Op 15 januari heb ik een alles in een internet abbonement afgesloten bij NLE. Zoals wel vaker wissel ik soms van provider om mee te liften op de aanbiedingen. De aanbieding is 9 maanden 29,95 ipv 39,95.
Ik ga op de aanbieding in. Ik neem er een tweede digitale ontvanger bij dat 4 euro per maand kost. Ik kom totaal op 33,95.
Via de mail ontvang ik een eerste bevestiging met de gekozen pakketten en het totaalbedrag van 33,95.
Oja, omdat ik ook gas/electra afneem krijg ik nog eens 25 euro korting op mijn eindafrekening. Leuk mee genomen!
Op 26 januari log ik in op NLE.nl om te kijken of ik wat over mijn bestelling kan zien. Ik heb nog geen contract gehad. Van wat ik kan opmaken op het internet had ik dit toch al moeten ontvangen. Ik ga bellen.. na 25 minuten in de wacht te hebben gestaan krijg ik een meneer aan de telefoon die aangeeft dat ik dit al lang moest hebben ontvangen. Misschien zit de mail in de spambox, of in een ander mapje zei hij.
Ik werk in de ICT en heb mijn eigen spamfilter, als ik het had ontvangen had ik het echt wel gezien.
maargoed meneer beloofde met het opnieuw te mailen, en na 10 minuten had ik mijn contract. Wat schetst mijn verbazing... de aanbieding is zonder BTW en op het contract met BTW, de aanbieding is nu 33,95.
Het excl BTW bedrag is 36,32 wat ook al niet klopt want als ik alles optel is het 36,45.
Ik ben nog net op tijd om te herroepen. Ik vul een formulier in en mail het naar ze terug. Ik hoop dat ze het op tijd verwerken.
Later laat het me toch niet los. ik ga de NLE site af en ook de algemene voorwaarden. Ik zie nergens iets terug dat de aanbieding zonder BTW is. Wat een misleiding is dit zeg. Nagenoeg iedereen moet BTW afdragen dus waarom dit niet in de prijs is opgenomen is me een raadsel.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NLE vertelt niet dat aanbieding zonder BTW is
-
Re: NLE vertelt niet dat aanbieding zonder BTW is
Kan er niet ergens een fout gemaakt zijn dat u gekoppeld bent aan een verkeerd abonnement? En wat zei NLE toen u belde voor opheldering? Of hebt u niets gemeld en meteen opgezegd? En dan NLE zwart maken terwijl ze niet eens de kans krijgen om iets op te lossen.
Ik lees alleen maar slechte reviews over de internetsnelheid en de slechte TV- ontvangst via NLE. Bovendien schijnt de klantenservice waardeloos te zijn.
Misschien maar blij zijn dat u er nog van af kunt.
Misschien maar blij zijn dat u er nog van af kunt.
39,95 plus 4 euro maakt 43,95. 43,95 / 1,21 is 36,32. Het bedrag exclusief BTW dat je noemt is dus precies het abonnementsgeld zoals het zou moeten zijn, alleen is daar de tien euro korting nog niet vanaf gegaan. Misschien staat dit iets verder in de papieren wel vermeld, maar waarschijnlijk niet in het contract. Dat contract mooie immers langer dan de tien euro korting.
Ik zie het probleem dus niet zo.
Ik zie het probleem dus niet zo.
In het contract moet gewoon de juiste prijs inclusief BTW staan. Als de prijs na een x periode veranderd (geen korting meer) dan moet dit apart vermeld worden inclusief de prijs die het vanaf dan kost. Een bedrijf moet op een op consumenten gerichte website (of reclame, folder, etc.) overigens altijd de prijzen inclusief de BTW vermelden.
-
De juiste prijs is de prijs zonder korting. De korting dient juist los vermeld te worden. Het lijkt erop dat TS gewoon verkeerd heeft gekeken en dat het niets te maken heeft met BTW wel of niet vermelden.olaf79 schreef:In het contract moet gewoon de juiste prijs inclusief BTW staan. Als de prijs na een x periode veranderd (geen korting meer) dan moet dit apart vermeld worden inclusief de prijs die het vanaf dan kost. Een bedrijf moet op een op consumenten gerichte website (of reclame, folder, etc.) overigens altijd de prijzen inclusief de BTW vermelden.
Nou de NLE staat bekend om de slechte service en klachtbehandeling als je op hun fb kijkt dan snap ik heel goed waarom mensen dat niet normaal vinden ...ik heb ook getracht in 14 dagen NLE te bereiken maar dat lukt je echt niet ... Ze leveren niet war ze beloven en geven geen compensatie als t wel bij hun fout gaat dat moet echt stoppen