LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nepmail teistert Klanten Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
lynden

Nepmail teistert Klanten Ziggo

Ongelezen bericht door lynden »

Dus zorgvuldig lezen, om niet slachtoffer te worden.

http://arc.mgl.x-cago.com/vw/article.do ... 02&top10=5

GJvdZ

Re: Nepmail teistert Klanten Ziggo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zijn er nog steeds mensen die hier in trappen?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Wou net zeggen, die krijg ik zowat dagelijks van Paypal, Eurocard/Mastercard, International Card Services, en nog een rits bedrijven. En gek genoeg dan weer niet op mijn ziggo adres. Gelukkig is het spamfilter op mijn primaire emailadres (gmail) erg goed, daar glipt misschien eentje per jaar doorheen. Welke ik dan ook als phising aan google rapporteer, en als het makkelijk per email kan, bij het bedrijf waar ze het logo etc van misbruiken. Veel banken en instanties hebben een mailadres waar je deze naar toe kan sturen om ze op de hoogte te brengen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ook ik, toch een redelijke digibeet, ben hier nog nooit ingetuind. Inderdaad, alle phishing die ik krijg (worden er steeds minder) stuur ik door naar het betreffende bedrijf. Men heeft allemaal wel een "valse-email@ hupperdeflup adres". Plus dat mensen toch echt niet meer kunnen beweren "van niets te weten"; zoveel waarschuwingen van andere bedrijven, banken etc. zijn al uitgegaan, dat kan men toch niet (meer) missen?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou een vals huppelepup email adres heb ik niet...ik ben misschien te braaf en daarbij ook een giga digibeet :lol: , maar ik kan ook niet begrijpen dat sommigen nog steeds in dit soort dingen trappen , hallo, je maakt toch niet zomaar 144 euro over en zeker niet naar Ziggo , het pakket, wat voor pakket dan ook is niet eens zo duur , maar @lynden: bedankt evengoed voor deze waarschuwing.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:Nou een vals huppelepup email adres heb ik niet...ik ben misschien te braaf en daarbij ook een giga digibeet :lol: , maar ik kan ook niet begrijpen dat sommigen nog steeds in dit soort dingen trappen , hallo, je maakt toch niet zomaar 144 euro over en zeker niet naar Ziggo , het pakket, wat voor pakket dan ook is niet eens zo duur , maar @lynden: bedankt evengoed voor deze waarschuwing.
Hoef jij toch ook niet te hebben, een vals email adres, neem aan dat je geen valse mails verstuurd :)
Maar de meeste bedrijven hebben het, zeker weten!

moederslink

Nou , ik kan behoorlijk valse mailtjes versturen hoor, als ik maar genoeg getergd ben :mrgreen:,
maar ik snap je verhaal hoor. :D

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

moederslink schreef:Nou , ik kan behoorlijk valse mailtjes versturen hoor, als ik maar genoeg getergd ben :mrgreen:,
maar ik snap je verhaal hoor. :D
Het is toch een goede zaak dat Ts voor de over duidelijkheid een link plaats, er zijn hele volksstammen :wink: stammen die de phishing mails openen :idea:

moederslink

Har06 schreef: Het is toch een goede zaak dat Ts voor de over duidelijkheid een link plaats, er zijn hele volksstammen :wink: stammen die de phishing mails openen :idea:
moederslink schreef:@lynden: bedankt evengoed voor deze waarschuwing.
vind ik ook hoor , Har06 :wink:

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Ik lees in het bericht van Ziggo dat ze nooit betalingsherinneringen per mail sturen maar altijd per brief. Goede zaak. Daar kunnen bedrijven als duo een voorbeeld aan nemen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nu is op zich ook wel weer "achterlijk" om geen gebruik te maken van moderen communicatiemiddelen maar terug te vallen op een inherent onbetrouwbaar systeem als papieren post te gebruiken voor belangrijke zaken. Er zijn voldoende middelen beschikbaar om geverifieerde emails te versturen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="GJvdZ"]Nu is op zich ook wel weer "achterlijk" om geen gebruik te maken van moderen communicatiemiddelen maar terug te vallen op een inherent onbetrouwbaar systeem als papieren post te gebruiken voor belangrijke zaken. Er zijn voldoende middelen beschikbaar om geverifieerde emails te versturen.[/quote]

Niet doordraven, natuurlijk stuurt Ziggo e-mails rond :lol:

Gesloten