LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbeschoft behandeld door Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mario67

Onbeschoft behandeld door Tele2

Ongelezen bericht door mario67 »

Naar aanleiding van blunders van Tele2 afgelopen weekend de volgende mail gestuurd:

LS,

korte samenvatting

N.a.v. mijn reeds derde gevoerde telefoongesprek afgelopen vrijdag vanwege de opstapeling van blunders uitgevoerd door Tele2 wat uiteindelijk resulteerde door een aanmaning van Interim Justitia op mijn mailadres (zie doorgestuurde mail) stuur ik bij deze het bewijs van al mijn betalingen sinds eind april. U kunt zien dat alle openstaande betalingen gedaan zijn. Er werd mij meegedeeld dat de factuur van Juli nog betaald moest worden (NL1103032303 € 42,78), deze is reeds op 13-9-2011 betaald, per abuis vermeld met kenmerk 1101012303.

Aangezien er dus sprake is van een onterechte aanmaning eis ik dat dit direct kortgesloten word met Interim Justitia samen met eventueel daaruit voortvloeiende BKR-registraties.

--------------------------------

Dan volgt hier hieronder de lange samenvatting waarvan ik eis dat deze als formele klachtenprocedure wordt behandeld

Ik ben in juni verhuisd van de *** te *** naar de *** te ***, de ADSL-aansluiting is volgens afspraak overgezet maar (wat later blijkt) krijg ik de post van Tele2 niet op mijn nieuwe adres.
29 augustus heb ik geen internet/tv/telefoon meer. Volgens het beeld wat mijn TV weergeeft zou er sprake zijn van een betalingsachterstand !

1e telefonisch contact op 30 augustus:
Er blijkt dat Tele2 de automatische incasso niet meer op orde heeft. Openstaande facturen heb ik toen handmatig betaald (openstaand bedrag 161,73, maanden 6,7,8). De internetverbinding werd direct weer hersteld..
Gegevens telefonisch contact: contactnummer 14673099

2e telefonisch contact (enkele weken geleden):
helpdesk gebeld en gevraagd of ze automatische incasso alweer op orde hadden aangezien ik er geen zin in had om weer afgesloten te worden. Er werd toen gezegd dat de storing er nog steeds was en dat ik "zelf maar even de factuur in de gaten moest houden" (?)
eind september zie ik dat de factuur (maand 9) niet word afgeschreven en is het geld wederom handmatig overgemaakt.

3e telefonisch contact op 14 oktober:
Aanmaning per mail ontvangen van Intrum Justitia dat ik geld moet betalen !!!! (NB nooit post van Tele2/Interim ontvangen op mijn nieuwe adres !). Gebeld met de helpdesk en situatie maar weer eens uitgelegd en dat ik al mijn facturen betaald heb en dat ik vreselijk baal van de situatie. Ik werd doorverbonden met de financiele administratie, hier werd aangegeven dat er nog 2 betalingen openstaan, te weten juli en september. Aangegeven dat september net was betaald (had zelf al geconstateerd dat deze weer niet automatisch was afgeschreven) en juli volgens mij al betaald was. (zie 1e contact)
Ik eis dat de situatie binnen enkele dagen gecorrigeerd word, dus

- Tele2 sluit dit kort met Interim (er is immers steeds betaald), tevens eventuele onterechte BKR-registraties !!
- automatische incasso word hersteld
- Tele 2 administratie vanwege verhuizing op orde gemaakt heeft zodat post correct bezorgt wordt.

Tevens wil ik binnen een week schriftelijk hiervan op de hoogte gebracht worden.

Ik begrijp dat fouten gemaakt worden, maar dit is wel een hele stapel fouten, dus naast het corrigeren ervan zou het Tele2 niet misstaan (mede door de kosten/tijd/frustratie van mijn kant die dit alles met zich meebrengt) dat ik als tegemoetkoming een maand gratis internet of iets dergelijks ontvang ! Krijg ik een dergelijke tegemoetkoming niet dan denk ik sterk aan overstappen naar een fatsoenlijke provider !

Hieronder de reactie die ik terugkreeg:

Geachte heer ***,

Hierbij bevestig ik de ontvangst van een geldig betaalbewijs.
De betalingen worden zo spoedig mogelijk ingeboekt.

De Tele2 diensten zijn inmiddels geheractiveerd.

Tevens is het verzoek gedaan het incassodossier te sluiten en is de storing
met betrekking tot de automatische incasso uitgezet.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog meer vragen, dan kunt u contact met onze klantenservice
opnemen, telefoonnummer: 0900-241 1602 (lokaal tarief), wij zijn maandag
t/m zaterdag geopend van 09:00 tot 21:00 uur. Voor algemene informatie
over Tele2 kunt u terecht op onze website http://www.tele2.nl.

