LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jarno1983

Opzeggen Tele2

Ongelezen bericht door jarno1983 »

Ik zet ook even hier mijn verhaal neer want met Tele 2 kom je niet verder.

Ik moest plotseling met mijn partner samen gaan wonen omdat hij ziek is geworden en ik de verzorging voor hem op mij genomen heb.
Nou had ik een 2 jarig contract bij tele2 die ik dus eerder dan gepland moest opzeggen.
Dit gedaan en ik heb met hun klantenservice gesproken dat ik wist dat ik een afkoopsom moest betalen.
Nou vroeg ik dus of dat in termijnen kon want het bedrag is ruim 500 euro. Ja geen probleem, bel maar als je de factuur binnen hebt dan regelen we het wel.

NIET DUS!

Nee je kunt niet in termijnen betalen, je moet in een keer betalen.
Aangegeven dat ik dat niet kon en dat ik het bedrag wel wilde betalen, maar dan in termijnen.
Nee kan niet.

Ja wat moet je dan. Bellen helpt niet. e-mailen helpt niet.
Want de ene medewerker zegt ik kan wel iets regelen en andere zegt nee kan niet.
Als je dan belt zegt de ene medewerker dit, de andere dat.... en ze noteren niets waardoor ik
geen poot heb om op te staan. Want als ik dan naar die medewerker vraag die dat gezegd heeft krijg je
het antwoord, die is er niet.

Brieven sturen helpt ook niet. Heb al twee brieven gestuurd.
Ik ben best bereid om te betalen, maar ik ga me niet de financiele problemen in helpen.
Al vind ik het niet echt van service spreken om me door de omstandigheden aan mijn verplichtingen te houden.

Verder hanteren ze ook verschillende afspraken,
want als je hun forum leest en je kijkt naar de verschillende verhalen die overeenkomen met mijn verhaal daar kon het wel allemaal geregeld worden.

Service vind ik het tenminste niet. En dan ben je jaren klant.

mitchell60

Re: Opzeggen Tele2

Ongelezen bericht door mitchell60 »

Mijn abonnement liep tot 10 juli 2013.
Tot mijn grote verwondering bleek er na deze datum nog steeds abonnementsgeld af geschreven te worden van mijn rekening.
Op 29 oktober gebeld met tele2 hierover.
De medewerker daar kon niet zien dat mijn abonnement opgezegd was.
Werd doorverbonden met iemand anders en zij vertelde mij ook dat zij niet kon zien dat het abonnement opgezegd was. Zo vertelde zij mij, dat als het abonnement afloopt en het is niet opgezegd, dat het stilzwijgend elke maand verlengd wordt.

Nu wil het geval dat wij de maanden ervoor regelmatig met tele2 gebeld hebben inzake hoge rekeningen (internetgebruik). Het datalimiet is toen, ondanks dat ik er geen toestemming voor heb gegeven, toch verhoogd . Hierover weer gebeld en er werd toen door tele2 gezegd dat het datalimiet niet meer verlaagd kon worden.
Omdat het abonnement toch bijna beëindigd was hebben wij het toestel laten blokkeren. Niemand van de medewerkers heeft ons er opgewezen dat als het abonnement beëindigd was het nog niet betekende dat het abonnement opgezegd is. Dit moest een speciale afdeling regelen heb ik pas begrepen
Ook is erin de periode voor juli 2013 nog gebeld door tele2 met de vraag of wij het abonnement nog wilde verlengen. Er is toen duidelijk aangegeven dat wij dat niet meer wilde. Nu hoorde ik van de medewerker die ik gesproken heb in oktober, dat dit de afdeling sales was en zij hebben niets te maken met het beëindigen van abonnementen.

BreejKC

Re: Opzeggen Tele2

Ongelezen bericht door BreejKC »

On topic:
Ook in deze situties is weer de klassieke fout gemaakt die velen maken. Telefonisch opgezegd of in het geheel niet opgezegd voor het einde van de contractperiode, vervolgens geen bevestiging daarvan ontvangen, de zaak op zijn beloop gelaten en vervolgens Tele2 van alles de schuld geven. Natuurlijk zal er na de telefonische opzegging bij Tele2 misschien iets fout gegaan zijn en had die opzegging daar ergens genoteerd moeten staan. Achteraf blijkt dat niet zo te zijn. Wat er in een eventueel telefoongesprek wel of niet besproken is valt achteraf echter niet meer te bewijzen. Beide partijen staan tegenover elkaar met hun eigen verhaal en staan wat dat betreft quite.

In het algemeen:
Die telefoon lijkt soms wel heilig. Alles regelen we met dat ding. Achteraf bewijs je er niets mee. Vervolgens krijgt natuurlijk de partij aan de andere kant van de lijn de schuld als er iets fout is gegaan.

Het aangaan van een contract, voor het leveren van welke dienst dan ook, is een serieuze zaak waar vaak flinke financiële consequenties aan verbonden zijn. Zo'n belangrijke overeenkomst regel je niet telefonisch. Het aangaan niet, tussentijdse problemen niet en het beëindigen ook niet. Simpelweg en nogmaals omdat je achteraf niets bewijst wat mondeling wel of niet afgesproken of ondernomen is.

Al het geschrijf op dit forum en de, mijns inziens, onterechte beschuldigingen aan Tele2, had voorkomen kunnen worden door het schrijven van een opzeggingsbrief, een opzeggings-email of een afgedrukte schermafdruk van een ingevuld opzeggingsformulier. Dan had u bewijs in handen gehad.

Voor betrokkene(n):
Eėn troost. U kunt nu per maand opzeggen. Neem uw verlies door eigen onzorgvuldigheid, zeg op als u dat nog wilt, maar doe het wel schriftelijk.

Gesloten