LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lycos overgang naar Strato

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
abinormal
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2009 10:47

Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door abinormal »

Enige tijd geleden heb ik een mail ontvangen van Lycos dat ze stoppen met hosten in Europa. Men zou voor de clienten een oplossing zoeken.
Ik heb toen onmiddellijk aangegeven dat ik daar geen interesse in had en zelf wel uitzocht bij wie ik mijn sites onderbracht. Vanaf die tijd worden we aan het lijntje gehouden en intussen schijnen alle gegevens en sites overgezet te worden naar Strato. (een slecht bedrijf als ik zo de problemen lees op internet in de diverse forums)
Telkens aangegeven dat ik niet gediend was van deze handelswijze (privacy, creditcardgegevens etc) en dat mijn abonnement opgeheven diende te worden bij Lycos omdat ik niet over wil naar Strato.

Laatste mail van hun was dat ik wat handelingen moest verrichten om de boel te stoppen en je raad het al, ik kreeg de volgende melding:

Het verwerken van uw verhuisaanvraag door STRATO kan enige uren tot maximaal enige dagen in beslag nemen. Onze servers kunnen op dit moment wegens drukte langzamer reageren dan normaal. Probeert u de opzegging alstublieft op een later tijdstip opnieuw. Wij verontschuldigen ons voor mogelijk ongemak en danken u voor uw geduld en begrip.

Men is dus toch bezig de boel over te zetten ondanks mijn wens dit niet te doen. Dagen achter elkaar geprobeerd er door te komen maar dat lukt dus niet.
Ik vermoedt zomaar dat er een hoop Lycos klanten zijn die hier problemen mee hebben. Is hier wat aan te doen?

yoteun
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 okt 2005 15:59

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door yoteun »

Zelf heb ik een paar sites onder gebracht bij strato en heb daar absoluut geen problemen mee.

Je kan ze ook een mail sturen of (gratis) bellen als je problemen hebt.
zie:
http://www.strato.nl/contact.html

abinormal
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2009 10:47

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door abinormal »

Tja, dat klopt. Heb ondertussen 9 mails gestuurd en je wordt gewoon aan het lijntje gehouden. Er gebeurt niks. Ik heb het dan over lycos. Ik heb met lycos een overeenkomst en niet met strato. Lycos moet dus reageren en niet Strato.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door D1RK »

Vele gebruikers van de gratis site willen een andere aanbieder nemen!

Mijn zoon is bezig met Google die ook een site aanbied.
Dan geen 1 Gb maar 10 Gb ruimte.....
Bedankt voor deze bovenstaande info...

karin combee
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:42

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door karin combee »

Ook wij ondervinden problemen met de overgang naar Strato. Lycos is niet meer te bereiken en Strato reageert ook nergens op. Terwijl ze volgens hun site 24 uur per dag 7 dagen in de week bereikbaar zijn. Het gratis telefoonnummer is onbekend en emails sturen helpt ook niet want daar wordt door Lycos en door Strato niet op gereageerd.
Opzeggen van Lycos abb. via de daarvoor beschikbare link kan ook al niet.
Het cd pakket ontvangen van € 10,-- wat ook geen originele cd's zijn volgens mij gezien de verpakingsmethode.

De abb. kosten zijn al afgeschreven door Strato, hopelijk kan het nog teruggedraaid worden door de bank. Normaliter kan dat binnen 30 dagen.

Ondertussen is onze site al 2 weken uit de lucht. Dit alles voelt als de bekende kat in de zak zo langzamerhand.

detzit
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2009 11:15

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door detzit »