Met vriendelijke groet,

Tele2

Ik vind deze reactie schrijnend; geen excuus, geen reactie op mijn verzoek tot financiele compensatie. Indien een reactie uitblijf stap ik over naar een fatsoenlijke provider ! :twisted:

Lauwtje

Re: Onbeschoft behandeld door Tele2

Ongelezen bericht door Lauwtje »

Hallo,
Ik ben ook meerdere malen afgesloten van tele2.
Ik heb begin dit jaar een abonnement afgesloten bij tele2.
Ik woon echter in een begeleid wonen project dus kan ik niet via automatisch incasso betalen.
Ik heb voor ik het abonnement werkelijk heb genomen nog uitgelegd hoe en wat en dat ik dus alleen via acceptgiro kan betalen.
Jaa was helemaal geen probleem.
En dus abbo genomen bij tele2.
Nou de eerste maanden geen last gehad ging allemaal prima.
Tot een half jaar geleden ongeveer.
De betaling was te laat en ik zou nog 2 weken hebben om het bedrag over te maken anders afsluiting tot gevolg.
Ik op gebeld en uit gelegd dat ik begeleid woon ik dus totaal geen inzage heb op mijn financieen ik de acceptgiro's aflever bij mijn begeleiding en die het dan op sturen naar de mensen die alles regelen.
Oke ja mevrouw kunnen wij niets aan doen blablabla.
Hebben ze uiteraard gelijk in maar zeg mij dan niet dat het ok is als ik via acceptgiro wil betalen!!
Op het moment dat ik een acceptgiro binnen krijg heb ik dus al een maand betalings achterstand en word het natuurlijk erg gemakkelijk om dan af te sluiten.
Nou laatst ben ik dus afgesloten.
Ik kreeg een aanmaling dat ik voor 29-08-2011 moest betalen.
Is jammer genoeg niet gelukt en ben dus afgesloten.
Na een telefoontje is het uiteindelijk de 30ste betaald.
1 week later nog geen aansluiting.
2 weken later nog geen aansluiting.
2 en een halve week maar weer eens gebeld naar tele2.
Jaa zegt zo'n grietje de rekening van augustus moet nog betaald worden dan kunnen we u pas weer aansluiten.
Inmiddels was het ong 19 september en had ik dus de rekening van de maand augustus nog niet op de mat gekregen.
Nou ja okee zo gezegd zo gedaan de dag daarna meteen het geld over laten maken met spoed.
De volgende dag ligt er een brief op de mat van het Intrum Justitia.
Ik open het en jawel een rekening van 146.90!!!
Wij gebeld naar tele2.
Hele verhalen, prachtige verhalen, net een sprookjes boek en ik was dan de boze heks.
Uit eindelijk heeft tele2 dus toe gegeven dat zij een flinke fout hebben gemaakt en ik dus het bedrag al heb betaald voor dat intrum ingeschakeld werd en ik nu dus gewoon dikke pech heb.
Dan denk je het ergste gehad te hebben na je erbij neer gelegen te hebben dat je via intrum moet betalen.
Die mensen van Intrum Justitia die stalken je gewoon!!
Ze bellen al sinds die bewuste september dag bijna elke dag om te vertellen dat er een rekening open staat!!
Ze bellen op van ik bel even om te zeggen dat er nog een rekening vann xbedrag open staat en......oow ik zie dat u al een betalnigsafspraak heeft gemaakt.
Ik heb die mensen 100 keer uitgelegd dat ik begeleid woon ik me rekeningen meteen aan mijn begeleiding geef en die het vervolgens opsturen naar de mensen die voor mij betalen.
Vandaag werd ik wel heel erg onbeschoft behandeld.
De telefoon gaat weer.
Ik neem op en weer ja weet u dat u nog een oenstaand bedrag open heeft staan van xbedrag en...oh u heeft een betalnigsafspraak zie ik dan snap ik niet waarom ik u bel.
Dus ik zeg nee dat snap ik ook niet maar dat vertel ik jullie al elke dag.
Ja mevrouw u snapt toch wel dat als u een bedrag open heeft staan er dan achter aan gezeten word.
Ja dat snap ik maar elke dag terwijl een afspraak is?
Ik zeg op mijn mobiele nummer notabenen elke keer als ik in de stad loop, in de supermarkt loop of op een verjaardag zit me helen financiele hebben en houden uitleggen terwijl ik dat al 100x gedaan heb??
Ja mevrouw maar JE snap toch wel dat JIJ er verantwoordelijk voor ben ook al woon JE begeleid?
Ik weer nee niet helemaal ik heb een afspraak met een termijn tot het einde van de maand dus bel me dan niet elke da.
Nou zegt ie als JE dat niet snapt.
Ik zeg nee meneer ik ben verstandelijk beperkt ik snap dat niet.
Ik word vervolgens gewoon KEIHARD UITGELACHEN!!!!
Ik heb de hoorn er op gegooid ik was woest.
Vandaag werd ik gewoon kei hard uitgelachen.
Ik vind echt dat er eens goed gekeken moet worden naar de werkwijze van zowel tele2 als Intrum Justitia.
Het is ronduit belachelijk hoe die 2 met klanten om gaan.
Ik heb me erbij neer kunnen leggen dat ik nu 2 rekeningen via Intrum moet betalen door een fout van tele2.
Maar om vervolgens als een false hond behandeld te worden door die geld schieters pik ik niet!!!
Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen er nog meer zijn die met dit probleem zitten.....

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Uit eindelijk heeft tele2 dus toe gegeven dat zij een flinke fout hebben gemaakt en ik dus het bedrag al heb betaald voor dat intrum ingeschakeld werd en ik nu dus gewoon dikke pech heb.
Nee, niks pech. Zet het op papier, datum van gesprek erbij. Tele2 heeft het toegegeven, dan trekken ze bij Intrim Justitia de opdracht maar in. Blokkeer de nrs van IJ en stuur hen hetzelfde schrijven als aan Tele2.
Niet (meer) bellen schriftelijk (mail en evt. gewone brief).

Lauwtje

Ongelezen bericht door Lauwtje »

Tele2 heeft toegezegd mijn dossier bij IJ in te laten trekken.
Vervolgens zegt IJ dus nee wij kunnen dat niet doen voor je de bedragen hebt voldaan.
Dus dat wat je net zegt is allemaal al gebeurt en nog steeds geen veranderingen.

Gesloten