| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplevering provider Online internet plus bellen
Oplevering provider Online internet plus bellen
Hallo,
Ik ben sinds 4-11 overgestapt naar Online. Daarvoor zat ik bij KPN met InternetPlusBellen. Het opzeggen heb ik via Online laten regelen. Sinds 4-11 heb ik alleen Internet en geen telefonie. Ik heb uiteraard een telefonie abo erbij genomen plus het overnemen van het huidige KPN nummer.
Ik zit tot heden zonder telefonie. Vanaf morgen (donderdag) zit ik gewoon 3 weken zonder telefoon. Ik heb weet ik veel hoe vaak gebeld. Uiteraard heb ik hun stappenplan gevolgd, zoals het modem verplaatsen naar het ISRA punt in de meterkast. Uiteraard heeft dit niet geholpen. Voorheen heeft het bij KPN altijd gewerkt! Wel was het MAC adres verkeerd. Ik had een ander MAC adres dan wat zij in de computer hadden staan. Dit is ondertussen na veel bellen en vragen opgelost.
Tevens is mijn Internet snelheid niet optimaal. Ik haal nu tussen de 6 en 8 Mbit. Terwijl op de website staat 14 Mbit! De technische helpdesk heeft mij laten vertellen dat ik 3,5 KM van de centrale woon. Dit is niet waar, want op speedtest staat de centrale, afgrond, 2000m van mijn huis vandaan. De smoes was dat er waarschijnlijk grote lussen onder de grond zitten, en dat maakt de afstand langer (totaal 3,5 KM). Dit geloof ik natuurlijk niet en aan de andere kant ben ik gewoon bedrogen. Daarnaast wonen mijn ouders paar straten verder op. Zij hebben 20 MB lijn van KPN. Zij zitten dus hemelsbreed 2500m van de centrale. Zij kunnen wel 12 Mbit halen! Dit vind ik erg vreemd.
Maar de snelheid heeft voor mij een lage prio. Ik wil eerst dat telefonie het werkt. Ik heb de helpdesk gevraagd om iemand van de technische afdeling mij terug te laten bellen. Ik heb het afgelopen vrijdag gevraagd. ik zou op die avond terug gebeld worden. maar nog steeds niks van ze gehoord. Ik begin het nu erg zat te worden. Hoe moeilijk is dit nou? Dit is toch zo simpel!
Wat mijn vraag is: Hoe kan ik dit nou het beste oplossen? Ze willen mij niet doorverbinden naar de klachtenafdeling of technische afdeling. Hun smoes is: Wij hebben geen telefoonnummers van die afdelingen. Daarnaast kunnen ze ook geen contact met die afdeling maken. Wat opzicht erg vreemd lijkt.
Eigenlijk wil ik met Online stoppen, maar helaas zit er ik een jaar aanvast! Hoe en waar kan ik een klacht indienen of hoe kan ik iemand, zoals de manager, aan de tel krijgen? Heb ik ook een soort garantie, zodat ik binnen een maand het abonnement op kan zeggen?
In ieder geval, bedankt voor de antwoorden.
Groet,
Albert
Ik ben sinds 4-11 overgestapt naar Online. Daarvoor zat ik bij KPN met InternetPlusBellen. Het opzeggen heb ik via Online laten regelen. Sinds 4-11 heb ik alleen Internet en geen telefonie. Ik heb uiteraard een telefonie abo erbij genomen plus het overnemen van het huidige KPN nummer.
Ik zit tot heden zonder telefonie. Vanaf morgen (donderdag) zit ik gewoon 3 weken zonder telefoon. Ik heb weet ik veel hoe vaak gebeld. Uiteraard heb ik hun stappenplan gevolgd, zoals het modem verplaatsen naar het ISRA punt in de meterkast. Uiteraard heeft dit niet geholpen. Voorheen heeft het bij KPN altijd gewerkt! Wel was het MAC adres verkeerd. Ik had een ander MAC adres dan wat zij in de computer hadden staan. Dit is ondertussen na veel bellen en vragen opgelost.
Tevens is mijn Internet snelheid niet optimaal. Ik haal nu tussen de 6 en 8 Mbit. Terwijl op de website staat 14 Mbit! De technische helpdesk heeft mij laten vertellen dat ik 3,5 KM van de centrale woon. Dit is niet waar, want op speedtest staat de centrale, afgrond, 2000m van mijn huis vandaan. De smoes was dat er waarschijnlijk grote lussen onder de grond zitten, en dat maakt de afstand langer (totaal 3,5 KM). Dit geloof ik natuurlijk niet en aan de andere kant ben ik gewoon bedrogen. Daarnaast wonen mijn ouders paar straten verder op. Zij hebben 20 MB lijn van KPN. Zij zitten dus hemelsbreed 2500m van de centrale. Zij kunnen wel 12 Mbit halen! Dit vind ik erg vreemd.
