LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN & Schuldhulpverlening

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
de-jongh
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2009 09:02

KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door de-jongh »

Sinds september maken wij gebruik van de diensten van de schuldhulpverlenings instantie hier in Assen (de GKB), niet uit nood maar vrijwillig.
KPN is hier, meermaals, van op de hoogte gesteld. 1 van de voorwaarden van de GKB is GEEN automatische incasso. De GKB betaalt KPN maandelijks automatisch op de 27e conform afspraak.

KPN echter, raakt deze gegevens "kwijt" in hun systeem. Gevolg: Na een x aantal dagen volgt een herinnering, gevolgd door afsluiting van alle diensten. Minuten lang telefoneren volgt waarna, na veel mopperen, de blokkade na een halve dag (!) wordt verwijderd. De heractiverings kosten daarentegen worden WEL gewoon doorberekend door KPN. Ondanks dat deze nalatigheid een fout van KPN zelf is, wat ook door de helpdesk medewerker als zodanig wordt bestempeld.

Het hierboven staande amateurisme van KPN is inmiddels voor de 5e keer voorgevallen vandaag (d.d. 7-2-2012), en daarmee dus ook voor de 5e keer heractiverings kosten á 25 euro. Daarmee ben ik het vertrouwen in KPN kwijt en rest mij niets anders dan het abonnement bij hun op te zeggen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door olaf79 »

de-jongh schreef:Sinds september maken wij gebruik van de diensten van de schuldhulpverlenings instantie hier in Assen (de GKB), niet uit nood maar vrijwillig.
KPN is hier, meermaals, van op de hoogte gesteld. 1 van de voorwaarden van de GKB is GEEN automatische incasso. De GKB betaalt KPN maandelijks automatisch op de 27e conform afspraak.

KPN echter, raakt deze gegevens "kwijt" in hun systeem. Gevolg: Na een x aantal dagen volgt een herinnering, gevolgd door afsluiting van alle diensten. Minuten lang telefoneren volgt waarna, na veel mopperen, de blokkade na een halve dag (!) wordt verwijderd. De heractiverings kosten daarentegen worden WEL gewoon doorberekend door KPN. Ondanks dat deze nalatigheid een fout van KPN zelf is, wat ook door de helpdesk medewerker als zodanig wordt bestempeld.

Het hierboven staande amateurisme van KPN is inmiddels voor de 5e keer voorgevallen vandaag (d.d. 7-2-2012), en daarmee dus ook voor de 5e keer heractiverings kosten á 25 euro. Daarmee ben ik het vertrouwen in KPN kwijt en rest mij niets anders dan het abonnement bij hun op te zeggen.
Misschien moet je de schuldhulpverlener hiervan op de hoogte brengen. Zij kunnen mogelijk meer bereiken bij KPN dan u.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat dan het nut van schuldhulpverlening is, als zoiets al 5 x is gebeurd.
€125, hoppa, weggegooid met het badwater, :-(
De GKB moet toch alert zijn op dat soort dingen?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jolijn schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat dan het nut van schuldhulpverlening is, als zoiets al 5 x is gebeurd.
€125, hoppa, weggegooid met het badwater, :-(
De GKB moet toch alert zijn op dat soort dingen?
Beter om het over te dragen aan de KGB. Die weten er wel raad mee... :lol:

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door boxer »

je kunt ook de automatische betalingen opheffen en vragen om een acceptgiro.
is stukken goedkoper.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door Winterman »

Het amateurisme ligt niet bij KPN, maar bij de GKB. Die hebben volgens jou een afspraak met de KPN. Het is aan hen om dan ook de KPN aan die afspraak te houden. Eventuele problemen met betalingen hoort de GKB op te lossen. Jij zou daar buiten moeten blijven.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door boxer »

het eerste wat de gkb zegt als je bij hun bent is de automatische incasso opheffen.
als je dat doet dan krijg je een acceptgiro en die moet je dan opsturen.
er zijn dingen of zaken die je zelf ook moet regelen,het gkb doet niet alles.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door Jolijn »

Maar dat is bij TS niet aan de orde.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door RedShy »

de-jongh schreef:Sinds september maken wij gebruik van de diensten van de schuldhulpverlenings instantie hier in Assen (de GKB), niet uit nood maar vrijwillig.
KPN is hier, meermaals, van op de hoogte gesteld. 1 van de voorwaarden van de GKB is GEEN automatische incasso. De GKB betaalt KPN maandelijks automatisch op de 27e conform afspraak.

KPN echter, raakt deze gegevens "kwijt" in hun systeem. Gevolg: Na een x aantal dagen volgt een herinnering, gevolgd door afsluiting van alle diensten. Minuten lang telefoneren volgt waarna, na veel mopperen, de blokkade na een halve dag (!) wordt verwijderd. De heractiverings kosten daarentegen worden WEL gewoon doorberekend door KPN. Ondanks dat deze nalatigheid een fout van KPN zelf is, wat ook door de helpdesk medewerker als zodanig wordt bestempeld.

Het hierboven staande amateurisme van KPN is inmiddels voor de 5e keer voorgevallen vandaag (d.d. 7-2-2012), en daarmee dus ook voor de 5e keer heractiverings kosten á 25 euro. Daarmee ben ik het vertrouwen in KPN kwijt en rest mij niets anders dan het abonnement bij hun op te zeggen.
Amateurisme? Wat een onzin! Werkelijk waar.

