LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Net bedrijfje dat KPN...

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Hoe gaat KPN met jullie als klant om?

Naar behoren
13
48%
Laat te wensen over
14
52%
 
Totaal aantal stemmen: 27

SoS87
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2010 13:12

Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door SoS87 »

Ik had mij aangemeld bij HetNet, een abonnement voor 29,95 per maand, eerste 6 mnd 14,95 per maand.

Stilzwijgend heb ik ipv HetNet KPN gekregen. Dus hele andere voorwaarden waar ik niet mee akkoord ben.

Onder andere dus letterlijk 2x zo duur voor dezelfde producten, geen korting meer...dus eerste 6 maanden waren ze ruim 3x zo duur.

De verbinding en service zijn ronduit ***, het valt continu weg, ik kan niks met de modem, dus gamen of streamen zit er niet in met dit dure abonnement. De snelheid is onstabiel...tussen de 0 en 14 Mb, meestal onder de 5. Nat = Strict, poorten openen werkt niet, de firmware blokt bijna alle binnenkomende data...en mijn ping ligt in games minstens 4x hoger dan die van anderen...

Daarnaast is bij het omzetten van het lijntype het modem pas ruim 2 maanden later bezorgd en heb ik dus ook weer ruim 2 maanden voor niks betaald.

Mag KPN mij wel aan abbo aansmeren zonder dat ik het aanvraag? Mogen ze zomaar de voorwaarden veranderen?
Er kan dan sowieso geen sprake zijn van een overeenkomst lijkt me, een overeenkomst heb je tussen 2 partijen.

Ik ben dus iig voor honderden euro's "bestolen", en kan KPN nog steeds niet zover krijgen dat ik dan iig een normale verbinding heb. Ze weigeren met een oplossing te komen.
Mijn geduld raakt inmiddels op.

Ik heb mij NIET bij KPN aangemeld en wens niet voor hun slechte producten en slechte service te betalen, iig niet meer dan het bedrag waar ik mij voor aangemeld heb. Dit is in mijn ogen niks anders dan diefstal of oplichting. Als je mij dan iig van te voren verteld dat het KPN wordt en de voorwaarden anders worden ( lees : duur en jaarcontract ) dan had ik nog op tijd op kunnen stappen.

Ik vind dat KPN mij heel wat geld terug mag betalen omdat deze praktijken nergens op slaan, en volgens mij mag het ook niet. Misleiding...

Ik post maar hier omdat bellen met KPN geen zin heeft : Het ligt aan uw computer...of ze zeggen dat je maar op moet stappen..ja en dan een jaarcontract afkopen waar ik me niet voor heb aangemeld, dat zouden ze natuurlijk helemaal mooi vinden..

Ik ben dus een HetNet abonnee die van zijn maand abbo afwil (KPN gaat beweren dat ik een jaarabbo heb, maar daar heb ik niet voor getekend) , en het geld dat KPN achterover gedrukt heeft terug wil hebben.

Ik knal het ook hier maar neer, want bij de KPN hoef je met een klacht niet aan te komen....je word of genegeerd of heel kinderachtig behandeld.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door SirPeter »

Volgens mij kloppen er een aantal dingen niet uit uw post. Hetnet blijft hetnet. Er is contact met u geweest en toen is er afgesproken om de abbo te wijzigen naar KPN. Dat is dan vervolgens een jaar contract. Dit is dus Niet stilzwijgend gegaan.
Verhaal over de korting snap ik niet omdat Hetnet volgens mij al meer dan een half jaar niet meer bestaat, dus na 6 maanden ook geen korting meer. U geeft later in uw post aan dat de lijntype is veranderd. Toen een KPN abo geworden?, waarschijnlijk wel, kijk de bevestigingsbrieven maar even na, daar kan het in staan.

Daarnaast is een adsl signaal een zeer stabiele snelheid. Stabieler dan kabel echter meestal niet zo snel als kabel. Als de snelheid schommelt van 0 tot 14mb dan is de kans groot dat of de huisbekabeling niet goed is of bij draadloos internet is de kans groot dat het een frequentie probleem is.

