LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding bestaande Ziggo abonnees
-
Misleiding bestaande Ziggo abonnees
Graag wil ik gebruikers van Ziggo met bestaande abonnementen wijzen op misleidingen welke Ziggo/UPC momenteel toepast bij hun gebruikers en wel als volgt....
Zojuist bel ik Ziggo op met de melding dat onze Humax decoder steeds meer gebreken kent. Vastlopen van de programmagids, slechte steaming etc. Ik stel de vraag waarom Ziggo geen proactief beleid voert ten aanzien van vervanging na bijvoorbeeld 5 jaar. Antwoord is dat ze beter kunnen wachten tot de klant zich meld. Simpele kosten/baten analyse lijkt mij zo.
Ik vraag Ziggo mij een nieuwe decoder toe te sturen zodat ik gebruik kan blijven maken van hun diensten conform het afgesloten abonnement 7 jaar eerder. Antwoord is dat de afdeling verkoop hierover met mij contact zal opnemen en dan vraag ik verder.
Wat mij dan aangeboden wordt valt m.i. onder misleiding......
Ik geef aan dat ik enkel een nieuwe decoder wens. Mij wordt vertelt dat de huidige decoder mijn eigendom is en ik hier in het verleden een bedrag van €200,- voor betaald zou hebben. Dat is niet waar aangezien ik deze bij het aangaan van het abonnement kosteloos toegestuurd heb gekregen. Zou dat niet zo zijn hadden ze geen klant aan mij (en vele)gehad.
Vervolgens wordt mij vertelt dat Ziggo nu een veel betere aanbieding heeft, de nieuwe decoders hun eigendom blijven en bij storing deze direct uitgewisseld kunnen worden. Wat betreft de prijs is hier zgn. geen enkel verschil. Het leveren van een nieuwe decoder met behoud van mijn huidige (inmiddels contractloze) abonnement is niet mogelijk!!!
Dan ga ik met de medewerkster een prijsvergelijking maken en (waar ik citeer) wat blijkt:"Meneer Mercks, als u nu overstapt bent u zelfs goedkoper uit dan uw huidige abonnement, u betaald nu gemiddeld €70,- per maand en bij het nieuwe abonnement betaald u slechts €59,59". Ik antwoord haar dat dit toch wel een vreemde manier van vergelijken is en vraag haar naar mijn kale abonnementskosten zonder de kosten welke ik maak vanwege het bellen. Nog even maakt ze de zijsprong naar het gegeven dat ik €10,- extra betaal vanwege het onbeperkt bellen wat bij het huidige abonnement in zit en dan loopt ze vast in haar verkoopverhaal.
Uiteindelijk wanneer ik doorvraag blijkt dat ik €55,95 betaal.
Was ik op deze misleiding ingegaan dan was dit niet alleen €3,- duurder maar zat ik ook aan een nieuw contract vast.
Natuurlijk kan ik zeggen dat ik deze €3,- p/m best kan missen maar ik ben tevreden met hetgeen wat ik nu heb, echter Ziggo dwingt mij tot een nieuw abonnement. Dit gaat dus niet gebeuren en speur zelf wel naar een nieuwe decoder. Op den duur zal ik Ziggo om dit soort wijze van misleiden gaan verlaten.
Tot slot is dit niet mijn enigste ervaring. Zo heb ik afgelopen week nog een zaak gehad van Ziggo zakelijk waarbij één van mijn klanten angst wordt aangepraat om (t.b.v. pinbetalingen) een zakelijk abonnement af te nemen.....ook hier weer alom misleidingen!!!! Ik ben nog in afwachting van verdere afwikkeling (waaronder vergoeding van mijn onkosten).
Mochten er mkb-ers zijn welke benieuwd zijn naar dit laatste verhaal dan laat gerust een bericht achter. Laat u zich in ieder geval goed informeren door diegene waarbij u de betaalautomaat aangeschaft (cq. gehuurd) heeft. Dit kan veel onnodige kosten voorkomen.
Ik ben benieuwd hoeveel bestaande klanten van Ziggo de overstap wel hebben gemaakt en zich in bovenstaande kunnen vinden.
Gr. Remy Mercks
Zojuist bel ik Ziggo op met de melding dat onze Humax decoder steeds meer gebreken kent. Vastlopen van de programmagids, slechte steaming etc. Ik stel de vraag waarom Ziggo geen proactief beleid voert ten aanzien van vervanging na bijvoorbeeld 5 jaar. Antwoord is dat ze beter kunnen wachten tot de klant zich meld. Simpele kosten/baten analyse lijkt mij zo.
