LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijbrandt, klacht op klacht..wordt knettergek van ze

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
louise123

Lijbrandt, klacht op klacht..wordt knettergek van ze

Ongelezen bericht door louise123 »

hallo

half maart is er hier een colporteur aan de deur geweest voor Lijbrandt glasvezel internet, heb er nog een dag en nacht over na mogen denken, maar zijn verhalen klonken mooi.
Abbo was redelijk tarief, onbeperkt bellen 10 euro en Lijbrandt zou er dit jaar mee stoppen volgens deze colporteur en Telfort worden, waarna ik dan voor 5 euro meer per maand ook onbeperkt naar mobiel zou kunnen bellen. Daarnaast hoefde ik geen nieuwe HD recorder aan te schaffen, de Cisco van Ziggo zou ook werken met Lijbrandt glasvezel via de coax en ook de andere decoder die ik in huis had van Ziggo zou ik kunnen blijven gebruiken.
Een ingangsdatum was onbekend omdat het netwerk net is aangelegd in ons dorp, maar om niet tegen dubbele kosten aan te lopen kreeg ik de eerste twee maanden gratis abbonement.

Nou wat er daarna gebeurde....

29 maart krijg ik al brief dat ik al aangesloten ben. Ik bel omdat ik oude provider nog niet eens heb KUNNEN afzeggen, geen probleem u heeft 2 maanden gratis abbonement dus geen dubbele kosten.

4 mei sluit ik de boel aan , werkt in eerste instantie, kijk in de nieuwe mail en ontdek tot mijn grote schrik dat er al 66 euro is afgeschreven van mijn rekening voor eerste maand gebruik ! Terwijl ik gratis abbo had en zelfs NIKS gebruikt had.

Gebeld, moest klacht schrijven gedaan...

dag erna weer gebeld, telefoon geeft storing continu...o mevrouw dat is een probleem die al langer bekend is maar ze kunnen de oorzaak niet vinden...
abbo gratis... tja dat kan, maar ze hebben u nu 3.50 korting per maand gegeven ipv die 2 maanden gratis abbo (dus ipv 2 keer 58,50....korting nu 12 x 3,50 ???)

Wifi verbinding valt weg , router niet toegankelijk terwijl hij wel actief is. 2 dagen bezig geweest nu op laptop en ipad en telefoon wel internet en op computers van de kinderen niet ....wel gehad, valt gewoon weg en krijg je er niet meer op met melding dat dezelfde ip is gegeven voor meerdere computers en dat kan niet...klaar uit kan er niks meer mee als ik verbinding wil maken krijg ik echt in seconde melding dat verbinden niet mogelijk is.

Gebeld gebeld, klacht ingediend over abbo enz....hoor NIKS...ook op klacht.nl reactie gezet....geen reactie, vervolgens wordt WEER een maand automatisch geincasseerd!

Uiteindelijk hebben ze daar wel op gereageerd maar niet naar mij persoonlijk alleen op die site...
pas HALF juni wordt mijn geld gestorneerd.
Vorige week eerst geen internet telefonie enz...1,5 uur lang, na reset 2 keer modem doet hij het weer.

S avonds wil mijn dochter bellen, krijgt bericht U heeft geen toestemming dit nummer te bellen, bleek dus voor ALLE nummers geblokkeerd te zijn alleen klantenservice niet. Ik bellen, o mevrouw u heeft belplafond... Uhhh ja, dat snap ik , maar waar komen de kosten vandaan dan , heb nooit binnen 2 weken voor 50 euro gebeld en ik heb onbeperkt bellen erbij in..dus tja....

Uiteindelijk wordt er dus geconstateerd dat ik voor nog geen 6 euro gebeld heb dus onterecht blokkade...
De storing in telefoon is er NOG STEEDS...

heb gevraagd om ontbinding contract, zit sowieso een fout in omdat er geen datum van ondertekening is ingevuld door colporteur, geen ingangsdatum abbo enz. enz.