Een provider mag de voorwaarden veranderen wanneer zij dat maar wil. Als het in de nadeel van een klant is dan mag er kosteloos opgezegd worden. Daarop beroepen bent u waarschijnlijk al te laat mee.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door snepke »

SirPeter schreef: Hetnet blijft hetnet. Er is contact met u geweest en toen is er afgesproken om de abbo te wijzigen naar KPN. Dat is dan vervolgens een jaar contract. Dit is dus Niet stilzwijgend gegaan.
Klopt,ik had ook hetnet.Ik ben opgebeld of ik het wilde omzetten naar KPN.
De mail bleef gewoon het net,hoefde niet veranderd te worden.

Vroeg nog of ik zonder internet kwam te zitten.
Nee mevrouw u zit nog geen uur zonder internet,anders had ik het niet gedaan.Heb ook niet zonder internet gezeten.

De aanbieding was:
Internet + bellen extra voor 29,95 voor 1 jaar.
Had internet +bellen 35,95 (8mb of zoiets)

Nu dus gratis bellen en 16 mb ,weet niet of ik die snelheid haal,heb daar weinig sjoege van.

Maar je wordt wel degelijk opgebeld.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door tennis »

snepke schreef:
Nu dus gratis bellen en 16 mb ,weet niet of ik die snelheid haal,heb daar weinig sjoege van.

Maar je wordt wel degelijk opgebeld.
@snepke
Hier kan je zelf testen, wat je snelheid is:
http://www.speedtest.nl/

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door snepke »

tennis schreef:
snepke schreef: @snepke
Hier kan je zelf testen, wat je snelheid is:
http://www.speedtest.nl/


dank je tennis,heb het geprobeerd.
Moet flash player 8 downloaden,terwijl ik al een hogere heb.
Dus op downloaden geklikt,doet hij niet op 64 bits of zoiets moet 32 hebben.
Laat het morgen mijn zoon wel doen,ik ben niet zo,n computerwonder.
Ben al blij dat ik de computer zonder problemen kan aan zetten en een mailtje kan versturen.Het moet niet te ingewikkeld worden.Dan ga ik allemaal toetsen aanslaan,heb hem al diverse keren laten crashen,moet je mijn zoon dan horen.

Nee ik laat het wel aan een ander over.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door tennis »

snepke schreef:
tennis schreef:
snepke schreef: @snepke
Hier kan je zelf testen, wat je snelheid is:
http://www.speedtest.nl/


dank je tennis,heb het geprobeerd.
Moet flash player 8 downloaden,terwijl ik al een hogere heb.
Dus op downloaden geklikt,doet hij niet op 64 bits of zoiets moet 32 hebben.
Laat het morgen mijn zoon wel doen,ik ben niet zo,n computerwonder.
Ben al blij dat ik de computer zonder problemen kan aan zetten en een mailtje kan versturen.Het moet niet te ingewikkeld worden.Dan ga ik allemaal toetsen aanslaan,heb hem al diverse keren laten crashen,moet je mijn zoon dan horen.

Nee ik laat het wel aan een ander over.

Was een poging waard!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door snepke »

Heb het geprobeerd.
Ik ga niet verder,voordat hij weer vastloopt.
Kijk morgen wel(zoonlief dan)
Thanks.

SoS87
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2010 13:12

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door SoS87 »

Ik ben niet gebeld en er is niks afgesproken.
De omzetting is wel stilzwijgend gebeurd.
Alle voorwaarden waren dus anders zonder dat ik ingelicht ben, ik ben letterlijk het dubbele gaan betalen en zit er nog een aantal maanden aan vast. Verder is dus ook mijn korting komen te vervallen.

De kwaliteit van de diensten en de service van KPN zijn ook nog eens ronduit k*t.

SoS87
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2010 13:12

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door SoS87 »

En het lijntype is omgezet van ADSL naar VDSL, was toen al bij KPN, direct na aanmelding bij HetNet. Geen goeie oplossing van ze...max snelheid is hetzelfde alleen de lijn is nog onstabieler dan ie al was.

Het installatiepakket was van HetNet...zat een Xperiabox van kpn in en een brief met HetNet heet voortaan KPN...