Ik vraag Ziggo mij een nieuwe decoder toe te sturen zodat ik gebruik kan blijven maken van hun diensten conform het afgesloten abonnement 7 jaar eerder. Antwoord is dat de afdeling verkoop hierover met mij contact zal opnemen en dan vraag ik verder.
Wat mij dan aangeboden wordt valt m.i. onder misleiding......
Ik geef aan dat ik enkel een nieuwe decoder wens. Mij wordt vertelt dat de huidige decoder mijn eigendom is en ik hier in het verleden een bedrag van €200,- voor betaald zou hebben. Dat is niet waar aangezien ik deze bij het aangaan van het abonnement kosteloos toegestuurd heb gekregen. Zou dat niet zo zijn hadden ze geen klant aan mij (en vele)gehad.
Vervolgens wordt mij vertelt dat Ziggo nu een veel betere aanbieding heeft, de nieuwe decoders hun eigendom blijven en bij storing deze direct uitgewisseld kunnen worden. Wat betreft de prijs is hier zgn. geen enkel verschil. Het leveren van een nieuwe decoder met behoud van mijn huidige (inmiddels contractloze) abonnement is niet mogelijk!!!
Dan ga ik met de medewerkster een prijsvergelijking maken en (waar ik citeer) wat blijkt:"Meneer Mercks, als u nu overstapt bent u zelfs goedkoper uit dan uw huidige abonnement, u betaald nu gemiddeld €70,- per maand en bij het nieuwe abonnement betaald u slechts €59,59". Ik antwoord haar dat dit toch wel een vreemde manier van vergelijken is en vraag haar naar mijn kale abonnementskosten zonder de kosten welke ik maak vanwege het bellen. Nog even maakt ze de zijsprong naar het gegeven dat ik €10,- extra betaal vanwege het onbeperkt bellen wat bij het huidige abonnement in zit en dan loopt ze vast in haar verkoopverhaal.
Uiteindelijk wanneer ik doorvraag blijkt dat ik €55,95 betaal.
Was ik op deze misleiding ingegaan dan was dit niet alleen €3,- duurder maar zat ik ook aan een nieuw contract vast.
Natuurlijk kan ik zeggen dat ik deze €3,- p/m best kan missen maar ik ben tevreden met hetgeen wat ik nu heb, echter Ziggo dwingt mij tot een nieuw abonnement. Dit gaat dus niet gebeuren en speur zelf wel naar een nieuwe decoder. Op den duur zal ik Ziggo om dit soort wijze van misleiden gaan verlaten.
Tot slot is dit niet mijn enigste ervaring. Zo heb ik afgelopen week nog een zaak gehad van Ziggo zakelijk waarbij één van mijn klanten angst wordt aangepraat om (t.b.v. pinbetalingen) een zakelijk abonnement af te nemen.....ook hier weer alom misleidingen!!!! Ik ben nog in afwachting van verdere afwikkeling (waaronder vergoeding van mijn onkosten).
Mochten er mkb-ers zijn welke benieuwd zijn naar dit laatste verhaal dan laat gerust een bericht achter. Laat u zich in ieder geval goed informeren door diegene waarbij u de betaalautomaat aangeschaft (cq. gehuurd) heeft. Dit kan veel onnodige kosten voorkomen.
Ik ben benieuwd hoeveel bestaande klanten van Ziggo de overstap wel hebben gemaakt en zich in bovenstaande kunnen vinden.
Gr. Remy Mercks
Re: Misleiding bestaande Ziggo abonnees
wat is de bedoeling van deze topic ??
-
Har06, mijn bedoeling is om na te gaan hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben en misleid zijn door deze verkooptechnieken.
Daarnaast ben ik van mening om mensen te informeren, iets wat denk ik van dit forum ook de bedoeling is.
Daarnaast ben ik van mening om mensen te informeren, iets wat denk ik van dit forum ook de bedoeling is.
Geen enkele,er is niet sprake van misleiding. Ik heb zelf een paar jaar geleden een nieuwe decoder gekocht omdat mijn oude (ook door mij gekochte decoder) de geest had gegeven.remymercks schreef:Har06, mijn bedoeling is om na te gaan hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben en misleid zijn door deze verkooptechnieken.
Het onderwerp zoals u dit nu hebt aangesneden is hier al zeer vaak langsgekomen. Ik ben al jaren abonnee bij Ziggo en heb mij nog nooit misleidt gevoelt.