Het is echt kommer en kwel bij de overgang van Lycos naar Strato
Alles zou van zelf gaan, alle website liggen eruit.
Via de link van lycos alles overgezet naar Strato.
Toen werd alles overgezet waardoor de website niet meer online waren, na veel zoeken er toch weer enkele er op gekregen.
Strato heeft een 00800 nummer dat volgens de telefoondienst een onjuist nummer is. Heb diversen mailtjes gestuurd maar kreeg als antwoord de beantwoording duurt gemiddeld enkel uren. nu na enkele weken nog steeds niks gehoord.
Geprobeerd om de zaak terug te draaien maar de factuur van Strato is al binnen en stom als ik ben heb al een automatische afschrijving ervan gemaakt.
Maar wat gebeurt er tot mijn stomme verbazing ook Lycos heeft het nog eens afgeschreven.
Dus nu betaal je twee keer voor iets wat niet meer werkt.
Ook kan je als je niet overstapt naar Strato van lycos geen resitutie krijgen van je al betaalde centen..
Ik vind voor een bedrijf Strato die graag mooie sier maken met hun verkregen award als een betere internethost, ongelooflijk dat je ze niet eens per mail kan bereiken ook hebben zij een zogenaamd gratis telefoonnummer 0080080070070 als je dat belt krijg je te horen dat het onjuist is.
Nu wil ik graag de zaak afblazen bij Strato maar zie nergens op hun website staan, binnen welk termijn je het kan opzeggen..
Volgens mij moet je als je een aankoop doet p het internet dit binnen een termijn kunnen terug draaien.

Weet iemand hier een antwoord op?

Bert

abinormal
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2009 10:47

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door abinormal »

Ik heb in ieder geval ontdekt dat je via je account en account gegevens de mogelijk hebt om het abo te beeindigen. Alleen je krijgt dus geen centen terug. Kwalijke zaak.

Sixties
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:28

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Sixties »

Ook ik ben een gedupeerde van de overgang van LYCOS naar Strato.

Website werkt wel maar emailforwarding is niet goed in te stellen. Een enkele forward wordt dubbel en instellen van 3 forwards is niet mogelijk.
Ook het maximum aantal forwards is begrenst met 3, bij LYCOS was er geen beperking.
Ook het Contactformulier van mijn site werkt niet meer. Via Strato een nieuwe aangemaakt die werkt niet goed omdat de Internet Browser wordt afgesloten na het invullen en verzenden van het formulier. Dat is dus zeer klantonvriendelijk voor bezoekers van mijn site. Heb nu een ander contactformulier maar van Internetfora begreep dat die op termijn door Strato verwijderd zal worden ivm. SPAM.
Via het gratis nummer 0080080070070 is het bedrijf onbereikbaar en via de mail wordt ik verwezen naar de facq waar mijn problemen vervolgens niet besproken worden. Zo kom je dus in een vicieuse cirkel terecht.
Van LYCOS kreeg ik een mail dat de content nog een maand benaderbaar zou zijn, echter binnen een dag was mijn LYCOS account afgesloten. Tenslotte de overgang zou gratis zijn dat is dus niet zo omdat er toch een bedrag - weliswaar klein - van de rekening wordt geschreven. Verder moet ik nog maar afwachten of ik mijn geld van LYCOS terugkrijg.

h.verbeek1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:45

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door h.verbeek1 »

Ook wij zijn helaas overgegaan van lycos naat strato. De verhuizing van ons domein naar strato was op 22 december al voltooid volgens de whois database, Vandaag 5 januari zijn wij al twee weken niet meer bereikbaar. Mailen en bellen naar strato het helpt allemaal niets. Ze bekennen dat er technische problemen zijn maar vervolgens kunnen ze niet zeggen wanneer die opgelost zijn. Het geld heeft strato natuurlijk al direct geint maar de dienst waarvoor je betaald aanbieden ho maar.
Het vervelende is dat onze site een webwinkel betreft en wij krijgen nu al twee weken geen bestelling meer binnen. Dit kost ons enorm veel omzet en de klanten lopen weg want wij zijn niet meer bereikbaar. Google rankings gaan achteruit en alle promotie die wij hebben gemaakt met stickers, pennen etc is waardeloos. Email is onbereikbaar en wat je in abderhalf jaar aan goodwill hebt opgebouwd gaat nu in een keer verloren. Tenminste een deel daarvan. Ik raad iedereen aan een andere domeinhoster dan strato te nemen. Ze kunnen het daar echt niet aan. Het is een beroerd bedrijf dat de gedane beloften (een snelle domeinverhuizing) net nakomt. Wees gewaarschuwd!!!!

dieboard
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2009 08:54

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door dieboard »

Jammer dat de overgang naar strato zo slecht verloopt. Ik wou het ook over zetten maar aan het einde geeft het een script fout.