Ik heb mij aangemeld bij HetNet voor een maand abbonement van 29,95, de eerste 6 maanden 14,95...

KPN jaarabonnement gekregen voor hoger bedrag zonder korting.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door snepke »

Ik vind het vreemd dat je niet gebeld bent.
Heb je het via internet afgesloten.Misschien iets aangeklikt,dat niet de bedoeling was.

@Tennis
download snelh 1313.9
upload 97.3
connection 787.0

Het zegt mij niet zo veel.
maar zoonlief zegt ,als er niet te veel on-line zijn ,ik de snelheid haal.
Het zal best wel

SoS87
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2010 13:12

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door SoS87 »

Zo vreemd is dat misschien helemaal niet, bij omzettingen en overnames gaat wel vaker iets mis, het is zeker een iets onoverzichtelijke periode voor een bedrijf.

Dat de helpdesk me bij een klacht vertelt dat ik maar over moet stappen vind ik wel vreemd, zeker omdat ik dan ook nog eens een ongewenst jaarcontract mag afbetalen.

Erg jammer dat je nooit iemand anders te spreken kan krijgen dan een student van het uitzendbureau, dat zou misschien al een heel stuk schelen, deze helpdesk wekt namelijk geen vriendelijke en professionele indruk. (meestal dan, er zitten ook aardige jongens tussen, maar die kunnen je ook niet helpen)

Nu weet ik uit ervaring dat het overal een zooitje is...Ziggo rekende +/-80 euro per maand ipv 40 door leveren van het verkeerde abonnement, niet om willen zetten, of ik wel ff wou betalen voor wat ik afnam, Online sloot de buren aan en kwam nooit meer terug...
Overstappen heb ik dus ook weinig zin in, ik kom liever tot een oplossing zonder weer op zoek te moeten.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

De kwaliteit van de diensten en de service van KPN zijn ook nog eens ronduit k*t.
Het Net was ook 100% KPN, de diensten en service waren ook 100% KPN, ronduit k*t dus, het was zo'n beetje de slechtst bekend staande provider.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door tiptoo »

CaptainSlow schreef:
Het Net was ook 100% KPN, de diensten en service waren ook 100% KPN, ronduit k*t dus, het was zo'n beetje de slechtst bekend staande provider.
nou nee hoor het IS de slechtste provider niet WAS :mrgreen:

SoS87
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2010 13:12

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door SoS87 »

tiptoo schreef:
CaptainSlow schreef:
Het Net was ook 100% KPN, de diensten en service waren ook 100% KPN, ronduit k*t dus, het was zo'n beetje de slechtst bekend staande provider.
nou nee hoor het IS de slechtste provider niet WAS :mrgreen:

De slechtste was zonder twijfel Casema, Nederlands grootste criminele organisatie.

petjans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:48

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door petjans »

Het Net was een b-merk van KPN.
De abonnementen van Het Net waren voordeliger dan die van KPN.
Door KPN is Het Net opgeheven.
Alle abonnees van Het Net hebben daarvan schriftelijk bericht gehad d.m.v. een welkomstbrief:"Welkom bij KPN enz.,enz."
In deze brief werd gemeld dat er voor de abonnees niets zou veranderen.
En dat klopt helaas.

Wat wel veranderde waren de pakketten voor de KPN-abonnees.
Deze werden een stuk goedkoper en/of de voorwaarden (snelheid) werden gunstiger.
Gevolg was dat de abonnees van Het Net ineens voor hun pakketten meer gingen betalen dan KPN-abonnees.
Voorbeeld: Ikzelf had bij Het Net het pakket: snel surfen en bellen.
Downloadsnelheid: 8mbs ; prijs € 34,95 p/m.
Bij KPN is dit nu ineens het basispakket geworden waarvoor € 30,- p/m moet worden betaald.
Het Net abonnees worden hierover niet ingelicht.
Ik heb KPN hierover benadert en kon toen ineens ook voor hetzelfde pakket €30,- p/m gaan betalen. Wel wilde men €25,- activatiekosten in rekening brengen.Ook kreeg ik ineens weer een jaarcontract.
Na protest mijnerzijds (ik heb niet om deze overname gevraagd) liet men deze €25,- vallen, jaarcontract bleef gehandhaafd.

