LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
angie76
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:12

Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door angie76 »

Hallo allemaal,

Ik ben al sinds enkele jaren bij Online internet en bellen.
Afgezien van het feit dat je af en toe de modem moet resetten en de grote telefoniestoring van afgelopen december, gaat het best redelijk.
Maar sinds vorige week kan ik geen .pdf meer versturen bij mijn e-mails.
Ik ben een kleine zzp'er en stuur facturen en offertes en andere documenten in .pdf naar klanten.
De e-mailtjes worden gewoon niet verzonden, krijg je allemaal terug.
Blijkt te gaan om een content-filter van Online, een standaard instelling.
Oplossing: .pdf verpakken in .zip.
Dit is voor mij geen oplossing.
Nu is mijn vraag: heeft iemand een echte oplossing voor mij? Wie heeft hier ook problemen mee?
Zit nu te twijfelen om over te stappen naar Tele2 internet en bellen. Begrijp dat Alice niet zo geweldig is.
Heeft iemand ook nog een goede ervarin over Tele 2 met mij te delen?
Bijvoorbeeld dat .pdf jes gewoon per e-mail verstuurd kunnen worden!

Alvast bedankt!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je voor je werk zo afhankelijk van je internetprovider bent, dan zou ik niet zomaar een willekeurige goedkope aanbieder kiezen, maar ook een beetje letten op de kwaliteit. Dan zijn tele2 en alice niet de eerste aanbieders die bij me opkomen.

Trouwens, als je van provider verandert, dan krijg je ook weer een ander mailadres. Kunnen je opdrachtgevers je dan nog wel goed bereiken?

angie76
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:12

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door angie76 »

Ik begrijp je heel goed.
Maar ik ben echt een hele kleine, parttime ondernemer en verdien dus niet zo veel. Online is ook een goedkopere provider, waar ik goed mee uit de voeten kon...tot deze rare regel...
Welke providers zou jij dan adviseren?

Verder heb ik natuurlijk een website waar ik mijn zakelijke e-mailadres heb.
Mijn e-mailadres zal dus niet veranderen. Alleen mijn prive mail, maar das geen probleem...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door kweenie »

Het hangt er ook van af wat je wilt. Maar bij een normalere aanbieder zoals KPN of Xs4all of zo kun je voor maar een paar euro per maand extra al terecht. Je kunt je ook afvragen wat meer kost, een klant die mogelijk afhaakt of een betere internetprovider.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik heb hetzelfde gehad eerder vorig jaar.. Ik geloof dat er op hun site iets over 'onterecht filteren' ofzo, gewoon even een email sturen naar de helpdesk.. Heb ik ook gedaan, dag later kon ik gewoon weer PDF's versturen..

Das overigens 1 van de weinige goeie ervaringen met Online die ik heb -.-

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:30, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je dit via een Gmail adres zou sturen is probleem opgelost.

Dit gratis adres is ook beter als je ooit zou willen verhuizen naar andere en/of betere provider, want dan is jou huidige adres ook weg.

Dus stap eens over op gratis G mail om iedereen te mailen.
Deze accepteerde elke bijlage en nog een prima spam filter dat beter werkte als vele dure betaalde, hoewel geen enkel filter 100% foutloos kan garanderen.

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door Abarth »

stofzuigertje schreef:Als je dit via een Gmail adres zou sturen is probleem opgelost.

Dit gratis adres is ook beter als je ooit zou willen verhuizen naar andere en/of betere provider, want dan is jou huidige adres ook weg.

Dus stap eens over op gratis G mail om iedereen te mailen.
Deze accepteerde elke bijlage en nog een prima spam filter dat beter werkte als vele dure betaalde, hoewel geen enkel filter 100% foutloos kan garanderen.
Een bedrijf wat facturen via gmail stuurt is niet echt serieus te nemen.
De TS geeft ook aan dat hij zijn facturen via zijn zakelijk adres stuurt en dat zijn prive adres veranderd vind hij niet zo erg.

on topic
XS4all is wel wat duurder maar een goede provider zeker voor de zakelijke markt.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door oppie11 »

Het is raadzaam om de opmaak van de PDFs wat aan te passen of bijvoorbeeld een andere PDF convertor te gebruiiken. Ook de bestandsnaam of eventuele html en links in de email zelf kunnen van invloed zijn, Is het proberen waard lijkt me.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij geen werkbare en betrouwbare oplossing als je bij het maken van je mails en bestanden op zo'n manier rekening zou moeten houden met de beperkingen van je mailprovider.

stofzuigertje

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de opmerking;
Ik ben maar een kleine ondernemer is een dure provider niet de oplossing en mijn G mail reclame..... mag dus officieel niet wel een betaalbare oplossing en grotere bedrijven (ik dus) hoor nooit klachten over volle mail box en daar lees ik wel vaker klachten over bij de grote dure aanbieders.

Dus helaas is G mail soms beter als duurdere aanbiedingen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door BBCS »

Neem een webhosting die ook e-mail heeft.
Voor zo'n €30,- per jaar heb je het voor elkaar.
Dan heb je én goede e-mail voorziening met daarbij ook nog de e-mail wat voorzien is van een eigen domein naam.
Ziet er stukken proffie uit! :D

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Mag geen .pdf meer vertsuren van Online

Ongelezen bericht door malaga »

angie76 schreef:Hallo allemaal,

Ik ben al sinds enkele jaren bij Online internet en bellen.
Afgezien van het feit dat je af en toe de modem moet resetten en de grote telefoniestoring van afgelopen december, gaat het best redelijk.
Maar sinds vorige week kan ik geen .pdf meer versturen bij mijn e-mails.
Ik ben een kleine zzp'er en stuur facturen en offertes en andere documenten in .pdf naar klanten.
De e-mailtjes worden gewoon niet verzonden, krijg je allemaal terug.
Blijkt te gaan om een content-filter van Online, een standaard instelling.
Oplossing: .pdf verpakken in .zip.
Dit is voor mij geen oplossing.
Nu is mijn vraag: heeft iemand een echte oplossing voor mij? Wie heeft hier ook problemen mee?
Zit nu te twijfelen om over te stappen naar Tele2 internet en bellen. Begrijp dat Alice niet zo geweldig is.
Heeft iemand ook nog een goede ervarin over Tele 2 met mij te delen?
Bijvoorbeeld dat .pdf jes gewoon per e-mail verstuurd kunnen worden!

Alvast bedankt!
Ik heb sinds meer als 10 jaren wat nu online is.
Ik heb het net nog eens gestest, maar ik verstuur gewoon pdf met mail !
Is het bij jou opgelost ?

Gesloten