Betreft klacht Tele2 abbonnement:
Geachte heer/mevrouw,
Ik, Dimitry Dolstra ben altijd klant geweesd van concurrent @home(Ziggo) als internetprovider. Onlangs liep in mei van dit jaar mijn abbonnement van @home af en aangezien ik al ruim 2 jaar klant ben geweesd wilde ik een nieuwe provider. Hierover heb ik mij goed moeten laten inlichten. In Brunssum is namelijk de kabel en het internet pas sinds 1 januari 2008 geprivatiseerd. Voorheen werd dit alles verzorgd door Brunssumnet. Na zelf wat onderzoek te hebben hebben we er in augustus voor gekozen ons aan te melden bij Tele 2. Belangrijkste voorwaarde voor mij was het gratis bellen naar vaste nummers in Nederland. Ik ben zelf Epilepsie patient en verblijf regelmatig in de Kempenheaghe kliniek (Nederlands Epilepsie Centrum), het is dan fijn te kunnen communiceren met mijn vrouw en dochter. 28 Augustus 2008 ben ik een overeenkomst met Tele 2 aangegaan voor het internet en bellen.
1e klacht onstaat in de 1e week van september. Tele2 biedt 1 week nadat ik mijn contract heb getekent hetzelfde abbonnement aan maar dan 2jarig i.c.m. een laptop. Ik heb toen gebeld met de klantenservice van Tele2 om mijn abbonnement alsnog om te zetten in een laptop abbonnement. (Dit was handig geweesd had ik ook met mijn vrouw en dochter kunnen mailen in de kliniek) Echter er werd mij verteld dat dit helaas niet meer mogelijk was. Juridisch gezien erg vreemd want in de algemene voorwaarden van tele2 staat vermeld dat een klant binnen 7 dagen alsnog kan afzien van het contract.
2e klacht: inmiddels is het 3 oktober, ik ben altijd klant geweesd van Digitenne als provider van mijn digitale televisie. Het nadeel van Digitenne is dat je er maar 23 zenders op kunt ontvangen. Aangezien wij al het internet en bellen van tele2 hadden leek het ons wel zo gemakkelijk om ook de televisie dan van tele2 te pakken. Ik heb gebeld naar tele2 om te vragen om mijn abbonnement uit te breiden met digitale televisie. Geen probleem, het gehele pakket zou op 15 oktober geleverd worden incl. een gratis monteur. Medewerkster van de klantenservice attendeert mij er nog op dat ik van dit alles nog een welkomstbrief zal ontvangen. Inmiddels is het 16 oktober en heb ik geen pakket en geen welkomsbrief ontvangen. Wederom bel ik met de klantenservice om navraag te doen over de status van ons TVgold pakket. mevr. Sandra Jagdeo weet mij te vertellen dat door een probleem met de voorraad van decoders het nog een aantal weken kan duren voordat ik mijn pakket zal ontvangen. Maar echter betaal ik wel al voor dit pakket.
Hierover heb ik mij als klant van tele 2 kwaad om gemaakt. Eerst kan mijn abbonnement niet meer worden opgezegd terwijl ik binnen de termijn reageer en wordt mij een laptop door mijn neus geboord en vervolgens komt tele2 zonder de klant te informeren zijn leverdatum niet na.
Juridisch gezien is dit een wanprestatie wat tele2 levert.
Dit is ook wat ik tegen mevr. Jagdeo heb gezegd. Als tele2 mij nu niet tegemoet zou komen wilde ik als klant alles opzeggen. Internet,bellen en de televisie. Mevr. Jagdeo vroeg mij wat ik dan zelf in gedachten had. Hoe kon tele2 mij dan tegemoet komen. Aangezien tele2 een wanprestatie levert en al eerder hun eigen algemene voorwaarden tegenspreekt vond ik het wel zo gepast dat het TV gold pakket alsnog werd omgezet in een laptop pakket en bovendien mijn geld van dit pakket werd teruggestort. Dit kon niet zo maar geregeld worden zo een beslissing kon alleen worden gemaakt door een hoger geplaatste medewerker. Ik heb voet bij stuk gehouden en nogmaals duidelijk gezegd dat als er vandaag niets geregeld zou worden ik van alles wilde afzien. Mevr. Jagdeo heeft toen overleg gepleegd met een supervisor over mijn kwestie. Met als antwoord dat tele2 per hoge uitzondering mijn abbonnement wilde wijzigen in een laptop abbonnement. wederom ging een bandje lopen met vragen die ik met ja of nee moest beantwoorden, wat het pakket inhield, 2jarig contract, moest akkoord gaan met de algemene voorwaarden. Het TVgold pakket zou worden geannuleerd. Wederom zou ik hierover een welkomstbrief ontvangen, het abbonnement zou 31 oktober ingaan.