In mijn kennissenkring zijn een aantal abonnees van Het Net en niemand is over de nieuwe pakketten benadert. Er zijn er hierbij een paar die het basispakket van Het Net hebben: downloadsnelheid 1mbs.
Voor zo'n pakket gecombineerd met bellen wordt €29,95 p/m betaald.
De snelheid is nog steeds 1mbs, terwijl zo'n pakket bij KPN niet eens bestaat.
Het basispakket kost bij KPN €30,-; snelheid: 8mbs.
Als je zelf geen actie onderneemt laat KPN lekker alles bij het oude.

Hoeveel Het Net abonnees zullen er niet zijn die nu eigenlijk te veel betalen voor hun abonnement?
Klantvriendelijk? Ik dacht het niet.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Als je zelf geen actie onderneemt laat KPN lekker alles bij het oude.
Mijn schoonzusje heeft ook nog zo'n oud abonnement van HetNet, bij haar ondernam KPN wel aktie, ze probeerden haar een compleet pakket aan te smeren voor internet, tv en bellen.
Wat ze haar niet vertelden was dat ze dan geen analoge tv meer zou hebben, dus voor elke tv en video/hd recorder in huis een decoder nodig zou hebben, dat het analoge radiosignaal ook weg zou zijn waardoor je altijd je decoder (en zoals bij UPC ook je tv?) aan moet hebben om naar de (digitale) radio te kunnen luisteren.
Daarbij schijnt dat hele gebeuren bij KPN verre van goed te werken en de klanten(geen)service is wereldberoemd in Nederland.

Gelukkig vroeg ze eerst aan mij wat ik er van vond, ik geloof niet dat ze nu nog geïnteresseerd is :lol:

Zal er voor haar binnenkort eens in duiken, kijken wat ze nu betaalt bij KPN en wat er voor andere opties zijn.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door snepke »

petjans schreef: Voorbeeld: Ikzelf had bij Het Net het pakket: snel surfen en bellen.
Downloadsnelheid: 8mbs ; prijs € 34,95 p/m.
.
Dit pakket had ik ook.
In mei heeft KPN contact met mij opgenomen,of ik het niet wilde overzetten naar KPN.
Het is overgezet naar "snel surfen en bellen extra.(gratis bellen)
Downloadsnelheid: 16 mbs ;prijs 29,95 voor een jaarabo.

Na dat jaar kan ik gewoon mijn pakket weer aanpassen

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door jlthkoch »

SoS87 schreef:
tiptoo schreef:
CaptainSlow schreef:
Het Net was ook 100% KPN, de diensten en service waren ook 100% KPN, ronduit k*t dus, het was zo'n beetje de slechtst bekend staande provider.
nou nee hoor het IS de slechtste provider niet WAS :mrgreen:

De slechtste was zonder twijfel Casema, Nederlands grootste criminele organisatie.
Ze heten nu inmiddels Ziggo en zijn nog steeds zo slecht!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door tiptoo »

CaptainSlow schreef:waardoor je altijd je decoder (en zoals bij UPC ook je tv?) aan moet hebben om naar de (digitale) radio te kunnen luisteren.

dat klopt niet hoor ik heb ook digitenne van kpn ,maar hoef geen tv aan te zetten om de radio te horen dat is allemaal via dat kastje , anders zou ik geen digitenne hebben genomen.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Net bedrijfje dat KPN...

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

dat klopt niet hoor ik heb ook digitenne van kpn ,maar hoef geen tv aan te zetten om de radio te horen dat is allemaal via dat kastje , anders zou ik geen digitenne hebben genomen.
Bij UPC is dat wel noodzakelijk, voordat die rottige mediabox in de "radio modus" staat moet je echt een paar stappen doorlopen in de interface op tv. Er zit niet een knop tuner of radio op de afstandsbediening.
Daarna kan de tv eventueel wel uit, maar het blijft natuurlijk belachelijk.
Maar goed, UPC heeft nog analoog. (voor zolang het duurt)

Gesloten