Tja.... zooitje...

toch doen ze NIKS...

ik moet een andere telefoon, nieuwe kabels enz. maar eerst proberen om storing te controleren.
De ziggo decoders zijn nu weer ineens wel bruikbaar (nou echt NIET hoor....)
enz enz...

Ik ben ze echt flink beu...

louise123

Re: Lijbrandt, klacht op klacht..wordt knettergek van ze

Ongelezen bericht door louise123 »

Lijbrandt update...

op 22 mei een mail ontvangen waarbij ze de 2 onterecht geincasseerde maanden abonnementskosten rond 14 juni zullen crediteren.

Ik heb ze gevraagd voor ontbinding van het contract, op basis van de colportage wetgeving, het contract voldoet niet aan de voorwaarden, is niet goed ingevuld enz. geen ingangsdatum,geen datum ondertekening, geen naam colporteur enz. enz. En op basis van wanprestatie en valse beloftes.

op 24 mei ontvang ik een mail. Waarin staat dat de creditering van 22 mei volgens afspraak zal gebeuren en dat per 1 juni mijn contract opgezegd is, dat ze uit coulance geen verdere abonnementskosten meer in rekening zullen brengen....en adres waar ik router en hd ontvanger retour kan sturen.

Dit heb ik gedaan, alles afgesloten klaar dacht ik...

nu krijg ik gisteren nota.... let op : er is onterecht 66,05 en 58,50 geincasseerd wat ik retour zou krijgen minus de daadwerkelijke belkosten van 9,82. Dan kom je op 114,73 uit. Nu berekening Lijbrandt...

creditering 85,00
min - 9,82
en abonnement 1 JUNI-30 JUNI - 58,50
korting - 3,50

-------------------------------------------------
retour krijg ik dus 16,68

Ik bellen , gelijk... krijg ik te horen...ze hebben er een zooitje van gemaakt en het wordt goedgemaakt.... krijg ik vanmorgen via klachten site een bericht dat alles goed gedaan is..geen uitleg niks...

Ik dus weer gebeld... Dit is de beredenering van Lijbrandt (net zo krom als 2 mnd gratis abo verkopen a 58,50 p/mnd en dat omzetten naar 3,50 p/mnd korting 1 jaar lang...)

ze crediteren nooit Abonnementskosten maar alleen PAKKET kosten....dus basis pakket van 46 euro.
dat ze wel abonnementskosten schrijven dat interesseert ze niet, dit is hoe zij het altijd doen.

Dat Juni is geincasseerd is omdat ze dat altijd vooraf doen. Dus als je abo in mei ! opzegt halen ze 16 juni nog geld voor maand erop van je nota.... en dat kunnen ze pas na 15 JULI terug storten....

Voor de rest hadden ze geen boodschap aan wat voor verhaal van mij dan ook, of wat voor mail ze me zelf dan ook hadden gestuurd....

Lekker dan, kan ik naar de rechter voor deze onzin.Gelukkig rechten studie...

Heb de bank gebeld om in elk geval het laatste onterechte bedrag wat ze hebben terug te halen, gelijk geblokkeerd. Zegt de bank...O Lijbrandt, die horen we hier heel veel langskomen van klanten voor blokkade.....

Heb ladingen mailtjes ontvangen, beloftes en ze komen gewoon niks aan en pakken schaamteloos geld af van mensen...

Klantenservice medewerkster vertelde 2 dagen terug,,, gelukkig kan Lijbrandt geen nieuwe contracten meer afsluiten , we zijn overgenomen door KPN en Telfort..... want dit soort gedoe hoor ik dus elke minuut...boze klanten....Het was bijna 22:00 en ze was bijna vrij... en opgelucht dat ze bij haar werk weg kon...

Als medewerkers al zo tegen klanten praten.... dan is wel duidelijk dat Lijbrandt er een zooitje van maakt...

wordt vervolgd...

Gesloten