Maar de snelheid heeft voor mij een lage prio. Ik wil eerst dat telefonie het werkt. Ik heb de helpdesk gevraagd om iemand van de technische afdeling mij terug te laten bellen. Ik heb het afgelopen vrijdag gevraagd. ik zou op die avond terug gebeld worden. maar nog steeds niks van ze gehoord. Ik begin het nu erg zat te worden. Hoe moeilijk is dit nou? Dit is toch zo simpel!
Wat mijn vraag is: Hoe kan ik dit nou het beste oplossen? Ze willen mij niet doorverbinden naar de klachtenafdeling of technische afdeling. Hun smoes is: Wij hebben geen telefoonnummers van die afdelingen. Daarnaast kunnen ze ook geen contact met die afdeling maken. Wat opzicht erg vreemd lijkt.
Eigenlijk wil ik met Online stoppen, maar helaas zit er ik een jaar aanvast! Hoe en waar kan ik een klacht indienen of hoe kan ik iemand, zoals de manager, aan de tel krijgen? Heb ik ook een soort garantie, zodat ik binnen een maand het abonnement op kan zeggen?
In ieder geval, bedankt voor de antwoorden.
Groet,
Albert
-
Hatsikidee
Re: Oplevering provider Online internet plus bellen
De afstand die Speedtest geeft is hemelsbreed. Net zoals je hemelsbreed 1000 meter van de bakker af kunt wonen, is lopen daarnaartoe wellicht 1600 meter, je loopt immers niet door huizenblokken enzo heen hedamuru schreef:Tevens is mijn Internet snelheid niet optimaal. Ik haal nu tussen de 6 en 8 Mbit. Terwijl op de website staat 14 Mbit! De technische helpdesk heeft mij laten vertellen dat ik 3,5 KM van de centrale woon. Dit is niet waar, want op speedtest staat de centrale, afgrond, 2000m van mijn huis vandaan. De smoes was dat er waarschijnlijk grote lussen onder de grond zitten, en dat maakt de afstand langer (totaal 3,5 KM). Dit geloof ik natuurlijk niet en aan de andere kant ben ik gewoon bedrogen. Daarnaast wonen mijn ouders paar straten verder op. Zij hebben 20 MB lijn van KPN. Zij zitten dus hemelsbreed 2500m van de centrale. Zij kunnen wel 12 Mbit halen! Dit vind ik erg vreemd.
Dat doet de bekabeling dus ook niet. Dus dat de werkelijk kabelafstand groter is dan Speedtest aangeeft is heel plausibel.
Daarnaast is de ene grondbekabeling de andere niet, dat kan schelen in kwaliteit en snelheid. Ook binnenshuis bij jou kan het uitmaken, als je niet optimaal in huis de zaken voor elkaar hebt, krijg je een lagere snelheid.
Wbt je telefonie zou je wellicht het Online topic op Tweakersnet eens eerst kunnen doorlezen en daar evt verder vragen:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1377602
Succes!
Ok, dat kan. Maar vind het nog steeds vreemd dat mijn ouders dan een "betere kwaliteit" lijn heeft, terwijl wij in dezelfde wijk wonen.
Het probleem omtrent telefonie kan ik niet op dat forum vinden. Dit heb ik uiteraard eerder al gedaan. Het probleem ligt namelijk niet bij mij, maar bij Online..
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Constant naar ze toe bellen helpt niet, want de 1e lijns support kan mij toch niet helpen, omdat de ticket bij de technische afdeling ligt. Technische afdeling doet niks. Dus, ik loopt constant tegen een muur, alsware.
Zij hebben geen klachtenafdeling, dus waar kan ik mijn klacht laten afhandelen?
1e lijns support kan mij niet door laten verbinden naar de technische afdeling, omdat 1e lijns support geen nummer heeft van die afdeling. Alles loopt via mail of ticketsysteem, denk ik? Ik vind het zeer vreemd dat ik geen 2e of 3e lijns support aan de lijn kan krijgen.
Helpt een klachtbrief?
Het probleem omtrent telefonie kan ik niet op dat forum vinden. Dit heb ik uiteraard eerder al gedaan. Het probleem ligt namelijk niet bij mij, maar bij Online..
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Constant naar ze toe bellen helpt niet, want de 1e lijns support kan mij toch niet helpen, omdat de ticket bij de technische afdeling ligt. Technische afdeling doet niks. Dus, ik loopt constant tegen een muur, alsware.
Zij hebben geen klachtenafdeling, dus waar kan ik mijn klacht laten afhandelen?
1e lijns support kan mij niet door laten verbinden naar de technische afdeling, omdat 1e lijns support geen nummer heeft van die afdeling. Alles loopt via mail of ticketsysteem, denk ik? Ik vind het zeer vreemd dat ik geen 2e of 3e lijns support aan de lijn kan krijgen.
