LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Na een hele lange adem en hoop dat Lijbrandt op een normale manier tot een oplossing zou komen en dat niet kan/wilt/doet. Heb ik een Blog geschreven... Lang, maar lachwekkend en tegelijk diep triest om te zien hoe een bedrijf met "klanten" omgaat...
De gehele blog is te lezen op: http://www.lexwind.nl/index.php/2012/08 ... erbedrijf/
Op 17 mei 2012 schreef ik een blog over mijn zoektocht naar de juiste glasvezelprovider voor mijn situatie.
Ik schreef dat ik vol enthousiasme had gekozen voor Lijbrandt… Naar mijn gevoel een goed overwogen keuze en met het idee dat een bedrijf die niet zo groot en lomp is als een KPN, Vodafone, T-Mobile beter en harder voor zijn klanten zou vechten om ze bij zich te houden. Helaas is het bedrijf Lijbrandt (dat net als bijna alle glasvezelbedrijven en het glasvezelnetwerk zelf, door jawel, KPN is opgeslokt en de nieuwe monopolist is/wordt op de glasvezelmarkt) net zo verrot en walgelijk als de grote reuzen.
Ik heb zo een gruwelijke spijt dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt, door als pionier van mijn familie, vrienden, buren het glasvezelavontuur met Lijbrandt aan te gaan..
Ik heet helaas geen Youp van ‘t Hek die een goed gelezen column heeft. Maar ik hoop via deze manier en vele reposts, Retweets, Vind ik Leuks, +1, net zo een effect te kunnen krijgen als hij dat had en mensen te waarschuwen voor de werkwijze en om “gijzelaar” te worden van Lijbrandt.
Ik ben pissig en echt dat ben ik niet snel, ik probeer altijd netjes te blijven, geef bedrijven en mensen kans op kans om met een goede, eerlijke en menselijke oplossing te komen. Maar helaas Lijbrandt heeft het verkloot!
De klantenservice van Lijbrandt in het kort:
De telefoonmuts van de klantenservice heeft geen ene reet te betekenen en heeft een standaard lulverhaal dat via een lijstje wordt afgewerkt of zelf met onzin wordt aangevuld. Dat het onmogelijk is iemand aan de lijn te krijgen die wel koppen met spijkers kan slaan. Ook via de speciale klachtenafdeling via de email is dat niet mogelijk, daar hebben ze ook een lijstje waarmee ze met de 3 toetsencombinaties: CTRL+A, CTRL+C, CTRL+V, mensen mee afpoeieren.
Ook de Twitterhelpdesk van Lijbrandt is niet veel beter.
Hierbij mijn dossier Lijbrandt:
Half mei 2012:
Na mijn keuze voor Lijbrandt wilde ik via hun website me aanmelden voor een 100/100Mbit Klaar voor de toekomstpakket. Omdat ik nergens kon vinden waar ik moest opgeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice en mijn telefoonnummer wil behouden, bel ik. Uiteindelijk sluit ik mijn overeenkomst af via de telefoon. Mijn gewenste aansluitdatum is 9 juli 2012 omdat dan mijn UPCcontract van een jaar afloopt en ik vanaf dan 15 euro per maand extra aan UPC kwijt zou zijn, maar ruim 1,5 maand voor de gewenste aansluitdatum een aanvraag doen moet geen probleem zijn. Ik heb 7 dagen bedenktijd en als ik binnen 10 dagen geen bevestiging via de post heb ontvangen moet ik even bellen.
Eind mei 2012:
Ik heb nog niets van Lijbrandt via de post/email of postduif ontvangen. Ik besluit te bellen op een zaterdag want de 10 dagen zijn al ruim voorbij.
Kunt u op een werkdag bellen want wij kunnen de aanvragen niet inzien..
Ik bel op een werkdag…
Nee meneer Wind, ik zie geen aanvraag van u.
De medewerker adviseert mij om via internet nogmaals een aanvraag te doen.
LEES MIJN HELE VERHAAL OP: http://www.lexwind.nl/index.php/2012/08 ... erbedrijf/
want dat past niet helemaal hier met fotos..
De gehele blog is te lezen op: http://www.lexwind.nl/index.php/2012/08 ... erbedrijf/
Op 17 mei 2012 schreef ik een blog over mijn zoektocht naar de juiste glasvezelprovider voor mijn situatie.
Ik schreef dat ik vol enthousiasme had gekozen voor Lijbrandt… Naar mijn gevoel een goed overwogen keuze en met het idee dat een bedrijf die niet zo groot en lomp is als een KPN, Vodafone, T-Mobile beter en harder voor zijn klanten zou vechten om ze bij zich te houden. Helaas is het bedrijf Lijbrandt (dat net als bijna alle glasvezelbedrijven en het glasvezelnetwerk zelf, door jawel, KPN is opgeslokt en de nieuwe monopolist is/wordt op de glasvezelmarkt) net zo verrot en walgelijk als de grote reuzen.
Ik heb zo een gruwelijke spijt dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt, door als pionier van mijn familie, vrienden, buren het glasvezelavontuur met Lijbrandt aan te gaan..