Wel wil ik graag zeggen dat mijn website of lycos nog steeds draaid. Verder kan ik ook nergens lezen dat de website wordt verhuist zoals jullie vermelden. Info duid niet meer aan dan domein verhuizing met gegevens. En gegevens zijn dus kennelijk alleen naw wat ik verwachte en niet over ging voor een complete backup gemaakt te hebben.

Verder is het juridisch niet mogelijk om geld terug te geven bij over stap naar strato maar naar een ander bedrijf niet. Het bedrijf is overgenomen met alle schulden indien. Ik weet het niet zeker maar het lijkt mij logica.

Erg jammer dat de dns of verwijzing niet werkt of mogelijk is aan gezien webhosting geen probleem is als uitweg. (mijn vermoeden zegt dat vele dit hebben toegestemd aan strato en niet automatisch is over geplaatst. Domein namen zijn sinds jaren gebonden aan de eigenaar en niet aan het bedrijf. Mocht een bedrijf een domein vast houden kan dit altijd geclaimd worden via de huppelde pup euro wet "google").

Maxstar
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2009 16:25

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Maxstar »

Ik ben ook over gestapt van Lycos naar Strato.
Sinds September 2008 een Lycos account voor twee jaar afgesloten en natuurlijk abonnementsgeld betaald....
Nu alles naar strato verhuist en totaal geen problemen gehad alles verliep vlekkeloos.

Maar Lycos heeft beloofd in een e-mail naar hun klanten dat vooruitbetaalde berdragen terug gestort worden, maar wanneer..

Hieronder de Quote uit de e-mail van Lycos.
vooruitbetaalde bedragen worden uiteraard op uw rekening teruggestort. Vragen over de beëindiging van uw LYCOS contract, kunt u richten aan [email protected].

sakimin
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 09:41

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door sakimin »

Ik ben blij dat ik niet de enigste ben die deze problemen heeft. Ik heb HELAAS meerdere domeinen bij Lycos. Nu dacht ik om drie domeinen als proef te verplaatsen naar Strato. Nu zit ik met betalingen aan Strato en aan Lycos vast. Strato zegt dat het probleem bij Lycos ligt en Lycos geeft geen enkel antwoord. Maar is het niet zo dat als ik van Lycos naar Strato overstap dat dan Strato moet zorgen dat het opzeggen wel lukt bij Lycos want er wordt beloofd dat door de overeenkomst tussen Lycos en Strato alles automatisch zou gaan (zowel het opzeggen als verplaatsen van de WebSite). Maar zowel het opzeggen bij Lycos als het verplaatsen van de webSite gaat niet gebeuren. Lycos is niet thuis en Strato zegt er niets aan te kunnen doen. Beide bedrijven doen niet wat ze zeggen. En alle ergste vindt ik dat Lycos de domeinnamen (eigendom van ons) vast houdt en zegt - ga je niet naar Strato - dan houden we ze lekker vast en geven we ze weer vrij. Kortom je bent je EIGEN domein gewoon kwijt. Kan iemand zeggen of Lycos zich nog aan de wet houdt want de klanten van Lycos hebben geen enkele schuld en/of invloed op wat nu allemaal gedaan wordt.

mioki
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 19:31

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door mioki »

Pas op, als je domeinen wilt verhuizen van lycos naar strato loop je het risico dat je sites niet meer bereikbaar zijn. Van de 15 domeinen die ik verhuisd heb zijn er 10 niet bereikbaar. De reden is dat strato niet alle instellingen, zoals nameservers, van lycos over neemt.
Blijkbaar laten ze de migratie door een aap uitvoeren:ze krijgen je inlog gegevens, ze zien de instellingen, ze zien dat het niet kan en migreren vervolgens toch.
Verbijsterend !

mioki

Ricardo One
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 22:28

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Ricardo One »

Ik was tevreden over Lycos en heb aangegeven dat ik wel naar STRATO wil. Op de daarvoor bestemde site heb ik dit kenbaar gemaakt. Ik heb hier wel een paar keer over moeten doen omdat het script niet goed werkte. Hiermede wordt ook automatisch het contract met Lycos opgezegd. Via een mail werd door Lycos aangegeven dat mijn domein op 22 december naar STRATO zou verhuizen.

