LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ook opzeggen hetnet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rustie

ook opzeggen hetnet

Ongelezen bericht door Rustie »

Een tijd geleden had ik gebeld naar helpdesk, omdat ik plannen had op te zeggen. Tot 3x toe vertelde men mij dat het jaarabbonement niet meer gold, dat ik nu per maand op kan zeggen.
Nu ik echt wil opzeggen, zegt men dat het wel per jaar gaat.
Wat een slechte info, iedere keer hoor ik wat anders.
Zit er nu bljkbaar wel voor een jaar aan vast.
Ben echt heel boos zeg,

groet

JRG

Re: ook opzeggen hetnet

Ongelezen bericht door JRG »

Hoe is het opzeggen bij Hetet geregeld

Dit is namelijk afhankelijk van uw huidige contract

Heeft u een contract van voor 1 augustus 2007 dan heeft u een jaar contract wat stilzwijgend wordt verlengd. Opzeggen kan tot 1 maand voor het einde van het contract.

Heeft u een contract van na 1 aug 2007 dan kunt u inderdaad opzeggen per maand met in acht neming van 1 maand opzeg termijn.

Dit staat heel duidelijk in de voorwaarden op de website vanHetNet

Het overgaan van 1 jaar contract naar 1 maand contract kan na het einde van het jaarcontract.

Ik wilde zelf ook van 1 jaar contract naar 1 maand contract na het einde van mijn jaarconytract. Ik heb daarvoor de vraag bij de helpdesk van Hetnet gelegd

Hoe verander ik mijn abbonement na het einde van het jaarcontract naar een maandcontract.

De aan mij geven antwoorden door de helpdesk
1. Dit is niet mogelijk u heeft een jaarcontract.

2. Dit is alleen mogelijk voor nieuwe klanten

3. U kunt uw contract aan het einde van het jaarcontract opzeggen en dan een nieuw contract aanvragen. Maar dan zit u misschien 3 weken zoder internet. ( had waarschijlijk nog nooit gehoord van een telco-telco migratie)

4. U kunt dit veranderen via Mijn gegevens ( dit had ik al 14 dagen geprobeerd maar steeds ERROR neem contact op met de helpdesk)

5. Uw jaar contract wordt na het einde van de looptijd automatisch omgezet naar een maandcontract.

6. Een schriftelijke bevestiging van een antwoordt is niet nodig de helpdesk medewerker zei: " ik ben van de helpdesk en ik weet hoe de zaken in mekaar steken.

Door de (on)deskundigheid van de helpdeskmiepen ben ik van een tevreden klant een ontevreden klant geworden.

Ik mijn contract met Het Net succesvol beeindigt en ga naar een andere provider.

Het zou voor de medewerkers van de helpdesk van HetNet goed zijn om een cursus te volgen HOE ZIJN DE ALGEMENE VOORWAARDEN EN WAT ZIJN DE REGELS EN MOGELIJK HEDEN.

Bij Ferd van Het Net hoef je ook niet aan te kloppen want deze moet zorgen voor nieuwe klanten en dan begint de pret (niet)

Rustie

Ongelezen bericht door Rustie »

Hoi, bedankt voor de reactie.
Inmiddels heb ik eindelijk met iemand gesproken van de helpdesk, die zei dat ik een maandabbonement kan nemen,door een over te gaan op een andere vorm hehe, wat een frustratie allemaal.
Veel telefoontjes, iedereen zei inderdaad keer op keer wat anders.
Maar ik hoop dat het nu in orde zal gaan komen.
....
Maar ook ik ontevreden

IngRox

Ongelezen bericht door IngRox »

Ik wil ook van mijn abonnement af bij HetNet maar mij is gezegd dat ik vanaf 15 mei dit pas kan doen!
Mijn abonnement loopt op 15 augustus af en ik ben al sinds vorig jaar october aan het vechten met HetNet om van ze af te komen omdat wij nu een zakelijk abonnement hebben bij KPN.
Vreemde van alles is dat HetNet een dochteronderneming is van KPN maar het overzetten van gegevens is onmogelijk waar slaat dit op!??
We moesten wel overstappen naar KPN omdat HetNet geen zakelijke abonnementen in het pakket heeft en wij dus ook onze domeinnaam niet op een zakelijk abonnement konden laten zetten bij HetNet.
Na veel ellende bij KPN om de domeinnaam te verhuizen is dit eindelijk gelukt na 6 maanden!
Het vreemde is nu dat HetNet nog steeds geld van mijn rekening afhaald terwijl ze weten dat ik van het abonnement af wil!
Enige reden hiervoor is dat ze het abonnement niet eerder kunnen opzeggen vanaf 15 mei, dus incasseren ze gewoon nog geld hetgeen buiten mijn goedkeuring geschied.
Kan ik het geld door de bank laten terugstorten, ik zit er wel aan te denken!
Misschien gaat er dan bij HetNet een belletje rinkelen!

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

[
Het vreemde is nu dat HetNet nog steeds geld van mijn rekening afhaald terwijl ze weten dat ik van het abonnement af wil! ]

Zolang u er nog niet in geslaagd bent om een schriftelijke bevestiging einde contract in handen te krijgen blijft HET NET w.s. afschrijven.

U kunt hen een z.g. rode kaart sturen ( aangetekend mocht deze daar niet aankomen vlgs het Net) waarbij u de machtiging tot automatische incasso intrekt.

Vervolgens een selectieve blokkade op automatische incasso's door bank laten zetten ( met identiteitsbewijs naar de bank)

Het Net is dan genoodzaakt u een factuur te sturen wat u kunt aanvechten.