3e klacht. Inmiddels is het de 27ste van oktober. Nog steeds geen welkomsbrief ontvangen van het laptop pakket besluit ik maar weer eens te bellen naar de klantenservice hoe het zit met de status van mijn pakket. Er zou nu toch geen problemen zijn met de voorraad laptops zeg ik nog een beetje cynisch tegen uw collega. Maar nee wat schept mijn verbazing ik ben helemaal niet aangemeld voor een laptop pakket ik heb nog steeds een TV gold pakket wat over een aantal weken geleverd zou worden. Ik heb er maar eens om gelachen en gevraagd naar een supervisor. Ik ben het nu inmiddels echt moe. Ik word dus met andere woorden gewoon voor het lapje gehouden door uw medewerkers en nog veel erger uw supervisor. het lijkt mij niet dat dit de normale gang van zaken is bij tele2, de klanten iets beloven en vervolgens zeggen dat jullie van niets weten. wederom een wanprestatie. Een supervisor spreken is niet volgens het beleid van tele2 en dus niet mogelijk, wel kon mij mevr Berdien Holman van de afdeling opzeggingen mij te woord staan. In eerste instantie ben ik hiermee niet akkoord gegaan en wilde ik dat jullie de telefoonhistorie wilden nakijken. Dit was echter niet mogelijk heel toevallig lag op dit moment het gehele systeem er uit. Er kon dus geen telefoonhistorie worden nagekeken. Ik heb toen dus genoegen moeten nemen met mevr. Holman. Deze mevrouw heeft mij erg onprofessioneel en vooral grof behandelt en zelfs halverwege het gesprek de verbinding verbroken. ik vind het triest dat uw medewerkers een klant zo durven te behandelen. Echt schandalig. Mevrouw Holman wilde wel even het bandje opvragen van mijn abbonnement. Erg vreemd want ik dacht toch dat jullie hele systeem er uit lag. Met andere woorden ik ben als klant de leugenaar want er zou volgens mevr. Holman niet eens een bandje bestaan. Ik wens als klant niet zo te worden behandelt. En al helemaal niet dat mij de verbinding wordt verbroken als uw medewerkers niets meer weten te zeggen.
Het enige wat tot nu toe dus is geregelt is het annuleren van het TVgold pakket na nog 7 keer te hebben gebeld met uw klantenservice. Dus met andere woorden geeft tele2 toe dat er fouten zijn gemaakt en in gebreke is gebleven. Maar over de laptop kwestie moest ik maar een brief schrijven.
4e klacht. Zoals al eerder vermeld wens ik als klant niet op zo'n onprofessionele en vooral grove manier te worden behandelt door uw medewerkers. Dit gaat u echt meerdere klanten kosten. Ik heb inmiddels deze ernstige kwestie voorgelegd aan de consumentenbond en ook op een forum van TROS radar. Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik ontzettend veel spijt heb van de keuze van tele2 als provider. Tele 2 komt gemaakte afspraken gewoon niet na.
Via dit schrijven wil ik tele2 voor de allerlaatste keer in de gelegenheid stellen zich alsnog te houden aan de gemaakte afspraken. Dit betekent omzetting van mijn abbonnement in een laptop pakket. Het sturen van een fatsoenlijke welkomstbrief. Terugstorting van de kosten van het TVgold pakket. Brief met de code van de laptop.
Deze brief is door mij verzonden op 5 november en ik wil tele2 nog 4weken in de gelegenheid stellen de afspraken na te komen. Hoor ik binnen deze termijn niets meer van U dan ben ik gedwongen om juridische stappen tegen tele2 te gaan ondernemen en zult U meer horen van mijn advocaat.
Hopende U hiermee voldoende te hebben geinformeert verblijf ik.
Voor eventuele vragen ben ik telefonisch bereikbaar via het nummer ........
Met vriendelijke groeten,
Dimitry Dolstra
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] laat je niet bedonderen door tele2 !!!
-
Re: laat je niet bedonderen door tele2 !!!
Wel jammer dat de heer Dolstra niet achteraf nog even laat weten hoe de reactie op zijn brief/e-mail naar Tele2 is geweest. Ik weet dat dhr Dolstra namelijk is gebeld over deze kwestie en dat alles uitgebreid is besproken......Zou graag willen weten wat er dan nu verder is gebeurt.
Groet!
Groet!
-
reactie op ME2009.
