| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleid door upc
misleid door upc
eind dec.`05 word ik gebeld door UPC of ik weer via upc wil gaan internetten ,dat was al mijn bedoeling maar pas miv 1 mrt `06 ( ik had nog ruim 8 weken te gaan bij mijn huidige proviter)
het gesprek werd opgenomen waarin ik duidelijk en wel 2x gezegd heb dat ik wel wil maar per 1mrt `06 het abonnement wil starten ! tot mijn grote verbazing wordt begin jan ``06 het modem enzo gebracht
dit heb ik geweigerd en de klantenservice van upc gebeld en verteld hoe het zat, 1 mrt is 1mrt maar daar werd mij vriendelijk verteld dat dat genoteerd was en ik het pakket dus aan kon pakken het was immers genoteerd 1 mrt !!!! hij zei erbij ZODRA JE HET MODEM IN GEBRUIK NEEM GA JE PAS BETALEN !!`wat schetst mijn verbazing ..... 16 febr. een rekening van € 82.63 borg en abonnement vanaf 1 jan !!! gebeld naar de klantenservice dat ik dat dus duidelijk niet pik , gevraagd om de tape waarop ik gezegd heb 1 mrt die hebben ze helemaal niet !!!!
ik heb daar dus heel duidelijk verteld dat ik GEEN gebruik meer wil maken van upc ( de doos met het modem staat nog onaangeraakt in de kast want 1 MRT is 1 mrt ik voel me VRESELIJK besodemieterd en wil NIET meer !!! wie weet wat te doen nu???????
ik ben dus vreselijk MISLEID en BEDROGEN door upc
het gesprek werd opgenomen waarin ik duidelijk en wel 2x gezegd heb dat ik wel wil maar per 1mrt `06 het abonnement wil starten ! tot mijn grote verbazing wordt begin jan ``06 het modem enzo gebracht
dit heb ik geweigerd en de klantenservice van upc gebeld en verteld hoe het zat, 1 mrt is 1mrt maar daar werd mij vriendelijk verteld dat dat genoteerd was en ik het pakket dus aan kon pakken het was immers genoteerd 1 mrt !!!! hij zei erbij ZODRA JE HET MODEM IN GEBRUIK NEEM GA JE PAS BETALEN !!`wat schetst mijn verbazing ..... 16 febr. een rekening van € 82.63 borg en abonnement vanaf 1 jan !!! gebeld naar de klantenservice dat ik dat dus duidelijk niet pik , gevraagd om de tape waarop ik gezegd heb 1 mrt die hebben ze helemaal niet !!!!
ik heb daar dus heel duidelijk verteld dat ik GEEN gebruik meer wil maken van upc ( de doos met het modem staat nog onaangeraakt in de kast want 1 MRT is 1 mrt ik voel me VRESELIJK besodemieterd en wil NIET meer !!! wie weet wat te doen nu???????
ik ben dus vreselijk MISLEID en BEDROGEN door upc
-
L.Rozenwater
Re: misleid door upc
Niet om een of ander, maar het feit, dat je hier op het forum schrijft, mag betekenen, dat je hier vaker hebt gelezen en misschien wel geschreven:
Waren de waarschuwingen van anderen hier geen aanleiding om wat voorzichtiger met alles wat upc heet om te gaan ?
Er wordt gezegd, dat een gewaarschuwd mens voor twee telt...........
Bij kopen op afstand heb je bovendien bedenktijd, waar je blijkbaar geen gebruik van hebt gemaakt.
Dat upc het gesprek heeft opgenomen is alleen t.b.v. upc en niet ten behoeve van de klant: Je moet dus eigenlijk zelf dat soort gesprekken opnemen ! (Een beetje antwoordapparaat heeft die mogelijkheid)
Het is nu warschijnlijk te laat om de zaken terug te draaien !
Je had (ook) gewoon een schriftelijke bevestiging kunnen vragen tijdens het genoemde telefoongesprek.......
Waren de waarschuwingen van anderen hier geen aanleiding om wat voorzichtiger met alles wat upc heet om te gaan ?
Er wordt gezegd, dat een gewaarschuwd mens voor twee telt...........
Bij kopen op afstand heb je bovendien bedenktijd, waar je blijkbaar geen gebruik van hebt gemaakt.
Dat upc het gesprek heeft opgenomen is alleen t.b.v. upc en niet ten behoeve van de klant: Je moet dus eigenlijk zelf dat soort gesprekken opnemen ! (Een beetje antwoordapparaat heeft die mogelijkheid)
Het is nu warschijnlijk te laat om de zaken terug te draaien !
Je had (ook) gewoon een schriftelijke bevestiging kunnen vragen tijdens het genoemde telefoongesprek.......
Het valt wel mee hoor. Het contract is mondeling overeengekomen. Jij beweert per 1 maart en UPC per 1 januari. Gewoon je poot stijf houden, dan kunnen ze je niks maken. Je hoeft alleen maar aan te geven dat het gesprek waarin de afspraak is gemaakt is opgenomen. Dat is een standaard procedure. Je moet echter wel in een brief duidelijk aangeven aan upc wat er is afgesproken. Dit zal je waarschijnlijk een aantal keer moeten doen. Je moet ook upc verzoeken inhoudelijk op je brief in te gaan. Daar hebben namelijk een enorme hekel aan. Je hebt niks te vrezen mits je steeds per mail en brief reageert op de standaard brieven die upc verstuurd.