Als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met het nalezen van de Algemene Voorwaarden. Daarin staat duidelijk dat je (tenzij je een analoge lijn hebt) er geen andere betaalwijze mogelijk is dan automatische incasso. Daar ben jij akkoord mee gegaan op het moment dat je het afsloot. KPN heeft een contract met JOU en niet met het GKB. Dat jij ondertussen je zaken niet op orde hebt en dus bij het GKB moet aankloppen, lijkt me niet de zaak van KPN.

Het is inderdaad zo dat KPN die betaalwijze niet kan veranderen. Dus van kwijtraken zoals jij het zegt, lijkt me geen sprake.

Het GKB moet gewoon zorgen dat het op tijd betaalt wordt. Als er geen automatische incasso plaats kan vinden, dan moeten zij zorgen dat het tijdig betaald wordt maar ervaring heeft mij geleerd dat dat soort instanties niet tijdig betalen. Jouw probleem, niet van de KPN.

Heractiveringskosten zijn dus ook volkomen terecht. Ben benieuwd of je zomaar op kunt zeggen of dat nog aan een contract vast zit.

Dit soort berichten stuitten me volledig tegen de borst. Jij leest de Algemene Voorwaarden niet na, KPN handelt volkomen terecht, het GKB niet (en jij zelf trouwens ook niet) en dan heeft KPN het weer gedaan?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door ciske »

Dat jij ondertussen je zaken niet op orde hebt en dus bij het GKB moet aankloppen, lijkt me niet de zaak van KPN.
Dit soort berichten krijg ik dus een heel naar gevoel bij, jij Redshy hebt niet te oordelen over hoe iemand met zijn/haar financiën zit!!

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door RedShy »

ciske schreef:
Dat jij ondertussen je zaken niet op orde hebt en dus bij het GKB moet aankloppen, lijkt me niet de zaak van KPN.
Dit soort berichten krijg ik dus een heel naar gevoel bij, jij Redshy hebt niet te oordelen over hoe iemand met zijn/haar financiën zit!!
Klopt maar je komt niet voor niets bij de Schuldhulpverlening terecht. Dan heb je iets niet goed gedaan en of dat door jezelf of door een ander komt, tjah ... dat interesseert me niet zoveel. Ik vind het alleen belachelijk dat bedrijven het dan weer gedaan hebben. Het is nog altijd je eigen probleem en niet dat van een bedrijf.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door ciske »

Het is nog altijd je eigen probleem en niet dat van een bedrijf
klopt , maar een beetje minder neerbuigend doen zou je sieren, je weet nooit hoe het jou vergaat in het leven.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door RedShy »

ciske schreef:
Het is nog altijd je eigen probleem en niet dat van een bedrijf
klopt , maar een beetje minder neerbuigend doen zou je sieren, je weet nooit hoe het jou vergaat in het leven.
Ik ben niet neerbuigend. Ik ben er alleen niet van gediend als je jouw probleem het probleem van een ander probeert te maken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben er alleen niet van gediend als je jouw probleem het probleem van een ander probeert te maken.
Dit is dus neerbuigend het is niet jouw forum!!

Als je er niet van gediend bent dan lees je het niet.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door Winterman »

ciske schreef:[maar een beetje minder neerbuigend doen zou je sieren
En dat van de persoon die er moeiteloos dit uitkraamt
ciske schreef:ga eens aan het werk.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door RedShy »

ciske schreef:
Ik ben er alleen niet van gediend als je jouw probleem het probleem van een ander probeert te maken.
Dit is dus neerbuigend het is niet jouw forum!!

Als je er niet van gediend bent dan lees je het niet.
Hoor je mij beweren dat dit mijn forum is? Een forum is nog altijd om je mening te geven en daar vervolgens over te dicussieren. Niets mis mee, ik respecteer andermans mening. Doe jij dat dan ook?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door ciske »

Hoor je mij beweren dat dit mijn forum is? Een forum is nog altijd om je mening te geven en daar vervolgens over te dicussieren. Niets mis mee, ik respecteer andermans mening. Doe jij dat dan ook?
Noem je dat respect? dan moeten ze jou opnieuw opvoeden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Hoor je mij beweren dat dit mijn forum is? Een forum is nog altijd om je mening te geven en daar vervolgens over te dicussieren. Niets mis mee, ik respecteer andermans mening. Doe jij dat dan ook?
Noem je dat respect? dan moeten ze jou opnieuw opvoeden.
hoe neerbuigend klinken deze woorden dan Ciske ?? :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door Jolijn »

De GKB betaalt KPN maandelijks automatisch op de 27e conform afspraak.

Als er een afspraak is, zouden betalingen niet kwijt hoeven raken.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: KPN & Schuldhulpverlening

Ongelezen bericht door Winterman »

Har06 schreef:
ciske schreef:
Hoor je mij beweren dat dit mijn forum is? Een forum is nog altijd om je mening te geven en daar vervolgens over te dicussieren. Niets mis mee, ik respecteer andermans mening. Doe jij dat dan ook?
Noem je dat respect? dan moeten ze jou opnieuw opvoeden.
hoe neerbuigend klinken deze woorden dan Ciske ?? :mrgreen:
Wat nou neerbuigend. Dat is slechts een intelligente reactie. :roll:

Gesloten