U bent altijd vrij om van aanbieder te wisselen. Waarom zou Ziggo u iets moeten aanbieden?
Omdat hij de decoder niet van Ziggo gekocht heeft, maar deze in zijn huidige contract zit (in huur of bruikleen constructie).puma73 schreef:Waarom zou Ziggo u iets moeten aanbieden?
Als de decoder kuren vertoont, hoort Ziggo die dan niet te vervangen?
En dat ligt zeker aan de Humax en niet aan de kabelkwaliteit die je in huis hebt liggen ?Zojuist bel ik Ziggo op met de melding dat onze Humax decoder steeds meer gebreken kent. Vastlopen van de programmagids, slechte steaming etc.
Dat laatste lijkt me namelijk veel waarschijnlijker.
Ziggo kent, in tegestelling tot UPC GEEN huur of bruikleenconstructie. Dus hoeft Ziggo hem niks aan te bieden.16again schreef:Omdat hij de decoder niet van Ziggo gekocht heeft, maar deze in zijn huidige contract zit (in huur of bruikleen constructie).puma73 schreef:Waarom zou Ziggo u iets moeten aanbieden?
Het oude ziggo niet nee. Het nieuwe ziggo weer wel, als je myprime neemt krijg je de horizon box in bruikleen en kun je voor €5 p/m een tweede horizon huren.puma73 schreef:Ziggo kent, in tegestelling tot UPC GEEN huur of bruikleenconstructie. Dus hoeft Ziggo hem niks aan te bieden.16again schreef:Omdat hij de decoder niet van Ziggo gekocht heeft, maar deze in zijn huidige contract zit (in huur of bruikleen constructie).puma73 schreef:Waarom zou Ziggo u iets moeten aanbieden?
Destijds werden de humaxen verkocht voor zeer grote kortingen of zelfs gratis (afhankelijk van het abonnement en het type humax) via ziggo aangeboden aan nieuwe klanten. Die humax decoders zijn geweldige apparaten en dit was dus een prima keuze van Ziggo. Ook kreeg je als klant die dingen in eigendom dus dat was ook goed geregeld.
Bij mediamarkt of andere winkels zijn volgens mij nog humax decoders te koop en anders biedt marktplaats een prima uitkomst. Zorg wel dat je dan een humax krijgt die geschikt is voor Ziggo gebied.
Het spijt me maar ik zie weinig misleiding in je verhaal. Je kunt de oude en nieuwe abbo's niet een op een vergelijken met elkaar omdat in de nieuwe abbonnementen meer zit waar je vroeger extra moest betalen.remymercks schreef:Graag wil ik gebruikers van Ziggo met bestaande abonnementen wijzen op misleidingen welke Ziggo/UPC momenteel toepast bij hun gebruikers en wel als volgt....
Inderdaad niet echt misleiding. Net als bij bv gsm abonnementen heb je ook bij televisie abonnementen waarbij je het apparaat 'gratis' krijgt en je hebt abonnementen waarbij het apparaat in bruikleen wordt gegeven, eventueel tegen een maandelijkse vergoeding. En net als bij gsm abonnementen kun je als je de ene variant hebt gekozen, niet zomaar gebruik maken van de eigenschappen van de andere variant. Heeft niets met misleiding te maken, dus.
Wat je zakelijke gebruiker betreft, het hangt sterk af van hoe afhankelijk je bent van de verbinding en de diensten of een zakelijk abonnement al dan niet verstandig is. Even heel zwart wit gezegd, als er een storing is en je hebt een consumentenabonnement, dan heb je gewoon pech. Bij een zakelijk abonnement spreek je een bepaalde dienstverleningsovereenkomst af en daarmee heb je dus meer zekerheid over de diensten die worden geleverd en over maatregelen en vergoedingen als er een storing zou zijn.
Als je je ziggo abonnement alleen gebruikt om af en toe te mailen en wat te internetten, dan kan een gewoon abonnement voldoende zijn. Maar als het werk een bijna continue netwerkverbinding vereist, dan kan een zakelijk abonnement zijn voordelen hebben.
Wat je zakelijke gebruiker betreft, het hangt sterk af van hoe afhankelijk je bent van de verbinding en de diensten of een zakelijk abonnement al dan niet verstandig is. Even heel zwart wit gezegd, als er een storing is en je hebt een consumentenabonnement, dan heb je gewoon pech. Bij een zakelijk abonnement spreek je een bepaalde dienstverleningsovereenkomst af en daarmee heb je dus meer zekerheid over de diensten die worden geleverd en over maatregelen en vergoedingen als er een storing zou zijn.
