Patstelling: mijn bovenburen hebben een KPN abonnement en hadden al een maand storingen. Uiteindelijk komt er een 'monteur', die ziet de oplossing. Hij knipt mijn lijn, Tele2 abonnee, door en verbindt met een kruissteentje de bovenburen, die tenslotte zijn klant zijn, op mijn lijn aan. Probleem opgelost de KPN monteur zorgt ervoor dat de KPN abonnee weer probleemloos kan internetten. Ik zit dus nu al 1,5 week zonder internet en telefoon. Inmiddels meerdere telefoontjes gepleegd met het 'helpdesk' van Tele2, iedere keer wordt mij een monteur beloofd maar ik hoor niets en wanneer ik bel wordt na een tijdje de verbinding verbroken door de helpdeskmedewerker omdat hij ook niet meer weet wat hij moet zeggen. Tele2 meldt mij dat ze KPN een forse boete gaan sturen voor deze handelswijze, dat is mooi maar daar heb ik dus niets aan. Nog steeds geen verbinding en de situatie verkeert in een impasse. "de kwestie is in behandeling, wij vragen uw geduld" wordt er gezegd, maar hoe lang?
Is het een kwestie van 'if you can't beat them, join them' bij KPN? Het is toch te gek voor woorden dat een monteur besluit iemand anders af te sluiten tbv hun eigen klanten!
Denk dat ik mijn abonnement bij Tele2 maar op moet zeggen.
Herkent iemand dit probleem?
Groet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN vs Tele2
Re: KPN vs Tele2
Als je weet waar dat kroonsteentje zit gewoon terug zetten..
Maar eerst wel een foto maken en er bij blijven als een KPN monteur komt.
Ze mogen niet zomaar in gebruik zijnde draden hergebruiken.
Wel als deze dood was maar dat is te meten.
Meestal komen via de blauwe kabel via Uw ISRA punt meerdere draden binnen dus hij had een andere moeten nemen als de draad defect is.
Dus nu even zelf schroeven en kijken of zij dit leuk vinden.
U kunt een schadeclaim indienen bij KPN wegens geen verbinding en de kosten van bellen naar Tele2 helpdesk.
Maar eerst wel een foto maken en er bij blijven als een KPN monteur komt.
Ze mogen niet zomaar in gebruik zijnde draden hergebruiken.
Wel als deze dood was maar dat is te meten.
Meestal komen via de blauwe kabel via Uw ISRA punt meerdere draden binnen dus hij had een andere moeten nemen als de draad defect is.
Dus nu even zelf schroeven en kijken of zij dit leuk vinden.
U kunt een schadeclaim indienen bij KPN wegens geen verbinding en de kosten van bellen naar Tele2 helpdesk.
-
Gesteld dat de betreffende monteur daadwerkelijk jouw lijn heeft ingepikt, moet er meer gebeurd zijn. Er moet dan in de centrale ook het e.e.a. gewijzigd zijn omdat anders jouw buren op jouw abo zouden internetten en bellen.
Dit komt me wat vreemd over. Maar bij KPN zijn de anti-wonderen natuurlijk nog niet de wereld uit......
Als dit daadwerkelijk de situatie is, blijft het juridische aspect van de zaak. KPN zou in dat geval diefstal gepleegd hebben en/of fraude. Ik moet eerlijk zeggen dat ik betwijfel of KPN zich aan zo iets de vingers zou branden. (Nee, ik ben beslist geen fan van KPN)
Dit komt me wat vreemd over. Maar bij KPN zijn de anti-wonderen natuurlijk nog niet de wereld uit......
Als dit daadwerkelijk de situatie is, blijft het juridische aspect van de zaak. KPN zou in dat geval diefstal gepleegd hebben en/of fraude. Ik moet eerlijk zeggen dat ik betwijfel of KPN zich aan zo iets de vingers zou branden. (Nee, ik ben beslist geen fan van KPN)
-
zoals het nu verteld wordt kunnen de bovenburen nu wel eens op jouw abbo aangesloten zitten.
die monteur heeft ze immers op jou draadjes aangesloten.
ze gaan niet zo snel de centrale in om dit om te zetten.
want dan zouden ze zien dat dit jou aansluiting is.
ik zou contact opnemen met kpn en eisen dat ze dit herstellen.
anders aangifte doen van vernieling/fraude/diefstal.
die monteur heeft ze immers op jou draadjes aangesloten.
ze gaan niet zo snel de centrale in om dit om te zetten.
want dan zouden ze zien dat dit jou aansluiting is.
ik zou contact opnemen met kpn en eisen dat ze dit herstellen.
anders aangifte doen van vernieling/fraude/diefstal.
-
renegade66, daar heb ik ook over zitten denken. De buren zouden in dat geval geen gebruik (kunnen) maken van hun eigen email adres van KPN (althans niet de uitgaande) tenzij ze hotmail, gmail o.i.d. gebruiken. Ik denk dat TS maar eens aan de buren moet vragen wat hun ip adres is. Dat gegeven leert al heel wat meer....
-
Beste Yodi,
Wat vervelend dat je geen gebruik meer kunt maken van je abonnement bij Tele2. Ik lees dat je nu van Tele2 naar KPN wordt gestuurd en andersom. Graag zou ik je postcode, huisnummer en een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent ontvangen, zodat ik dit voor je op kan pakken. Deze gegevens kun je sturen naar [email protected] o.v.m. "Yodi, trosradar".
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Wat vervelend dat je geen gebruik meer kunt maken van je abonnement bij Tele2. Ik lees dat je nu van Tele2 naar KPN wordt gestuurd en andersom. Graag zou ik je postcode, huisnummer en een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent ontvangen, zodat ik dit voor je op kan pakken. Deze gegevens kun je sturen naar [email protected] o.v.m. "Yodi, trosradar".
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Een KPN monteur die een kabel gewoon doorknipt en met een kroonsteentje aan een andere kabel vastmaakt. Dan zou het me verbazen als je überhaupt nog een ADSL verbinding hebben, want dit zal de kwaliteit niet ten goede komen. En tevens betwijfel ik of het hier wel om een KPN-monteur gaat, want die zal dit volgens mij niet op deze wijze met een kroonsteentje oplossen.
Maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit .......
Maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit .......