LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe modem van Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kleinegreetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 10:55

Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door kleinegreetje »

Naar aanleiding van diverse berichtgevingen heb ik begrepen dat alle Ziggo-klanten een wifi-modem gaan krijgen. Omdat ik al van plan was een router te gaan kopen, maar hier nu even mee wacht, heb ik een vraagje gesteld aan Ziggo wanneer wij aan de beurt zijn. De volgende dag kreeg ik het antwoord dat zij dat niet kunnen zeggen. Jammer vind ik dat nieuwe klanten direct die router krijgen maar dat mensen die echt al jaren klant zijn hier zo lang op moeten wachten.
Maar nu nog wat anders: ik heb net diverse problemen gelezen op dit forum en moet ik nu wel zo blij zijn met een nieuwe modem?
Wie, o wie, gaat mij duidelijke antwoorden geven?
Alvast hartelijk dank....

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door marietje1 »

oh, dit had ik nog nergens gelezen of gehoord. Maar wel goed nieuws moet ik eerlijk zeggen, dan modderen we nog maar even aan!!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door henk51 »

Maar nu nog wat anders: ik heb net diverse problemen gelezen op dit forum en moet ik nu wel zo blij zijn met een nieuwe modem?
Totaal geen probleem met dit modem.
Ziggo gaat beginnen met de uitlevering van het nieuwe Ubee EVW3200 WiFi modem. Nadat recent een kleine groep klanten het modem heeft getest is nu aan de eerste groep reguliere klanten met een Alles-in-1 Plus abonnement een email gestuurd dat zij binnenkort een nieuw modem zullen ontvangen.
Ziggo klanten worden vooraf geïnformeerd over de week waarin zij het nieuwe modem kunnen verwachten. De vervangingsoperatie loopt van mei tot en met september. Klanten die al een EuroDocsis 3.0 modem hebben en klanten met een Z1 of Alles-in-1 Basis abonnement krijgen vooralsnog geen nieuw modem.
Is de vraag wat voor abonnement je hebt .Ikzelf ben een oude klant en heb een plus abonnement en val onder de doelgroep.
Vraag anders eens de klantenservice.


gr Henk

kleinegreetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 10:55

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door kleinegreetje »

Dank je wel Henk. Als ik het goed begrijp krijgen klanten met een alles-in-1 basis deze modem niet? En de volgende vraag: waar heb je deze citaten gevonden want ik zie ze nergens op de Ziggo-site.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Had vandaag de klantenservice aan de lijn voor iets anders en meteen gevraagd. Goede nieuws, Ja ik KOM tzt in aanmerking voor een WiFi modem. Slechte nieuws, niet nu ... ik heb een Motorola die de tegenwoordige snelheid aankan dus sta niet "vooraan in de rij". Dus ik gok dat eerst de modems die de 120megabit niet aankunnen vervangen worden.

kleinegreetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 10:55

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door kleinegreetje »

Wij hebben ook die van Motorola (de surfboard) dus zullen wij voorlopig ook niet aan de beurt komen? Dan ga ik toch zelf maar een router aanschaffen. Zo duur zijn ze nou ook niet meer.... Dank jullie wel voor het meedenken...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

@Kleinegreetje,

Neem dan meteen een door Ziggo gesupporteerde/gecertificeerde. Dan heb je die discussie ook niet meer.

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door Kangodo »

bprosman schreef:Had vandaag de klantenservice aan de lijn voor iets anders en meteen gevraagd. Goede nieuws, Ja ik KOM tzt in aanmerking voor een WiFi modem. Slechte nieuws, niet nu ... ik heb een Motorola die de tegenwoordige snelheid aankan dus sta niet "vooraan in de rij". Dus ik gok dat eerst de modems die de 120megabit niet aankunnen vervangen worden.
Dat is dus een basis-pakket?
Dan kom je namelijk NIET in aanmerking, maar misschien eventueel ooit zou je eens de wifi kunnen krijgen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

@Kangodo,

Nope.
Product Alles-in-1 Extra

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door Kangodo »

Aaah, nog erger.
Dan heb je al een docsis 3.0 modem en kom je ook niet in aanmerking.
'k Dacht dat je een motorola modem had, dan heb ik me verlezen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door Henri42 »

Kangodo schreef:Aaah, nog erger.
Dan heb je al een docsis 3.0 modem en kom je ook niet in aanmerking.
'k Dacht dat je een motorola modem had, dan heb ik me verlezen.
waarom een werkende modem vervangen?, jij vervangt thuis ook je koelkast voor zo,n mooie amerikaanse koelkast ???

