LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen internetabonnement kost mij 75 euro excl btw

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ontwerp
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2007 10:11

Opzeggen internetabonnement kost mij 75 euro excl btw

Ongelezen bericht door ontwerp »

Ik hebt een adsl abonnement bij speedxs.nl maar nu ik ga veranderen naar een andere provider moet ik 75 euro excl btw betalen voor het 'afsluiten' en dit terwijl ik op het zelfde netwerk van bbned bliijf zitten [alice.nl].

"Ik heb hier een fragment van de email:
Geachte heer L..xxxx,
In onze voorwaarden staat duidelijk vermeld dat de afsluitkosten van
toepassing zijn op ieder contract aangegaan vanaf 1 september 2005.
Er zijn geen uitzonderingen voor een specifiek netwerk vermeld.
met vriendelijke groet,
Administratie
SpeedXS" 2/10/07 9H51

Ook als staat het volgens in in de voorwaarden. Vind ik niet dat ik dit moet pikken. Wat te doen. Zo maar 75 excl btw laten afschrijven?? Dacht het niet!

Valentijn

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Opzeggen internetabonnement kost mij 75 euro excl btw

Ongelezen bericht door queenfan »

staat duidelijk in de voorwaarden.
16. Duur en beëindiging

16.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de minimumtermijn. Standaard is dat voor alle diensten 1 jaar, tenzij anders vermeld. Tenzij de klant of SpeedXS uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geeft op verlenging geen prijs te stellen, wordt de overeenkomst telkens na afloop van de contractsduur stilzwijgend verlengd voor de contractsduur.
16.2 Na afloop van de minimumtermijn van de overeenkomst hebben zowel de klant als SpeedXS het recht de overeenkomst schriftelijk of per fax op te zeggen. Daarbij dient de in de bijzondere voorwaarden bepaalde opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de bijzondere voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn dertig (30) dagen. Eindigt de overeenkomst door opzegging midden in een lopende termijn, dan is de klant voor het reeds verstreken deel van die termijn een evenredig deel van de periodieke vergoeding verschuldigd, tenzij anders bepaald in de bijzondere voorwaarden. Indien de klant de overeenkomst opzegt, maar na de opzegtermijn van dertig (30) dagen toch gebruik maakt van de dienst, wordt de opzegging beschouwd als niet gedaan.
16.3 SpeedXS heeft het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden: (a) indien de klant enige verplichting, waaronder begrepen het bepaalde in artikel 5.3, niet, niet geheel of niet tijdig nakomt; (b) in geval van (voorlopige) surséance van betaling van de klant of (aanvraag van) faillissement van de klant. Na ontbinding op bovengenoemde gronden zijn alle vorderingen van SpeedXS op de klant onmiddellijk en in het geheel opeisbaar.
16.4 Per 1 September 2005 zal bij beëindiging van het contract 75.00 in rekening worden gebracht. Dit geldt voor contracten waarvan de activatie na 1 september 2005 heeft plaatsgevonden
Zie link

Ze staan in hun recht.....

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Opzeggen internetabonnement kost mij 75 euro excl btw

Ongelezen bericht door Fiore »

afsluitkosten??
dus niet afkoopkosten omdat je abonnement nog niet is afgelopen maar gewoon afsluitkosten?
het moet toch niet gekker worden...

nog nooit van gehoord maar zal er toch eens op gaan letten

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Opzeggen internetabonnement kost mij 75 euro excl btw

Ongelezen bericht door Noble »

Ja, PAS OP !!! een "nieuw" truukje.. om geld te stelen.

Ze gaan er vanuit dat nog niet iedereen er op let..

ABEL-telecom heeft het óók met z'n telefoon-kastje..

je betaald borg 35,= en bij afsluiten.. jawel 30,= kosten..

instinker..... ALLEMAAL WAKKER BLIJVEN EN MELDEN..

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Opzeggen internetabonnement kost mij 75 euro excl btw

Ongelezen bericht door queenfan »

@Fiore, Bij BBNED betaal je afsluitkosten teminste bij de meste waar ik in de voorwaarden gekeken heb was dit het geval.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Opzeggen internetabonnement kost mij 75 euro excl btw

Ongelezen bericht door Fiore »

ik geloof het ook wel hoor, maar ik vind het iets absurds.. stel je voor dat je overal voor moet betalen als je het opzegt.. (elctra, mobiele telefoon, vaste telefoon, kabel, digitale tv, tijdschrift etc) dure grap!

ik zit bij Het Net en ik heb eens gekeken in de Algemene Voorwaarden maar die hebben dat geloof ik niet
bedankt voor de tip, want het is iets waar ik in de toekomst op zal letten (ik word uit principe geen lid bij zulke dieven)

Gesloten