Helpt een klachtbrief?
-
Hatsikidee
Hier verderop op het forum schreef een Webteam van Online, zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 81#p939381
Wellicht kun je die aanschrijven, doorgaans zijn bedrijven er niet dol op om op internet klachten te lezen.
Ik heb zelf ook internetPlusbellen (en ik heb in het begin de kinderziekten daarvan ook mogen meemaken) maar tot nu toe ben ik niet overgestapt naar anderen en al helemaal niet naar Online gezien de vracht klachten die ik overal las. Misschien kun je proberen terug te komen naar KPN. Alternatief zou Telfort zijn (is ook van KPN).
Wellicht kun je die aanschrijven, doorgaans zijn bedrijven er niet dol op om op internet klachten te lezen.
Ik heb zelf ook internetPlusbellen (en ik heb in het begin de kinderziekten daarvan ook mogen meemaken) maar tot nu toe ben ik niet overgestapt naar anderen en al helemaal niet naar Online gezien de vracht klachten die ik overal las. Misschien kun je proberen terug te komen naar KPN. Alternatief zou Telfort zijn (is ook van KPN).
-
stofzuigertje
De snelheid moet als je vorige abonnement ook 20 mb was ongeveer gelijk zijn als de vorige aanbieder....
Telefoon; de KPN moet als vorige aanbieder het nummer vrij geven voor zij het kunnen gebruiken, tijdelijk een ander nummer is wel mogelijk....
Dit moet je dan iedereen die regelmatig belde door mailen.
Verder is van belang dat de aanvraagdatum en lever datum niet te dicht bij elkaar zitten want als deze periode langer dan 1 maand is vinden er minder fouten plaats.
Online moet dus bij KPN zowel Internet opzeggen als nummer claimen nadat ze opgezegd te hebben dus 2x KPN benaderen.
KPN staat als erg traag bekend en hoopt blijkbaar zo klanten langer vast te houden.
Een soort wraak voor bij KPN weg gaan blijkbaar....
Dus ik adviseer tussen aanvraag en levering tenminste 1 maand, liefst 2 maanden te laten zitten...
Telefoon; de KPN moet als vorige aanbieder het nummer vrij geven voor zij het kunnen gebruiken, tijdelijk een ander nummer is wel mogelijk....
Verder is van belang dat de aanvraagdatum en lever datum niet te dicht bij elkaar zitten want als deze periode langer dan 1 maand is vinden er minder fouten plaats.
Online moet dus bij KPN zowel Internet opzeggen als nummer claimen nadat ze opgezegd te hebben dus 2x KPN benaderen.
KPN staat als erg traag bekend en hoopt blijkbaar zo klanten langer vast te houden.
Dus ik adviseer tussen aanvraag en levering tenminste 1 maand, liefst 2 maanden te laten zitten...
Kan ik es proberen...Hatsikidee schreef:Hier verderop op het forum schreef een Webteam van Online, zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 81#p939381
Ja, daar heb ik nou erg spijt van. Ik vind InternetPlusBellen te duur. Daarom wou ik overstappen naar een ander provider, met snellere internet lijn en goedkoper.
KPN had alleen 8 MBit lijn. Dus max kon ik 8Mbit halen. Sinds kort hebben zij ook 20 Mbit lijn, maar dat heb ik voor Online niet gehad. Ik heb het helaas thuis niet kunnen vergelijken. Alleen dat van mijn ouders.stofzuigertje schreef:De snelheid moet als je vorige abonnement ook 20 mb was ongeveer gelijk zijn als de vorige aanbieder....
De oplevering heeft een maand geduurd. Ik heb het ergens begin Oktober aangevraagd en de oplevering was gepland op 4 november. Eerder kon niet. Ze hebben dus een dikke maand tijd gehad om alle zaakjes op orde te krijgen, maar helaas...
Moet het dan zo erg lang duren bij KPN? Ik heb namelijk wel een bevestiging gehad van KPN dat het abonnement opgezegd is per deze maand.
-
Hatsikidee
Ja het is idd te duur.. daarom kijk ik zelf eigenlijk ook uit naar wat anders, en hier heb ik geen kabel dus ik moet bij de telefoonproviders zijn.damuru schreef:Ja, daar heb ik nou erg spijt van. Ik vind InternetPlusBellen te duur. Daarom wou ik overstappen naar een ander provider, met snellere internet lijn en goedkoper.
Maar ik moet zeggen, ik heb verder nooit problemen met KPN. Das ook wat waard, want al dat gebel naar 0900-nummers als de boel niet werkt kost ook een vermogen. Daarom zit ik te twijfelen om naar Telfort over te stappen. Maar dat ga ik in ieder geval niet voor de feestdagen doen want als er dan iets mis gaat met de overstap duurt het helemaal een eeuw voor iemand wat doet.