Echter vanaf vorige week woensdag werkt mijn mail niet meer en is mijn website uit de lucht. Ik probeer al een bijna een week om contact te krijgen met Lycos. Telefonisch wordt aangegeven dat ze het te druk hebben en word ik verwezen naar een website www.strato-faq.nl/lycos (hier staat vgor mij geen relevante informatie) en gaat de haak erop. Op de mailtjes krijg ik een standaard bericht dat ik bericht krijg.... maar helaas. Toen maar een mailtje gestuurd naar STRATO, maar daar kennen ze mij niet en kunnen ze mij niet verder helpen. En nu maar wachten.....of heeft iemand nog een goed advies voor mij?

jaap1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 21:43

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door jaap1970 »

Ook ik heb spijt als haren op mijn hoofd van mijn verhuizing van Lycos naar Strato.

Na het overzetten van 2 domeinnamen waren beide sites onbereikbaar. Strato neemt de nameserver gegevens niet over, maar wat nog erger is: ze kunnen/willen nameservers ook niet instellen!
M'n webhosting draait al jarenlang probleemloos bij een andere provider, dus dit wilde ik zo laten.

Het opnieuw kiezen van een .com domeinnaam duurt min. 60 dagen. De enige mogelijkheid om de site bereikbaar te houden is dus een extra hostingabbonement bij Strato af te sluiten. :evil: :evil: :evil:

Ik zit nu dus opgescheept met dubbele kosten voor hosting.

lindatje2208
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 18:43

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door lindatje2208 »

hellluupppppp ben mijn lycos mail kwijt
ik ben een paar manden weggeweest en bij terug komst blijkt dat het niet meer bestaat.
het was ook mijn enige mail adres iemand ideen hoe ik ze terug kan krijgen
want naar hun mailen heeft geen zin

LYCOS STRATO slachtoffer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 17:19

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door LYCOS STRATO slachtoffer »

In een vakantie week doet Lycos de mededeling dat ze 28/2 uit de lucht gaan. Mijn 3 bedrijven zijn kwa mail en website van hen afhankelijk

Ik ben 3x 1/2 dag bezig geweest om de z.g eenvoudige overgang te regelen LYCOS reageert traag en slecht en STRATO is telefonisch geheel onbereikbaar

De simpele procedure is complex en onoverzichtelijk
bestaande lycos domeinen staan ineens niet meer op mijn naam

Ik moet maar hopen en bidden dat het goedgaat

EEN VERZOEK GA SVP NIET op 28FEB uit de lucht de ramp is niet te overzien

:twisted: :roll: :oops:

Robin2
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 12:44

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Robin2 »

Ik zat ook bij lycos en ben onlangs overgestapt naar Ultrimedia.
Veel sterkte voor diegene die nog niet overgestapt zijn:)

Maxstar
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2009 16:25

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Maxstar »

Ik ben ook overgestapt van Lycos naar Strato.

Dit is allemaal vlekkeloos verlopen, maar de MySQL databases van Strato zijn zo verschrikkelijk traag.

Joomla en phpBB doen er zeer lang over om te laden, de website op zich laadt wel snel.

Ik hoop dat ze hier wat aan gaan doen.

Telefonisch zijn ze niet bereikbaar het telefoonnummer bestaat niet volgens KPN 00800 80070070 ??????

webziek
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2009 20:57

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door webziek »

Ook wij zijn zo stom geweest om over te stappen naar Strato. Het enigste pluspunt is dat onze websites in de lucht gebleven zijn.
maar het contactformulier van Strato is een ramp. Het komt bij ons binnen onder formmailer@domeinnaam en niet onder het mailadres van de klant.
Hierdoor gaat verdere verwerking van de gegevens niet, het autoreply werkt dus ook niet.
Als de klant het venster sluit is is tevens onze site ook gesloten, je komt dus niet terug op onze website, komt niet echt klantvriendelijk over.
De gratis helplijn is helemaal een topper, hij bestaat niet eens, of hij is altijd in gesprek.
WAT EEN SUPPER PUINHOOP

Gesloten