Ik heet helaas geen Youp van ‘t Hek die een goed gelezen column heeft. Maar ik hoop via deze manier en vele reposts, Retweets, Vind ik Leuks, +1, net zo een effect te kunnen krijgen als hij dat had en mensen te waarschuwen voor de werkwijze en om “gijzelaar” te worden van Lijbrandt.
Ik ben pissig en echt dat ben ik niet snel, ik probeer altijd netjes te blijven, geef bedrijven en mensen kans op kans om met een goede, eerlijke en menselijke oplossing te komen. Maar helaas Lijbrandt heeft het verkloot!
De klantenservice van Lijbrandt in het kort:
De telefoonmuts van de klantenservice heeft geen ene reet te betekenen en heeft een standaard lulverhaal dat via een lijstje wordt afgewerkt of zelf met onzin wordt aangevuld. Dat het onmogelijk is iemand aan de lijn te krijgen die wel koppen met spijkers kan slaan. Ook via de speciale klachtenafdeling via de email is dat niet mogelijk, daar hebben ze ook een lijstje waarmee ze met de 3 toetsencombinaties: CTRL+A, CTRL+C, CTRL+V, mensen mee afpoeieren.
Ook de Twitterhelpdesk van Lijbrandt is niet veel beter.
Hierbij mijn dossier Lijbrandt:
Half mei 2012:
Na mijn keuze voor Lijbrandt wilde ik via hun website me aanmelden voor een 100/100Mbit Klaar voor de toekomstpakket. Omdat ik nergens kon vinden waar ik moest opgeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice en mijn telefoonnummer wil behouden, bel ik. Uiteindelijk sluit ik mijn overeenkomst af via de telefoon. Mijn gewenste aansluitdatum is 9 juli 2012 omdat dan mijn UPCcontract van een jaar afloopt en ik vanaf dan 15 euro per maand extra aan UPC kwijt zou zijn, maar ruim 1,5 maand voor de gewenste aansluitdatum een aanvraag doen moet geen probleem zijn. Ik heb 7 dagen bedenktijd en als ik binnen 10 dagen geen bevestiging via de post heb ontvangen moet ik even bellen.
Eind mei 2012:
Ik heb nog niets van Lijbrandt via de post/email of postduif ontvangen. Ik besluit te bellen op een zaterdag want de 10 dagen zijn al ruim voorbij.
Kunt u op een werkdag bellen want wij kunnen de aanvragen niet inzien..
Ik bel op een werkdag…
Nee meneer Wind, ik zie geen aanvraag van u.
De medewerker adviseert mij om via internet nogmaals een aanvraag te doen.
LEES MIJN HELE VERHAAL OP: http://www.lexwind.nl/index.php/2012/08 ... erbedrijf/
want dat past niet helemaal hier met fotos..
-
- Berichten: 32382
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Ik lees een hele hoop blablabla, maar weinig concreets wat nu je vraag of je klacht is. Je hebt een aanvraag voor een aansluiting ingediend, maar dat is niet aangekomen of zoiets?
En nee, ik ga die blog van je niet helemaal lezen.
En nee, ik ga die blog van je niet helemaal lezen.
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Sorry WA ben het niet met je eens.
Zover ik lees heeft TS op mei Lijbrandt aangevraagd en tot nu toe nog niks gehoord of gekregen,
Dan zou ik tegen TS willen zeggen, stap met je papieren naar het juridisch loket en laat je contract wegens niet leveren van diensten ontbinden.
Laat je daar advies geven hoe het moet. succes.
Zover ik lees heeft TS op mei Lijbrandt aangevraagd en tot nu toe nog niks gehoord of gekregen,
Dan zou ik tegen TS willen zeggen, stap met je papieren naar het juridisch loket en laat je contract wegens niet leveren van diensten ontbinden.
Laat je daar advies geven hoe het moet. succes.
-
- Berichten: 32382
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Dat is dus het punt, ik lees in bovenstaand verhaal niet wat er wel of niet na mei gebeurd is. De aansluiting had in juli gerealiseerd moeten zijn, als dat nog steeds niet het geval is, dan is het inderdaad de hoogste tijd de boel te ontbinden.
Tenminste, als er een contract is, uit het verhaal komt naar voren dat er geen aanvraag binnen is. En zonder aanvraag valt er niet veel te ontbinden.
Tenminste, als er een contract is, uit het verhaal komt naar voren dat er geen aanvraag binnen is. En zonder aanvraag valt er niet veel te ontbinden.
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Bij dit te lezen, denk ik wel dat er een overeenkomst is afgesloten.Ik heb zo een gruwelijke spijt dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt, door als pionier van mijn familie, vrienden, buren het glasvezelavontuur met Lijbrandt aan te gaan
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
witte angora schreef:Ik lees een hele hoop blablabla, maar weinig concreets wat nu je vraag of je klacht is. Je hebt een aanvraag voor een aansluiting ingediend, maar dat is niet aangekomen of zoiets?
En nee, ik ga die blog van je niet helemaal lezen.
Moet je wel doen, die blog lezen.....dan wordt een en ander duidelijk.