Ik wens u sterkte.
Voorbeeld:
Ondanks 2 e-mails van 12move en 1 e-mail van Telfort die ik als bevestigings brief mag gebruiken waarin de einddatum contract bevestigd wordt ( 10-12-07), wil Telfort nog steeds dat ik geld betaal over Januari en Febr 2008.
Ik wordt dus op kosten gejaagd en wacht nu op antwoord van een pas gestuurde aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin ik hen verzocht heb mij bewijsstukken per aangetekende brief te sturen waar het tegendeel uit blijkt.

Yvonne999

Ongelezen bericht door Yvonne999 »

In oktober jl heb ik Het Net aangevraagd omdat het de goedkoopste was en je het maandelijks op kan zeggen.
Aangezien ik te laat had gemeld dat ik van xs4all af kwam, zijn er een aantal fouten in het proces geslopen.

De order is tot 2 keer toe fout in het systeem gekomen, maar ik had opeens wel 3 abonnementen, terwijl er 0 signaal door kwam.

Na maanden wachten op internet, heb ik half januari Het Net opgezegd. Ook dat ging niet makkelijk. De telefonist zei dat ik dat alleen per jaar kon opzeggen. Ik vertelde hem dat hij leugens aan het verkopen is en dat het een maand abonnement betreft. Hij lachte en praatte er overheen en ging door met annuleren. Kortom, ze proberen maar. Misschien krijgen de studenten hier wel provisie over..

Nog steeds wacht ik op ong 50 euro die ze wel gefactureerd hebben. Als ik ze bel, is net de facturatie afdeling naar huis, of is er in gesprek. Door de vele systemen en blijkbare een chaotische administratie en taakverdeling kunnen ze mijn klachten nooit terug vinden. En dit zijn er nu dan toch wel 10 klachten.

Aangezien ik met alarm afhankelijk ben van KPN, heb ik opnieuw KPN internet aangevraagd..... gelukkig ging het ook deze keer niet goed. Mijn order werd direct geannuleerd bij binnenkomst omdat mijn telefoonnummer niet gelinkt stond aan mijn klantnummer. Blijkt dat ik 2 klantnummers heb!.....

In april heb ik mijn internet, en het werkt nu top! Uiteraard wel KPN Go. Maar ik blijf nog wel bellen naar KPN waar mijn geld blijft.
Jammer dat Het Net en KPN go dezelfde telefonisten gebruikt.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

[quote Nog steeds wacht ik op ong 50 euro die ze wel gefactureerd hebben]

Als u kunt bewijzen dat dit een onterechte factuur is, kunt u dit terug laten vorderen door de bank ( = storneren)
Mocht er nog steeds geld afgeboekt worden dan meteen een selectieve blokkade op automatische incasso's van het net laten zetten.
Met een identiteitsbewijs naar bank om e.e.a. te regelen.

Het is gebruikelijk om - als u geld laat storneren - dat u een aangetekende brief ( liefst met ontvangstbevestiging) stuurt naar in dit geval Het Net.
Hierin vermeldt u de reden van storneren + u geeft hen 4 weken de tijd om schriftelijk te bewijzen dat zij een terechte factuur gestuurd hebben.
Mocht er in hun AV een andere termijn vermeld staan dan houdt u die termijn aan waarbinnen zij de gelegenheid hebben schriftelijk te bewijzen dat het een terechte factuur was.

Succes.

ham07

Ongelezen bericht door ham07 »

Goede Morgen

Wij hebben een alarminstalatie en dat contract loopt 14-10-09 af ( 5 jaar) en ik wil opzeggen dus ik ben 13 maanden van tevoren bezig
Nu komen ze met de mededeling dat ik ineens 14 maanden van tevoren het moet opzeggen ( kleineletters) en nu hebben ze het ook nog eens met 5 jaar stilzwijgend verlengegd??????
Kan iemand mij helpen met advies ik heb nog 13 maanden de tijd maar ben laaiend hierover en weet mijn rechten en plichten hieromtrend niet HELP HELPPPPPPPP mvg Arno

st doe

Ongelezen bericht door st doe »

Geplaatst op 29 Apr 2008 22:45 door IngRox

Ik wil ook van mijn abonnement af bij HetNet maar mij is gezegd dat ik vanaf 15 mei dit pas kan doen!
Mijn abonnement loopt op 15 augustus af en ik ben al sinds vorig jaar october aan het vechten met HetNet om van ze af te komen omdat wij nu een zakelijk abonnement hebben bij KPN.
Vreemde van alles is dat HetNet een dochteronderneming is van KPN maar het overzetten van gegevens is onmogelijk waar slaat dit op!??
We moesten wel overstappen naar KPN omdat HetNet geen zakelijke abonnementen in het pakket heeft en wij dus ook onze domeinnaam niet op een zakelijk abonnement konden laten zetten bij HetNet.
Na veel ellende bij KPN om de domeinnaam te verhuizen is dit eindelijk gelukt na 6 maanden!
Het vreemde is nu dat HetNet nog steeds geld van mijn rekening afhaald terwijl ze weten dat ik van het abonnement af wil!
Enige reden hiervoor is dat ze het abonnement niet eerder kunnen opzeggen vanaf 15 mei, dus incasseren ze gewoon nog geld hetgeen buiten mijn goedkeuring geschied.
Kan ik het geld door de bank laten terugstorten, ik zit er wel aan te denken!
Misschien gaat er dan bij HetNet een belletje rinkelen!
Dit klopt, als je contract liep tot 15 augustus kan je pas vanaf 15 mei een opzegging per 15 augustus doen, je kan namelijk maximaal 3 maanden van te voren de opzegging doorgeven.

Dat er nog geld werd afgeschreven is niet zo gek, je contract liep namelijk nog gewoon.

Gesloten