Hoezo mijn reactie?? Op wat?? tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds het wachten op een reactie van tele2. In november heb ik een aangetekende brief verstuurd naar tele2 Groningen. Herhaaldelijk heb ik inmiddels al gebeld naar de klantenservice om te vragen hoe het staat met mijn klachtenbrief. Tot op de dag van vandaag nog geen reactie. EN WAT IS ER UITGEBREID BESPROKEN??? NIETS is besproken. En ik ben inderdaad teruggebeld en weet u waarom? Omdat de helft van de tijd mijn telefoon en internet verbinding eruit ligt. Inmiddels ben ik al bij mijn advocaat geweesd en gaan we samen kijken wat er juridisch mogelijk is. Dus meneer of mevrouw van Tele 2 neem ik aan U bent erg slecht op de hoogte van de zaak blijkbaar. MISSCHIEN KUNT U IETS BETEKENEN ZODAT IK EINDELIJK EENS ECHT UITGEBREID WORDT TERUGGEBELD.
Dit was mijn reactie op tele2
groeten
Hoezo mijn reactie?? Op wat?? tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds het wachten op een reactie van tele2. In november heb ik een aangetekende brief verstuurd naar tele2 Groningen. Herhaaldelijk heb ik inmiddels al gebeld naar de klantenservice om te vragen hoe het staat met mijn klachtenbrief. Tot op de dag van vandaag nog geen reactie. EN WAT IS ER UITGEBREID BESPROKEN??? NIETS is besproken. En ik ben inderdaad teruggebeld en weet u waarom? Omdat de helft van de tijd mijn telefoon en internet verbinding eruit ligt. Inmiddels ben ik al bij mijn advocaat geweesd en gaan we samen kijken wat er juridisch mogelijk is. Dus meneer of mevrouw van Tele 2 neem ik aan U bent erg slecht op de hoogte van de zaak blijkbaar. MISSCHIEN KUNT U IETS BETEKENEN ZODAT IK EINDELIJK EENS ECHT UITGEBREID WORDT TERUGGEBELD.
Dit was mijn reactie op tele2
groeten
Op 11 december heb ik een pakket genomen bij tele2 internet plus bellen, ik kon mijn kpn pakket opzeggen per 28 februari met een maand opzeg termijn.
dit was allemaal gen probleem per 2 maart zou de oplevering zijn (staat ook als status op mijn tele 2 pagina)
vandaag heb ik dus mijn kpn pakket opgezegd, daar vertelde ze mij dat ik alleen een contractnummer moet doorgeven aan tele 2 en dat zoij de rest doen.
heb ik net tele2 gesproken, krijg ik te horen dat er problemen zijn met de oplevering, helaas gaat dat niet lukken op 2 maart (ik he hier verder niets over ontvangen, brief of mail, kom er nu dus per toeval achter) wanneer de oplevering nu wel gaat gebeuren is onduidelijk, waarop ik zei wanneer moet ik de kpn dan opzeggen? tja dat is afwachten zeiden ze. ik vroeg of het dan mogelijk is dat ze mij een maand van te voren inlichten zodat ik de kpn een maand van te voren kan opzeggen, tja dat was moeilijk te zeggen, ik moet wederom afwachten ja zo ga ik dus in de problemen komen, of dubbele kosten of geen telefoon en internet.
ik heb gevraagd of ik iemand anders kan spreken, dat was niet mogelijk. kortom het was een gesprek van een half uur waarin we niets verder zijn gekomen ik moet afwachten, wat hij ook de hele tijd zei is precies ik weet wat u bedoelt maar kan u helaas niet verder helpen.
ik heb uit eindelijk gevraagd of ik er dan helemaal van kan afzien en het contract kan ontbinden het antwoord was dat als de oplevering op 11 maart nog niet gerealiseerd was ik kan opzeggen, want je hebt een opzeg termijn van 3 maanden, dan houden ze zich dus wel aan de regels.
ze hebben dus gewoon verkocht zonder dat ze dingen waar kunnen maken want in mijn regio zijn er teveel aansluitingen op het netwerk ofzo er wordt aan gewerkt, tja ik zeg dan weer zet dan een stop op de verkoop!!!!
wat moet ik hier nu mee
dit was allemaal gen probleem per 2 maart zou de oplevering zijn (staat ook als status op mijn tele 2 pagina)
vandaag heb ik dus mijn kpn pakket opgezegd, daar vertelde ze mij dat ik alleen een contractnummer moet doorgeven aan tele 2 en dat zoij de rest doen.
