LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lycos autorisatiecode

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
spinning

Lycos autorisatiecode

Ongelezen bericht door spinning »

Veel leed is er al over Lycos verteld maar er is altijd wel wat ruimte voor iets nieuws.

Per 28 februari 2009 stopt Lycos definitief, wat inhoud dat ze ook als hostingbedrijf stoppen.
Ik heb zelf 2 domeinen bij hun en nu zijn er drie mogelijkheden.

1. Naar Strato
2. andere hosting
3. of laten lopen

Ik zelf wil kiezen voor nieuwe hosting bedrijf, dus ik heb dit in volle gang gezet 3 weken geleden.
Ik heb eerst mijn domeinnaam op vrij gezet en later de autorisatiecode aangevraagd.
Maar wat zie ik sinds een week staan in de portifolio ERROR bij aanvraag autorisatiecode. Er wordt gevraagd om contact op te nemen met Lycos. Ik heb ze al regelmatig geprobeerd te bellen, maar ik krijg dus steeds een bandje dat ze te druk zijn en dat ik op een ander tijdstip moet terugbellen. Ook per mail heb ik 3 weken geleden gevraagd om mijn 2 codes toe te zenden ook hier heb ik dus niets van gehoort.

Het betreft hier de domeinnamen:
http://www.ikf-forum.com
http://www.kellystart.com

Waarschijnlijk zal ik dus nooit mijn autorisatiecodes voor mijn domeinen over te huizen krijgen omdat ik Lycos niet te pakken kan krijgen.
Mijn hoop is nu dat er iemand van Lycos dit leest of dat er iemand anders mij nog tips kan geven.

d_adriaans

Re: Lycos autorisatiecode

Ongelezen bericht door d_adriaans »

Ook ik zit met het probleem dat ik nog steeds geen autorisatiecodes ontvangen heb. Ik heb 14 januari een mail gestuurd naar Lycos voor de autorisatiecodes. Kreeg toen op 20 januari een mail terug dat dit via domain portfolio moest. Dit heb ik dus gedaan en nu staat er ook "error".

Ik heb nu weer een mail gestuurd naar de klantenservice in de hoop dat ze reageren en de codes toesturen.

Ik had ook nog een aantal .nl domeinen maar deze zijn gelukkig zonder al teveel problemen verhuisd naar Antagonist.

Vraag me af of het toch niet mogelijk is te verhuizen zonder autorisatiecode.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Die code is niet benodigd, fax lycos een brief ter notificatie van verhuizing en meld de verhuizing bij een ander hosting bedrijf aan. Mocht Lycos vervolgens bezwaar maken tegen verhuizing, dan kan en zal (mits de service provider van enige kwaliteit getuigd) een bezwaar indienen tegen de blokkering van de verhuizing. Zodra de Stichting Internet Domein Registratie hoort dat er ten onrechte een blokkering van verhuizing gedaan is maakt SIDN daar zonder twijfel werk van.

d_adriaans

Ongelezen bericht door d_adriaans »

De SIDN heeft geen bemoeienis met de .com domeinnamen en kan hierin niks betekenen. Dit gaat volgens mij via het Icann.

Bij het verhuizen van de .nl domeinen moet je bij domain portfolio op geblokkeerd klikken. Dan kun je daarna je naam en nieuwe provider invullen. Het domein is dat gereed voor verhuizing.

Daarna moet je de verhuizing bij je nieuwe host in gang zetten. Bij mij waren de .nl domeinen binnen 3 dagen verhuisd.

spinning

Ongelezen bericht door spinning »

Wat betreft de autorisatie code die heb ik uiteidelijk gekregen.
Ik heb smorgen meteen de helpdesk gebeld en was ook meteen de eerste. Ik kreeg binnen 5 minuten de autorisatiecode in mijn mailbox.

Maar kort daarna kreeg ik het volgende probleem.
Ik heb de code doorgegeven aan mijn nieuwe provider.
Deze moet vervolgens weer per mail toestemming aan Lycos vragen omdat zij volgens de whois administrator zijn over dit domein.

Mensen die Lycos ondertussen een beetje kennen met betrekking tot mailen die snappen wel dat ik het somber inzie.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Het spijt me, ik had beter moeten lezen.
.com is overigens van verisign,
http://www.icann.org/en/registries/listing.html

Gesloten