TS, s6 met deze peenvogels.....pppfffff voor mij dus nooit Lijbrandt
-
- Berichten: 32382
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Ik heb hem net inderdaad doorgeworsteld, verbazingwekkend dat het zo kan gaan. Ik zit ook bij Lijbrandt, niks geen problemen. Het aansluiten was een kwestie van kabels doortrekken, daar hadden ze inderdaad een mannetje voor, waar ik mee af moest spreken. Maar goed, bij mij ging het om een nieuwe woning, de aansluiting en alles lag er al, dat scheelde natuurlijk ook.
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Het lijkt erop dat alle bedrijven zo'n beetje hufterbedrijven zijn, hetgeen dan automatisch moet betekenen dat wij allemaal hufters zijn....
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Ik ga ook maar eens een hufterBV beginnen.\
U mag alles kopen, maar ik lever niks Ik sta u wel te woord aan de telefoon en daarbij leer ik iedereen nieuwe scheldwoorden...
Lijkt me geweldig!
U mag alles kopen, maar ik lever niks Ik sta u wel te woord aan de telefoon en daarbij leer ik iedereen nieuwe scheldwoorden...
Lijkt me geweldig!
-
- Berichten: 32382
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
En zo ontstond er een nieuw Nederlands woord waarvan iedereen direct de betekenis begrijpt.Ik ga ook maar eens een hufterBV beginnen
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Waarschijnlijk omdat er al erg veel verhufterde Nederlanders rondlopen. Dat valt vooral op als je na een vakantie in een gebied waar weinig Nederlanders komen weer terugkomt in Nederland....witte angora schreef:En zo ontstond er een nieuw Nederlands woord waarvan iedereen direct de betekenis begrijpt.Ik ga ook maar eens een hufterBV beginnen
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
ik moet je complimenteren voor je schrijfstijl,vooral je idee over Fleur is hilarisch!
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Eeeuh ?Pareltje31 schreef:ik moet je complimenteren voor je schrijfstijl,vooral je idee over Fleur is hilarisch!
"Fleur" komt helemaal niet voor in dit topic.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
kan me voorstellen dat je boos bent maar ik heb wel heel hard moeten lachen om je schrijfstijl idd over fleur....
wens je veel succes,heb ook een provider gehad die me 3 mnd heeft laten ....ggrrrrr...4mnd ging in toen was het zat...
en dan hebben ze commentaar op tele 2,nou kan je zeggen ,ik zat heel duur! en die behandelen je dus zo...4 mnd wachten! tele 2,afkloppen nog nooit problemen,klop het nog even af..
wacht wel al 4 mnd op mijn retourdoos voor digitale decoder,maar hey?ding ligt op zolder vind het best.blijf niet bellen...
wens je heeeel veel succes!!!!!!!!!! sorry sorry
wens je veel succes,heb ook een provider gehad die me 3 mnd heeft laten ....ggrrrrr...4mnd ging in toen was het zat...
en dan hebben ze commentaar op tele 2,nou kan je zeggen ,ik zat heel duur! en die behandelen je dus zo...4 mnd wachten! tele 2,afkloppen nog nooit problemen,klop het nog even af..
wacht wel al 4 mnd op mijn retourdoos voor digitale decoder,maar hey?ding ligt op zolder vind het best.blijf niet bellen...
wens je heeeel veel succes!!!!!!!!!! sorry sorry
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Op die fietstrail46 schreef:Zeker wel Op het genoemde blog.crazyme schreef:Eeeuh ?Pareltje31 schreef:ik moet je complimenteren voor je schrijfstijl,vooral je idee over Fleur is hilarisch!
"Fleur" komt helemaal niet voor in dit topic.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
ja ik heb de blog goed gelezen hoor, ik snap echt dat het heel vervelend is ( netjes uitgedrukt) maar je kan geweldig schrijven!
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03 feb 2012 16:47
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Lijbrandt weet zelfs hun klanten tegen te werken met hun goede aansluitingen niet te doen uitvoeren, maar weten u goed te helpen om via Geerlings&Hofstede t.n.v. M. Verhoeven Incassomedewerkers het Gemeentelijke Basis Administratie te doen openen zonder de toestemming te hebben. Betreed zij de KBvG regels over op art. 34 waar de Incassodienst een Geldboete ontvangt van € 4. 537,80 + opstaande voet ontslag .
Wegens het misleiden op gronden van de Bescherming van Persoons Gegevens doen overschreden te hebben
Wegens het misleiden op gronden van de Bescherming van Persoons Gegevens doen overschreden te hebben
Re: Lijbrandt, nog zo een hufterbedrijf!
Je naam deed even vermoeden dat je wat zinnigs zou hebben te melden.
Maar als je echt met dit soort kromme zinnen je geld wilt gaan verdienen:
ik zoek nog werknemers voor hufterBV. Wel eerst geld storten voordat je aan het werk mag he?
Maar als je echt met dit soort kromme zinnen je geld wilt gaan verdienen:
ik zoek nog werknemers voor hufterBV. Wel eerst geld storten voordat je aan het werk mag he?