LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE alles in 1 werkt niet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Mstevens1936
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2017 12:25

NLE alles in 1 werkt niet

Ongelezen bericht door Mstevens1936 »

Ervaar al reeds 7 dagen een storing
Doordat er geen verbinding mogelijk is
Diverse keren contact gehad
Modem swap gedaan
Maar de lampjes L1 en L2 branden niet dus geen connectie met wijkverdeelkast kast
Juist daar zit het probleem
Maar voordat ze daar achter zijn ben dadelijk 14 dagen later
Geen internet geen tv
Geen telefonie
Dat in de digitale wereld
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2017 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

stofzuigertje

Re: NLE alles in 1 werkt niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je gaat ontbinden contract wegens dit deel moet je ook de rest regelen.

Heb je dit gemeld en per Email, bellen is geen bewijs helaas dus meld via andere mensen even op hun mail adres.
Na meerdere keren melden kun je contract ontbinden en elders afnemen.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NLE alles in 1 werkt niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: Na meerdere keren melden kun je contract ontbinden en elders afnemen.
Hoewel stofzuigertje al jaren actief is op dit forum, schrijft hij nog regelmatig onzin, zoals nu. Het aantal keer melden geeft je geen recht om het contract te ontbinden, hiervoor moet je de provider ingebreke stellen en een redelijke termijn stellen voor herstel.

De provider moet een aantal zaken uitsluiten wanneer er geen verbinding is voordat zij de netwerkbeheerder (KPN Wholesale) kunnen benaderen om het probleem te onderzoeken, soms is een modem swap hier een onderdeel van.

Ik neem aan dat NLE nu de netwerkbeheer heeft geïnformeerd en dat zij verder onderzoek gaan doen, vermoedelijk zal het dan in een paar dagen zijn opgelost.

Is dit niet het geval dan kun je de provider ingebreke stellen, een redelijke termijn hierbij is 14 dagen. De provider gaat dit waarschijnlijk niet redelijk vinden en je aan je contract houden. Hierna kun je naar de geschillen commissie gaan, als je een korte termijn aan houdt dan is de kans aannemelijk dat je alsnog aan je contract vastzit.

Op de dienst die je afneemt is geen SLA afgesproken, de provider moet conform de overeenkomst enkel zijn best doen (Best Effort) om de verbinding te herstellen. Zolang ze hun best doen, een modem swap is dit al, voldoen ze aan de overeenkomst.

Zo simpel als stofzuigertje het stelt is het dus niet, los dat ontbinden niet het probleem oplost. Als er wat mis is met de aansluiting (kabelbreuk o.i.d.) zal elke nieuwe provider die via DSL/Glasvezel werkt hier hetzelfde probleem van ondervinden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: NLE alles in 1 werkt niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://192.168.2.254

Status > Geavanceerd > Noise Margin

Hier kun je zien hoeveel ruis er op de lijn zit. Heb je een oud israpunt met een ouderwetse varkenssnuit telefoonstekker dan zit daar vermoedelijk het probleem. KPN kan gratis het gehele israpunt vervangen door een modern type

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NLE alles in 1 werkt niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:http://192.168.2.254

Status > Geavanceerd > Noise Margin

Hier kun je zien hoeveel ruis er op de lijn zit. Heb je een oud israpunt met een ouderwetse varkenssnuit telefoonstekker dan zit daar vermoedelijk het probleem. KPN kan gratis het gehele israpunt vervangen door een modern type
Wel een hele simpele verklaring dat het ISRA dan het probleem is. Er zijn tal van redenen waarom de Noise Margin te laag zou zijn.

Gesloten