Als je je ziggo abonnement alleen gebruikt om af en toe te mailen en wat te internetten, dan kan een gewoon abonnement voldoende zijn. Maar als het werk een bijna continue netwerkverbinding vereist, dan kan een zakelijk abonnement zijn voordelen hebben.
sommige eenzijdige info,s zijn overbodig.remymercks schreef:Har06, mijn bedoeling is om na te gaan hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben en misleid zijn door deze verkooptechnieken.
ik voel me niet misleid door UPC/Ziggo, Ts kan toch switchen van provider??
-
- Contacteer:
Ik voel mij benadeeld door UPC / Ziggo opdat van de ene op andere week blokken in beeld, slecht signaal etc etc de bekende problemen welke reeds op diverse fora worden gemeld.Har06 schreef:sommige eenzijdige info,s zijn overbodig.remymercks schreef:Har06, mijn bedoeling is om na te gaan hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben en misleid zijn door deze verkooptechnieken.
ik voel me niet misleid door UPC/Ziggo, Ts kan toch switchen van provider??
Ik heb een dure Hirschman ( jawel MET kabelkeur ) kabel liggen van net 2 jaar oud en die zou ineens niet goed meer zijn.... ....ja daaag mn zolen.
Krijg je wel gratis een 1,5 mtr kabel toegestuurd om te testen want dat waren de nieuwste ??? kabels met betere afscherming.
Helaas pindakaas, deze nieuwste kabel gaf geen verbetering.
Kortom, ik ga weer kijken naar een andere aanbieder, maar Har niet iedereen heeft die mogelijkheid en sommige hebben een gunstig abonnement met bellen wat veelal bij een nieuwe aanbieder niet heeft.
Als je belt is het weer hetzelfe riedeltje........ligt aan de kabels, ligt aan de versterker, ligt aan de splitter, oh ligt toch aan de lange kabel ( 7,50mtr ) of nee, er is interventie....ook zon mooi veel gebruikt woord.
Maar ook dat lost die nieuwe kabel niet op.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 apr 2015 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd
Heb je t ook gemeten ? Zijn je pluggen in orde ?Ik heb een dure Hirschman ( jawel MET kabelkeur ) kabel liggen van net 2 jaar oud en die zou ineens niet goed meer zijn.... ....ja daaag mn zolen.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 apr 2015 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
bprosman schreef:Heb je t ook gemeten ? Zijn je pluggen in orde ? In Engeland heb ook je hele goede kwaliteit biefstuk , alleen jammer dat niemand m kan bakken .Ik heb een dure Hirschman ( jawel MET kabelkeur ) kabel liggen van net 2 jaar oud en die zou ineens niet goed meer zijn.... ....ja daaag mn zolen.
Wat zou ik moeten meten dan ?? Was een kant en klare kabel met vooraf geklonken aansluitingen.
Je kan mij niet wijsmaken dat van ene op andere moment mijn kabel ineens niet meer goed zou zijn.
Destijds oude kabel eruit, nieuwe erin en perfect werkend.
Tis wel heel toevallig dat door de frequentie wijzigingen o.a. ik ineens slecht beeld heb.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 apr 2015 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
of dat er paardenvlees inzit je kunt een slecht beeld niet oplossen door te blijven meten ( hoe ??????) of de binnenbekabelingen maar weer eens te vervangen.bprosman schreef:Heb je t ook gemeten ? Zijn je pluggen in orde ? In Engeland heb ook je hele goede kwaliteit biefstuk , alleen jammer dat niemand m kan bakken .Ik heb een dure Hirschman ( jawel MET kabelkeur ) kabel liggen van net 2 jaar oud en die zou ineens niet goed meer zijn.... ....ja daaag mn zolen.
Wat je zou moeten meten ? Je signaalwaarden bijvoorbeeld. Bij een Ziggo modem kun je die prima uitlezen en geven al een prima indicatie of het binnenkomende signaal van voldoende kwaliteit is al meteen op het AOP. Tevens zou je je TV rechtstreeks op het AOP kunnen aansluiten om te kijken of dat werkt. Sinds de komst van 4G is het nog belangrijker geworden geode afgeschermde pluggen te gebruiken, liefst aangeperst, die met plastic kapjes voldoen tegenwoordig niet meer.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 apr 2015 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
bprosman schreef:Misschien snap je de vergelijking niet. Het feit dat er Hirschmann op staat wil wel iets zeggen over de kwaliteit van het materiaal maar nog steeds niet hoe het geinstalleerd (gebakken) is.Rest van je opmerking heb ik gemeld, stompzinnige vergelijking en voegt niets toe.
