LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meerdere klachten over service van HI

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Krisvelden

Meerdere klachten over service van HI

Ongelezen bericht door Krisvelden »

Sinds een half jaar heb ik meerdere problemen met Hi. Het begon met de website die nauwelijks werkt, ik kan mijn abonnement etc. niet aanpassen. Alternatief hiervoor is om te bellen, echter duurt dit al snel 15 minuten en wordt je vaak meerdere keren doorverbonden om vervolgens meerdere keren je verhaal te vertellen, hier heb ik dus geen zin in. Na ondertussen al minimaal 5 mails hebben ze nog niets eraan gedaan.

In februari ben ik enkele dagen naar Engeland geweest, Enkele weken eerder was ik in Duitsland waar ik smsjes binnenkreeg met de tekst als 'Hi! je zit op 25% van je limiet voor internet in het buitenland. Bij 100% sluiten we ter bescherming tegen hoge kosten je internet af. Wil je toch door internetten? Sms dan JA naar 1330. Let op! je betaalt dan je buitenland MB tarief'' Vooral het dikgedrukte deel geeft mij het vermoeden dat ik tot de 100% niet voor het buitenland MB tarief betaal. Maar in principe verleidt de gehele sms je omdat het lijkt alsof je tot de 100% niet extra betaald. Zo is deze service namelijk wel bij Vodafone.
Helaas was dit niet zo, ik heb voor deze 5 dagen ongeveer €100 betaalt. Waarvan ik volgens Hi op de laatste dag, de terugweg naar huis waar we een halve dag over deden waar ik bijna de gehele tijd sliep de helft van deze kosten te danken heb. Het is mij een raadsel hoe ik zoveel kan verbruiken in zo'n korte tijd. Doordat de website niet werkt(en de app overigens ook niet) heb ik zelf niet het actuele verbruik in de gaten kunnen houden)

Ook is het mij een raadsel hoe ik meer dan 2000MB internet kan verbruiken als ik thuis en op school internet via Wifi. Op mijn werk heb ik helemaal geen netwerk en onderweg in de bus is de dekking zo slecht dat ik weinig kan internetten. Kortom, waar kan ik ooit deze MB's aan verbruiken?

Toen ik dit abonnement afsloot heb ik hier een leasetoestel bijgenomen, de verkoper had hier een mooi praatje dat ik de telefoon een jaar later voor 30% van de nieuwprijs op dat moment zou kunnen afkopen. Dit heeft Hi mij kortgeleden nog bevestigd. Echter vertelde Hi me toen dat dit een vermoeden was en komen ze nu met een prijs aan van bijna 45% van de nieuwprijs. Een verschil van €45 euro. Jammer voor mij, maar ik moet het toch gewoon betalen van ze.

Zo heeft Hi in korte tijd weer even €150 extra aan mij verdient, zonder dat ze zelf extra kosten hebben. En ik ben nou eenmaal geen rijke zakenman, maar een student die dit geld hard nodig heeft.

Het valt me van Hi dus enorm tegen dat ze zo omgaan met de klanten, niet alleen wat betreft de kosten, maar ook wanneer ik keer op keer mailtjes stuur dat ik al lange tijd problemen ondervind ze hier NIETS aan doen.

Iemand een idee of ik hier ergens recht op heb? Of heb ik gewoon pech?

Groet,

Kris

kss

Re: Meerdere klachten over service van HI

Ongelezen bericht door kss »

gewoon pech en de volgende keer geen vage afspraken maken en geen mobiel internet gebruiken als daar een beperkte datalimiet of torenhoge prijs op zit, jouw probleem is geen uitzondering sinds de invoering van bundels met datalimieten klaagt iedereen steen en been.

hoe sneller en hoe meer mensen die contracten links laten liggen, hoe eerder providers weer overstappen op betere diensten.

Gesloten