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

waarom een werkende modem vervangen?, jij vervangt thuis ook je koelkast voor zo,n mooie amerikaanse koelkast ???
Omdat de oudere (ik dacht "Witte Motorola", correct me if im wrong Kangodo) modems de snelheid van 120Mbit niet aankonden. Zoals ook veel oudere consumenten routers die snelheid niet aankunnen.
Dus is Ziggo overgestapt op de Docsis 3.0 modems. Ander voordeel voor Ziggo zou kunnen zijn dat ze dan een standaardisatie hebben in eigen huis. Nu kopen consumenten eigen routers die ze aan de Ziggo infrastructuur "knutselen" en als het dan niet werkt is het een welles/nietes spelletje of het de verantwoordelijkheid (lees schuld van) Ziggo is.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door duiner »

kleinegreetje schreef:Naar aanleiding van diverse berichtgevingen heb ik begrepen dat alle Ziggo-klanten een wifi-modem gaan krijgen. Omdat ik al van plan was een router te gaan kopen, maar hier nu even mee wacht, heb ik een vraagje gesteld aan Ziggo wanneer wij aan de beurt zijn. De volgende dag kreeg ik het antwoord dat zij dat niet kunnen zeggen. Jammer vind ik dat nieuwe klanten direct die router krijgen maar dat mensen die echt al jaren klant zijn hier zo lang op moeten wachten.
Maar nu nog wat anders: ik heb net diverse problemen gelezen op dit forum en moet ik nu wel zo blij zijn met een nieuwe modem?
Wie, o wie, gaat mij duidelijke antwoorden geven?
Alvast hartelijk dank....
er bestaan nu echte winkels van Ziggo, zeker in Den Haag , daar kan je alles vragen
Weet wel dat de SD - digitale kastjes er uit gaan, straks alleen maar HD .

Kastjes moet je zelf kopen, even naar de winkel gaan , ( mediamarkt oa ) is geen moeite toch ?
.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Weet wel dat de SD - digitale kastjes er uit gaan, straks alleen maar HD .
Kastjes moet je zelf kopen, even naar de winkel gaan , ( mediamarkt oa ) is geen moeite toch ?
.
Dat is wel iets anders als een modem/router :?

kleinegreetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 10:55

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door kleinegreetje »

waarom een werkende modem vervangen?, jij vervangt thuis ook je koelkast voor zo,n mooie amerikaanse koelkast ???

Omdat de modem die ik heb met een kabeltje werkt... en draadloos werkt m.i. toch prettiger...

beschuitje
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:38

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door beschuitje »

Draadloos werkt prima ik heb dat nieuwe modem in de kast gezet voor als alle
problemen zijn opgelost met dat ding, mijn resultaten zijn nu al jaren goed :lol:

Afbeelding

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo kleinegreetje,

Ik kan even voor je kijken hoe het staat met je Wifi-modem. Als je mij je postcode en huisnummer via een privé bericht stuurt dan ga ik even voor kijken.

Met vriendelijke groet,


Ziggo Alex webteam

_Hans_
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2011 01:48

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door _Hans_ »

kleinegreetje schreef:Naar aanleiding van diverse berichtgevingen heb ik begrepen dat alle Ziggo-klanten een wifi-modem gaan krijgen. Omdat ik al van plan was een router te gaan kopen, maar hier nu even mee wacht, heb ik een vraagje gesteld aan Ziggo wanneer wij aan de beurt zijn. De volgende dag kreeg ik het antwoord dat zij dat niet kunnen zeggen. Jammer vind ik dat nieuwe klanten direct die router krijgen maar dat mensen die echt al jaren klant zijn hier zo lang op moeten wachten.
Maar nu nog wat anders: ik heb net diverse problemen gelezen op dit forum en moet ik nu wel zo blij zijn met een nieuwe modem?
Wie, o wie, gaat mij duidelijke antwoorden geven?
Alvast hartelijk dank....
Ik ben naar zo'n Ziggo 'winkel' geweest. De medewerker liet mij
het nieuwe Wi-Fi modem zien dat inderdaad alleen nieuwe klanten eerst
zullen ontvangen. Ik heb al het nieuwste modem ontvangen, alleen
moet ik zelf nog een router aanschaffen, volgens Ziggo.
(? Dan is het modem dat ik heb toch niet de nieuwste ?)
En dat terwijl ik meerdere computers op de internet-
verbinding wil aansluiten en mijn internetabonnement wil verhogen.
In de winkel was ie met 3 ethernet aansluitingen,
de onderstaande link van ziggo heeft er 4 :
https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-ond ... -internet/

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je een WiFi router aan wil sluiten op je Ziggo modem heb je toch verder geen Ethernet aansluitingen nodig ?.
(? Dan is het modem dat ik heb toch niet de nieuwste ?)
Waarschijnlijk heb je het laatste nieuwe nog net niet WiFi modem (net als ik).

Als je een router koopt neem er dan wel een door Ziggo ondersteund merk. Scheelt een hoop discussie mocht je ooit de helpdesk nodig hebben.

kleinegreetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 10:55

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door kleinegreetje »

Het antwoord van Alex van Ziggo is dat wij geen nieuwe modem krijgen omdat wij een 3-in-1 basis pakket hebben. Mochten we overgaan naar een 3-in-1 plus pakket dan zouden wij wel in aanmerking kunnen komen. Dat pakket is alleen (maar) 10 euro meer per maand. We kopen zelf wel een wifi-systeem. Maar de vraag is: welke.......???

Gesloten