heb ik net tele2 gesproken, krijg ik te horen dat er problemen zijn met de oplevering, helaas gaat dat niet lukken op 2 maart (ik he hier verder niets over ontvangen, brief of mail, kom er nu dus per toeval achter) wanneer de oplevering nu wel gaat gebeuren is onduidelijk, waarop ik zei wanneer moet ik de kpn dan opzeggen? tja dat is afwachten zeiden ze. ik vroeg of het dan mogelijk is dat ze mij een maand van te voren inlichten zodat ik de kpn een maand van te voren kan opzeggen, tja dat was moeilijk te zeggen, ik moet wederom afwachten ja zo ga ik dus in de problemen komen, of dubbele kosten of geen telefoon en internet.
ik heb gevraagd of ik iemand anders kan spreken, dat was niet mogelijk. kortom het was een gesprek van een half uur waarin we niets verder zijn gekomen ik moet afwachten, wat hij ook de hele tijd zei is precies ik weet wat u bedoelt maar kan u helaas niet verder helpen.
ik heb uit eindelijk gevraagd of ik er dan helemaal van kan afzien en het contract kan ontbinden het antwoord was dat als de oplevering op 11 maart nog niet gerealiseerd was ik kan opzeggen, want je hebt een opzeg termijn van 3 maanden, dan houden ze zich dus wel aan de regels.
ze hebben dus gewoon verkocht zonder dat ze dingen waar kunnen maken want in mijn regio zijn er teveel aansluitingen op het netwerk ofzo er wordt aan gewerkt, tja ik zeg dan weer zet dan een stop op de verkoop!!!!
wat moet ik hier nu mee
-
Je kan jezelf helemaal gek maken door proberen je probleem met Tele2 op te lossen. Maar het is slimmer om en geschil aan te spannen tegen Tele2. Minder werk, meer resultaat. www.sgc.nl
-
Beste lotus 01 het is in jou geval erg eenvoudig. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met tele2. Bij ons ging het om een tv-gold pakket wat op ik meen 15 oktober geleverd zou worden. Dat werd natuurlijk niet geleverd binnen die datum de decoders waren niet voorradig vertelden ze mij. Dit is niet mijn probleem als klant. Ik heb me toen laten doorverbinden met de afdeling opzeggingen en me beroept op het feit dat tele2 hier een wanprestatie levert en dus in gebreke blijft. Je kunt dan kosteloos je abbo opzeggen.
ik raad je niet aan nog verdere kosten te maken met brieven ed. Daar krijg je toch geen reactie op. Ik ben nog steeds het wachten op een reactie van mijn aangetekende klachtenbrief van begin november. Tientallen telefoontjes naar de klantenservice en steeds hetzelfde antwoord . ik kan u niet verder helpen. Ze houden de klanten gewoon aan het lijntje. Ze hadden ons vanwege alle ellende wat we met tele2 hadden meegemaakt een laptoppakket aangeboden. Ook daar ben ik nog steeds op het wachten. Sterker nog nu beweren ze zelfs dat dit helemaal niet is afgesproken. Dus dat ik ook nog lieg als klant. Het is echt triest. Slechte internet en belverbinding. Maar ook dat ligt volgens tele2 niet aan hun. Nu is er afgelopen week een monteur geweesd die alles heeft nagelopen en die weet ook niet waar het probleem aan ligt. Kortom ze doen niets. maar wel het volle pond aan geld blijven afschrijven. Ik ben inmiddels een juridische procedure begonnen. ik ben als klant die loze beloftes zat.
ik raad je niet aan nog verdere kosten te maken met brieven ed. Daar krijg je toch geen reactie op. Ik ben nog steeds het wachten op een reactie van mijn aangetekende klachtenbrief van begin november. Tientallen telefoontjes naar de klantenservice en steeds hetzelfde antwoord . ik kan u niet verder helpen. Ze houden de klanten gewoon aan het lijntje. Ze hadden ons vanwege alle ellende wat we met tele2 hadden meegemaakt een laptoppakket aangeboden. Ook daar ben ik nog steeds op het wachten. Sterker nog nu beweren ze zelfs dat dit helemaal niet is afgesproken. Dus dat ik ook nog lieg als klant. Het is echt triest. Slechte internet en belverbinding. Maar ook dat ligt volgens tele2 niet aan hun. Nu is er afgelopen week een monteur geweesd die alles heeft nagelopen en die weet ook niet waar het probleem aan ligt. Kortom ze doen niets. maar wel het volle pond aan geld blijven afschrijven. Ik ben inmiddels een juridische procedure begonnen. ik ben als klant die loze beloftes zat.
-
Geachte gioya2411loveyou
Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat era an de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Alex weijer
Webservice Tele2"
Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat era an de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Alex weijer
Webservice Tele2"