LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplossing voor wegvallende verbinding

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Beathoven

Oplossing voor wegvallende verbinding

Ongelezen bericht door Beathoven »

Laat ik maar eens hulp bieden voor klachten die mogelijk kunnen ontstaan, bespaart de lezers weer telefoonkosten voor de helpdesk. in mijn vrienden en kennissenkring ben ik namelijk al veel problemen tegengekomen met betrekking tot een wegvallende internetverbinding.

Allemaal zochten ze het probleem bij UPC en een van hen heeft zelfs al 4x gebeld met de helpdesk. Hier konden ze 'm alleen aangeven waar hij het probleem ongeveer moest zoeken maar precies was moeilijk te zeggen. Maar de oplossing is gelukkig gevonden.

De symptomen:

internet valt +/- na een uur of een kortere tijd weg en het is pas weer mogelijk om te internetten na een modem reset.

De oorzaak:

Ik ben op zoek gegaan naar de oorzaak en heb deze gevonden, dit betreft het programma Azureus die ieder van hen gebruikte. Deze staat in z'n standaard instelling zo ingesteld dat het aantal globale connecties te hoog staat aangegeven waardoor er ontzettend veel netwerkverkeer wordt gegenereerd en de boel als 't ware dichtslibt.

De oplossing:

Ga bij Azureus naar opties -> connecties en vink 'geavanceerde instellingen aan'. Ga nu naar deze website, kijk welke snelheid je hebt en vul de settings die in de tabel staan in.

Denk hierbij vooral om het aantal globale connecties, dat is de veroorzaker van het probleem en als deze op het juiste aantal staat ingevuld zal het probleem zich nooit meer voordoen.

charlie

Re: Oplossing voor wegvallende verbinding

Ongelezen bericht door charlie »

Probleem ligt niet alleen bij Azureus, maar ook bij de andere bittorent programma's. Ook krijg je met chello in combinatie met bittorent niet de hoogste downsnelheid, maar wordt er door chello in de snelheid geknepen.

Valo

Re: Oplossing voor wegvallende verbinding

Ongelezen bericht door Valo »

Het echte probleem ligt hem in de thomson 390 modems, deze raken overbelast wanneer er teveel verbindingen open staan en lopen dan vast.

De teveel verbindingen worden veroorzaakt door voornamelijk bittorrent programmas, deze kun je inderdaad beter instellen.

Een andere optie is de 9v voeding van je modem te (laten) vervangen voor een 12v

Gesloten