Laten we even niet overdrijven.ik ben dus vreselijk MISLEID en BEDROGEN door upc
UPC heeft een fout gemaakt en het abonnement te vroeg laten ingaan cq. de medewerker die het heeft aangenomen heeft de verkeerde datum laten ingaan. Dit is vervelend en moet worden gecorrigeerd, maar misleid en bedrogen lijken mij termen die zwaar overdreven zijn.
Er worden helaas een heleboel mensen misleid en bedrogen, maar die zijn er heel wat erger aan toe dan U.
De afspraak die gemaakt is, is duidelijk en ook opgenomen. Rest dus om NIET te betalen en duidelijk te maken hoe de afspraken ervoor staan. Uw afspraak staat en dient te worden nagekomen. Dit dient U wel even heel duidelijk te maken ( middels een aangetekende brief ) aan UPC met idd. het verzoek hier inhoudelijk op in te gaan.
Rekeningen pas voldoen vanaf 1 mrt. of op het moment dat de problemen zijn opgelost.
m.vr.gr. angel1978
En tot die tijd ben je misleid en bedrogen want zo iets simpels is voor upc bijna niet te herstellen. Ik spreek uit ervaring. Het heeft mij letterlijk honderden faxen gekost om bevestigd te krijgen dat ik had opgezegd.
mmm. wonderlijk. Het kostte mij welgeteld 1 briefje en ook nog eens niet aangetekend verstuurd !
Ik ben blij dat ik er vanaf ben, maar dat is vooral voor wat betreft het kostenaspect ( ben nu veel goedkoper uit ).
Misschien eens slim om eerst naar je eigen gedrag te kijken i.p.v. meteen te gaan roepen.
En nogmaals: door meteen te roepen dat je misleid / bedrogen bent maak je je in mijn ogen alleen maar belachelijk. Daar is in mijn ogen toch echt wel meer voor nodig !
Ik ben blij dat ik er vanaf ben, maar dat is vooral voor wat betreft het kostenaspect ( ben nu veel goedkoper uit ).
Misschien eens slim om eerst naar je eigen gedrag te kijken i.p.v. meteen te gaan roepen.
En nogmaals: door meteen te roepen dat je misleid / bedrogen bent maak je je in mijn ogen alleen maar belachelijk. Daar is in mijn ogen toch echt wel meer voor nodig !
Oh, ik ben de eerste 10 keer dat ik telefonisch contact op nam ook heel vriendelijk geweest. Alleen waren de upc medewerkers minder vriendelijk. In mijn brieven ben ik altijd vriendelijk geweest. UPC echter niet. Om mij heen hoor ik ook hele andere verhalen over UPC. Bij upc kan je in mij ogen dus geluk hebben!!!
hierbij wil ik even vertellen wat er gebeurde nadat ik mijn "klacht" over UPC hier vermeld had
Ik had een brief naar de directie van UPC gestuurd ( niet aangetekend) met het zelfde verhaal erin
Maar nu moet ik toch eerlijkheids halve vertellen dat de reactie van UPC gewoon hartstikke goed is ( ik was toen ik dit bericht hier op de site gezet heb gewoon hartstikke pissig )
ik kreeg vandaag dus bericht met de verontschuldiging dat het zo gegaan was en dat ik gewoon m`n abonnement kan beeindigen ZONDER kosten en nogmaals jammer dat het zo gegaan was en ze hebben gezegd dat ik als gebaar van hun goede bedoelingen een bos bloemen kan verwachten een dezer dagen
Zo zie je het is niet alleen maar een ellende met de UPC ik had dit dus absoluut niet verwacht en vond het wel even het vermelden waard !! en ik zit met het schaamrood op m`n kaken omdat ik zo donderssnel ga roepen dat ik misleid en bedonderd ben !!
dus aleen maar slecht zijn ze daar van UPC dus niet 
Ik had een brief naar de directie van UPC gestuurd ( niet aangetekend) met het zelfde verhaal erin
Maar nu moet ik toch eerlijkheids halve vertellen dat de reactie van UPC gewoon hartstikke goed is ( ik was toen ik dit bericht hier op de site gezet heb gewoon hartstikke pissig )
Zo zie je het is niet alleen maar een ellende met de UPC ik had dit dus absoluut niet verwacht en vond het wel even het vermelden waard !! en ik zit met het schaamrood op m`n kaken omdat ik zo donderssnel ga roepen dat ik misleid en bedonderd ben !!
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik wacht al 3 jaar op een bos bloemen! Maar zonder gekheid, heel fijn voor je want de ellende die anderen en ik met upc hebben gehad will je echt.
hierbij wil ik nog even vertellen dat het ook ZO ANDERS kan met UPC ze beloofde mij een bos bloemen en idd ze werden echt geleverd !!
mijn abonnement heb ik wel stop gezet maar ze hebben het met mij gewoon "netjes " afgehandeld
Dus ik zou zeggen : kom op nou UPC laat een ieder zien dat jullie ook een "goeie" kant hebben Dus eindelijk een GOED bericht over UPC en ik gun een ieder zo`n oplossing succes allemaal !!