Wat je zou moeten meten ? Je signaalwaarden bijvoorbeeld. Bij een Ziggo modem kun je die prima uitlezen en geven al een prima indicatie of het binnenkomende signaal van voldoende kwaliteit is al meteen op het AOP. Tevens zou je je TV rechtstreeks op het AOP kunnen aansluiten om te kijken of dat werkt. Sinds de komst van 4G is het nog belangrijker geworden geode afgeschermde pluggen te gebruiken, liefst aangeperst, die met plastic kapjes voldoen tegenwoordig niet meer.
Als je dat meteen vervangt door Koka799 ben je ineens klaar.of de binnenbekabelingen maar weer eens te vervangen.
Anyway, ik heb net zoveel vertrouwen in de dure Hirschman kabel als de verkregen UPC/ Ziggo kabel. Ik heb een geheel nieuwe UPC kabel gekocht in de UPC winkel van 7,50 meter welke volgens UPC het probleem zou moeten oplossen......wel, niet dus.
Er is geheel niets veranderd aan mijn instelling, opstelling of wat dan ook. Test van UPC modem laat zien dat alles prima is maar toch heb ik blokken en schokkerig beeld sinds de overnamen.
Kabel ook vanuit de meterkast direct op mn tv aangesloten en analoog geen probleem maar zodra de kabel in de decoder gaat worden diverse zenders schokkerig en blokkerig.
Er is dus iets verandert in de signaal doorgeving wat dit veroorzaakt.
Gezien de vele vele vele klachten op diverse fora kan dit nooit bij iedereen aan zn kabels liggen.
Mijn bekabeling is afgerond 2 jaar gelden vervangen.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 apr 2015 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat heb je getest dan ?Test van UPC modem laat zien dat alles prima is
Wat zeggen de signaalkwaliteit, signaalsterkte en evt. BER waarde van je decoder ?
En als je je decoder rechtstreeks op het AOP in de meterkast aansluit ? Analoog en digital zijn 2 totaal verschillende signalen op de kabel dus dat is geen vergelijk.Kabel ook vanuit de meterkast direct op mn tv aangesloten en analoog geen probleem maar zodra de kabel in de decoder gaat worden diverse zenders schokkerig en blokkerig.
-
Ik denk dat als je goed leest je ziet wat ik met misleiding bedoel. Uiteraard kan ik een nieuwe decoder aanschaffen, dat zie je juist en stel ik zelf ook al. Het zit zich erin dat ze mensen voor €3,- aan een nieuw jaarcontract binden en dat is misleiding in mijn optiek. O.b.v. het huidige abonnement kunnen ze namelijk geen decoder leveren en dat is op zijn minst vreemd te noemen.puma73 schreef:Geen enkele,er is niet sprake van misleiding. Ik heb zelf een paar jaar geleden een nieuwe decoder gekocht omdat mijn oude (ook door mij gekochte decoder) de geest had gegeven.remymercks schreef:Har06, mijn bedoeling is om na te gaan hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben en misleid zijn door deze verkooptechnieken.
Het onderwerp zoals u dit nu hebt aangesneden is hier al zeer vaak langsgekomen. Ik ben al jaren abonnee bij Ziggo en heb mij nog nooit misleidt gevoelt.
U bent altijd vrij om van aanbieder te wisselen. Waarom zou Ziggo u iets moeten aanbieden?
-
Daar is Ziggo al voor langs geweest en zoals ik hen zelf op de straatverdeler heb gewezen welke open stond en de afscherming sterk geoxideerd was, de signaalsterkte voldoende is het ofwel de bekabeling in de weg of de decoder. Geloof me (ik zit zelf al dik 20 jaar in de elektrotechniek) dat het aan mijn bekabeling niet ontbreektbprosman schreef:En dat ligt zeker aan de Humax en niet aan de kabelkwaliteit die je in huis hebt liggen ?Zojuist bel ik Ziggo op met de melding dat onze Humax decoder steeds meer gebreken kent. Vastlopen van de programmagids, slechte steaming etc.
Dat laatste lijkt me namelijk veel waarschijnlijker.