegeven waarna de tweede overeenkomst is beëindigt. Enige wat nu nog open staat een een bedrag voor drie dagen abonnement (wat op zich al een wonder is aangezien KPN geen enkele dienst heeft geleverd (behalve dan in de systemen bij KPN).
Mijn ervaring met KPN. Na veel telefonisch contact met KPN op 3-10 jl. op mijn verzoek een samenvatting gekregen waarbij vermeld werd GRATIS PLUSPAKKET. OP 15-10 een aparte mail gekregen over GRATIS PLUSPAKKET. OP 3-11 een mail: uw gratis pluspakket vervalt.. Waarom? Geen idee. Tot op heden na ...tig verzoeken nog geen antwoord van de KPN gekregen. Dat lijkt me de KPN ONWAARDIG!
1000 telefoontjes per dag bijna van KPN zakelijk. Bloed irritant. Ze blijven maar bellen, ondanks dat ik duidelijk aangeef elke keer dat ik NIET meer gebeld wil worden. wat een **** bedrijf met hun agressieve telefoon verkoop ( terreur!!
1000 telefoontjes per dag bijna van KPN zakelijk. Bloed irritant. Ze blijven maar bellen, ondanks dat ik duidelijk aangeef elke keer dat ik NIET meer gebeld wil worden. wat een **** bedrijf met hun agressieve telefoon verkoop ( terreur!!
1000 telefoontjes per dag bijna van KPN zakelijk. Bloed irritant. Ze blijven maar bellen, ondanks dat ik duidelijk aangeef elke keer dat ik NIET meer gebeld wil worden. wat een **** bedrijf met hun agressieve telefoon verkoop ( terreur!!
Hey.. doe je maar in je eigen tijd
En blijkbaar heb je het niet druk genoeg om onzin topics neer te zetten en je kaapt andermans topic.
Ziggo had ik een paar dagen na het eerste sms bombardement van KPN al ingelicht (leek me verstandig). Het deel over niets opzeggen omdat er ook niets is afgesloten is een goede. Dit had ik telefonisch al eens aangegeven waarna de tweede overeenkomst is beëindigt. Enige wat nu nog open staat een een bedrag voor drie dagen abonnement (wat op zich al een wonder is aangezien KPN geen enkele dienst heeft geleverd (behalve dan in de systemen bij KPN).
Heel vreemd dat er voor drie dagen wordt gefactureerd: ofwel u heeft een contract afgesloten (wat niet het geval is) en dan zit u er een jaar aan vast; ofwel u heeft niets afgesloten en dan betaalt u niks.
Heel vreemd dat er voor drie dagen wordt gefactureerd: ofwel u heeft een contract afgesloten (wat niet het geval is) en dan zit u er een jaar aan vast; ofwel u heeft niets afgesloten en dan betaalt u niks.
Dat vond de rechtsbijstand ook maar het bedrag was zodanig dat ze er geen tijd in wilden stoppen (zij hebben het betaald). Ik had inderdaad geen overeenkomst temeer omdat KPN volgens haar eigen regels pas start met de overeenkomst / factureren als de dienst gestart is (en dat was technisch niet mogelijk aangezien er geen apparatuur was verstrekt en mijn glasvezelaansluiting ook nog niet gereed was voor aansluiting). Enige probleem in deze was dat KPN te lam was om e.e.a. naar behoren op te lossen. Bij de andere (grote) kabelleveranciers zal het zoals gezegd niet veel beter zijn echter KPN heeft voor mij in ieder geval langjarig afgedaan (tevens gesteund door haar dubieuze colportage praktijken).
Helaas ook mijn ervaring. Telefonisch nieuw abonnement TV, Internet en pluspakket afgesloten. Zou 12 mnd korting pp Internet krijgen, 6 maanden korting op TV en gratis pluspakket. Gratis pluspakket niet gekregen. Reactie van KPN ik moest dan ook een mobielabonnement nemen. Dat staat te lezen op hun website. Dat moet zo'n medewerker toch weten en mij er dan op.wijzen?!